gisteren stond ik naast een andere ph1 1.8, bij het optrekken kon ik deze niet bijhouden, terwijl ik een warme motor had en doortrok tot zo'n 4000/4500toeren.
ik had al langer het gevoel dat ie na de revisie(4dkm geleden) niet het maximale optrek vermogen had.
wat kunnen de oorzaken zijn?
van de week zet ik er in iedergeval nieuwe bougie's en brandstoffilter in.
luchtfilter is al vervangen door K&N inlegfilter.
mischien dat het ermee te maken heeft maar, als ik ga tanken en de dop los draai sist deze vrij lang, als ik dan naar huis rij en de motor afzet hoor ik een borrelend geluid.
is dit normaal?
het gevoel van inhouden bij optrekken bevestigd
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Dat heb ik ook. Ook hier gevraagd, schijnt normaal te zijn. Is een gesloten systeem, dus kan een beetje vacuum trekken.marcelg schreef: mischien dat het ermee te maken heeft maar, als ik ga tanken en de dop los draai sist deze vrij lang, als ik dan naar huis rij en de motor afzet hoor ik een borrelend geluid.
is dit normaal?
- MathijsT4
- 2nd Gear member
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 19.02.2006 - 16:37
Bij die toerentallen heb je ook gewoon maar zo'n 80 pk tot je beschikking....marcelg schreef:gisteren stond ik naast een andere ph1 1.8, bij het optrekken kon ik deze niet bijhouden, terwijl ik een warme motor had en doortrok tot zo'n 4000/4500toeren.
- marissen
- 3rd Gear member
- Berichten: 355
- Lid geworden op: 23.10.2005 - 17:32
- Locatie: Bergentheim
Je moet eigenlijk doortrekken tot je het meest optimale moment hebt bereikt van de koppelkromme. Volgens mij ligt het max. koppel voor een 1.8 Phase 1 zo rond de 4100 rpm (165 Nm)
Happy V40 1.8 Bi-Fuel Driver
- marcelg
- 4th Gear member
- Berichten: 609
- Lid geworden op: 02.12.2005 - 15:34
iemand nog ideeën,waarom bij 2 identieke auto's de 1 veel sneller is met optrekken dan de ander?
-luchtmassameter?
-softwarefoutcode?
-distributie/nokkenassen die verkeerd ligt?
graag hulp
-luchtmassameter?
-softwarefoutcode?
-distributie/nokkenassen die verkeerd ligt?
graag hulp
V60 1.6 T3 2012
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996
- marcelg
- 4th Gear member
- Berichten: 609
- Lid geworden op: 02.12.2005 - 15:34
-foutcode apparatuur bij de algemene garage kan dezelfde fouten zien als bij volvo?
-koppeling is goed, filter is vervangen voor een K&N inlegfilter
- als de lmm defect is, krijg je daar dan ook een fout code van of kan je die op een andere manier testen?
-koppeling is goed, filter is vervangen voor een K&N inlegfilter
- als de lmm defect is, krijg je daar dan ook een fout code van of kan je die op een andere manier testen?
V60 1.6 T3 2012
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996
- marcelg
- 4th Gear member
- Berichten: 609
- Lid geworden op: 02.12.2005 - 15:34
ik had hiervoor een toledo 1.8 8klepper, als ik met deze 80reed in zijn 5 en gas gaf, accellereerde deze goed door naar zijn top.
nu als ik 100rijd en gas geef komt ie rustig op tot de 120ongeveer en pas dan accellereerd ie sneller.
weet iemand de tussen tijd van 100naar 120 in seconden?
nu als ik 100rijd en gas geef komt ie rustig op tot de 120ongeveer en pas dan accellereerd ie sneller.
weet iemand de tussen tijd van 100naar 120 in seconden?
V60 1.6 T3 2012
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 14.07.2006 - 10:49
Ik zou de benzinedop iets losdraaien zodat er lucht in de tank kan. Hierna opnieuw proberen en kijken of er een verschil te merken is in het rijgedrag.mischien dat het ermee te maken heeft maar, als ik ga tanken en de dop los draai sist deze vrij lang, als ik dan naar huis rij en de motor afzet hoor ik een borrelend geluid.
MvG Martin
- JTB
- 2nd Gear member
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 20.08.2006 - 09:50
- Locatie: Nuth
Ik vind zelf ook dat mijn fase 1 langzaam is bij 80 in de 5, maar dat komt waarschijnlijk ook door het enorm lage toerental dat hij dan maakt. Als ik terugschakel gaat ie als de brandweer.marcelg schreef:ik had hiervoor een toledo 1.8 8klepper, als ik met deze 80reed in zijn 5 en gas gaf, accellereerde deze goed door naar zijn top.
nu als ik 100rijd en gas geef komt ie rustig op tot de 120ongeveer en pas dan accellereerd ie sneller.
weet iemand de tussen tijd van 100naar 120 in seconden?
Volvo S40 1.8 16V 1997
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 31.05.2006 - 23:05
- Contacteer:
Controleer je luchtfilter ook eens? Hebben ze de software van je motormanagement laatst ook nog eens gecheckt!? Misschien eens in zijn geheel laten vernieuwen die software!?
- JTB
- 2nd Gear member
- Berichten: 103
- Lid geworden op: 20.08.2006 - 09:50
- Locatie: Nuth
die kan niet kapot gaan van de olie van de K&N die dingen zijn niet doorweekt met olie ofzo hoor. Sommige motoren lopen wel minder mooi door de plaatsing van een open luchtfilter.zillion schreef:Het kan zijn dat jouw luchtmassameter vervuild of kapot is door de Olie van jou K & N filter. Check dit maar eens.
Volvo S40 1.8 16V 1997
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
doe hjet originele filter eens terugzetten.
Als hij nu teveel lucht krijgt is het mengsel te arm. ook injectie kan maar tot een bepaald nivo bijregelen en dan houdt het op.
Verder kan het wel eens zijn dat er een ander kofferdeksel (sloop) op zit met de letters 1.8i, of zitten deze op de corroserie zelf?
Controleer eens de 0-100kmh tijd. deze is altijd genoemd in de specificaties, als deze goed is klopt het gewoon.
Wim
Als hij nu teveel lucht krijgt is het mengsel te arm. ook injectie kan maar tot een bepaald nivo bijregelen en dan houdt het op.
Verder kan het wel eens zijn dat er een ander kofferdeksel (sloop) op zit met de letters 1.8i, of zitten deze op de corroserie zelf?
Controleer eens de 0-100kmh tijd. deze is altijd genoemd in de specificaties, als deze goed is klopt het gewoon.
Wim
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
- arnoud
- 8th Gear member
- Berichten: 11742
- Lid geworden op: 26.12.2005 - 22:51
- Locatie: Omg. Eindhoven
Hmmmm, als ik echt van m'n plek MOET trek ik als het nodig is gewoon door tot 5500-6000 toeren... Zal vast niet goed zijn voor het bezine verbruik, maar in sommige verkeerssituaties ben ik liever op snelheid als ik invoeg...
En op 145 blijven steken? Dan is er echt iets mis... Ik heb hem tot nu toe niet verder op z'n donder gegeven als een ruime 180km/h maar als ik geduld, vrij wegdek en zenuwen had gehad was er misschien nog wel iets bij gekund
En op 145 blijven steken? Dan is er echt iets mis... Ik heb hem tot nu toe niet verder op z'n donder gegeven als een ruime 180km/h maar als ik geduld, vrij wegdek en zenuwen had gehad was er misschien nog wel iets bij gekund

XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
- marcelg
- 4th Gear member
- Berichten: 609
- Lid geworden op: 02.12.2005 - 15:34
het is een inleg filterJTB schreef:die kan niet kapot gaan van de olie van de K&N die dingen zijn niet doorweekt met olie ofzo hoor. Sommige motoren lopen wel minder mooi door de plaatsing van een open luchtfilter.zillion schreef:Het kan zijn dat jouw luchtmassameter vervuild of kapot is door de Olie van jou K & N filter. Check dit maar eens.
V60 1.6 T3 2012
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996