Problemen automaat

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
ijsga
5th Gear member
Berichten: 1090
Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
Locatie: Zaandam

JulesH schreef: Vandaag uitgelezen en naar een automaat-specialist geweest. Bak is niet kapot! Wel te heet geweest door de lange rit met aanhanger vandaar de foutmelding.
Advies om olie van de bak te vervangen / spoelen.
En dat gaat volgende week gebeuren!
En wat is het advies wat betreft rijden met de aanhanger? Vaker stoppen voor koffie? :)
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Gebruikersavatar
evert65
6th Gear member
Berichten: 2825
Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
Locatie: Gelderse Vallei

JulesH schreef: Oh nieuwe posts: ik ben bij Thomassen in Lunteren geweest!
goedzo!!!
is een goeie ,
flushen kan daar bijna om de hoek
bij evert veenendaal
Laatst gewijzigd door evert65 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
keep calm!, your randomizer is running
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 29564
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Goed nieuws dat de bak niet defect is geraakt en dat een flush behandeling mogelijk het probleem zal oplossen.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
JulesH
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 28.08.2014 - 14:38

Mooi: ik woon in veenendaal :)
Voor wat betreft aanhangers: ik had een aanhanger met een grote huif, met een redelijke lading. Na 200 km snelweg is waarschijnlijk de olie te heet geworden waardoor de olie te vloeibaar is geworden. Gevolg: foutmelding slip te hoog.
Dus aanhangers: niet te groot / zwaar. De automaat vindt aanhangers niet leuk zegt de specialist.

Ik heb een garage hier die nauw samenwerkt met Thomassen die ga ik vragen de bak te verzorgen.

Ben wel opgelucht dat ik vooralsnog niet tegen een kapotte automaat aankijk!

Vriendelijke groet Jules
w.stif
4th Gear member
Berichten: 508
Lid geworden op: 09.10.2011 - 11:12
Locatie: West-Friesland

Huh maar een volvo is toch ook een goede caravan trekker?
Er zullen zomers wat naar de zon gaan, met een dikke caravan,hoe doen die dat dan?
Hoe moet je dat bij aankoop checken?
Of moet ik een volvo met trekhaak maar laten staan.

Ik hoop voor je dat het flushen wat opleverd!
Vragen ze een beetje rond de 300?
Nissan QQ 1.6 black FWD 2008
BMW 520i lci e60 RWD black 2009
VOLVO V70 D5 FWD AUTOMAAT VENETIAN RED PEARL 2002 verkocht
VOLVO V70 D5 AWD GEARTRONIC MISTRAL GREEN METALLIC 2002 verkocht
AUDI 80 CS 1.6 FWD AUTOMAAT KALAHARI BEIGE 1985
Gebruikersavatar
evert65
6th Gear member
Berichten: 2825
Lid geworden op: 01.03.2012 - 23:03
Locatie: Gelderse Vallei

http://www.koppelomvormer.nl/automaat-spoelen
ja zo rond de 300 voor een volvo
keep calm!, your randomizer is running
Gebruikersavatar
Plein69
4th Gear member
Berichten: 541
Lid geworden op: 21.05.2011 - 15:40
Locatie: Voorschoten

w.stif schreef: Huh maar een volvo is toch ook een goede caravan trekker?
Er zullen zomers wat naar de zon gaan, met een dikke caravan,hoe doen die dat dan?
Hoe moet je dat bij aankoop checken?
Of moet ik een volvo met trekhaak maar laten staan.

Ik hoop voor je dat het flushen wat opleverd!
Vragen ze een beetje rond de 300?
Het gevaar bij een automaat en zware aanhanger / caravan zijn de toeren.
Als jij rustig met je automaat sukkelt met 90 km/h zijn bij de 5 cilinder de toerentallen enorm laag.
De olie zal daardoor minder gekoeld worden waardoor hij warm loopt.
Haal hem uit zijn D en zet hem in z'n 4.
Toerental en verbruik gaat omhoog. Maar ook de circulatie van de olie.
Er bestaat een mogelijkheid om bij een automaat een extra koeler te monteren.
Rijdt je vaak met een zware aanhanger is het wel te overwegen.
2.4 T5 Rica getuned 300HP.
V70 3.0T6
Gebruikersavatar
Bover
8th Gear member
Berichten: 14856
Lid geworden op: 11.01.2005 - 19:43
Locatie: Auvergne France

Bijzonder allemaal.
ik rij al jaren met zware aanhangers tot 1800kg, soms met gasflessen en spoel Powerflush elke 75.000km en nooit problemen gehad.
Thomassen Lunteren is overigens een goed adres. Doen ook voor de ING lease de automaatbakken repareren.
De`e ook die heeft de methode ge importeerd http://www.powerflush.nl
Laatst gewijzigd door Bover op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
prwi
3rd Gear member
Berichten: 298
Lid geworden op: 27.05.2013 - 14:40

V70/2.4D/2003 schreef: Er worden veel Duitse V70's naar NL gehaald, ook oudere, met lage kilometerstanden. Dat kan nog/bestaat in Duitsland, oude diesels met lage kilometerstanden. De werkelijke KM-stand is uit de canbus te toveren of hoe dat ding ook heten mag. En voor de rest sluit ik mij aan bij de flush-adviseurs en help je hopen.
Als je een "Duitser" koopt, haal'm dan zelf uit Duitsland. Daar heb je geen handelaar voor nodig. Er zijn zat V70's te vinden bij Duitse dealers, met historie, met garantie en met een aantoonbare km-stand. Mobile.de is je vriend.
Volvo 940 GLE Polar 2.0 '93
VW ID4 '23
Mazda MX5 ND '17
Gebruikersavatar
Plein69
4th Gear member
Berichten: 541
Lid geworden op: 21.05.2011 - 15:40
Locatie: Voorschoten

makkelijk gezegd.
Maar voor een leek als ik is het lastig
Veel op google gezocht maar dit gaf meer verwarring dan uitkomst.

Daarom maar voor een NL'er gekozen
2.4 T5 Rica getuned 300HP.
V70 3.0T6
JulesH
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 28.08.2014 - 14:38

Een extra oliekoeler is voor mijn gebruik niet echt nodig: ik ben klaar met verhuizen ;) Ik ben geen caravan trekker. Het was een flinke bak: 11 kuub met grote huif dus vangt ook veel wind.
Ik had de bak idd in 4 gezet: anders duikt ie bij 80-90 onder de 2000 tpm en dat vind ik te laag: ook voor de motorsmering.
De bak wordt binnenkort gespoeld, en ik doe brandstof en oliefilter nog wisselen (en olie uiteraard) Ik vermoed dat de auto lang stil heeft gestaan: het flaslube middel was in een gel veranderd en er lag een dikke laag stof in het interieur. Dat flashlube middel is normaal goed vloeibaar, dus dat het een gel geworden is doet me vermoeden dat ie lang heeft stilgestaan.
In het begin pruttelde de motor ook wat bij een koude start. Waarschijnlijk oude benzine want na een volle verse tank en een flesje injectorreiniger is dit verleden tijd.

Ik denk nog wat achterstallig onderhoud tegen te komen..

Vriendelijke groet Jules
prwi
3rd Gear member
Berichten: 298
Lid geworden op: 27.05.2013 - 14:40

Plein69 schreef: makkelijk gezegd.
Maar voor een leek als ik is het lastig
Veel op google gezocht maar dit gaf meer verwarring dan uitkomst.

Daarom maar voor een NL'er gekozen
Je schrijft in je 1e post dat het een Duitser is.
Volvo 940 GLE Polar 2.0 '93
VW ID4 '23
Mazda MX5 ND '17
Gebruikersavatar
Plein69
4th Gear member
Berichten: 541
Lid geworden op: 21.05.2011 - 15:40
Locatie: Voorschoten

IK heb helemaal geen Duitser.
Ik reageerde op jou reactie
Maar om niet eindeloos te quoten jouw reactie er uit gelaten.

Maar hier reageerde ik op:
Als je een "Duitser" koopt, haal'm dan zelf uit Duitsland. Daar heb je geen handelaar voor nodig. Er zijn zat V70's te vinden bij Duitse dealers, met historie, met garantie en met een aantoonbare km-stand. Mobile.de is je vriend.

Misschien snap je dan mijn reactie
2.4 T5 Rica getuned 300HP.
V70 3.0T6
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20775
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Tja goed lezen is een kunst. 8)

Maar JulesH, die de een Duitse auto via een handelaar heeft gekocht, is in ieder geval op de goede weg met een flushbeurt. Nu nog even de BC op Nederlands zetten en dan is de auto waarschijnlijk weer goed. En misschien stond de auto al bij de handelaar en was ie al een tijdje geleden geïmporteerd.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
JulesH
1st Gear member
Berichten: 12
Lid geworden op: 28.08.2014 - 14:38

De bc op Nederlandse taal zetten moet toch via de dealer?
Toch duur of niet?
Gebruikersavatar
Gerald de Groot
4th Gear member
Berichten: 775
Lid geworden op: 16.10.2013 - 22:31
Locatie: Lieren
Contacteer:

JulesH schreef: De bc op Nederlandse taal zetten moet toch via de dealer?
Toch duur of niet?
Kan ook bij VolvoTune in Uden.
V70 T5 2001 geartronic - mistral green
Gebruikersavatar
JosW
5th Gear member
Berichten: 2341
Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
Locatie: Hengelo

JulesH schreef: De bc op Nederlandse taal zetten moet toch via de dealer?
Toch duur of niet?
In 2012 heb ik dacht ik 150 euro betaald bij de dealer maar het kan met een dice veel goedkoper. Er zijn vast wel forumleden met zo'n ding en de benodigde software.
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
Gebruikersavatar
Obbetuning
2nd Gear member
Berichten: 249
Lid geworden op: 21.12.2012 - 13:14
Locatie: Elst (Gld)- werkplaats
Contacteer:

Totaal off topic..
Dit draadje gaat nl over problemen met de automaat..

@ JosW: het hebben van een dice houd niet in dat je Volvosoftware kan laden.
Je kan in Vida (gekraakte versie) een aantal instellingen doen, maar niet de taal instellingen.
Met de originele Vida kan je wel taal laden dit kost echter de nodige euro's voor het software pakket.

Met het programma Vdash kan het inderdaad goedkoper, maar dat programma hebben tot nu toe alleen een aantal Volvo specialisten.

Als je origineel vida hebt (als independent Volvo specialist) kan je bij diverse dealers software opvragen en downloaden, echter kost dit de normale Volvo prijs.

Wij hebben origineel Vida, (ook een gekraakte Vida) en het Vdash programma, zodoende weten wij dat het hebben van een dice niet volstaat om de taal in de BC te kunnen veranderen.

mvgr Obbe
Wat je met een klik van de muis al niet kan leren.

www.obbetuning.nl (voorheen volvotune)
Gebruikersavatar
JosW
5th Gear member
Berichten: 2341
Lid geworden op: 19.04.2006 - 20:44
Locatie: Hengelo

Sorry Obbe :(
ex 240 sedan, ex 240 station Polar, ex V70 classic, ex V70 D Fasttech, ex V70 2.4D Volvotune, nu 2.0 T4 Polar+, Automaat. 2016.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”