Pagina 2 van 2
Geplaatst: 07.09.2006 - 14:19
door marcelg
net computer laten uitlezen. de foutcode 325(geheugen probleem) zit er hard in.
komt dit vaak voor en ligt het dan vaak aan de computer of de 12v die die mist?
Geplaatst: 19.09.2006 - 11:57
door marcelg
gisteren weer goed kunnen doortrekken tot de 160km/u (harder wilde ik niet vanwege eventuele boetes) terwijl dag ervoor bleef ie hangen op iets over de 140km/u
ben nog steeds bezig met de foutcode, heb de tip gekregen om de plus en min kabel vanaf de accu te controleren.
Geplaatst: 25.09.2006 - 12:54
door marcelg
van het weekend flink wezen meten en contactpunten schoonmaken.
net me computer gereset en foutcode 325 komt niet meer voor.
deze week flink rijden en kijken of het weg blijft.
Geplaatst: 29.09.2006 - 10:49
door marcelg
heb totaal geen foutcode's meer.
maar heb steeds vaker dat ie inhoud.
gisteren weer wezen klokken.
80-120km/u in zijn 5 27seconden
en in zijn 4e versnelling 18seconden.
volgens andere gegevens moet hij in zijn 4e van 80-120 in 11seconden doen ongeveer.
iemand tips?
Geplaatst: 30.09.2006 - 01:26
door Barry (Grillmeister)
Als je de auto niet nieuw hebt gekocht hangt het er wellicht ook vanaf hoe de vorige eigenaar er in heeft gereden...
De 2.0 16v V40 (96) van mij had trouwens met 185 op de gps in duitsland nog ruim gas en toeren over, er zal toch niet zoveel verschil tussen een 1.8 en een 2.0 zijn kwa vermogen?
Groet Barry
Geplaatst: 08.11.2006 - 13:39
door marcelg
net heeft een monteur van volvo in me auto gereden.
deze vond ook dat ie niet goed door trok.
hij gaf als hoogstwaarschijnlijke oorzaak de afstelling van de distributie aan, dat ie een tandje verkeerd staat.
morgen grote beurt, kunnen ze dat meteen nakijken.
Geplaatst: 08.11.2006 - 16:09
door J
toch is de opmerking over de vervuilde luchtmassameter ook eentje om naar te laten kijken.
er zijn meer verhalen bekent van vervuilde lmm icm k&n filters
dus....
succes
Geplaatst: 08.11.2006 - 17:12
door ps-amazon
ik heb met een astra diesel hetzelfde meegemaakt: acceleratie neemt langzaam af, top bereiken duurt erg lang etc; alles bij dealer doorgemeten...geen foutcodes; toch maar eens de lmm vervangen: auto reed weer als nieuw, voor mijn gevoel zelfs beter dan nieuw....
Geplaatst: 09.11.2006 - 09:12
door marcelg
dat zou een goede reden kunnen zijn, was het niet dat mijn auto geen lmm heeft maar een "ouderwetse" luchttemp. meter.
net auto weg gebracht voor beurt+apk en distributie inspectie, hopen dat ie daarna weer als nieuw rijd
Geplaatst: 16.02.2007 - 09:53
door Longone
En? Hoe is het afgelopen?
Ben wel erg benieuwd?
Geplaatst: 16.02.2007 - 16:56
door marcelg
nog weinig nieuws.
komende week gaat ie naar de volvodealer om brandstofdruk o.a te meten.
Geplaatst: 05.03.2007 - 12:42
door marcelg
auto is bij de volvo geweest maar niets kunnen vinden, alleen vonden ze dat de lambda af en toe traag was waardoor de waardes naar de 4 gingen(0.5 nrmaal?)
lambda is verleden jaar vervangen om dat die kapot was.
in eerste instantie dachten ze aan lambda of kat, alleen later wisten ze het niet zeker meer.
kan het aan me cat liggen dat de waardes te hoog zijn af en toe?
Geplaatst: 06.03.2007 - 05:01
door Guestuser
k&n filters zijn zo wie zo poep. Als ze goed waren zouden deze er van de fabriek al inzitten.
Vuil magneet noemde ze dat bij de dealer.
nooit aan beginnen (net als motor tunning)
Geplaatst: 06.03.2007 - 17:59
door marcelg
als al de beste materialen in een auto zouden zitten zouden ze onbetaalbaar zijn.
kijk maar naar het verschil tussen chinese auto's en europees