Volvo V40 D4 Business R-Design Rebel Blue besteld
-
- 1st Gear member
Afgelopen donderdagavond heb ik de V40 opgehaald bij de dealer en ik heb er gelijk al de nodige kilometers mee kunnen rijden. Wat een fijne auto zeg:)! Hieronder in het kort m'n eerste ervaringen:
- Het sportieve uiterlijk bevalt me super! Ik heb in het weekend al regelmatig meegemaakt dat mensen die voorbij lopen net iets langer naar de auto kijken dan gebruikelijk is. Ook heb ik veel positieve reacties op de opvallende kleur (rebel blue) gekregen:).
- Het interieur (R-design) interieur bevalt me erg goed en ik ben positief verrast over wat je allemaal in kunt stellen in het menu.
- De stoelen vind ik erg lekker zitten. Alleen merk ik wel dat het maar net gaat met de hoofdruimte voorin (ik ben 1.96m). Zelf kan ik door de beperkte hoofdruimte niet achterin zitten, maar mensen van rond de 1.70m zitten er prima.
- Premium Sound van Harman Kardon klinkt best goed na wat spelen met de instellingen. Ik heb gelukkig geen last van trillende deuren en rammeltjes.
- De motor is super! Ik rijd nog erg rustig ivm inrijden, maar zelfs in lage toeren met weinig gas komt de auto behoorlijk snel vooruit:)!
- Het sportonderstel in combinatie met 18 inch rijdt echt heerlijk. De auto ligt strak op de weg, terwijl het naar mijn mening, nog heel erg comfortabel is. Nu blijkt maar weer dat de ervaring over de stuiterigheid van het onderstel heel erg verschilt per persoon. Maar ik ben blij verrast met de combinatie van het onderstel en de banden.
- Als ik dan een minpuntje zou moeten noemen, dan is het het beperkte zicht naar achteren (geen camera) en de grote draaicirkel (ivm met bredere 18 inch banden). Maar dit went vanzelf naarmate je langer met de auto rijdt denk ik.
Ik ben zelf erg benieuwd naar hoe jullie de D4 motor hebben ingereden. In het begin erg rustig? Of maakt het niet zo veel uit en kan ik best af en toe al wat meer gas geven en hogere toeren rijden, nadat de auto goed warm gereden is? Wat zijn jullie suggesties met betrekking tot zo goed mogelijk inrijden? Soms lees ik namelijk ook dat het juist goed is om niet te voorzichtig te doen in het begin (de auto moet ook niet "lui" worden natuurlijk). De kilometerstand staat nu trouwens op ongeveer 250 km.
Ik zal binnenkort ook nog wat foto's op het forum zetten:)!
- Het sportieve uiterlijk bevalt me super! Ik heb in het weekend al regelmatig meegemaakt dat mensen die voorbij lopen net iets langer naar de auto kijken dan gebruikelijk is. Ook heb ik veel positieve reacties op de opvallende kleur (rebel blue) gekregen:).
- Het interieur (R-design) interieur bevalt me erg goed en ik ben positief verrast over wat je allemaal in kunt stellen in het menu.
- De stoelen vind ik erg lekker zitten. Alleen merk ik wel dat het maar net gaat met de hoofdruimte voorin (ik ben 1.96m). Zelf kan ik door de beperkte hoofdruimte niet achterin zitten, maar mensen van rond de 1.70m zitten er prima.
- Premium Sound van Harman Kardon klinkt best goed na wat spelen met de instellingen. Ik heb gelukkig geen last van trillende deuren en rammeltjes.
- De motor is super! Ik rijd nog erg rustig ivm inrijden, maar zelfs in lage toeren met weinig gas komt de auto behoorlijk snel vooruit:)!
- Het sportonderstel in combinatie met 18 inch rijdt echt heerlijk. De auto ligt strak op de weg, terwijl het naar mijn mening, nog heel erg comfortabel is. Nu blijkt maar weer dat de ervaring over de stuiterigheid van het onderstel heel erg verschilt per persoon. Maar ik ben blij verrast met de combinatie van het onderstel en de banden.
- Als ik dan een minpuntje zou moeten noemen, dan is het het beperkte zicht naar achteren (geen camera) en de grote draaicirkel (ivm met bredere 18 inch banden). Maar dit went vanzelf naarmate je langer met de auto rijdt denk ik.
Ik ben zelf erg benieuwd naar hoe jullie de D4 motor hebben ingereden. In het begin erg rustig? Of maakt het niet zo veel uit en kan ik best af en toe al wat meer gas geven en hogere toeren rijden, nadat de auto goed warm gereden is? Wat zijn jullie suggesties met betrekking tot zo goed mogelijk inrijden? Soms lees ik namelijk ook dat het juist goed is om niet te voorzichtig te doen in het begin (de auto moet ook niet "lui" worden natuurlijk). De kilometerstand staat nu trouwens op ongeveer 250 km.
Ik zal binnenkort ook nog wat foto's op het forum zetten:)!
V40 D4 MY2015 R-Design Rebel Blue; 18'' Midir, Business Connect, Premium Audio, Verlaagd Sportchassis, DAB, Verwarmbare Voorruit, Regensensor, Getinte Ramen, 3 instellingen voor Stuurbekrachtiging.
- KoningRoel
- 2nd Gear member
Hoi Tom, als je de motor eerst goed warm laat worden mag je best wat gas geven hoor. Mijn dealer vertelde mij dat, en hier op het forum zegt iedereen het zelfde. Ik heb vanaf t begin al aardig doorgegast 

V40 D4 MY2015 R-Design; 18'' Ixion II, Business Connect, R-Design Plus, Panorama Dak, Camera & Getinte Ramen
Alfa Romeo Mito 1.3 ECO 62kW Distinctive
VW Polo 6N 1.4
Alfa Romeo 155 1.7 Twin Spark
Alfa Romeo Mito 1.3 ECO 62kW Distinctive
VW Polo 6N 1.4
Alfa Romeo 155 1.7 Twin Spark
- jeroenv_
- 2nd Gear member
Ik heb hem de eerste 500km onder de 3500 rpm gehouden, daarna, als hij goed warm was, wel gewoon lekker doorgetrokken.
Het inrijden zoals men van vroeger kent is volgens mij steeds minder nodig.
Het inrijden zoals men van vroeger kent is volgens mij steeds minder nodig.
MY15 V40 D4 Business R-Design \\// Rebel Blue \\// Business Pack Connect \\// 18" mat black Bor velgen
- D2
- 3rd Gear member
Bij het warm rijden (maakt m.i. niet echt verschil) probeer ik de motor zoveel mogelijk tussen 1500 en 2000 toeren te houden (erg lage toeren houdt een koude aandrijflijn mijns inziens namelijk ook niet van, ivm lagers en circulatie van olie en koelmiddel e.d.), zodra de watertemperatuur 'in het midden' staat mag wat mij betreft de druk opgevoerd worden. De olietemperatuur is dan wellicht nog niet optimaal, maar aangezien Volvo het kennelijk niet nodig acht mij daarover te informeren...Verder is het volgens mij vooral heel belangrijk om geen korte stukjes te rijden, met een diesel. Mijn trajecten zijn over het algemeen meer dan 60 kilometer dus dat gaat goed. Voor wat het waard is, de motor is al bijna 100.000 km probleemloos, heb ook geen olieverbruik kunnen bespeuren of wat dan ook, en hij is steeds soepeler geworden naarmate de kilometers erbij kwamen. Afgezien van de aandrijflijn netjes op temperatuur brengen is er m.i. geen speciale routine voor het inrijden van een nieuwe motor.
Laatst gewijzigd door D2 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Auto: Opel Astra 1.6 cdti 136pk Innovation
Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
Vorige auto's:
2012 Ford Mondeo Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium (poolauto)
2012 V40 D2 Momentum, Biarritz Blue, Intro line, 17" Mannan, verwarmbare voorruit, LED DRL
2009 Honda Civic Hybrid
2006 Mini Cooper
-
- 1st Gear member
Dank voor jullie reacties!
Ik heb de eerste 300 km niet echt boven de 2500 toeren gereden. Maar als ik jullie verhalen zo hoor, dan ga ik dat vanaf nu bij een warme motor geleidelijk opvoeren:) Ik woon, "helaas voor de auto", maar 20 km van m'n werk. Dus ik zal de komende week ook maar eens wat langere ritten proberen te rijden om toch de auto wat beter in/warm te kunnen rijden.
Ik vind de motor nu al heel soepel en vlot, dus ik ben benieuwd hoe het zal zijn als de auto een paar duizend km op de teller heeft staan:) Het is wel genieten zeg:)!!
Ik heb de eerste 300 km niet echt boven de 2500 toeren gereden. Maar als ik jullie verhalen zo hoor, dan ga ik dat vanaf nu bij een warme motor geleidelijk opvoeren:) Ik woon, "helaas voor de auto", maar 20 km van m'n werk. Dus ik zal de komende week ook maar eens wat langere ritten proberen te rijden om toch de auto wat beter in/warm te kunnen rijden.
Ik vind de motor nu al heel soepel en vlot, dus ik ben benieuwd hoe het zal zijn als de auto een paar duizend km op de teller heeft staan:) Het is wel genieten zeg:)!!
V40 D4 MY2015 R-Design Rebel Blue; 18'' Midir, Business Connect, Premium Audio, Verlaagd Sportchassis, DAB, Verwarmbare Voorruit, Regensensor, Getinte Ramen, 3 instellingen voor Stuurbekrachtiging.
-
- 1st Gear member
Nu dan toch eindelijk maar eens een foto van de V40
Ik vond de auto er nog best schoon uit zien na een rit naar Oostenrijk:)

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Paul
- Geartronic member
Dat had ik nou ook afgelopen weekend in Oostenrijk!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- TimothyJames
- 2nd Gear member
Kijk... das weer eens een cool kenteken, je voelt je nu zeker Xtra Xtra Lucky in je nieuwe bolide? 
Mooie uitvoering iig, en... mooie Midir velgen!
Veel veilige km's gewenst!
En wat betreft het inrijden.... precies wat de rest al zegt, eerst rustig op temperatuur laten komen, en daarna kun je best af en toe hoger de toeren in.
Heb zelf de eerste 1000km rustig gereden, tot 2000km wat pittiger, en nu ... gewoon genieten van de D4

Mooie uitvoering iig, en... mooie Midir velgen!

Veel veilige km's gewenst!
En wat betreft het inrijden.... precies wat de rest al zegt, eerst rustig op temperatuur laten komen, en daarna kun je best af en toe hoger de toeren in.
Heb zelf de eerste 1000km rustig gereden, tot 2000km wat pittiger, en nu ... gewoon genieten van de D4

-
- 1st Gear member
Haha, ja ik vond het kenteken zelf ook wel leuk
De auto die na deze auto afgeleverd werd, had XXS in het kenteken. Ik was dus blij dat ik met m'n 1,96m XXL had en niet de XXS:)
De auto bevalt overigens super!! Ik heb de eerste 2000 km een beetje rustig aan gedaan en daarna ben ik ook echt gaan genieten van de D4
De auto is na 8000 KM gelukkig nog steeds kraak/rammelvrij en zolang ik de bas en volume niet te hoog zet, klinkt het HK geluidssysteem ook best prima:)
Op weg naar Duitsland is het me gelukt om 200 km/h op de teller te krijgen! Ik ben wel benieuwd of meer mensen dit al gezien hebben
De auto ligt, mede door het verlaagd sportchassis, ook bij hoge snelheden erg goed op de weg.
Al met al ben ik nog steeds enorm tevreden met de V40. Wel merk ik in m'n omgeving dat de smaken nogal verschillen m.b.t. de rebel blue kleur. De één vind het super en de ander vindt het helemaal niks:P

De auto bevalt overigens super!! Ik heb de eerste 2000 km een beetje rustig aan gedaan en daarna ben ik ook echt gaan genieten van de D4

Op weg naar Duitsland is het me gelukt om 200 km/h op de teller te krijgen! Ik ben wel benieuwd of meer mensen dit al gezien hebben

Al met al ben ik nog steeds enorm tevreden met de V40. Wel merk ik in m'n omgeving dat de smaken nogal verschillen m.b.t. de rebel blue kleur. De één vind het super en de ander vindt het helemaal niks:P
- TimothyJames
- 2nd Gear member
Smaken verschillen idd, ik vind het een vette kleur! Lekker.... "in-your-face" 
Mijn vriendin kijkt er iets anders tegenaan

Mijn vriendin kijkt er iets anders tegenaan

- Rha007
- 5th Gear member
Die Midir's smoelen lekker.
Ik was op slag verliefd toen ik destijds aan kwam rijden bij de dealer voor een proefrit en de V40 voor het eerst in Rebel Blue zag.
Ik ben er echt helemaal weg van, maar over smaak valt niet te twisten.
Enige nadeel is dat je echt al het vuil ziet zitten en als detailer heb je dan een serieus probleem
Ik was op slag verliefd toen ik destijds aan kwam rijden bij de dealer voor een proefrit en de V40 voor het eerst in Rebel Blue zag.
Ik ben er echt helemaal weg van, maar over smaak valt niet te twisten.
Enige nadeel is dat je echt al het vuil ziet zitten en als detailer heb je dan een serieus probleem

V70 D4 GT Electric Silver Limited-Luxury Line Powered by Volvotune
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5