Pagina 2 van 2
Re: Ik weet het niet meer.....
Geplaatst: 10.09.2014 - 00:19
door wim de jong
Je kan pech hebben, en geluk hebben.
Zelf heb ik 130000 km met een 2.0D uit 2009 gereden in 2 jaar. Expres gekozen voor een 2.0, want 1,6 is nog gevoeliger.
Eigenlijk niets mis mee, reed als een trein. In die 2 jaar niets met de motor, alleen de accu vervangen, draagarmen, remmen en banden en in Uden de roetfilter eruit gepleurd, en de EGR dicht gezet. Deze geven gewoon de ellende bij deze diesels. Wel is hij goed onderhouden, op tijd zijn beurt. Vorige eigenaar; het is een leasebak geweest.....heeft mijn voorkeur, ook dan weet ik dat hij goed en op tijd onderhouden is geweest, daar zorgt de leasemij voor..
Dat is bijna essentieel bij deze motoren, goed en op tijd zijn beurtjes.
Hij reed gem 5,3 l/100 km, maar op stand 245000 is hij vervangen voor een V50 - D2 uit 2012.
Deze moet zich nog bewijzen, maar ook deze is een ex-lease. Dan weet je altijd de history.
maar deze.... asap afstoten, het is een gebed zonder eind.
Re: Ik weet het niet meer.....
Geplaatst: 10.09.2014 - 09:11
door mees
Ik snap dat mensen hun auto kwijt willen als de pech ermee steeds maar blijft.
Maarre: als de garage het steeds maar niet maken kan, zullen ze het ook niet kunnen voor de volgende eigenaar. Dat is wel erg vervelend...
('kNeem aan dat de garage de auto niet netjes sloopt of naar Rima oid brengt)
Re: Ik weet het niet meer.....
Geplaatst: 10.09.2014 - 10:47
door Fons099
mees schreef:
Ik snap dat mensen hun auto kwijt willen als de pech ermee steeds maar blijft.
Maarre: als de garage het steeds maar niet maken kan, zullen ze het ook niet kunnen voor de volgende eigenaar. Dat is wel erg vervelend...
('kNeem aan dat de garage de auto niet netjes sloopt of naar Rima oid brengt)
Maar dan moeten ze van hun probleem (een auto met chronische alarmmeldingen) niet het probleem van een nietsvermoedende automobilist maken.
De garagehouder is in deze de expert.
Mijn V50 had direkt na aflevering ook onverklaarbare kuren, maar hij heeft een week bij de Volvo dealer gelogeerd (op kosten van verkopende universele garage) en sindsdien geen rara fratsen meer meegemaakt (2 jaar geleden)
Re: Ik weet het niet meer.....
Geplaatst: 10.09.2014 - 14:41
door V50 R
Dickertjedap schreef:
Ben ik even blij met mijn D3 ( gedownsized D5). Een super fijne motor met een geweldig koppel, en.........de 5 cil. roffel. Heerlijk!
Ook de D3 motoren hebben problemen. Onlangs heeft XC70 van 2jaar oud van een familielid een week met een motorstoring bij de dealer gestaan. Allerlei sensoren en egr vervangen na 60k km.
Re: Ik weet het niet meer.....
Geplaatst: 10.09.2014 - 15:57
door wim de jong
Ik merk wel dat als er chronische problemen zijn bij de 1,6 of 2.0, en nu ook de D2 en D3, het bijna altijd terug te voeren is naar het roetfilter, regeneratievloeistof en/ogf EGR.
Gooi die rommel eruit, en je hebt nergens last van.
APK komt de wagen ook keurig doorheen, en bijkomend voordeel: hij rijdt stukken zuiniger, gelijkmatiger en rustiger.
Re: Ik weet het niet meer.....
Geplaatst: 10.09.2014 - 17:13
door kevinwalter
wim de jong schreef:
het is een leasebak geweest.....heeft mijn voorkeur, ook dan weet ik dat hij goed en op tijd onderhouden is geweest,
Dat is tegenwoordig ook niet meer zo helaas. Aangezien de dealers een maximum aantal uren krijgen voor een onderhoudsbeurt. Dit betekend ook dat bepaalde dingen worden "vergeten".
De leasemaatschappijen hebben steeds meer zeggenschap over de dealers.
Het beste wat je kan doen is gewoon een nieuwe auto aanschaffen, tja daar betaal je dan wel voor.
Alleen maar problemen hier met de D2 van eind 2010...
Re: Ik weet het niet meer.....
Geplaatst: 10.09.2014 - 23:42
door Geitje
Niets is zo vervelend als een miskoop voor zo'n bedrag. En dan mag je in je handen knijpen als je garantie hebt gekozen. Overigens zou ik om deze reden altijd voor garantie kiezen bij auto's in het duurdere segment.
Re: Ik weet het niet meer.....
Geplaatst: 11.09.2014 - 00:11
door V50 R
@Kevinwalter, helemaal eens! Bij mijn vorige leaseauto werd boven de 120k km veel onderhoud niet meer uitgevoerd. Volvo dealer vertelde mij ook dat ze van de lease weinig mochten doen, fixed price. De auto kreeg overigens wel keurig zn stempels. Maar er zat wel verschil tussen de LM, vandaar dat ik mijn huidige auto bij een andere lease heb onder gebracht. Wil toch graag dat de auto goed onderhouden wordt bij de volvo dealer, zeker nu steeds meer LM overstappen op eigen service centers.
Re: Ik weet het niet meer.....
Geplaatst: 11.09.2014 - 18:29
door kevinwalter
Ach, heb net te horen gekregen dat Volvo Sweden die V50 onderhanden wil nemen ofzo. Ze willen meer technische informatie. Er wordt dus nog wel aan gewerkt.
Maarja, Wat is de uitkomst van jou Johnny?
Re: Ik weet het niet meer.....
Geplaatst: 14.09.2014 - 09:13
door Longone
Je moet ook geluk hebben wat betreft de lease berijder. Iedere auto is makkelijk gaar te krijgen als je met koude motor plankgas wegrijdt en telkens driftend door de bocht gaat.
Re: Ik weet het niet meer.....
Geplaatst: 14.09.2014 - 13:18
door wim de jong
Bij bepaalde leasemij worden de auto's bij inleveren gekeurd en gecontroleerd door een merkdealer of eigen "huisgarage". Zijn ze (verwijtbaar) ergens onnodig of buitensporig versleten, dan wordt dit verhaald op de berijder. OA bij leaseplan en Bussinesslease.
Tot nu heb ik zeer goede ervaring bij die toko's. De laatste 4 wagens daar weggehaald (2 x V70, en 2 x V50) Nooit rare dingen meegemaakt, en de laatste V50 als lesauto eigenlijk alleen een verrotte accu in 2 jaar, en 140000 km, plus de slijtagedelen (banden, remmen, beurtjes, draagarmen.)
Ook mijn huidige V70, een ex-lease, heb hem al 7 maanden, geen enkele problemen met de 170000 km die nu erop staan en 8000 zelf erbij gereden.
Bijv: M'n zoon werkt bij Profile Tyrecentrum in Dronten, is de huisgarage van 2 lease mij, hebben rond de 200 wagens van leasemij standaard in onderhoud. Eentje kwam met sterk gecupte en versleten (< 2 mm) banden terug na 4000 km nieuwe banden gekregen te hebben. De banden mochten vervangen worden, maar hij moest de bestuurde vertellen dat hij zelf de faktuur thuis kreeg voor deze nieuwe banden wegens onbehoord gedrag.
Re: Ik weet het niet meer.....
Geplaatst: 14.09.2014 - 21:06
door Geitje
Een lesauto zou ik nooit 2ehands kopen. Die hebben volgens mij extreem veel slijtage. Verkeerd koppelen, veel bebouwde kom rijden. De koppeling, bak, motor en stuurbekrachtiging worden extreem veel belast. Ik weet nog hoe ik reed tijdens mijn rijlessen, soms wat schroeilucht in de auto...
Ik verkies toch een dealeronhouden particuliere auto (met boekje) boven een leasebak. Want ik denk dat men toch minder voorzichtig rijdt in zij/haar auto als het een leasebak is...
wim de jong schreef:
... en de laatste V50 als lesauto eigenlijk alleen een verrotte accu in 2 jaar, en 140000 km, plus de slijtagedelen (banden, remmen, beurtjes, draagarmen.)...
Re: Ik weet het niet meer.....
Geplaatst: 26.10.2014 - 18:21
door FreekBoumans
Hallo mede Volvo rijders,
Ook hier problemen met het 1.6D blok.
Sinds een week of 2 zit de motor permanent in de loopmodus. Dit deed ie wel eens vaker, maar dit was na een keer opnieuw starten weer verholpen. Nu dus niet meer helaas.
In versnelling 1 en 2 trek de motor nog enigzins door, vanaf de 3e versnelling dient er vanaf de 2000 rpm geschakeld te worden.
Gebeurt dit niet dan valt het vermogen weg, licht het dashboard op als een kerstboom en valt na een seconde of 5 de motor geheel uit. Hij is dan wel weer opnieuw te starten, maar van harte gaat het niet.
Er worden geen foutmeldingen weergegeven in het dashboard.
De auto is naar de garage geweest. De monteur dacht aan lekkende/vuile injectoren. Deze zijn schoongemaakt en goed vastgezet, maar helaas zonder resultaat.
Het probleem blijft bestaan en er is alleen nog mee te rijden in 'grootmoeder' modus.
Ik weet dat roetfilter/EGR een veel voorkomend probleem is, echter had ik bij de vorige reparaties daaraan niet de bovenstaande symptomen.
Hulp is van harte welkom!
Re: Ik weet het niet meer.....
Geplaatst: 26.10.2014 - 18:49
door Fredhead
Neem eens contact op met Obbe van Volvotune.
Die is hier eens mee bezig geweest en heeft een oplossing klaar staan voor als de auto in loopmodus blijft hangen
Re: Ik weet het niet meer.....
Geplaatst: 30.10.2014 - 14:03
door FreekBoumans
fredhead schreef:
Neem eens contact op met Obbe van Volvotune.
Die is hier eens mee bezig geweest en heeft een oplossing klaar staan voor als de auto in loopmodus blijft hangen
Auto is naar VolvoTune in Uden geweest. Daar is het roetfilter verwijderd en softwarematig uitgeschreven. Auto loopt weer goed. Dank voor de tip!
Re: Ik weet het niet meer.....
Geplaatst: 30.10.2014 - 14:16
door Fredhead
Graag gedaan, goed te horen dat het op is gelost

Re: Ik weet het niet meer.....
Geplaatst: 30.10.2014 - 14:45
door lint
Dat is weer een goed rijdende auto geworden dankzij de vaklui in Uden.