Hallo allemaal!
Ik volg dit forum al een tijdje en ik heb hier veel aan gehad. Begin juli kreeg ik te horen dat ik een leaseauto mocht bestellen. Ik was er al snel uit dat het de V40 D4 Business R-design ging worden, alleen de precieze opties en accessoires waren toen nog niet bekend. Mede door dit forum heb ik antwoord op een aantal vragen gekregen en aangezien de V40 is besteld, plaats ik hierbij m'n eerste bericht.
Dit is het uiteindelijk geworden:
Volvo V40 D4 Business R-design
Kleur: Rebel Blue
Bekleding: Leder/Nubuck Charcoal
Opties:
Business Pack Connect
Upgrade naar Premium Audio
Verlaagd sportchassis (-/- 10mm)
Extra getint glas achterportieren en achterklep
Stuurbekrachtiging met drie instellingen voor gevoeligheid
Zonder model- en motoraanduiding
Verwarmbare voorruit
Regensensor
Digital Audio Broadcasting (DAB)
Accessoire:
18 inch Midir velgen
Het wordt dus best een redelijk sportieve versie:) Ik heb wel nog een tweede proefrit gemaakt in een V40 D2 R-design met verlaagd sportonderstel en 18 inch velgen om te testen of het niet te oncomfortabel wordt. Ik vond het heerlijk rijden, dus vandaar dat ik hier zonder enige twijfel toch voor heb gekozen (maar ik ben erg benieuwd naar ervaringen van mensen die al langer met deze combinatie rijden). De standaard 16 inch velgen heb ik overigens in kunnen ruilen bij de dealer, waardoor de prijs van de 18 inch velgen goedkoper werd en ik nu ook in de winter op 18 inch kan blijven rijden. De auto zal pas rond 1 december afgeleverd worden, dus helaas zal ik nog een paar maanden moeten wachten;) Maar ik kijk er erg naar uit om in deze mooie auto met erg fijne motor te mogen rijden!!
Volvo V40 D4 Business R-Design Rebel Blue besteld
- zonoskar
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Mooie uitvoering. Mooie kleur ook. Misschien moet ik mijn bestelling toch maar omzetten naar osmium grey, er komen zo veel te veel rebels 

Volvo V40 VEA D4 MY2015 Business R-design Rebel blue Polestar.
- KoningRoel
- 2nd Gear member
Mooie kleur & uitvoering. Welkom bij de club van wachtenden 

V40 D4 MY2015 R-Design; 18'' Ixion II, Business Connect, R-Design Plus, Panorama Dak, Camera & Getinte Ramen
Alfa Romeo Mito 1.3 ECO 62kW Distinctive
VW Polo 6N 1.4
Alfa Romeo 155 1.7 Twin Spark
Alfa Romeo Mito 1.3 ECO 62kW Distinctive
VW Polo 6N 1.4
Alfa Romeo 155 1.7 Twin Spark
-
- 1st Gear member
Dankjullie! Het viel me inderdaad ook al op dat er best veel V40's in Rebel Blue besteld worden (op dit forum). Op de weg zie ik ze echt alleen bijna nooit rijden. Wellicht dat dit in de komende maanden iets toe gaat nemen:)
V40 D4 MY2015 R-Design Rebel Blue; 18'' Midir, Business Connect, Premium Audio, Verlaagd Sportchassis, DAB, Verwarmbare Voorruit, Regensensor, Getinte Ramen, 3 instellingen voor Stuurbekrachtiging.
- fret
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Mooie uitvoering, succes met het wachten!
18" en sportonderstel is best hard, kan ik na 15000km vertellen. Maar niet te hard. Sommige wegen zijn gewoon slecht en dan hobbel je wel flink, maar bijvoorbeeld afgelopen weekend naar Normandie heen en weer gereden, ruim 2000km en geen centje pijn wat betreft vermoeidheid door de te straffe vering. Zeker de stoelen maken de 'ride' toch behoorlijk comfy!
Heb zelf ook DAB en verwarmde voorruit en het zijn beide m.i. opties die eruit hadden kunnen blijven. DAB is waar ik doorgaans rijd (Noord-Holland-Noord) niet goed dekkend waardoor je van die digitale snerptonen krijgt zo nu en dan (goed als wake-up daarentegen). Maar bij goede dekking wel erg zuiver.
De voorruitverwarming is erg handig, dat geef ik toe, maar die draadjes word ik eigenlijk misselijk van.....fysiek dus echt. Met name bij slechter weer en/of donker vind ik dat de lichten van tegenliggers/lantaarnpalen irritant worden 'gebroken' door de reflectie van de draadjes. Maar dat zal wel mijn afwijking zijn denk ik.
Over de premium is inmiddels genoeg geschreven.....is niet zo heel best al met al!
Maar algemeen...de V40 D4 is gewoon een erg fijne auto om te mogen rijden!
18" en sportonderstel is best hard, kan ik na 15000km vertellen. Maar niet te hard. Sommige wegen zijn gewoon slecht en dan hobbel je wel flink, maar bijvoorbeeld afgelopen weekend naar Normandie heen en weer gereden, ruim 2000km en geen centje pijn wat betreft vermoeidheid door de te straffe vering. Zeker de stoelen maken de 'ride' toch behoorlijk comfy!
Heb zelf ook DAB en verwarmde voorruit en het zijn beide m.i. opties die eruit hadden kunnen blijven. DAB is waar ik doorgaans rijd (Noord-Holland-Noord) niet goed dekkend waardoor je van die digitale snerptonen krijgt zo nu en dan (goed als wake-up daarentegen). Maar bij goede dekking wel erg zuiver.
De voorruitverwarming is erg handig, dat geef ik toe, maar die draadjes word ik eigenlijk misselijk van.....fysiek dus echt. Met name bij slechter weer en/of donker vind ik dat de lichten van tegenliggers/lantaarnpalen irritant worden 'gebroken' door de reflectie van de draadjes. Maar dat zal wel mijn afwijking zijn denk ik.
Over de premium is inmiddels genoeg geschreven.....is niet zo heel best al met al!
Maar algemeen...de V40 D4 is gewoon een erg fijne auto om te mogen rijden!
Laatst gewijzigd door fret op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: even duidelijker formuleren.....
Reden: even duidelijker formuleren.....
- RaJean
- 2nd Gear member
Welkom bij de RebelBlue club (zwaaien straks, he!)
Mooie uitvoering - maar ik ben wat bevooroordeeld met dezelfde uitvoering qua kleur en velgen.
-18" bevalt me prima qua optisch effect en 'ride'
-Harman Kardon bevalt me prima nu ik de instellingen juist heb
-verwarmbare voorruit heb ik zelf geen last van. Ben juist blij dat ik dit weer kon kiezen. Goede ervaringen mee vroeger met diverse Fords.
Er gaan dagen voorbij dat ik geen RebelBlue V40 zie rijden, maar zo om de dag kom ik er wel 1 tegen. (Ik reis tussen Rotterdam en Amsterdam)
Sterkte met het wachten nu!
Mooie uitvoering - maar ik ben wat bevooroordeeld met dezelfde uitvoering qua kleur en velgen.
-18" bevalt me prima qua optisch effect en 'ride'
-Harman Kardon bevalt me prima nu ik de instellingen juist heb
-verwarmbare voorruit heb ik zelf geen last van. Ben juist blij dat ik dit weer kon kiezen. Goede ervaringen mee vroeger met diverse Fords.
Er gaan dagen voorbij dat ik geen RebelBlue V40 zie rijden, maar zo om de dag kom ik er wel 1 tegen. (Ik reis tussen Rotterdam en Amsterdam)
Sterkte met het wachten nu!
-
- 1st Gear member
@fret
Ik las alle verhalen over de premium sound pas nadat ik het had besteld. Ik ben benieuwd of ik last ga krijgen van rammeltjes en kraakjes; ik hoop dat het meevalt:)
Tijdens de proefrit met 18 inch en sportonderstel merkte ik dat ik deze combinatie erg fijn vond, alleen zal je inderdaad pas na een tijdje rijden echt kunnen beoordelen in hoeverre het een goede keuze is geweest. Ik ben blij om te horen dat je het niet te hard vind (ik hoop dat ik er na 15000 km er ook nog zo over denk). Is er een groot verschil tussen de "stuiterigheid" als je achterin zit in vergelijking met voorin zitten. Ik heb wel eens gelezen dat het achterin nog een heel stuk harder aanvoelt dan als je zelf achter het stuur zit. Ervaar jij dit ook zo? Zal het te doen zijn om 10 uur achterin te zitten richting Oostenrijk bijvoorbeeld?
Ik woon in Zuid-Holland, dus ik hoop dat de DAB daar iets beter dekkend is;) En anders wordt het gewoon iets vaker muziek luisteren via de USB stick ipv de radio:)
Mijn vader heeft in het verleden een ford galaxy gehad met verwarmbare voorruit en ik snap wel wat je bedoelt met de storende draadjes. In de galaxy vond ik het zelf niet storend, maar ik ben benieuwd hoe dit bij de V40 zal zijn. Gelukkig krijg ik de auto in december, dan kan ik er eerst wellicht veel profijt van hebben voordat ik het storend zou kunnen gaan vinden:P
Ik las alle verhalen over de premium sound pas nadat ik het had besteld. Ik ben benieuwd of ik last ga krijgen van rammeltjes en kraakjes; ik hoop dat het meevalt:)
Tijdens de proefrit met 18 inch en sportonderstel merkte ik dat ik deze combinatie erg fijn vond, alleen zal je inderdaad pas na een tijdje rijden echt kunnen beoordelen in hoeverre het een goede keuze is geweest. Ik ben blij om te horen dat je het niet te hard vind (ik hoop dat ik er na 15000 km er ook nog zo over denk). Is er een groot verschil tussen de "stuiterigheid" als je achterin zit in vergelijking met voorin zitten. Ik heb wel eens gelezen dat het achterin nog een heel stuk harder aanvoelt dan als je zelf achter het stuur zit. Ervaar jij dit ook zo? Zal het te doen zijn om 10 uur achterin te zitten richting Oostenrijk bijvoorbeeld?
Ik woon in Zuid-Holland, dus ik hoop dat de DAB daar iets beter dekkend is;) En anders wordt het gewoon iets vaker muziek luisteren via de USB stick ipv de radio:)
Mijn vader heeft in het verleden een ford galaxy gehad met verwarmbare voorruit en ik snap wel wat je bedoelt met de storende draadjes. In de galaxy vond ik het zelf niet storend, maar ik ben benieuwd hoe dit bij de V40 zal zijn. Gelukkig krijg ik de auto in december, dan kan ik er eerst wellicht veel profijt van hebben voordat ik het storend zou kunnen gaan vinden:P
V40 D4 MY2015 R-Design Rebel Blue; 18'' Midir, Business Connect, Premium Audio, Verlaagd Sportchassis, DAB, Verwarmbare Voorruit, Regensensor, Getinte Ramen, 3 instellingen voor Stuurbekrachtiging.
- fret
- 3rd Gear member
- Contacteer:
@Tommm
Hoe het achterin is, weet ik niet....zit er nooit en eigenlijk hebben we ook zelden passagiers mee die zouden kunnen klagen.
DAB moet wel beter zijn dan hier in NHN want als ik door het lang cross merk ik dat in de randstad alles wat beter werkt.
De draadjes schijnt een persoonlijk dingetje voor mij te zijn (ik hou van squeekie clean ramen) waar ik me op focus...en dan gaat het vanzelf irriteren. Beslagen voorraam is echter een ding van het verleden...
Hoe het achterin is, weet ik niet....zit er nooit en eigenlijk hebben we ook zelden passagiers mee die zouden kunnen klagen.
DAB moet wel beter zijn dan hier in NHN want als ik door het lang cross merk ik dat in de randstad alles wat beter werkt.
De draadjes schijnt een persoonlijk dingetje voor mij te zijn (ik hou van squeekie clean ramen) waar ik me op focus...en dan gaat het vanzelf irriteren. Beslagen voorraam is echter een ding van het verleden...
-
- 1st Gear member
Ik zal zelf ook nooit achterin zitten (aangezien het ook niet echt mogelijk is met m'n 1,96m), dus dan maakt het inderdaad niet zo veel uit als het achterin iets harder aanvoelt:)fret schreef: Hoe het achterin is, weet ik niet....zit er nooit en eigenlijk hebben we ook zelden passagiers mee die zouden kunnen klagen.
-
- 1st Gear member
Kan iemand bevestigen dat je bij de standaard R-design stoelen (nubuck en NIET elektrisch) de stoelen ook kan kantelen? Dit staat namelijk als standaard in de optielijst voor een V40 business R-design. Echter heb ik ook berichten gelezen op een forum waar aanbevolen wordt om deze optie te nemen, omdat het niet standaard zou zijn. Aangezien ik graag wel de stoel wil kunnen kantelen, lijkt het me fijn om de bevestiging te hebben dat dit zal kunnen straks;)
- RaJean
- 2nd Gear member
Ik heb weliswaar de volledig lederen stoelen, maar dat zal op de kantelfunctie die er dus inderdaad op zit, geen effect hebben.Tommm schreef: Kan iemand bevestigen dat je bij de standaard R-design stoelen (nubuck en NIET elektrisch) de stoelen ook kan kantelen? Dit staat namelijk als standaard in de optielijst voor een V40 business R-design. Echter heb ik ook berichten gelezen op een forum waar aanbevolen wordt om deze optie te nemen, omdat het niet standaard zou zijn. Aangezien ik graag wel de stoel wil kunnen kantelen, lijkt het me fijn om de bevestiging te hebben dat dit zal kunnen straks;)
- zonoskar
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Ik denk dat wat je gelezen hebt over de passagiersstoel gaat. Deze is niet standaard in hoogte te verstellen. De rijdersstoel wel dus.Tommm schreef: Echter heb ik ook berichten gelezen op een forum waar aanbevolen wordt om deze optie te nemen, omdat het niet standaard zou zijn.
Volvo V40 VEA D4 MY2015 Business R-design Rebel blue Polestar.
-
- 6th Gear member
Kantelbare passagiers stoel inderdaad losse optie..
Standaard stoelen kunnen niet helemaal kantelen !!
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
-
- 1st Gear member
Oke. Klopt het dat je bij de standaard R-design rijdersstoel met nubuck/leder je de stoel een beetje kunt kantelen doordat je 2 "pompjes" hebt: 1 aan de zijkant om de stoel omhoog of omlaag te doen en 1 iets meer aan de voorkant om de voorkant van de stoel omhoog of omlaag te doen?MichelR schreef: Kantelbare passagiers stoel inderdaad losse optie..
En de draaiknop voor de lendensteun is toch ook standaard aanwezig in de R-design stoel?
- dfeijen
- 1st Gear member
Ja en JaTomm schreef:
Oke. Klopt het dat je bij de standaard R-design rijdersstoel met nubuck/leder je de stoel een beetje kunt kantelen doordat je 2 "pompjes" hebt: 1 aan de zijkant om de stoel omhoog of omlaag te doen en 1 iets meer aan de voorkant om de voorkant van de stoel omhoog of omlaag te doen?
En de draaiknop voor de lendensteun is toch ook standaard aanwezig in de R-design stoel?
Laatst gewijzigd door dfeijen op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- 1st Gear member
Na ruim 4 maanden wachten is het morgen dan zo ver:)!! Morgenavond staat de afspraak gepland om de V40 op te halen. Ik kan niet wachten om er mee te gaan rijden! Ik zal binnenkort ook wat foto's op het forum zetten:)
- JDG
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Spannend! Veel plezier morgen (en de km's erna
)

Volvo V40 D4 Business Summum (2014), ice white, leder charcoal/blond, business pack connect, luxury line, 17" mannan
Volvo C30 1.6D Drive (2009), ice white, quartz lederen bekleding, season-line, business-line, xenon, Spartacus 17";, HP audio, nordic inlays
Volvo 240 Polar 2.0 Estate (1993), LPG, solid white, zwart tweed bekleding, airco, stoelverwarming
Volvo C30 1.6D Drive (2009), ice white, quartz lederen bekleding, season-line, business-line, xenon, Spartacus 17";, HP audio, nordic inlays
Volvo 240 Polar 2.0 Estate (1993), LPG, solid white, zwart tweed bekleding, airco, stoelverwarming