Tja, ..... geen commentaar.
Poolse test V60 PIH; niet onder de indruk
- Tukker999
- 4th Gear member
Vooringenomen? Tut,tut,tut.
De schrijvers op dit forum lijken mij eerder vooringenomen dan de presentator in het filmpje.
Ik geef toe, enthousiast is hij ook niet bepaald, maar hij beschrijft op zich keurig de pros and cons van de V60 PIH
Hij zegt op het einde terecht: 15.000 euro extra voor hybride is erg veel geld en je kan er leuk heel andere dingen mee doen.
en dan: "Maar misschien zijn er in uw land eco incentives die de auto aantrekkelijk maken."
Laat dát nu juist bij ons het geval zijn.
En dan vervalt het prijsverschil (je krijgt bijna geld toe in Nederland) en heb je een gewoon een schitterende auto op de stoep staan.
Dus: woonde ik in Polen, dan zou ik me wel 3 keer bedenken om zo'n auto aan te schaffen.
En nou waren we van de zomer toevallig op vakantie in Polen en raad eens?
Geen één V60 gezien.
Zelfs niet de onze.
Want we durfden het risico niet aan dat onze V60 PIH ons nóg een keertje in het buitenland zou laten staan.
De schrijvers op dit forum lijken mij eerder vooringenomen dan de presentator in het filmpje.
Ik geef toe, enthousiast is hij ook niet bepaald, maar hij beschrijft op zich keurig de pros and cons van de V60 PIH
Hij zegt op het einde terecht: 15.000 euro extra voor hybride is erg veel geld en je kan er leuk heel andere dingen mee doen.
en dan: "Maar misschien zijn er in uw land eco incentives die de auto aantrekkelijk maken."
Laat dát nu juist bij ons het geval zijn.
En dan vervalt het prijsverschil (je krijgt bijna geld toe in Nederland) en heb je een gewoon een schitterende auto op de stoep staan.
Dus: woonde ik in Polen, dan zou ik me wel 3 keer bedenken om zo'n auto aan te schaffen.
En nou waren we van de zomer toevallig op vakantie in Polen en raad eens?
Geen één V60 gezien.
Zelfs niet de onze.
Want we durfden het risico niet aan dat onze V60 PIH ons nóg een keertje in het buitenland zou laten staan.
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus 
Volvo V60 PIH 2013:
Honda Civic Hybride 2010:

Volvo V60 PIH 2013:

-
- 2nd Gear member
Kan me vinden in zijn verhaal. Het enige aspect wat deze auto echt interessant maakt zijn de fiscale voordelen. Verder is de uitvoering van dit concept vrij matig, zoals in het filmpje ook wordt aangegeven. Zonder de subsidies is de auto veel te duur voor wat je krijgt.
- RichieB
- 6th Gear member
Wat ik wel vreemd vind in het filmpje is dat hij zegt dat hij ook bij het stoplicht tegenvalt. Heeft hij de Power knop niet geprobeerd ofzo?
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
het is uiteindelijk een kwestie wat je verwachtingen zijn en welk vergelijkingsmateriaal je hebt. In Polen is de behoefte anders.
Dit neemt niet weg dat heel neutraal gesproken hij op onderdelen absoluut gelijk heeft. De auto is zwaar. Behalve in powermodus gaat hij niet zoals elektrische auto's gewend zijn te doen als de brandweer. En hij is duur. Dat moet iedereen toegeven. Dat iedereen hem alleen zakelijk aanschaft bevestigt dit alleen maar. Is er überhaupt 1% particulier gekocht? Zeker de commentaren van ex-audi en bmw rijders geven aan dat als dit 'belastingvoordeel op wielen' er in hun eigen merk al was geweest, zij niet voor een Volvo hadden gekozen (De A3-E-tron is te klein). En alleen door veel -kostbare en extra geld kostende ingrepen (Heico-verlaging, tuning, andere wielen, alle toeters en bellen) durven ze te zeggen dat ze tevreden zijn over de auto. Maar ik denk dat het aantal vervolgens van deze auto na 3-4 (leasetermijn)-5 jaar (0%-bijtelling termijn) heel beperkt zal zijn. Zeker omdat het nu al 7% is geworden.
De andere kant is dat het natuurlijk een schitterende auto is. Van binnen en van buiten. Zeker ook al in standaard trim.
Die tot 130 km/h doet wij hij moet doen. En zeker voor mensen die een woon-werkverkeer hebben van minder dan 50 km (max. 35 km is veilig) en die zowel op hun werk als thuis kunnen laden is het een perfecte auto.
En let wel. Ik ben een vervend Volvo rijder. En ook ik geef toe dat de belastingvoordelen mij hebben overgehaald. Anders was het een gewone V60 D3 (inmiddels D4) of een V70 D5 geworden. Dus ik tracht reeel te zijn en positief-kritisch.
De werkelijkheid is dat ik continu dit forum aan het volgen ben om te ontdekken hoe de V60 PIH kan worden aangepast zodat hij gaat rijden zoals mijn vorige Volvo's (V50): strak op de weg. Maar dan nu met de mooie D5-hybride motor. Ik merk dat dit tijd kost. Ook in aanpassing van je rijgedrag. En veel naar tips van anderen luisteren. De Volvo dealers doen hun best zeker wel!
Ik vraag mij constant af hoe wij als grote groep PIH-rijders Volvo NL en Volvo Zweden kunnen helpen en stimuleren om aanpassingen aan de huidige auto te doen, zodat hij meer 'standaard' voldoet en de kritiek kan wegnemen.
Mag ik een voorzet doen?
- sterker accupakket. Niet voor de acceleratie, maar voor langere afstand op elektriciteit (Tesla-adept?)
- 10-20 mm verlaagd onderstel voor lager zwaartepunt en daarmee strakkere wegligging
- standaard Polestar-tuning voor (nog) beter motorperformance.
Dit neemt niet weg dat heel neutraal gesproken hij op onderdelen absoluut gelijk heeft. De auto is zwaar. Behalve in powermodus gaat hij niet zoals elektrische auto's gewend zijn te doen als de brandweer. En hij is duur. Dat moet iedereen toegeven. Dat iedereen hem alleen zakelijk aanschaft bevestigt dit alleen maar. Is er überhaupt 1% particulier gekocht? Zeker de commentaren van ex-audi en bmw rijders geven aan dat als dit 'belastingvoordeel op wielen' er in hun eigen merk al was geweest, zij niet voor een Volvo hadden gekozen (De A3-E-tron is te klein). En alleen door veel -kostbare en extra geld kostende ingrepen (Heico-verlaging, tuning, andere wielen, alle toeters en bellen) durven ze te zeggen dat ze tevreden zijn over de auto. Maar ik denk dat het aantal vervolgens van deze auto na 3-4 (leasetermijn)-5 jaar (0%-bijtelling termijn) heel beperkt zal zijn. Zeker omdat het nu al 7% is geworden.
De andere kant is dat het natuurlijk een schitterende auto is. Van binnen en van buiten. Zeker ook al in standaard trim.
Die tot 130 km/h doet wij hij moet doen. En zeker voor mensen die een woon-werkverkeer hebben van minder dan 50 km (max. 35 km is veilig) en die zowel op hun werk als thuis kunnen laden is het een perfecte auto.
En let wel. Ik ben een vervend Volvo rijder. En ook ik geef toe dat de belastingvoordelen mij hebben overgehaald. Anders was het een gewone V60 D3 (inmiddels D4) of een V70 D5 geworden. Dus ik tracht reeel te zijn en positief-kritisch.
De werkelijkheid is dat ik continu dit forum aan het volgen ben om te ontdekken hoe de V60 PIH kan worden aangepast zodat hij gaat rijden zoals mijn vorige Volvo's (V50): strak op de weg. Maar dan nu met de mooie D5-hybride motor. Ik merk dat dit tijd kost. Ook in aanpassing van je rijgedrag. En veel naar tips van anderen luisteren. De Volvo dealers doen hun best zeker wel!
Ik vraag mij constant af hoe wij als grote groep PIH-rijders Volvo NL en Volvo Zweden kunnen helpen en stimuleren om aanpassingen aan de huidige auto te doen, zodat hij meer 'standaard' voldoet en de kritiek kan wegnemen.
Mag ik een voorzet doen?
- sterker accupakket. Niet voor de acceleratie, maar voor langere afstand op elektriciteit (Tesla-adept?)
- 10-20 mm verlaagd onderstel voor lager zwaartepunt en daarmee strakkere wegligging
- standaard Polestar-tuning voor (nog) beter motorperformance.
Volvo for life!
V50 2.0d (4x)
V50 2.0d (4x)
- Tukker999
- 4th Gear member
Heb ik er nog een.
Ik ben het eens met de uitspraak in de test dat het stuur rubberachtig aanvoelt.
Daar bedoel ik niet de greep van mijn handen op het stuur, maar hoe hij als het ware vastzit in de neutrale stand.
Iedere andere auto stuurt op de snelweg net iets fijner omdat kleine koerscorrecties makkelijker verlopen vanuit de neutrale stand.
Ik heb altijd het gevoel meer kracht te moeten uitoefenen dan bij andere auto's.
Rubberachtig dus.
Ik ben het eens met de uitspraak in de test dat het stuur rubberachtig aanvoelt.
Daar bedoel ik niet de greep van mijn handen op het stuur, maar hoe hij als het ware vastzit in de neutrale stand.
Iedere andere auto stuurt op de snelweg net iets fijner omdat kleine koerscorrecties makkelijker verlopen vanuit de neutrale stand.
Ik heb altijd het gevoel meer kracht te moeten uitoefenen dan bij andere auto's.
Rubberachtig dus.
Volvo XC40 Recharge Extended Range Plus 
Volvo V60 PIH 2013:

Volvo V60 PIH 2013:

-
- 2nd Gear member
Sterker accupakket is hopelijk over enkele jaren realiseerbaar en verkrijgbaar als upgrade voor onze dan al 3 á 4 jaar oude V60 PiH.
De stoplicht sprint waar de Poolse reviewer op doelt is dat de diesel meteen bijspringt itt "echte" EV's en dat vindt hij jammer, hij en zowel ik had liever gezien dat PURE echt enkel elektrisch is, oftewel je hebt simpelweg minder kracht maar je accelereert wel PUUR elektrisch.
Ach het is hun eerste probeersel en ik ben tevreden met het produkt.
De stoplicht sprint waar de Poolse reviewer op doelt is dat de diesel meteen bijspringt itt "echte" EV's en dat vindt hij jammer, hij en zowel ik had liever gezien dat PURE echt enkel elektrisch is, oftewel je hebt simpelweg minder kracht maar je accelereert wel PUUR elektrisch.
-
- 5th Gear member
Volvo heeft ervoor gekozen dat als je onverwachte echt moet versnellen alsnog weg kunt schieten met ondersteuning van je diesel. Deze kan in een fractie van een sec. starten en direct kracht leveren.X4er0 schreef: Sterker accupakket is hopelijk over enkele jaren realiseerbaar en verkrijgbaar als upgrade voor onze dan al 3 á 4 jaar oude V60 PiH.
- OGA244
- 8th Gear member
sec het accupakket kost iets van € 10.000,-- ex de btw, de electromotor zal vast ook iets gekost hebben, neem je de som der delen ga je het voor minder dan die € 15.000,-- simpelweg niet redden.HeinvdW schreef:Hij zegt op het einde terecht: 15.000 euro extra voor hybride is erg veel geld en je kan er leuk heel andere dingen mee doen.
Als hij bedoelde dat dit soort accu's belachelijk duur zijn heeft hij gelijk, maar dat is volvo niet aan te rekenen.
- IkeV70
- 5th Gear member
Ik denk niet dat het erom gaat of de meerprijs verklaarbaar is, dat zal het best zijn, maar of het product de meerprijs waard is voor de eindgebruiker.OGA244 schreef:sec het accupakket kost iets van € 10.000,-- ex de btw, de electromotor zal vast ook iets gekost hebben, neem je de som der delen ga je het voor minder dan die € 15.000,-- simpelweg niet redden.HeinvdW schreef:Hij zegt op het einde terecht: 15.000 euro extra voor hybride is erg veel geld en je kan er leuk heel andere dingen mee doen.
Als hij bedoelde dat dit soort accu's belachelijk duur zijn heeft hij gelijk, maar dat is volvo niet aan te rekenen.
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
- IkeV70
- 5th Gear member
Mooie theorie. In de praktijk blijkt echter het bijspringen van de diesel in Pure mode nooit nuttig, maar eigenlijk altijd vervelend. Het was beter geweest als dit pas gebeurde als je het gaspedaal helemaal intrapt. In noodgevallen dan dus wel beschikbaar, maar geen ongewenst aanslaan .vaudi schreef:Volvo heeft ervoor gekozen dat als je onverwachte echt moet versnellen alsnog weg kunt schieten met ondersteuning van je diesel. Deze kan in een fractie van een sec. starten en direct kracht leveren.X4er0 schreef: ...
...
V70 - 2.5D
V60 PIH
V60 T5
V60 PIH
V60 T5
-
- 2nd Gear member
Ze konden er ook voor zorgen dat de elektromotor tot op zijn max benut wordt als je het gaspedaal volledig intrapt in PURE modus, oftewel de batterij gaat dan veel sneller leeg ipv dat de diesel erbij springt.
Hybrid zoals de naam al aangeeft is een combi van beide werelden, PURE hoort eigenlijk PUUR elektrisch te zijn en je bent dan debiel als je gaat klagen over het feit dat de auto minder krachtig is.
Hybrid zoals de naam al aangeeft is een combi van beide werelden, PURE hoort eigenlijk PUUR elektrisch te zijn en je bent dan debiel als je gaat klagen over het feit dat de auto minder krachtig is.
- RichieB
- 6th Gear member
Net zo debiel als die Poolse presentator dan dus?
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Eens.HeinvdW schreef: Heb ik er nog een.
Rubberachtig dus.
Volvo for life!
V50 2.0d (4x)
V50 2.0d (4x)
- sergestoord
- 2nd Gear member
Heb een stukkie in een A3 Etron gereden, daar is het beter voor elkaar. Je kunt het gaspedaal helemaal intrappen in wat bij ons de pure mode heet. Vervolgens kun je nog een klein stukje fysiek verder met een klik in het pedaal en springt de verbrandingsmotor bij.
Overigens start je altijd in die pure modus, maar eenmaal de kickdown gebruikt, ga je naar hybrid modus.
De elektromotor zit bij Audi voor de versnellingsbak, dus je voelt het schakelen ook elektrisch. Dat geeft niet echt een elektrisch gevoel en is bij ons beter geregeld. Overigens is de 8 traps automaat met flippers heerlijk.
Overigens start je altijd in die pure modus, maar eenmaal de kickdown gebruikt, ga je naar hybrid modus.
De elektromotor zit bij Audi voor de versnellingsbak, dus je voelt het schakelen ook elektrisch. Dat geeft niet echt een elektrisch gevoel en is bij ons beter geregeld. Overigens is de 8 traps automaat met flippers heerlijk.
V60 D6 PIH MY2014
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Contacteer:
Ik vind persoonlijk ook dat in de Pure stand volledig elektrisch gereden moet kunnen worden. En in Hybrid met dat driehoekje dat steeds naar beneden valt.
-
- 5th Gear member
Heb je servotronic?Heb ik er nog een.
Rubberachtig dus.