Zoals in het voorstel draadje aangegeven, gaan we op zoek naar een vervangende (prive) auto voor onze huidige lease auto.
De voorkeur ligt (uiteraard

De inschatting is dat we ca 15.000 km woon-werk verkeer (snelweg) met de Volvo zullen gaan rijden. Daarnaast zal daar een vakantie bij komen. Voor de kleine stads afstanden hebben we een andere auto. Kortom ik verwacht dat we onder de 20.000 km per jaar blijven met de Volvo.
Tot op heden hebben we nog geen aanhanger voor de vakantie, echter de kans is wel vrij groot dat dit tzt gaat gebeuren. Voor zover ik tot nu toe heb kunnen bepalen is dit echter voor een V70 geen enkel probleem aangezien ik bij de meeste uitvoeringen een max aanhangergewicht van 1600 -1800 kg zie staan.
Met name het verbruik van een R vs bv een andere benzine (2.4T of T5) of toch een D5 zal bepalen of een R voor ons haalbaar is. Ik verwacht wel dat de R gemiddeld per maand wat duurder is maar heb geen idee wat ik hierbij moet verwachten. De vraag is dus wat jullie ervaring is tav het verbruik van een R en alternatieve benzine of een D5.
Verder heb ik al wel wat rondgezocht en ook bij de “R- en” kom ik hogere km-standen tegen. Nu staan Volvo’s erom bekend dat hoge km-standen geen probleem zijn maar de vraag is of dit ook geldt voor een R ?
Zijn er hier dingen waar ik specifiek op moet letten ?
Tot slot een vraag over AWD.
Mijn vader heeft vroegere een XC70 Classic gehad en ik kan me herinneren dat hij problemen heeft gehad met de AWD koppeling (?) omdat de bandenslijtage ongelijkmatig was. Als het verschil in mm’s te groot werd leidde dit problemen en de eerste keer zelfs in het vervangen van de koppeling. Ook hier op het forum heb ik daar al wat berichtjes over gevonden. Zijn latere XC60 had hier totaal geen last van.
Heeft de V70 model 00-07 ditzelfde probleem ook of zit er een ander soort koppeling in ?
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Groeten,
Marc