V40 base after market uitbreiden met "Momentum opties"

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
jooonathan
1st Gear member
Contacteer:

Daar was ik weer, laat thuis met werk etc. dus was niet eerder toegekomen om te reageren. Iedereen heel erg bedankt voor de tips en informatie!

Ik was er al bang voor dat inderdaad alleen de ruitensproeiers achteraf te regelen zijn. Dan wordt het toch een kwestie van de uitvoering opschalen.

@Heftruck; Base heeft idd geen licht metalen velgen, ik was van plan om gewoon staal te rijden. De standaard LM velgen van de Kinetic / Momentum vind ik niet erg bijzonder en de velgen die ik graag zou willen (18” Ixion) zijn een wel erge aanslag op het budget. Vandaar dat ik geen probleem had om staal te rijden.

@V50 R; de chromen raamomlijsting lijkt mij wel mooi vandaar.

@JMSBreda; er zijn inderdaad opties om Xenon achteraf in te bouwen (gaat hier op het forum ook een topic over) wat meer dan een slok op een borrel scheelt in de prijs. Heb zelf alleen de spreekwoordelijke 2 linkerhanden zodat het al snel door iemand gedaan moet worden. Op een gegeven moment zit je dan qua prijs op een niveau dat ik denk, dan maar liever gewoon af-fabriek. Garantie technisch ook het makkelijkst.

@JDG; Winterline hoeft voor mij niet direct. De verwarmbare voorstoelen vind ik niks (nu ook in mijn DS3) en verwarmbare voorruit hoeft voor mij ook niet direct. Die € 235 dat het scheelt met de losse optie voor Xenon hou ik liever bij me.

@JDG en joshuakemper60; De Park Assist als zijnde het (half)automatisch parkeren hoeft voor mij ook niet maar de voorsensoren zou ik wel graag willen. Helaas zit daar dan meteen het park assist aangekoppeld.

Achteraf beplakken heb ik inderdaad ook wat verder over het forum over gelezen, dat is dan nog wel de moeite waard om buiten de dealer om te doen.

@JDG en Fulaks en spacewagon; Heb even gerekend bij de lease wat een D2 Momentum tegen een D4 Momentum doet met dezelfde opties. Dat scheelt vervolgens € 12 in de maand. Voor dat bedrag rij ik liever de D4, machtige motor vind ik het. In de file doordeweeks heb je er niets aan maar als ik ga toeren in het weekend dan weet ik de files meestal te vermijden :)

Ik ga nog eens even wat berekenen met wel/niet beplakken erbij en park assist :)
  • 2014-2018: In bestelling: Volvo V40 D4 (eindelijk m'n eerste Volvo!)
  • 2011-2014: Citroën DS3 (m'n rode reisgenoot)
  • 2009-2011: Seat Ibizia (trager dan trage traagheid)
  • 2008-2009: Peugeot 207 (m'n liefde, gestolen terwijl ik sliep)
  • 2006-2008: Smart ForTwo (driften in de sneeuw)
Fulaks
6th Gear member

jooonathan schreef:@JDG en Fulaks en spacewagon; Heb even gerekend bij de lease wat een D2 Momentum tegen een D4 Momentum doet met dezelfde opties. Dat scheelt vervolgens € 12 in de maand. Voor dat bedrag rij ik liever de D4, machtige motor vind ik het. In de file doordeweeks heb je er niets aan maar als ik ga toeren in het weekend dan weet ik de files meestal te vermijden :)
Kijk, jij snapt het :-)

@Spacewagen : benieuwd of jij voor 12 € minder in de maand toch de D2 zou prefereren; ik denk dat het een klein clubje zal zijn.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
zonoskar
3rd Gear member
Contacteer:

Waar heb je die parkeersensoren aan de voorkant voor nodig eigenlijk? Het zicht is toch best aardig naar voren?
Volvo V40 VEA D4 MY2015 Business R-design Rebel blue Polestar.
JDG
2nd Gear member
Contacteer:

Fulaks schreef:
jooonathan schreef:@JDG en Fulaks en spacewagon; Heb even gerekend bij de lease wat een D2 Momentum tegen een D4 Momentum doet met dezelfde opties. Dat scheelt vervolgens € 12 in de maand. Voor dat bedrag rij ik liever de D4, machtige motor vind ik het. In de file doordeweeks heb je er niets aan maar als ik ga toeren in het weekend dan weet ik de files meestal te vermijden :)

@Spacewagen : benieuwd of jij voor 12 € minder in de maand toch de D2 zou prefereren; ik denk dat het een klein clubje zal zijn.
Voor die € 12,- zou ik het ook wel weten! Maar, zo begreep ik uit het topicbericht, is er wel budget voor deze motor en uitvoering? Vandaar al het gepuzzel.
Volvo V40 D4 Business Summum (2014), ice white, leder charcoal/blond, business pack connect, luxury line, 17" mannan
Volvo C30 1.6D Drive (2009), ice white, quartz lederen bekleding, season-line, business-line, xenon, Spartacus 17";, HP audio, nordic inlays
Volvo 240 Polar 2.0 Estate (1993), LPG, solid white, zwart tweed bekleding, airco, stoelverwarming
JMSBreda
1st Gear member

Hoi Jonathan, nog even een tipje over de LM velgen. waarschijnlijk kan je heel makkelijk een setje 16 inch LM velgen regelen bij de dealer omdat 80% van de V40 rijders meteen de 16 inch vervangen door 18 of 19 inch velgen
V40 D4 Momentum, ICE White, business pack connect, sunroof
spacewagon
3rd Gear member

JDG schreef:
Fulaks schreef:

Voor die € 12,- zou ik het ook wel weten! Maar, zo begreep ik uit het topicbericht, is er wel budget voor deze motor en uitvoering? Vandaar al het gepuzzel.
Voor die 12 euro zou ik het ook wel weten, natuurlijk. Mij zou het verschil groter lijken dan die 12 euro. Maar van de andere kant, misschien kun je dan voor die 12 euro ook wel drie toffe en onmisbare opties kiezen.
Mijn V40: D2 Summum
Gait
3rd Gear member

jooonathan schreef: De standaard LM velgen van de Kinetic / Momentum vind ik niet erg bijzonder en de velgen die ik graag zou willen (18” Ixion) zijn een wel erge aanslag op het budget. Vandaar dat ik geen probleem had om staal te rijden.
Wil me er niet mee bemoeien, maarrrrr zo'n luxe auto willen met 'de looks' van chromen raamlijsten en meegespoten sproeiers, maar dan stalen velgen eronder omdat de 18" Ixion's te duur zijn? Laat ik het er maar op houden dat ik het een vreemde prioriteitenstelling vind... Of wil je later kijken of je zelf een setje 18" Ixions op de kop kan tikken? Marktplaats staat er vol mee, zeker als je geen bezwaar hebt tegen imitatie.

Afgelopen weekend had ik een leen V40 mee die park assist had, leuke gadget maar ik geloof niet dat ik het zou gebruiken. Ik zou voor die prijs de voorste sensoren ook laten zitten. Op zich prima zicht naar voren, en als het krap wordt kun je toch vaak beter even over het stuur heen spieken dan vertrouwen op de sensors. Mijn vorige passat had ze en ik mis ze niet. Niet meer tenminste, de eerste twee weken heb ik een paar keer bijna op de auto van de buurvrouw gezeten omdat ik achteloos wachtte tot hij zou gaan piepen :).

Ik zou er de winterline voor bestellen: De voorruitverwarming lijkt mij ideaal in de winter, ik moet de auto op straat parkeren en sta dus regelmatig te krabben. Van een collega met een Ford begrijp ik dat het met die voorruitverwarming in een mum van tijd ijsvrij is zonder koude handen en zonder krassen op de ruit. Stoelverwarming is ook niet zo mijn ding, maar stiekem af en toe toch wel lekker voor de vermoeide of pijnlijke rug ;-)
Gert

Volkswagen Passat Variant
Voorgaand: V40 D2 MY14 Misty Blue, Momentum, Business Pack Pro | V70 D5 AWD Polestar MY08 Black Sapphire, Summum, Mobility Line, Active Driving Line | V50 2.0D MY09 Black Sapphire, Momentum, RTI | Volkswagen Passat Sportline Variant 1.9TDI MY07 | V50 1.6D MY06 Black Currant Pearl, Edition I, family line | Renault Mégane 1.5Dci Exception 2005 | Opel Corsa 1.7CDTI Comfort 2001
heftruck
2nd Gear member

Gait schreef:
jooonathan schreef: De standaard LM velgen van de Kinetic / Momentum vind ik niet erg bijzonder en de velgen die ik graag zou willen (18” Ixion) zijn een wel erge aanslag op het budget. Vandaar dat ik geen probleem had om staal te rijden.
Wil me er niet mee bemoeien, maarrrrr zo'n luxe auto willen met 'de looks' van chromen raamlijsten en meegespoten sproeiers, maar dan stalen velgen eronder omdat de 18" Ixion's te duur zijn? Laat ik het er maar op houden dat ik het een vreemde prioriteitenstelling vind... Of wil je later kijken of je zelf een setje 18" Ixions op de kop kan tikken? Marktplaats staat er vol mee, zeker als je geen bezwaar hebt tegen imitatie.

Afgelopen weekend had ik een leen V40 mee die park assist had, leuke gadget maar ik geloof niet dat ik het zou gebruiken. Ik zou voor die prijs de voorste sensoren ook laten zitten. Op zich prima zicht naar voren, en als het krap wordt kun je toch vaak beter even over het stuur heen spieken dan vertrouwen op de sensors. Mijn vorige passat had ze en ik mis ze niet. Niet meer tenminste, de eerste twee weken heb ik een paar keer bijna op de auto van de buurvrouw gezeten omdat ik achteloos wachtte tot hij zou gaan piepen :).

Ik zou er de winterline voor bestellen: De voorruitverwarming lijkt mij ideaal in de winter, ik moet de auto op straat parkeren en sta dus regelmatig te krabben. Van een collega met een Ford begrijp ik dat het met die voorruitverwarming in een mum van tijd ijsvrij is zonder koude handen en zonder krassen op de ruit. Stoelverwarming is ook niet zo mijn ding, maar stiekem af en toe toch wel lekker voor de vermoeide of pijnlijke rug ;-)
Voorruitverwarming lijkt me ook wel echt een must-have.... Ik heb hem zelf ook besteld, hoorde er al goede verhalen over!
Volvo V40 D4 Kinetic Business - Power Blue - Business pack connect - Verwarmbare voorruit - Regensensor - Verlaagd sportchassis - en nog veel meer......
lint
Geartronic member

Voorruitverwarming is ideaal, ik heb het nu ook op mijn nieuwe V70.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
spacewagon
3rd Gear member

Yep, altijd doen!
jooonathan
1st Gear member
Contacteer:

Daar was ik weer!

@zonoskar; zicht is inderdaad aardig goed (althans vond ik in de 2 korte proefritten) heb momenteel ook geen parkeersensoren voor maar leek me wel makkelijker. Denk alleen, getuige ook de andere reacties hier in het topic omtrent de park assist pilot dat ik dit inderdaad laat vallen.

@JDG (en zij die het interesseren); er is budget afhankelijk van hoe gek ik het zelf wil maken ☺ maar goed nieuws, de V40 is in de aanbieding bij Alphabet dus de korting die er nu gegeven wordt ga ik mooi gebruiken om een uitgebreidere uitvoering te kiezen!

@Gait; bemoeien mag altijd, anders dan had ik het hier ook niet gevraagd ;) de gedachtengang was een beetje krom ik geef het toe. De chromen omlijsting vond ik zelf gewoon erg mooi. De sproeikoppen zitten redelijk in het zichtveld als je aan het rijden bent en dacht ik dan iedere keer zou denken van “had ik maar…”.

Voor wat betreft de stoelverwarming, doet dat dan ook wat met de rug? Heb het nu ook in de DS3 zitten maar afgezien van een verwarmde bibs gebeurd er weinig. Vandaar dat ik het nu nooit gebruik ook.

@Gait en heftruck en lint en spacewagon; hebben jullie met de voorruitverwarming geen last van de strepen door de ruit heen? Heb het ooit 1 keer gezien bij een collega (was geen Volvo) gezien en vond de strepen toch wel irritant aanwezig.

Dus, om het allemaal nog gekker te maken en dankzij de aanbieding van Alphabet gaat het nu waarschijnlijk worden de Momentum uitvoering met:
- verschuifbare armsteun voorin
- Business Pack Connect
- Afhankelijk van de ervaringen m.b.t. ervaringen voorruitverwarming de Winter Line of “los” Xenon.

Ach, zo begin je met een base en eindig je met een Momentum ☺
  • 2014-2018: In bestelling: Volvo V40 D4 (eindelijk m'n eerste Volvo!)
  • 2011-2014: Citroën DS3 (m'n rode reisgenoot)
  • 2009-2011: Seat Ibizia (trager dan trage traagheid)
  • 2008-2009: Peugeot 207 (m'n liefde, gestolen terwijl ik sliep)
  • 2006-2008: Smart ForTwo (driften in de sneeuw)
lint
Geartronic member

Als je goed kijkt zie je inderdaad de strepen van de voorruitverwarming lopen maar het is absoluut niet hinderlijk
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
spacewagon
3rd Gear member

jooonathan schreef:Voor wat betreft de stoelverwarming, doet dat dan ook wat met de rug? Heb het nu ook in de DS3 zitten maar afgezien van een verwarmde bibs gebeurd er weinig. Vandaar dat ik het nu nooit gebruik ook.

@Gait en heftruck en lint en spacewagon; hebben jullie met de voorruitverwarming geen last van de strepen door de ruit heen? Heb het ooit 1 keer gezien bij een collega (was geen Volvo) gezien en vond de strepen toch wel irritant aanwezig.
Stoelverwarming zit ook in je rug inderdaad. Best lekker.

Bij de voorruitverwarming zie de dunne draadjes. Dat valt in het begin op. En na twee dagen zie je ze niet meer. Alsof je ogen daar aan wennen.
heftruck
2nd Gear member

jooonathan schreef:
Dus, om het allemaal nog gekker te maken en dankzij de aanbieding van Alphabet gaat het nu waarschijnlijk worden de Momentum uitvoering met:
- verschuifbare armsteun voorin
- Business Pack Connect
- Afhankelijk van de ervaringen m.b.t. ervaringen voorruitverwarming de Winter Line of “los” Xenon.

Ach, zo begin je met een base en eindig je met een Momentum ☺
ik had de actie ook gezien bij alphabet, erg jammer dat ik een maand geleden heb besteld toen die actie er niet was :( anders had ik nu ook een R-design gereden ipv kinetic
Volvo V40 D4 Kinetic Business - Power Blue - Business pack connect - Verwarmbare voorruit - Regensensor - Verlaagd sportchassis - en nog veel meer......
the taxman
3rd Gear member

ruitverwaming, de streepjes zie je, maar minder dan de krassen van het krabben in de winter
stoelverwarming, nooit meer zonder (maar ik heb dan ook lederen bekleding)
piepjes voor, fijn maar echt veel minder belangrijk dan achter
2004-2007 V40 1.9D europa navigator sport roofrails trekhaak mistlampen 120.000km mee gereden
2007-2010 V50 1.6D Kinetic roofrails trekhaak mistlampen 67000 km mee gereden
2010-2013 V50 1.6 D edition 2 saville grey , alu roofrails, trekhaak, 17"; Pegasus, 78000 km mee gereden
2013-2014 XC70 D5 summum, black, trekhaak, en nog wat dingetjes 18" zal er totaal 40000 km mee rijden
2014- (2019?) v40 d4 business, ocean race Blue II, 17'portunus
JDG
2nd Gear member
Contacteer:

@Jonathan: Leuk dat je meer mogelijkheden hebt! Ik zou zeker ook voor de Winterline gaan, maakt je V40 gewoon heel compleet. Stoelverwarming is een must op een Volvo (vind ik... ;-) )
Volvo V40 D4 Business Summum (2014), ice white, leder charcoal/blond, business pack connect, luxury line, 17" mannan
Volvo C30 1.6D Drive (2009), ice white, quartz lederen bekleding, season-line, business-line, xenon, Spartacus 17";, HP audio, nordic inlays
Volvo 240 Polar 2.0 Estate (1993), LPG, solid white, zwart tweed bekleding, airco, stoelverwarming
Fulaks
6th Gear member

Je ziet zo weinig van de verwarmingsdraadjes in de voorruit dat ik pas bij het lezen van het instructieboekje erachter kwam dat ik dit had op m'n auto. Vooruit is nu echt wel bliksemsnel ontwasemd.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
Kurt1975
4th Gear member

Je komt op een aardige configuratie uit. Zo zie je maar!
Wat betreft de stoelverwarming, met leder interieur is dit zeker een must. Voor stoffen bekleding al iets minder, omdat die zich sneller aan je lichaamstemperatuur aanpast. Het is wel aangenaam natuurlijk.
De voorruitverwarming zou ik niet meer willen missen. Niet alleen als het gevroren heeft, maar ook als je ruiten iets aangedampt zijn is dit een zaligheid.
Ik weet dat de airco dan ook wonderen doet, maar toch.
De draadjes in de ruit zijn zichtbaar, maar enkel wanneer je je er op focust. Je went er snel aan.
Ik zou dus voor het winterpack gaan als ik jou was, maar natuurlijk beslis alleen jij daarover!
Now:
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport

Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
fret
3rd Gear member
Contacteer:

Wel grappig, zoveel mensen, zoveel meningen. Stoelverwarming heb ik nog nooit gemist, hoewel mijn D4 het wel heeft, en rijd al 10 jaar met leren bekleding rond. We zullen zien als het wat kouder wordt (hoewel met Scandinavian Line wellicht ook minder gebruikt).
De voorruitverwarming is ontegenzeggelijk een gemak, want beslagen ruiten zijn zo, nou ja, ontslagen.... Maar die draadjes word ik helemaal krankjorum van. Met name bij tegenliggers als het donker is, is het voor mij niet echt fijn. Wellicht als je er niet op focust, maar door die lampen van tegenliggers wordt het licht "verbogen" mijns inziens en valt het weer op. Zal een afwijking van mij zijn denk ik....misschien went het ooit nog
C40 TWIN MOTOR ULTIMATE - MY2024 - Daytona Violet Metallic - 20" velgen
Volvo XC40 D4 AWD R-Design Intro Edition - MY2018 - Bursting Blue - 20" velgen
Volvo V40 D4 Polestar optimized - MY2015 - Black - 18" Heico Volution X jetsers
Afbeelding
Gait
3rd Gear member

Bij mijn collega in de Ford zag ik gelijk de lijntjes in de ruit. In de V40 die ik als leenauto meehad zag ik ze niet gelijk, maar toen ik ze eenmaal zag ging ik er op letten en bleef ik ze telkens zien. Ik denk dat het wel gaat wennen en je ze daarna niet meer bewust ziet, maar hoe het in het donker is weet ik niet. Zoals gezegd, ken het alleen van de auto van de collega en de leenauto die ik even meehad en ik heb in beide auto's niet in het donker gereden. Aan het ontwasemen had ik nog niet eens gedacht, ik zou het zeker bestellen.

De stoelverwarming zit ook in de onderrug inderdaad. En zoals gezegd, ik mis het in mijn eigen auto ook niet. Heb met mijn leren bekleding wel dat het koud aanvoelt bij het instappen in de winter, maar daar helpt stoelverwarming natuurlijk ook niet tegen. Je stapt nog steeds in een koude stoel die daarna alleen wat warmer wordt dan zonder de stoelverwarming. Maar die warmte in de onderrug is wel erg lekker als je wat last van de rug hebt, dan neem ik het onbestemde gevoel van een warme bips wel voor lief. ;-)
Gert

Volkswagen Passat Variant
Voorgaand: V40 D2 MY14 Misty Blue, Momentum, Business Pack Pro | V70 D5 AWD Polestar MY08 Black Sapphire, Summum, Mobility Line, Active Driving Line | V50 2.0D MY09 Black Sapphire, Momentum, RTI | Volkswagen Passat Sportline Variant 1.9TDI MY07 | V50 1.6D MY06 Black Currant Pearl, Edition I, family line | Renault Mégane 1.5Dci Exception 2005 | Opel Corsa 1.7CDTI Comfort 2001
Plaats reactie

Terug naar “V40”