Sorry hoor JD-Engineering haalt er 245 pk uit na een stage 1 tuningV50 R schreef: Zoals andere aangeven is het afhankelijk van de berijder en omstandigheden of de fabrieksopgave wordt gehaald. De D4 is door zijn langere versnellingen niet een racebak. Dat weet je van tevoren als je je had ingelezen.. Ook autoweek en autoblog geven aan dat de V40 snel is, en dat hij, in tegenstelling tot de golf, geen turbogat heeft. De vw 2.0tdi heeft een architectuur die al even mee gaat, oftewel in de basis vrij oud is.. De Gtd is tevens een racer die ook zo geprogrammeerd is, niet een eco auto. De reguliere D4 (20%) heeft bijvoorbeeld een andere loop en andere bakverhoudingen. De volvo d4 is met de i art technologie tot veel meer in staat. Het blok kan 240pk aan, daar kan de golf alleen van dromen. Door het ruime bereik van de D4 is hij dus heerlijk soepel te berijden, vermogen in elke versnelling en genoeg'lucht' om lekker lage toeren te draaien bij hogere snelheden.

Ik heb beide auto's gereden en de Golf is wel degelijk sneller zeker tot de 160 km/h!
-De d4 heeft een grotere turbogat dan de GTD eerlijk is eerlijk! Zelf ervaren dat de gasrespons beter is en turbogat kleiner is. Kijk maar eens naar de laatste test van Ronald tameling van Autoweek als je het niet gelooft.
-lange versnellingen of niet 7,4 seconden moet gewoon snel aanvoelen en dat doet ie niet. Puur omdat ik vermoed dat hij inderdaad niet eens onder de 8 sec qua acceleratietijd komt.
- Of de volvo-motor theoretisch meer in staat is dat is irrelevant! Hij doet het nu in ieder geval niet en met chiptuning niet meer als dan de gtd! in ieder geval niet met de bak die onder de business uitvoering ligt!
Is het zo moeilijk om objectief te zijn ipv een volvo nuthugger te zijn? Ik ben de GTD niet de hemel in aan het prijzen maar ben wel op zoek naar een vergelijkend materiaal en een verklaring waarom die D4 de 7,4 sec niet haalt en of dat de reden is dat hij niet snel aanvoelt. Lange versnellingen of niet 190 pk moet ergens voor staan!
Rica tuning geeft aan dat de nieuwe d4 net even iets meer als 200 pk motorisch heeft en op de wielen 159pk, JD engineering heeft 169/170 pk's op de wielen bij de GTD gemeten. Dat is 30/40 pk verschil bij de volvo en bij de GTD 14/20 pk. Zo zie je dat een aandrijflijn ook belangrijk is! Ik vermoed dat het daaraan zou kunnen liggen maar dat hoeft niet per definitie te kloppen dus wilde ik video's zien waarbij de acceleratie getest werd.
ps.De d4 motor is een lekkere motor en lekker soepel en snel alleen tot de 100 km/h een beetje teleurstellend