Ik weet het niet meer.....

Geleverd vanaf 2003
Gebruikersavatar
Johnny Engels
2nd Gear member
Berichten: 68
Lid geworden op: 11.06.2014 - 22:17

Na vele foutmeldingen en de daarop volgende reparaties is voor mij het punt gekomen om de Volvo op te ruimen.
Zaterdag kwam de Volvo voor de zoveelste keer uit Venlo voor een reparatie aan het hitteschild van de turbo.
Omdat ik altijd gevonden heb dat de auto een beetje rauw klonk tijdens het rijden was ik al die tijd bang dat er meer aan de hand was.
Onderdelen die onderhand vervangen zijn:

Roetfilter
Egr
Alle 4 de Gloeibougies.
Eoa slang voor turbo. (heeft 2 weken geduurd voordat ze daar achter waren)
Hitteschild rammelde... eerste reparatie hadden ze het niet goed gedaan , toen weer auto week kwijt en nu vooralsnog geen rameltjes meer...

Maar nu...na het tanken gelijk de melding:Afbeelding

Wordt er helemaal gek van...ik heb welliswaar nog 5 maanden Bovag garantie en de verkopende partij verleend alle medewerking...maar hier wordt ik helemaal treurig van juist omdat dit ondanks de veeeeele foutmeldingen een dijk van een auto is.

Heb al een beetje zitten kijken wat dit nu allemaal weer betekent...kan geloof ik van alles zijn.
Of is toch mijn turbo naar de kl.....te?
Geld moet rollen....en het liefst op 4 wielen......:-)
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2199
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

...Maar nu...na het tanken gelijk de melding:
Dan heb je er zeker niet zo heel veel ingegooid, gezien de brandstofmeter?

Kan iets heel simpels zijn van koppelingpedaalsensor, tot aan de turbo aan toe, en alles zit ertussen.

Maar Murphy moet je wel hebben, hoor. Kan me voorstellen dat je er een beetje moedeloos van wordt.
Laat hem in ieder geval goed uitlezen, maar zou direct teruggaan naar de verkopende partij.
Vraag een leenauto zolang, en laten ze hem eens goed bekijken.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20


C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
Gebruikersavatar
Johnny Engels
2nd Gear member
Berichten: 68
Lid geworden op: 11.06.2014 - 22:17

wim de jong schreef:
...Maar nu...na het tanken gelijk de melding:
Dan heb je er zeker niet zo heel veel ingegooid, gezien de brandstofmeter?
Had het verkeerd begrepen...het was direct na het starten en niet na het tanken volgens mijn vrouw.
Zaterdag komen ze hem wederom halen...ik krijg dan voor de derde keer een leenauto...eerst had ik een Peugeot 207....laatste keer een Ford Fiesta.....rie-raa rollade wat ik nu weer krijg..

Ach...verkopende partij verleend alle medewerking.
Ik denk dat zij hier nog meer mee in hun maag zitten dan ik..
Laatst gewijzigd door Johnny Engels op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Geld moet rollen....en het liefst op 4 wielen......:-)
Gebruikersavatar
evert65
6th Gear member
Berichten: 2825
Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
Locatie: Gelderse Vallei

sneu man, sterkte!
keep calm!, your randomizer is running
Gebruikersavatar
kevinwalter
5th Gear member
Berichten: 1206
Lid geworden op: 05.04.2013 - 14:04
Locatie: Leusden
Contacteer:

Zeker zo'n D2? Heeft mijn pa ook heel veel last van. Nu is het weer het gaspedaal wat vervangen moet worden.
D2 blijven bagger motoren.

Vanaf het begin al uit het niets storingen die na 10km ook weer verdwijnen. Je wordt er gewoon doodziek van.
Laatst gewijzigd door kevinwalter op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- V60 T8 Polestar Engineered, 2020.
- S80 V8, MY2006 SUMMUM, Full options behalve; 4C, alle opties voor de achterbank
- V70R Handbak 2004, TME Uitlaat, downpipe.
Gebruikersavatar
Johnny Engels
2nd Gear member
Berichten: 68
Lid geworden op: 11.06.2014 - 22:17

Heb geen flauw idee wat voor motor er in ligt....jhaa...een 1.6d.. O-)
Ben er iig goed ziek van...heb wel Bovag maar toch............ <_<
Laatst gewijzigd door Johnny Engels op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Geld moet rollen....en het liefst op 4 wielen......:-)
Gebruikersavatar
mad
6th Gear member
Berichten: 4299
Lid geworden op: 18.03.2006 - 14:43
Locatie: Romania

Johnny Engels schreef: Heb geen flauw idee wat voor motor er in ligt....jhaa...een 1.6d.. O-)
Ben er iig goed ziek van...heb wel Bovag maar toch............ <_<
Kan me er alles bij voorstellen.... nog even doorbijten w.s. en mooi dat je garantie hebt!
Toen ik je topictitel las moest ik hier aan denken:

Laatst gewijzigd door mad op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC70 D5 2009 Ocean Race
Gebruikersavatar
Johnny Engels
2nd Gear member
Berichten: 68
Lid geworden op: 11.06.2014 - 22:17

mad schreef: Kan me er alles bij voorstellen.... nog even doorbijten w.s. en mooi dat je garantie hebt!
Toen ik je topictitel las moest ik hier aan denken:

Dit dekt aardig de lading Mad....jha...af en toe dan weet je het niet meer... :D
Laatst gewijzigd door Johnny Engels op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Geld moet rollen....en het liefst op 4 wielen......:-)
m1karabijn
4th Gear member
Berichten: 515
Lid geworden op: 20.05.2014 - 17:36

nu ga ik wat Volvo liefhebbers op de tenen staan nou dat moet dan maar
allereerst wil ik de topic starter veel sterkte wensen
kijk ik heb altijd op gezien tegen het merk Volvo het stond toch altijd voor een goed stukje techniek waar je waar voor je geld krijgt.
Ok mijn verhaal.
op een gegeven moment wilde ik ook een Volvo kopen met een bepekt budget en nog inruil van een ander merk dus was het puzzelen voor mij wat het ging worden.
ik heb gekozen dat het een V50 ging worden
wilde ik benzine of diesel was de tweede keuze die ik moest maken ik rij ongeveer 20000km per jaar dus was een diesel de beste keus voor mij.
maar wat voor motor zou ik voor kiezen de 1.6D de 2.0D of de D5?
een vriend van mij heeft een bedrijf in autoruiten vervanging en heeft heel veel contacten in de autohandel inclusief Volvo Dealers
ik vroeg of hij is wou uitkijken naar een 1.6D of een 2.0D met maximaal 150000km op de teller
het duurde niet lang of hij adviseerde mij om vooral geen 1.6D of 2.0D te kopen hij had van diverse Volvo monteurs gehoord dat daar vele problemen mee waren en dat de motoren niet van Volvo komen maar van PSA motors.
hij zei je moet enkel voor een D5 gaan want dat is wel Volvo.
dat heb ik dus gedaan en na lang zoeken een V50 met een prima D5 motor gekocht.
ik heb nu een aantal maanden zitten lezen op dit forum en kwam steeds weer de slechte diesel motoren tegen,
kapotte EGR klep,Roetfilters,auto's die op hol slaan kortom ik snap echt niet dat een merk als Volvo zulke slechte auto's op de markt brengt.
als diverse monteurs bij gerenomeerde Volvo dealers onafhankelijk van elkaar zo'n advies geven geeft mij te denken en het valt mij vies tegen.
helaas kan ik met dit verhaal de topic starter niet helpen maar ik wilde dit toch even kwijt om mensen die een V50 met een diesel motor willen kopen ook de andere kant te laten zien.
Volvo V70 R=Design D4
Gebruikersavatar
Fons099
3rd Gear member
Berichten: 352
Lid geworden op: 19.10.2012 - 16:42
Locatie: Venray

Kun je niet koop ongedaan laten maken en verder zoeken naar een andere auto?
Want je zult nu nooit meer met een ontspannen gevoel in de auto stappen.

Ik heb destijds iets vergelijkbaars gehad met een tweedehands Peugeot. Kocht deze bij een dealer en na het ophalen kon ik er welgeteld 2km mee rijden voordat er allerlei alarmbellen gingen rinkelen.
Lang verhaal kort : 7x binnen 3 maanden terug geweest zonder permanente oplossing.
Koop ongedaan laten maken en netjes al mijn geld teruggekregen.
Laatst gewijzigd door Fons099 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
1993 Volvo 940 2.3 GLE, Bruin leer van binnen, ruim 360.000 op de klok, hobby auto
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28871
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Ik denk dat het verstandig is om je gevoel te volgen en de auto weg te doen/de koop ongedaan te maken. Het wordt nooit meer een auto die je volledig betrouwbaar gaat vinden.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
mad
6th Gear member
Berichten: 4299
Lid geworden op: 18.03.2006 - 14:43
Locatie: Romania

XC70 D5 2009 Ocean Race
Gebruikersavatar
Fons099
3rd Gear member
Berichten: 352
Lid geworden op: 19.10.2012 - 16:42
Locatie: Venray

Ik ga steeds meer genieten van mijn benzine-uitvoering...
Dan maar iets duurder aan de pomp.
1993 Volvo 940 2.3 GLE, Bruin leer van binnen, ruim 360.000 op de klok, hobby auto
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
Gebruikersavatar
P3T3R V50
2nd Gear member
Berichten: 88
Lid geworden op: 11.01.2014 - 17:50

Precies. En hoewel je aan de pomp wat meer betaalt, scheelt het behoorlijk in wegenbelasting / onderhoud / motorische problemen. En laten we eerlijk zijn, zo zuinig rijden die diesels nu ook niet echt. Met mijn benzine rij ik 1 op 14 en dat bevalt me prima.
Sapphire Black Volvo V50 2.0L benzine Edition II Sport, 2008
Gebruikersavatar
Johnny Engels
2nd Gear member
Berichten: 68
Lid geworden op: 11.06.2014 - 22:17

Vanmiddag maar even laten uitlezen bij de Volvo dealert..

Storingsmelding op additief roetfilter. Niveau te laag.

Additief is 2 maanden geleden samen met de afleveringsbeurt bijgevult..toen is ook het roetfilter en egr vernieuwd.
Additief moet toch 60.000 km meegaan??
Volgens de dealer kan het ook een klepje zijn?
Ik weet niet welk klepje dat is maar zijn dit geen zaken die ook bij de afleveringsbeurt vervangen had moeten worden?
Laatst gewijzigd door Johnny Engels op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Geld moet rollen....en het liefst op 4 wielen......:-)
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28871
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Ik denk dat het verstandig is om afscheid te nemen van deze auto, geeft anders alleen maar ergernis en hoofdpijn.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
Johnny Engels
2nd Gear member
Berichten: 68
Lid geworden op: 11.06.2014 - 22:17

lint schreef: Ik denk dat het verstandig is om afscheid te nemen van deze auto, geeft anders alleen maar ergernis en hoofdpijn.
En op dat punt ben ik nu gekomen...de verkopende partij trouwens ook.
Aangezien ik nog zeker 4 maanden Bovag heb kan ik even afwachten..maar volgens verkopende partij wordt deze wagen een gebed zonder eind.

Ik had verkopende partij net aan de lijn en verteld wat de bevindingen waren van de Volvo dealer hier waar ik hem vanmiddag heb laten uitlezen. ( Auto komt uit Venlo )

Morgen komt hij hierop terug...

Storingmelding was adm-0005.
Geld moet rollen....en het liefst op 4 wielen......:-)
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27115
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Ik denk ook dat dit het verstandigste besluit is hoe jammer ook.

Heb zelf in dezelfde situatie gezeten met mijn ex-V50, was welliswaar een 2.0D maar ook een hele berg problemen gehad.
Flink in de auto geïnvesteerd en stond op het laatst zo'n beetje maandelijks zo niet sneller bij de garage met weer een ander probleem en heb hem toen ook heel snel de deur uit gedaan
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Dickertjedap
2nd Gear member
Berichten: 218
Lid geworden op: 24.08.2005 - 10:17
Locatie: Veluwe
Contacteer:

Ben ik even blij met mijn D3 ( gedownsized D5). Een super fijne motor met een geweldig koppel, en.........de 5 cil. roffel. Heerlijk!
Wel vind ik het sneu en jammer voor je! Onder de Ford-vlag gebouwde Volvo's tref jij de erfenis ervan......de Fordmotoren zijn gewoon minder. Sterkte, ook je lotgenoten!
Laatst gewijzigd door Dickertjedap op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 T4 Geartronic Summum '17. Via 440 1.8 DL '93, 440 2.0 Sports '96, V40 2.0 Europa '99, V40 2.0 Sports Edition '01, V50 2.4 Momentum '05, V50 D3 Momentum '10. Volvo V40 D4 Momentum '15
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27115
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Er is weinig Ford aan de PSA motorblokken die de 1.6 en 2.0 diesels zijn :)
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”