Jammer dat er afgedwaald word van de vraag.
Als iemand een mening vraagt over een auto hou je dan bij dat gene wat er gevraagd word.
Ik zou dus gaan voor die auto die bij je past in dit geval een xc 70 D3 awd.
Lijkt mijn helemaal geweldig als je lekker over onverharde paden crost of door de prut/sneeuw al dan niet met aanhanger.
Zo niet is awd een blok aan je baan/portemonnee.
AWD kost een sloot brandstof en extra wegen belasting.
Ieder zijn keus een hobby mag geld kosten.
Nieuw / Terug... op zoek naar advies
- Summum
- 6th Gear member
- Berichten: 4837
- Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
- Locatie: Midden Nederland
Beste DeSchaker, natuurlijk is het budget bepalend voor waar je naar kunt kijken. Maar ik denk dat de adviezen om te gaan kijken naar een 2012 auto het gevolg zijn van het feit dat je zelf in je eerste post aangaf te kijken naar een 2012 XC70 van € 28000!deschaker schreef:BlackcurrantV70 schreef: Mmm, een auto uit het voormalige oostblok gaan rijden...
Een 2010 is volgens mij de vorige generatie D5 met enkele turbo enhet oude RTI navigatie systeem, dan zou ik persoonlijk liever een 2012 kopen met de twin turbo en Sensus systeem.
Tsja... wellicht is jullie financiele situatie daarvoor toereikend genoeg....
Bovendien kan ik niet warm of koud worden van info tainment systemen. Ik heb nu Idrive van BMW maar gebruik het nooit. Voor alles wat ik in de auto doe gebruik ik mijn telefoon. Zal in mijn nieuwe auto niet anders zijn.
Maar is de D5 zo wezenlijk anders dat het de extra 17.000 euro waard is? dat is immers het verschil waarover we hier praten. Deze is 13500 en de goedkoopste "nwe" D5 kan ik pas vinden bij 30.000 euro....
Het is wat makkelijk om te zeggen: ik zou gaan voor een 2012 model... prijsverschil in dit geval is werkelijk enorm...vooral de reactie " auto uit voormalige oostblok rijden" is wel heel erg negatief aangezien ik al vermelde dat mijn huidige auto er ook vandaan komt.... Praag is meer stad dan alle steden in Nederland bij elkaar opgeteld...
Nu kijk je naar een import V70 die twee jaar ouder is en iets meer kilometers heeft voor een prijs van € 13500 (zal trouwens nog wel wat bijkomen aan bpm en transportkosten). Is je budget dan ineens fors afgenomen t.o.v. je openingsvraag?
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8446
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
De reden waarom ik schreef dat ik geen auto uit het oostblok zou gaan halen heeft niks te maken met het feit of Praag nu een mooie stad is of niet, het ging mij over de afstand.
Ik zou liever een auto iets duurder betalen bij de locale Volvo dealer dan half Europa gaan doorkruisen op zoek naar een auto die ietje goedkoper is.
Bij het eerste probleem kan je terug naar Praag.....
Ik kan me niet voorstellen dat er geen V70 of XC70 voor een aanvaardbare prijs te vinden is tussen Nederland en Praag.
Ik zou liever een auto iets duurder betalen bij de locale Volvo dealer dan half Europa gaan doorkruisen op zoek naar een auto die ietje goedkoper is.
Bij het eerste probleem kan je terug naar Praag.....
Ik kan me niet voorstellen dat er geen V70 of XC70 voor een aanvaardbare prijs te vinden is tussen Nederland en Praag.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D