Gisteren na 200 km autoweg met een aanhanger met meubeltjes, net na de afrit de melding: "wortung getriebe erforderlich" en een melding voor de emissie. Auto was niet van zijn plek te krijgen, met veel slip kon je wegrijden bij het verkeerslicht. (noodloop denk ik) De indicator gaf "-" aan ipv "D" Na een herstart en afkoelen doet ie t wel weer goed maar de meldingen bliven. Bij het uitstappen rook ik een hete verbrande lucht. Ik heb zon vermoeden dat de automaat heet gelopen is. Ik heb 90 gereden met de automaat in 4 ipv D om te voorkomen dat de motor te weinig toeren loopt. Bij 90 loopt ie zo'n 2300 toeren in 4.
Ik denk dat de emissie foutmelding afkomstig is van het noodloopprogramma.. klopt dat?
Ik wordt er niet vrolijk van: heb nog geen tank benzine leeg gereden met de nieuwe auto.
Ik heb al heel wat gelezen over dit probleem op dit forum, en ik zie twee mogelijkheden: of een flush van de bak is noodzakelijk, of de bak is naar zijn grootje...
Een flush kost al gauw 300 euro lees ik. Over een nieuwe of revisiebak wil ik helemaal niet denken: zo rijk ben ik niet

Weet iemand nog een goed adress waar ik de auto en bak kan laten nakijken? En ook de verdere staat van motor / automaat? Ik begin te vermoeden dat er wel het een en ander mis is met de auto. (heb ook al een melding gehad van het DSTC systeem maar die ging na een herstart uit en niet meer aan)
Tips en ervaringen? Wat is wijsheid?
Met vriendelijke groet
Jules