Ik was er al bang voor dat inderdaad alleen de ruitensproeiers achteraf te regelen zijn. Dan wordt het toch een kwestie van de uitvoering opschalen.
@Heftruck; Base heeft idd geen licht metalen velgen, ik was van plan om gewoon staal te rijden. De standaard LM velgen van de Kinetic / Momentum vind ik niet erg bijzonder en de velgen die ik graag zou willen (18” Ixion) zijn een wel erge aanslag op het budget. Vandaar dat ik geen probleem had om staal te rijden.
@V50 R; de chromen raamomlijsting lijkt mij wel mooi vandaar.
@JMSBreda; er zijn inderdaad opties om Xenon achteraf in te bouwen (gaat hier op het forum ook een topic over) wat meer dan een slok op een borrel scheelt in de prijs. Heb zelf alleen de spreekwoordelijke 2 linkerhanden zodat het al snel door iemand gedaan moet worden. Op een gegeven moment zit je dan qua prijs op een niveau dat ik denk, dan maar liever gewoon af-fabriek. Garantie technisch ook het makkelijkst.
@JDG; Winterline hoeft voor mij niet direct. De verwarmbare voorstoelen vind ik niks (nu ook in mijn DS3) en verwarmbare voorruit hoeft voor mij ook niet direct. Die € 235 dat het scheelt met de losse optie voor Xenon hou ik liever bij me.
@JDG en joshuakemper60; De Park Assist als zijnde het (half)automatisch parkeren hoeft voor mij ook niet maar de voorsensoren zou ik wel graag willen. Helaas zit daar dan meteen het park assist aangekoppeld.
Achteraf beplakken heb ik inderdaad ook wat verder over het forum over gelezen, dat is dan nog wel de moeite waard om buiten de dealer om te doen.
@JDG en Fulaks en spacewagon; Heb even gerekend bij de lease wat een D2 Momentum tegen een D4 Momentum doet met dezelfde opties. Dat scheelt vervolgens € 12 in de maand. Voor dat bedrag rij ik liever de D4, machtige motor vind ik het. In de file doordeweeks heb je er niets aan maar als ik ga toeren in het weekend dan weet ik de files meestal te vermijden

Ik ga nog eens even wat berekenen met wel/niet beplakken erbij en park assist