Poolse test V60 PIH; niet onder de indruk
- NielsPHEV
- 7th Gear member
- Berichten: 5300
- Lid geworden op: 14.09.2004 - 20:13
Dat zal naar mijn overtuiging ten koste gaan van de levensduur van de accu. Als je goed oplet hoe dat driehoekje werkt dat zul je merken dat het gebruikt wordt om het vermogen wat je aan de accu kunt ontrekken per tijdseenheid te beperken, rijd je een stukje berg op dan kun je daarna minder gas geven tot wanneer de diesel aanslaat. Wanneer je perse aleen op electra zou willen rijden en deze beveiliging in stand houden dan krijg je een soort vermogen bepreking die raar rijdt.rsnhakan schreef: Ik vind persoonlijk ook dat in de Pure stand volledig elektrisch gereden moet kunnen worden. En in Hybrid met dat driehoekje dat steeds naar beneden valt.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 14.05.2013 - 10:59
"De stoplicht sprint waar de Poolse reviewer op doelt is dat de diesel meteen bijspringt itt "echte" EV's en dat vindt hij jammer, hij en zowel ik had liever gezien dat PURE echt enkel elektrisch is, oftewel je hebt simpelweg minder kracht maar je accelereert wel PUUR elektrisch. "RichieB schreef: Net zo debiel als die Poolse presentator dan dus?

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 06.03.2013 - 09:16
Eens met de reacties dat het vrij vreemd is dat de diesel in Pure nog steeds snel aanslaat. Veiligheid is onzin, dat kun je oplossen door de diesel alsnog aan te laten slaan bij volgas. Hetzelfde principe heeft de speedlimiter in mijn PIH. Bij volgas doorbreek je die ook (uit veiligheidsoverwegingen).
Is ook jammer. De winter komt er weer aan en het zou erg leuk zijn om echt electrisch te kunnen driften in de sneeuw (die er hopelijk komt).
Dat gaat zo helaas erg lastig, als die vervelende diesel er steeds weer in komt. Wat zou er gebeuren als ik met een volledig lege tank diesel in pure ga rijden? 
Is ook jammer. De winter komt er weer aan en het zou erg leuk zijn om echt electrisch te kunnen driften in de sneeuw (die er hopelijk komt).


Laatst gewijzigd door WouterJ op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 4th Gear member
- Berichten: 517
- Lid geworden op: 29.01.2013 - 21:32
Zonder op de prijs te letten, vanuit welk uitgangspunt test je de auto. Als electrische auto (koop dan een Tesla) of verbrandingsmotor (koop dan een V60 D..) of (pi)hybride??
In het rijtje van (pi)hybride auto's scoort de PIH in mijn ogen echt niet slecht.
In het rijtje van (pi)hybride auto's scoort de PIH in mijn ogen echt niet slecht.
Laatst gewijzigd door v60pih op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 27.07.2013 - 14:20
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
Dit zou iets zijn voor een van de autobladen: een vergelijkende test tussen hybrids.
Denk aan de Citroen, Peugeot, Audi, Mercedes, Toyota, Volkswagen.
Enig 'nadeel' (of juist voordeel!?) wat de V60PIH betreft: er is geen combinatie diesel-elektrisch, alleen benzine-elektrisch (voor zover ik weet). En vooraf moet je wel goed vaststellen dat je ze test op hun 'hybrid-gehalte'. (meeste hybrids komen niet verder dan 50 km puur elektrisch, dus dat mag niet het belangrijkste criterium zijn)
Denk aan de Citroen, Peugeot, Audi, Mercedes, Toyota, Volkswagen.
Enig 'nadeel' (of juist voordeel!?) wat de V60PIH betreft: er is geen combinatie diesel-elektrisch, alleen benzine-elektrisch (voor zover ik weet). En vooraf moet je wel goed vaststellen dat je ze test op hun 'hybrid-gehalte'. (meeste hybrids komen niet verder dan 50 km puur elektrisch, dus dat mag niet het belangrijkste criterium zijn)
Volvo for life!
V50 2.0d (4x)
V50 2.0d (4x)
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1032
- Lid geworden op: 26.12.2013 - 20:33
Om de meerprijs van alle extra aanwezige Elektro deel te bepalen, zul je niet de AWD versie moeten vergelijken maar de normale D5.Skibs schreef: 15000 euro extra? Tussen een D5 AWD en een D6 AWD pih zit toch maar 5 mille verschil? Althans, in de duitse prijslijst..
De AWD heeft allerlei (zeer kostbare) extra mechanische componenten die weer niet in de PIH zitten.
Als je dan de prijs excl. bpm er bij pakt (of idd de duitse prijzen) dan is het bedrag zomaar een V40).
Laatst gewijzigd door vaudi op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- IkeV70
- 5th Gear member
- Berichten: 2136
- Lid geworden op: 27.01.2006 - 22:18
- Locatie: Heerhugowaard
Eens. Je kunt de PIH AWD niet zomaar gelijkstellen aan een mechanische AWD.vaudi schreef:Om de meerprijs van alle extra aanwezige Elektro deel te bepalen, zul je niet de AWD versie moeten vergelijken maar de normale D5.Skibs schreef: 15000 euro extra? Tussen een D5 AWD en een D6 AWD pih zit toch maar 5 mille verschil? Althans, in de duitse prijslijst..
De AWD heeft allerlei (zeer kostbare) extra mechanische componenten die weer niet in de PIH zitten.
Als je dan de prijs excl. bpm er bij pakt (of idd de duitse prijzen) dan is het bedrag zomaar een V40).
(Je kunt de PIH AWD echter ook niet zomaar gelijkstellen aan een 2-wiel-aangedreven D5... Misschien moeten we maar een beetje in het midden gaan zitten,
PIH-AWD vs (D5-AWD / 2) )
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
-
- 4th Gear member
- Berichten: 517
- Lid geworden op: 29.01.2013 - 21:32
Dat is voor mij een simpel rekensommetje Als de PIH geen voordelen had dan was er geen haar op mijn hoofd die er aan zou denken om de auto te kopen.vaudi schreef: Het gaat mij niet om het technische vergelijk qua eigenschappen. Maar om de inschatting van de kosten om van een gewone D5 een D6 PIH te maken.
Een niet al te grote auto van 80k, loodzwaar, is economisch onverantwoord om in de bijtelling te doen alsmede MRB en kans op extra (duur ivm accu) onderhoud op langere termijn.
Ik reed hiervoor een XC70 D5 en die was een stuk ruimer, vergelijkbaar qua bijtelling en ongeveer even zwaar. Daarnaast een gunstig afschrijvingsverloop wat ik van de PIH nog maar moet afwachten. Over 4 jaar komen er ineens duizenden op de markt...
Maar goed, de regering gaat weer de bijtelling en CO2 belasting op z'n kop zetten dus wie weet hoe de wereld er over een paar jaar uit ziet.
De kans is groot dat de 14% "top"auto's (Panamera, MB, XC90, etc.) vanaf volgend jaar naar een hoger percentage bijtelling gaan. Dan wordt er geen 1 meer van verkocht. Wat een korte termijn politiek hebben we toch hier in NL, ben blij dat ik geen auto's maak want ze kunnen met een jaarlijkse pennenstreek onverkoopbaar worden...
Laatst gewijzigd door v60pih op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 27.07.2013 - 14:20
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
is dit niet een herhaling van wat ik een pagina terug al betoogde? ik kan mij ook weinig mensen voorstellen die er anders over denken. Behalve de mensen die nu voor niets rijden bij NUON omdat ze max. 50 km van hun werk wonen, zonnepanelen en laadpaal gesubsidieerd krijgen. En toch nooit boven de 80 of 120 km/h komen.v60pih schreef:Dat is voor mij een simpel rekensommetje Als de PIH geen voordelen had dan was er geen haar op mijn hoofd die er aan zou denken om de auto te kopen.vaudi schreef: Het gaat mij niet om het technische vergelijk qua eigenschappen. Maar om de inschatting van de kosten om van een gewone D5 een D6 PIH te maken.
Een niet al te grote auto van 80k, loodzwaar, is economisch onverantwoord om in de bijtelling te doen alsmede MRB en kans op extra (duur ivm accu) onderhoud op langere termijn.
Ik reed hiervoor een XC70 D5 en die was een stuk ruimer, vergelijkbaar qua bijtelling en ongeveer even zwaar. Daarnaast een gunstig afschrijvingsverloop wat ik van de PIH nog maar moet afwachten. Over 4 jaar komen er ineens duizenden op de markt...
Maar goed, de regering gaat weer de bijtelling en CO2 belasting op z'n kop zetten dus wie weet hoe de wereld er over een paar jaar uit ziet.
De kans is groot dat de 14% "top"auto's (Panamera, MB, XC90, etc.) vanaf volgend jaar naar een hoger percentage bijtelling gaan. Dan wordt er geen 1 meer van verkocht. Wat een korte termijn politiek hebben we toch hier in NL, ben blij dat ik geen auto's maak want ze kunnen met een jaarlijkse pennenstreek onverkoopbaar worden...
Wat de politiek betreft. Wij zijn uiteindelijk zelf allemaal kuddedieren. Nu weer gaat iedereen in kleine auto's rijden, de Renault megane zonder 14% bijtelling verkoopt nauwelijks meer en de kleine diesels zonder wegenbelasting worden ingeruild voor nog kleinere benzine-auto's of kleine SUV's waar niemand ook maar mee het terrein ik kan. Tegelijk zijn wij allemaal de eersten die meebewegen naar andere merken en auto's als een nieuwe regeling om bv waterstof dit fiscaal gunstig maakt. Want laten we eerlijk zijn: het gaat gewoon verschrikkelijk goed in Nederland getuige het feit dat we ook elk jaar nieuwe auto's aanschaffen.
Overigens, het kan aan mij liggen: ik heb nog nooit zoveel 2e hands V70''s op de weg gezien. Ook dat lijkt mij een gevolg van het feit dat de kleine auto's gepromoot worden, daardoor de grote in waarde (en prijs) dalen en de slimme mensen zo'n auto aanschaffen waar je met de D5 oneindig veel km mee kunt rijden. Dat ze er 90% van de tijd alleen in zitten houdt hen niet bezig.
Volvo for life!
V50 2.0d (4x)
V50 2.0d (4x)
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 29528
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
De aanschaf van een auto in Nederland moet je niet laten afhangen van de op dat moment actueel zijnde regels want dan kan het wel eens heel anders zijn in korte tijd.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- RichieB
- 6th Gear member
- Berichten: 2784
- Lid geworden op: 13.05.2008 - 17:46
- Locatie: Goeree-Overflakkee
Maar wel als in de wet staat dat het voordeel voor 60 maanden is gegarandeerd.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
-
- 4th Gear member
- Berichten: 517
- Lid geworden op: 29.01.2013 - 21:32
Ik ben toch bij dat importeurs en fabrikanten daar anders over denken.lint schreef: De aanschaf van een auto in Nederland moet je niet laten afhangen van de op dat moment actueel zijnde regels want dan kan het wel eens heel anders zijn in korte tijd.
Het is mij een raadsel hoe die aan lange termijnplanning doen binnen NL, iets wat je bedrijfsmatig toch wel graag zou willen.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 177
- Lid geworden op: 27.07.2013 - 14:20
- Locatie: Leusden
- Contacteer:
moeten niet Maar in de praktijk met het kortzichtige(r) beleid van mensen, bedrijven en politiek is dit wel de werkelijkheidlint schreef: De aanschaf van een auto in Nederland moet je niet laten afhangen van de op dat moment actueel zijnde regels want dan kan het wel eens heel anders zijn in korte tijd.
Volvo for life!
V50 2.0d (4x)
V50 2.0d (4x)