Hej!
Na 3 jaar is het tijd om afscheid te nemen van mijn Citroen DS3 (geweldige auto, vol met opties maar de motor schiet ver te kort). Ondertussen is de keuze gevallen voor de V40 D4. 2 lease auto’s terug keek ik nog voor de C30 maar die was toen budget technisch niet haalbaar. De V40 gelukkig nu wel, hetzij in een bescheiden uitvoering.
De keus is gevallen op de Base variant met de volgende opties:
- Ice White
- Business Pack Connect
- Park Assist Pilot
- Automatische dimmende binnenspiegel
- Extra getint glas achterportieren en klep
- Adaptieve Dual Xenon verlichting
- Kantelbare zitting bestuurdersstoel
Echter nu mis ik met de Base uitvoering een aantal opties die helaas ook niet bij te bestellen zijn. Dit zou wel kunnen met de Momentum (aangevuld met bovenstaande opties voor zover van toepassing) maar dat scheelt wel weer € 20 in de maand. En ja het is maar een paar tientjes maar goed, ergens zal toch de grens getrokken moeten worden.
Weet iemand of het mogelijk is om onderstaande opties after market nog erop te krijgen of ga je qua totaal prijs dan redelijk snel naar wat de Momentum over de gehele leaseperiode extra zou kosten (€ 1.000 afgerond)? Want dan is het simpeler om die variant te leasen.
1. Rollcover over de bekerhouders in de tunnelconsole
2. Chromen raamomlijsting
3. Elektrische inklapbare buitenspiegels met grondverlichting etc.
4. Ruitensproeikoppen in exterieurkleur
5. Verschuifbare arm steun voorin
Voor de chromen raamomlijsting kan je met plakspul aan de gang maar de vraag is hoe netjes dat gaat worden. De ruitensproeikoppen lijken mij wel te spuiten zijn en dat zal ook niet gelijk in de papieren gaan lopen. Bij de andere opties heb ik meer vraagtekens.
De dealer gaf aan dat het niet mogelijk was om bovenstaande opties after market op een Base te krijgen maar helaas ben ik eigenwijs en dacht ik vraag het ook hier even na.
Mocht er iemand ideeën of tips hebben dan hoor ik het graag!
Hälsningar,
Jonathan
V40 base after market uitbreiden met "Momentum opties"
- jooonathan
- 1st Gear member
- Contacteer:
- 2014-2018: In bestelling: Volvo V40 D4 (eindelijk m'n eerste Volvo!)
- 2011-2014: Citroën DS3 (m'n rode reisgenoot)
- 2009-2011: Seat Ibizia (trager dan trage traagheid)
- 2008-2009: Peugeot 207 (m'n liefde, gestolen terwijl ik sliep)
- 2006-2008: Smart ForTwo (driften in de sneeuw)
- Kurt1975
- 4th Gear member
De middenconsole met armsteun kan je heel misschien wel ergens op de sloop vinden.
Chromen raamomlijsting heb ik hier ooit nog zien voorbij komen voor iets van een 2.000€.
Spiegels zit in de software van de auto, en kan vermoed ik niet toegevoegd worden. Ook zit je hier met de nodige bekabeling.
En de ruitensproeierkoppen zijn inderdaad te spuiten.
Goedkoopste oplossing is idd een Kinetic / Momentum te kiezen, of tevreden zijn met de uitrusting van de Base variant.
Chromen raamomlijsting heb ik hier ooit nog zien voorbij komen voor iets van een 2.000€.
Spiegels zit in de software van de auto, en kan vermoed ik niet toegevoegd worden. Ook zit je hier met de nodige bekabeling.
En de ruitensproeierkoppen zijn inderdaad te spuiten.
Goedkoopste oplossing is idd een Kinetic / Momentum te kiezen, of tevreden zijn met de uitrusting van de Base variant.
Now:
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
2022 BMW 320e Touring M Sport Alpinweiss
Fiat 500S Sport
Before:
MY'19 XC40 T4 Inscription, Pine Grey/Amber leder, Pano roof, Harman Kardon, 20" R-design weels, Business Luxury Line, …
MY'14 V40 D3 Summum, Vibrant Copper, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=61689
MY'14 V60 D4 Summum, Ember Black, http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=57558
MY'08 V50 2.0D Cameleon Blue
MY'07 S40 2.0D Blackcurrent Pearl
MY'99 S40 1.9d
- heftruck
- 2nd Gear member
ik zat ook met een krap budget maar toch de kinetic gekozen, heb dan wel geen zilveren raamomlijsting of elektrische spiegels maar neem dat voor lief... Zag laatst al een kinetic rijden en de zwarte raamomlijsting is helemaal niet lelijk 
de base uitvoering heeft trouwens geen licht metalen velgen, hoe ga je dat oplossen? Of rijdt je gewoon met de stalen rond?

de base uitvoering heeft trouwens geen licht metalen velgen, hoe ga je dat oplossen? Of rijdt je gewoon met de stalen rond?
Laatst gewijzigd door heftruck op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V40 D4 Kinetic Business - Power Blue - Business pack connect - Verwarmbare voorruit - Regensensor - Verlaagd sportchassis - en nog veel meer......
-
- 6th Gear member
Waarom zou je chromen raamomlijsting willen? Nu heb je de zwart wit combi wat veel mooier staat. Daarnaast is het achteraf ook niet mogelijk zoals bovenstaande Heeren al aangeven.
Ook kan je besparen op het tinten van je ramen en dit achteraf laten doen. Scheelt geld, zoek maar eens op het forum naar de prijzen.
De elektrische spiegels achteraf is idd ook niet mogelijk. Door de canbus is het geen click and play tegenwoordig.
Rollcover en armsteun zou je wellicht nog kunnen krijgen, je zou de onderdeelnummers eens moeten opzoeken in bijvoorbeeld vida. Ruitensp koppen kan je idd laten spuiten.
Ook kan je besparen op het tinten van je ramen en dit achteraf laten doen. Scheelt geld, zoek maar eens op het forum naar de prijzen.
De elektrische spiegels achteraf is idd ook niet mogelijk. Door de canbus is het geen click and play tegenwoordig.
Rollcover en armsteun zou je wellicht nog kunnen krijgen, je zou de onderdeelnummers eens moeten opzoeken in bijvoorbeeld vida. Ruitensp koppen kan je idd laten spuiten.
- JMSBreda
- 1st Gear member
Hoi Jonathan.
Ik was in eerste instantie ook begonnen met de Base, maar ik wilde toch wel graag wat luxere stoelen en op zijn minst LM velgen.
Uiteindelijk ben ik dus bij de Momentum uitgekomen. Omdat ik ook het Business pack connect had zijn de meerprijzen dan niet meer zo heel groot.
In jou geval is het wellicht een optie om de Xenon verlichting te laten vervallen, daar zijn volgens mij wel mogelijkheden om die aftermarket in te bouwen al weet ik niet helemaal zeker hoe het nu zit met de regels voor de automatische niveau regeling.
Succes met je keuze !
Ik was in eerste instantie ook begonnen met de Base, maar ik wilde toch wel graag wat luxere stoelen en op zijn minst LM velgen.
Uiteindelijk ben ik dus bij de Momentum uitgekomen. Omdat ik ook het Business pack connect had zijn de meerprijzen dan niet meer zo heel groot.
In jou geval is het wellicht een optie om de Xenon verlichting te laten vervallen, daar zijn volgens mij wel mogelijkheden om die aftermarket in te bouwen al weet ik niet helemaal zeker hoe het nu zit met de regels voor de automatische niveau regeling.
Succes met je keuze !
V40 D4 Momentum, ICE White, business pack connect, sunroof
-
- 6th Gear member
Xenon kan helaas niet achteraf. Maar je maakt wel een goed punt. Ik ben uiteindelijk voor een summum met xenon gegaan, omdat die in maandbedrag meer dan 15euro goedkoper was dan een momentum met winterline in de lease. Leasemaatschappij legde uit dat de restwaarde van de summum een stuk hoger lag, dus dat deze daarom voordeliger was. Bijtelling maakt door de 14% toch bijna geen verschil als de auto wat duurder is. Weet niet of je al andere configuraties hebt laten doorrekenen, maar zo niet zeker doen! 

- JDG
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Hoi Jonathan, leuk dat je een VOLVO wilt gaat rijden!
Maar...ik zou je adviseren toch iets aan je configuratie te sleutelen. Naar mijn idee doe je jezelf tekort met een Base, je mist gewoon aan aantal basiszaken.
Bijvoorbeeld: het verschil tussen een Base en Kinetic is € 1.000,-. Maar, met de gewenste opties (Business Pack en kantelbare stoel (std in Kinetic)) is de meerprijs voor een Kinetic nog maar € 545,-. Daar krijg je dan o.a. 16" lichtmetalen velgen en diverse verlichtingsopties voor terug.
Bovendien kun je dan een Winterline (mét Xenon) overwegen.
Verder zou ik (persoonlijk) overwegen de Park Assist weg te laten, voegt mijns inziens qua functionaliteit weinig toe en is naar verhouding best prijzig (€ 590,- als extra op Business Pack). Heb je dus ook een Kinetic voor met allerlei fraaie opties!
De optie getinte ruiten kan heel goed (en netjes!) achteraf worden gedaan.
De D2 ipv de D4 levert je € 2.000,- aan optiebudget op. Heb je nog steeds een heel fijne diesel, maar dan met meer opties! Eventueel zelfs een Momentum D2 ipv Base D4 (scheelt € 495,-), heb je gelijk veel van je gewenste opties.
Misschien dat een Kinetic/Momentum met de wenselijke opties zelfs goedkoper uitpakt dan de huidige Base met de opties.
Op een Base zit geen enkele leasemaatschappij te wachten volgens mij, zal toch lastiger te verkopen zijn aan het eind van de leasetermijn.
Succes met je keuze.
Maar...ik zou je adviseren toch iets aan je configuratie te sleutelen. Naar mijn idee doe je jezelf tekort met een Base, je mist gewoon aan aantal basiszaken.
Bijvoorbeeld: het verschil tussen een Base en Kinetic is € 1.000,-. Maar, met de gewenste opties (Business Pack en kantelbare stoel (std in Kinetic)) is de meerprijs voor een Kinetic nog maar € 545,-. Daar krijg je dan o.a. 16" lichtmetalen velgen en diverse verlichtingsopties voor terug.
Bovendien kun je dan een Winterline (mét Xenon) overwegen.
Verder zou ik (persoonlijk) overwegen de Park Assist weg te laten, voegt mijns inziens qua functionaliteit weinig toe en is naar verhouding best prijzig (€ 590,- als extra op Business Pack). Heb je dus ook een Kinetic voor met allerlei fraaie opties!
De optie getinte ruiten kan heel goed (en netjes!) achteraf worden gedaan.
De D2 ipv de D4 levert je € 2.000,- aan optiebudget op. Heb je nog steeds een heel fijne diesel, maar dan met meer opties! Eventueel zelfs een Momentum D2 ipv Base D4 (scheelt € 495,-), heb je gelijk veel van je gewenste opties.
Misschien dat een Kinetic/Momentum met de wenselijke opties zelfs goedkoper uitpakt dan de huidige Base met de opties.
Op een Base zit geen enkele leasemaatschappij te wachten volgens mij, zal toch lastiger te verkopen zijn aan het eind van de leasetermijn.
Succes met je keuze.
Volvo V40 D4 Business Summum (2014), ice white, leder charcoal/blond, business pack connect, luxury line, 17" mannan
Volvo C30 1.6D Drive (2009), ice white, quartz lederen bekleding, season-line, business-line, xenon, Spartacus 17";, HP audio, nordic inlays
Volvo 240 Polar 2.0 Estate (1993), LPG, solid white, zwart tweed bekleding, airco, stoelverwarming
Volvo C30 1.6D Drive (2009), ice white, quartz lederen bekleding, season-line, business-line, xenon, Spartacus 17";, HP audio, nordic inlays
Volvo 240 Polar 2.0 Estate (1993), LPG, solid white, zwart tweed bekleding, airco, stoelverwarming
- heftruck
- 2nd Gear member
Zitten er in de Momentum andere (luxere) stoelen dan in base en kinetic?JMSBreda schreef: Hoi Jonathan.
Succes met je keuze !
Volvo V40 D4 Kinetic Business - Power Blue - Business pack connect - Verwarmbare voorruit - Regensensor - Verlaagd sportchassis - en nog veel meer......
- Fulaks
- 6th Gear member
Van een D4 downgraden naar een D2 zou ik niet doen, dan mis ik liever een paar opties want die D4 gaat je onnoemelijk veel meer plezier opleveren dan al die opties samen.
V90 D4 Inscription (2019); Mini Cooper (2012); V70 D4 (2014); V70 2.4D (2008); V70 2.4D (2002); Talbot-Toyota-Mitsubishi-Renault
-
- 3rd Gear member
Haha, onzin (vind ik). Twee keer optrekken, paar keer stoer doen voor je collega's en voor de rest... aansluiten in de file en hopelijk af en toe honderd rijden. Met je D4. Een D2 is wat dat betreft net zo goed. Natuurlijk, minder vermogen. En minder stoer. Maar verder heb je het effectief niet nodig. Terwijl je van je opties iedere minuut geniet.Fulaks schreef: Van een D4 downgraden naar een D2 zou ik niet doen, dan mis ik liever een paar opties want die D4 gaat je onnoemelijk veel meer plezier opleveren dan al die opties samen.
Mijn V40: D2 Summum
-
- 1st Gear member
Dag Jonathan,
Ik heb zelf de D2, over de discussie van het vermogen ga ik me niet uitlaten (heb ook D4 gereden... tuurlijk meer kracht maar nodig???).
Maar zou je wel adviseren om de optie Park Assist Pilot weg te laten als je "weinig" budget hebt. Ik heb deze optie er op zitten en maar 1 keer gebruikt, op dag 1 om te kijken hoe het werkt.
Voor dat geld kan je toch weer een andere optie nemen..
Succes met je keuze!
Ik heb zelf de D2, over de discussie van het vermogen ga ik me niet uitlaten (heb ook D4 gereden... tuurlijk meer kracht maar nodig???).
Maar zou je wel adviseren om de optie Park Assist Pilot weg te laten als je "weinig" budget hebt. Ik heb deze optie er op zitten en maar 1 keer gebruikt, op dag 1 om te kijken hoe het werkt.
Voor dat geld kan je toch weer een andere optie nemen..
Succes met je keuze!
Huidige auto:
Volvo V40 D2 R-Design Plus Line - Ice White - Business Pack Pro - Verwarmbare voorstoelen - Verwarmbare voorruit
Peugeot 207 CC 1.6 THP
Vorige auto's:
Volkswagen Scirocco 1.4 TSI
Alfa Romeo Mito 1.4T 155 PK
Peugeot 107 XS + aftermarket extra's
Volvo V40 D2 R-Design Plus Line - Ice White - Business Pack Pro - Verwarmbare voorstoelen - Verwarmbare voorruit
Peugeot 207 CC 1.6 THP
Vorige auto's:
Volkswagen Scirocco 1.4 TSI
Alfa Romeo Mito 1.4T 155 PK
Peugeot 107 XS + aftermarket extra's
-
- 2nd Gear member
Ik kan me hierbij aansluiten. Ik heb de vrijheid en de mogelijkheid gehad om over m'n budget heen te gaan en mijn D4 behoorlijk uit te rusten. Mijn vader heeft de D2 en heel eerlijk, ik rijd nu elke dag van Eindhoven - Hoofddorp en die extra PK's merk je op de snelweg niet zo veel van. Inhalen gaat snel maar als het gaat om op cruise control je bestemming te halen, kan dat met de D2 net zo goed. Ik zou inderdaad zware luxe opties zoals een Park Assist weg laten. Ik vind persoonlijk de chromen omlijsting belangrijker, maar dat is ieder voor zich natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Fab1Man op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- JMSBreda
- 1st Gear member
Ja bij Base en Kinetic zijn de Linne T-Tec stoelen 450 Euro extra, bij Momentum zijn ze standaard.heftruck schreef:Zitten er in de Momentum andere (luxere) stoelen dan in base en kinetic?JMSBreda schreef: Hoi Jonathan.
Succes met je keuze !
Laatst gewijzigd door JMSBreda op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V40 D4 Momentum, ICE White, business pack connect, sunroof
- heftruck
- 2nd Gear member
ah ja zie het, het is idd alleen de bekleding van de stoelen.... niet de vorm ofzoJMSBreda schreef:Ja bij Base en Kinetic zijn de Linne T-Tec stoelen 450 Euro extra, bij Momentum zijn ze standaard.heftruck schreef:Zitten er in de Momentum andere (luxere) stoelen dan in base en kinetic?JMSBreda schreef: Hoi Jonathan.
Succes met je keuze !
-
- 6th Gear member
Volgens mij was het ook kwaliteit van stoelen die beter is.
Maar weet niet meer zeker.
Maar weet niet meer zeker.
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
- JDG
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Mee eens hoor, ik zou bij een beperkt budget zeker kijken naar een D2 i.p.v. D4 en van het prijsverschil een paar fraaie opties bestellen. @Jonathan, houd je ons op de hoogte van je keuzes?Fab1Man schreef: Ik kan me hierbij aansluiten. Ik heb de vrijheid en de mogelijkheid gehad om over m'n budget heen te gaan en mijn D4 behoorlijk uit te rusten. Mijn vader heeft de D2 en heel eerlijk, ik rijd nu elke dag van Eindhoven - Hoofddorp en die extra PK's merk je op de snelweg niet zo veel van. Inhalen gaat snel maar als het gaat om op cruise control je bestemming te halen, kan dat met de D2 net zo goed. Ik zou inderdaad zware luxe opties zoals een Park Assist weg laten. Ik vind persoonlijk de chromen omlijsting belangrijker, maar dat is ieder voor zich natuurlijk.

Volvo V40 D4 Business Summum (2014), ice white, leder charcoal/blond, business pack connect, luxury line, 17" mannan
- lint
- Geartronic member
Het is maar waar je de voorkeur aan geeft, de D4 is natuurlijk veel krachtiger dan de D2 maar als je ieder dag uren in de file staat heb je daar niets aan en is een leuke uitrusting weer te prefereren. Blijft altijd lastig die keuzes.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- Ron 123gt
- 4th Gear member
Wordt dat niet "luxe problemen" genoemd? 

960 2.5 24v '97
(V60 T4 R Design '12 verkocht)
(123gt 1967 verkocht )
(V70 2.5 at '98 verkocht)
(V70 2.0D Limited Edition '09 verkocht)
(C30 1.6 Momentum '10 verkocht)
mini 1986
mini clubman 1972
(V60 T4 R Design '12 verkocht)
(123gt 1967 verkocht )
(V70 2.5 at '98 verkocht)
(V70 2.0D Limited Edition '09 verkocht)