Pagina 2 van 2

Re: Problemen automaat

Geplaatst: 22.09.2014 - 18:19
door ijsga
JulesH schreef: Vandaag uitgelezen en naar een automaat-specialist geweest. Bak is niet kapot! Wel te heet geweest door de lange rit met aanhanger vandaar de foutmelding.
Advies om olie van de bak te vervangen / spoelen.
En dat gaat volgende week gebeuren!
En wat is het advies wat betreft rijden met de aanhanger? Vaker stoppen voor koffie? :)

Re: Problemen automaat

Geplaatst: 22.09.2014 - 19:07
door evert65
JulesH schreef: Oh nieuwe posts: ik ben bij Thomassen in Lunteren geweest!
goedzo!!!
is een goeie ,
flushen kan daar bijna om de hoek
bij evert veenendaal

Re: Problemen automaat

Geplaatst: 22.09.2014 - 19:16
door lint
Goed nieuws dat de bak niet defect is geraakt en dat een flush behandeling mogelijk het probleem zal oplossen.

Re: Problemen automaat

Geplaatst: 22.09.2014 - 20:26
door JulesH
Mooi: ik woon in veenendaal :)
Voor wat betreft aanhangers: ik had een aanhanger met een grote huif, met een redelijke lading. Na 200 km snelweg is waarschijnlijk de olie te heet geworden waardoor de olie te vloeibaar is geworden. Gevolg: foutmelding slip te hoog.
Dus aanhangers: niet te groot / zwaar. De automaat vindt aanhangers niet leuk zegt de specialist.

Ik heb een garage hier die nauw samenwerkt met Thomassen die ga ik vragen de bak te verzorgen.

Ben wel opgelucht dat ik vooralsnog niet tegen een kapotte automaat aankijk!

Vriendelijke groet Jules

Re: Problemen automaat

Geplaatst: 22.09.2014 - 21:12
door w.stif
Huh maar een volvo is toch ook een goede caravan trekker?
Er zullen zomers wat naar de zon gaan, met een dikke caravan,hoe doen die dat dan?
Hoe moet je dat bij aankoop checken?
Of moet ik een volvo met trekhaak maar laten staan.

Ik hoop voor je dat het flushen wat opleverd!
Vragen ze een beetje rond de 300?

Re: Problemen automaat

Geplaatst: 22.09.2014 - 21:32
door evert65
http://www.koppelomvormer.nl/automaat-spoelen
ja zo rond de 300 voor een volvo

Re: Problemen automaat

Geplaatst: 23.09.2014 - 06:31
door Plein69
w.stif schreef: Huh maar een volvo is toch ook een goede caravan trekker?
Er zullen zomers wat naar de zon gaan, met een dikke caravan,hoe doen die dat dan?
Hoe moet je dat bij aankoop checken?
Of moet ik een volvo met trekhaak maar laten staan.

Ik hoop voor je dat het flushen wat opleverd!
Vragen ze een beetje rond de 300?
Het gevaar bij een automaat en zware aanhanger / caravan zijn de toeren.
Als jij rustig met je automaat sukkelt met 90 km/h zijn bij de 5 cilinder de toerentallen enorm laag.
De olie zal daardoor minder gekoeld worden waardoor hij warm loopt.
Haal hem uit zijn D en zet hem in z'n 4.
Toerental en verbruik gaat omhoog. Maar ook de circulatie van de olie.
Er bestaat een mogelijkheid om bij een automaat een extra koeler te monteren.
Rijdt je vaak met een zware aanhanger is het wel te overwegen.

Re: Problemen automaat

Geplaatst: 23.09.2014 - 08:08
door Bover
Bijzonder allemaal.
ik rij al jaren met zware aanhangers tot 1800kg, soms met gasflessen en spoel Powerflush elke 75.000km en nooit problemen gehad.
Thomassen Lunteren is overigens een goed adres. Doen ook voor de ING lease de automaatbakken repareren.
De`e ook die heeft de methode ge importeerd http://www.powerflush.nl

Re: Problemen automaat

Geplaatst: 23.09.2014 - 09:07
door prwi
V70/2.4D/2003 schreef: Er worden veel Duitse V70's naar NL gehaald, ook oudere, met lage kilometerstanden. Dat kan nog/bestaat in Duitsland, oude diesels met lage kilometerstanden. De werkelijke KM-stand is uit de canbus te toveren of hoe dat ding ook heten mag. En voor de rest sluit ik mij aan bij de flush-adviseurs en help je hopen.
Als je een "Duitser" koopt, haal'm dan zelf uit Duitsland. Daar heb je geen handelaar voor nodig. Er zijn zat V70's te vinden bij Duitse dealers, met historie, met garantie en met een aantoonbare km-stand. Mobile.de is je vriend.

Re: Problemen automaat

Geplaatst: 23.09.2014 - 09:23
door Plein69
makkelijk gezegd.
Maar voor een leek als ik is het lastig
Veel op google gezocht maar dit gaf meer verwarring dan uitkomst.

Daarom maar voor een NL'er gekozen

Re: Problemen automaat

Geplaatst: 23.09.2014 - 13:23
door JulesH
Een extra oliekoeler is voor mijn gebruik niet echt nodig: ik ben klaar met verhuizen ;) Ik ben geen caravan trekker. Het was een flinke bak: 11 kuub met grote huif dus vangt ook veel wind.
Ik had de bak idd in 4 gezet: anders duikt ie bij 80-90 onder de 2000 tpm en dat vind ik te laag: ook voor de motorsmering.
De bak wordt binnenkort gespoeld, en ik doe brandstof en oliefilter nog wisselen (en olie uiteraard) Ik vermoed dat de auto lang stil heeft gestaan: het flaslube middel was in een gel veranderd en er lag een dikke laag stof in het interieur. Dat flashlube middel is normaal goed vloeibaar, dus dat het een gel geworden is doet me vermoeden dat ie lang heeft stilgestaan.
In het begin pruttelde de motor ook wat bij een koude start. Waarschijnlijk oude benzine want na een volle verse tank en een flesje injectorreiniger is dit verleden tijd.

Ik denk nog wat achterstallig onderhoud tegen te komen..

Vriendelijke groet Jules

Re: Problemen automaat

Geplaatst: 23.09.2014 - 13:47
door prwi
Plein69 schreef: makkelijk gezegd.
Maar voor een leek als ik is het lastig
Veel op google gezocht maar dit gaf meer verwarring dan uitkomst.

Daarom maar voor een NL'er gekozen
Je schrijft in je 1e post dat het een Duitser is.

Re: Problemen automaat

Geplaatst: 23.09.2014 - 13:54
door Plein69
IK heb helemaal geen Duitser.
Ik reageerde op jou reactie
Maar om niet eindeloos te quoten jouw reactie er uit gelaten.

Maar hier reageerde ik op:
Als je een "Duitser" koopt, haal'm dan zelf uit Duitsland. Daar heb je geen handelaar voor nodig. Er zijn zat V70's te vinden bij Duitse dealers, met historie, met garantie en met een aantoonbare km-stand. Mobile.de is je vriend.

Misschien snap je dan mijn reactie

Re: Problemen automaat

Geplaatst: 23.09.2014 - 15:55
door V480-S60
Tja goed lezen is een kunst. 8)

Maar JulesH, die de een Duitse auto via een handelaar heeft gekocht, is in ieder geval op de goede weg met een flushbeurt. Nu nog even de BC op Nederlands zetten en dan is de auto waarschijnlijk weer goed. En misschien stond de auto al bij de handelaar en was ie al een tijdje geleden geïmporteerd.

Re: Problemen automaat

Geplaatst: 23.09.2014 - 18:35
door JulesH
De bc op Nederlandse taal zetten moet toch via de dealer?
Toch duur of niet?

Re: Problemen automaat

Geplaatst: 23.09.2014 - 20:13
door Gerald de Groot
JulesH schreef: De bc op Nederlandse taal zetten moet toch via de dealer?
Toch duur of niet?
Kan ook bij VolvoTune in Uden.

Re: Problemen automaat

Geplaatst: 26.09.2014 - 15:57
door JosW
JulesH schreef: De bc op Nederlandse taal zetten moet toch via de dealer?
Toch duur of niet?
In 2012 heb ik dacht ik 150 euro betaald bij de dealer maar het kan met een dice veel goedkoper. Er zijn vast wel forumleden met zo'n ding en de benodigde software.

Re: Problemen automaat

Geplaatst: 29.09.2014 - 00:18
door Obbetuning
Totaal off topic..
Dit draadje gaat nl over problemen met de automaat..

@ JosW: het hebben van een dice houd niet in dat je Volvosoftware kan laden.
Je kan in Vida (gekraakte versie) een aantal instellingen doen, maar niet de taal instellingen.
Met de originele Vida kan je wel taal laden dit kost echter de nodige euro's voor het software pakket.

Met het programma Vdash kan het inderdaad goedkoper, maar dat programma hebben tot nu toe alleen een aantal Volvo specialisten.

Als je origineel vida hebt (als independent Volvo specialist) kan je bij diverse dealers software opvragen en downloaden, echter kost dit de normale Volvo prijs.

Wij hebben origineel Vida, (ook een gekraakte Vida) en het Vdash programma, zodoende weten wij dat het hebben van een dice niet volstaat om de taal in de BC te kunnen veranderen.

mvgr Obbe

Re: Problemen automaat

Geplaatst: 29.09.2014 - 16:15
door JosW
Sorry Obbe :(