Nieuw / Terug... op zoek naar advies

deschaker
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 21.09.2014 - 15:44

Hi!

In 2010 heb ik afstand gedaan van mijn C30 nadat ik er 4 jaar met onwijs veel plezier in gereden had en destijds ook afscheid genomen van dit forum. Nu, een paar jaar later, ben ik weer in de markt voor een nieuwe volvo (2de handsje...) Ik zoek naar een XC70. Nu zie ik bij Alphabet occassions een XC70 d3 summum van jan 2012 met 166dkm op de teller (kosten 28.000). Nu ben ik redelijk gewend aan hoge km standen dus ik word zeker niet bang van 166 op de teller. Maar ik zou graag weten wat ik kan verwachten vwb onderhoud de komende 140dkm.. ik wil er ongeveer 4 jaar mee rijden 35dkm per jaar.

Iemand tips of adviezen voor mij? Of zou ik er beter aan doen toch voor een andere te gaan? V70 of XC60? (v60 is te klein)

Hoor graag van jullie!

Nico
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

De reguliere dingen die bij de diverse beurten horen. Op weg naar de twee ton dus de distributie, remmen rondom en mogelijk een stuurkogeltje. Met een beetje pech ook een condensor en, niet geheel onbelangrijk, de D3 moet zijn duurzaamheid nog even bewijzen. Dikke prijs trouwens, voor dat geld heb je ook een dealerauto.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

Wat een vreemde XC70.. Leer, maar geen stoelverwarming. Handgeschakeld, met Driver Support Line. De km-stand doet vermoeden dat er veel lange afstanden mee zijn gereden, dat is dan wel weer gunstig. Persoonlijk vind ik de D3 wat aan de lichte kant voor de zware en grote XC70. Maar een D5 is gelijk AWD, dan kom je weer aan hele andere prijzen.
V50 R
6th Gear member
Berichten: 2570
Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34

Klinkt als een chique auto! Leasemaatschappijen laten de laatste beurt meestal niet uitvoeren vandaag de dag. Dealer mag dan bijna niks meer doen vanwege de kosten. Weet niet wat het onderhoudsinterval is bij de D3, maar reken er dus op dat de laatste 20/30k geen normaal regulier onderhoud is geweest.
deschaker
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 21.09.2014 - 15:44

V50 R schreef: Klinkt als een chique auto! Leasemaatschappijen laten de laatste beurt meestal niet uitvoeren vandaag de dag. Dealer mag dan bijna niks meer doen vanwege de kosten. Weet niet wat het onderhoudsinterval is bij de D3, maar reken er dus op dat de laatste 20/30k geen normaal regulier onderhoud is geweest.
Alphabet "zegt" dat de auto eerst gechecked wordt bij een merkdealer maar ik vraag mij af of daar regulier onderhoud wordt bekeken. Goed punt idd.
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8446
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Een D3 is zeker voldoende krachtig voor een XC70, onze C70 is bijna even zwaar als een XC70 en de D3 trekt de stenen uit de grond.

AWD is wel leuk, maar voor mij had het niet echt gehoeven.

Een schuifdak zou ik dan weer niet meer willen missen.

XC60 is ook leuk, heb er ook 2 jaar in gereden, maar is aanzienlijk harder afgeveerd dan een XC70 en de koffer is ook 20cm korter.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4837
Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
Locatie: Midden Nederland

Ik weet niet wat je overweging is om voor een XC70 te kiezen, maar als het je niet te doen is om de AWD, gaat het kennelijk alleen om de looks? Want voor het overige kun je natuurlijk net zo goed terecht bij een V70. En dan heb je voor dat geld bijvoorbeeld ook een prachtige Limited Edition uit mei 2012 met nog geen 75000 km.

Die hogere wagenstand en het opplakplactic van een XC70 worden dan wel duur betaald... :-/
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8446
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

De XC70 is veel comfortabeler afgeveerd dan een V70, dus zelfs zonder AWD heb je een comfortabelere auto.

Looks are not everything :-)
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
V50 R
6th Gear member
Berichten: 2570
Lid geworden op: 03.07.2006 - 23:34

Je kan ook een xc70 nemen en dan verlagen! :P
Maar een auto verhogen met andere dempers/veren is ook mogelijk mocht de auto te laag liggen.. :)
Thom
5th Gear member
Berichten: 1861
Lid geworden op: 07.06.2005 - 20:16

Een XC70 met FWD is idd weinig toevoegend: de instap- en zit is slechts fractioneel hoger, je verbruik is dat niet. De mogelijkheden van de extra bodemvrijheid kan je niet benutten zonder AWD. In de skigebieden vind ik t zelfs wat sneu, die 'XC' rijders die kettingen moeten leggen om boven te komen.

Met uw budget is een jongere V70 met minder kilometers ook mijn keuze. Scheelt een pak in onderhoud, verbruik etc. Zeer knappe wagens te koop!
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8446
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

En toch zou ik een XC70NN FWD verkiezen boven een V70NN FWD.

Het staat wel een beetje l.llig als je je moet laten slepen bij sneeuw met een XC, maar er is een wereld van comfort verschil tussen V70NN en XC70NN, ik spreek uit ondervinding.

XC70 verbruikt ook een liter/100km minder dan een XC60 met dezelfde motor/transmissie.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
mad
6th Gear member
Berichten: 4299
Lid geworden op: 18.03.2006 - 14:43
Locatie: Romania

BlackcurrantV70 schreef: En toch zou ik een XC70NN FWD verkiezen boven een V70NN FWD.

Het staat wel een beetje l.llig als je je moet laten slepen bij sneeuw met een XC, maar er is een wereld van comfort verschil tussen V70NN en XC70NN, ik spreek uit ondervinding.

XC70 verbruikt ook een liter/100km minder dan een XC60 met dezelfde motor/transmissie.
+10 :D AWD...!
Laatst gewijzigd door mad op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
XC70 D5 2009 Ocean Race
Gebruikersavatar
Peter248
2nd Gear member
Berichten: 197
Lid geworden op: 03.11.2008 - 13:34
Locatie: Limburg

Mijn vorige was een V70NN D4 (2.0/5). Nu rijd ik een XC70NN (2.0/5/GT). De XC70 is zeker veel zachter geveerd dan een V70. Maar of dat je bevalt...?

Zelf ben ik vooral gecharmeerd van de 6cm hogere instap. Het is niet veel maar toch. Een XC60 is nog hoger maar vind ik te stug. De V70 heeft naar mijn mening toch nog het beste comfort/compromis.

Maar de adaptive cruise control is voor mij de absolute must! Ik weet dat er genoeg tegenstanders zijn. Het is denk ik ook een beetje afhankelijk van je rijgedrag en misschien wel de regio. Maar voor mij echt een absolute must, op V70 of XC70 :-)
2022- : XC40 T5 Recharge R-Design 2022, Onyx Black
2022-2022: XC90 T8 TE Inscription 2022, Denim Blue
2020-2022: XC40 T5 TE Inscription 2020, Denim Blue
2015-2020: V70 D5 GT AWD Summum 2008, Black Sapphire
2013-2015: XC70 D4 GT Nordic 2013, Caspian Blue
2013-2013: V70 2.4D GT Professional 2009, Silver
2012-2013: V70 D4 Lim.Ed. 2013, Caspian Blue
2008-2012: V70 2.0D Professional 2008, Black Stone
2008: V70 2.4 Edition Sport
Gebruikersavatar
Rogier64
5th Gear member
Berichten: 1207
Lid geworden op: 10.04.2006 - 21:57
Locatie: Achterhoek

Forse prijs, denk dat ze er voor minder ook wel zijn. Aan de andere kant is het natuurlijk ook emotie. Als je het een mooie wagen vindt, is de prijs wat ondergeschikt mits het binnen je budget past. Ik heb sinds kort ook het Driver Support Pack op mijn V70 maar wel in combinatie met een automaatbak. Nog meer dan standaard cruise control hoort bij adaptieve cruise control een automaat en geen handbak. Als je 85 km/h ingesteld hebt en je komt achter een auto te rijden met 70 km/h remt die netjes af, maar optrekken in dezelfde versnelling (5) is het dan weer net niet, dus zelf schakelen met als gevolg dat de ACC er weer af is. Bij een automaat werkt ACC van 0 tot 200 km/h.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
Gebruikersavatar
silverado
3rd Gear member
Berichten: 318
Lid geworden op: 27.06.2006 - 14:33
Locatie: Drenthe

Deschaker, ik kom net vanuit een V60 en heb nu een XC70, beide D3 Aut. (Beide particulier)
De XC70 is wat zwaarder maar de D3 kan dit makkelijk aan.
Met de V60 div keren een peerdetrailer getrokken, no problem.
Als je niets in de blubber hebt te zoeken, zou ik voor een D3 fwd gaan. Mooie rustige loop, nog stiller dan de V60.
Bwb de levensduur, ben ik niet bang voor, de motor is een afgeleide van de D5.
Volvo 440, 460, 245(2x) 850 Estate, V70 lpg, V70 2.5D, V70 D5, V70 D5 GT, V70 2.4D, V60 D3GT, XC70 D3 GT.
V60 CC D4 GT8, XC40 T2 R-Design GT8

Volvo nr 15: C40
deschaker
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 21.09.2014 - 15:44

Guys... speurtocht heeft zich wat verplaatst :) Ik ga volgende week kijken naar deze auto:

V70 d5 AWD momentum 175dkm Erg chique auto als je het mij vraagt. En voor deze prijs 13500 (ex import) kun je je niet echt een buil vallen denk ik (hou je eventueel wat over wat onvoorziene zaken te laten fixen)

http://www.firemniauta.cz/Vehicles/Deta ... 56B1176173

Mijn huidige auto een 320i touring executive komt bij dezelfde leasemaatschappij (ALD) vandaan en ben erg tevreden over hoe makkelijk dat contact verliep

Wat denken jullie? Wel ff google translate gebruiken ;)
Laatst gewijzigd door deschaker op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8446
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Mmm, een auto uit het voormalige oostblok gaan rijden...

Een 2010 is volgens mij de vorige generatie D5 met enkele turbo enhet oude RTI navigatie systeem, dan zou ik persoonlijk liever een 2012 kopen met de twin turbo en Sensus systeem.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28538
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Helemaal mee eens, heb je meteen een veel modernere auto qua motor en infotainmentsysteem.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2199
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

Tsja, waarom niet een nieuwere........het gaat natuurlijk ook wel om het budget wat je ter beschikking hebt.
Een 2010 heb je gewoon niet voor die prijs, tel daar maar gerust meer dan de helft erbij op.

Voor die prijs is deze wagen niet duur (mits goed onderhouden en netjes erbij staat.)
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20


C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
deschaker
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 21.09.2014 - 15:44

BlackcurrantV70 schreef: Mmm, een auto uit het voormalige oostblok gaan rijden...

Een 2010 is volgens mij de vorige generatie D5 met enkele turbo enhet oude RTI navigatie systeem, dan zou ik persoonlijk liever een 2012 kopen met de twin turbo en Sensus systeem.

Tsja... wellicht is jullie financiele situatie daarvoor toereikend genoeg....

Bovendien kan ik niet warm of koud worden van info tainment systemen. Ik heb nu Idrive van BMW maar gebruik het nooit. Voor alles wat ik in de auto doe gebruik ik mijn telefoon. Zal in mijn nieuwe auto niet anders zijn.

Maar is de D5 zo wezenlijk anders dat het de extra 17.000 euro waard is? dat is immers het verschil waarover we hier praten. Deze is 13500 en de goedkoopste "nwe" D5 kan ik pas vinden bij 30.000 euro....

Het is wat makkelijk om te zeggen: ik zou gaan voor een 2012 model... prijsverschil in dit geval is werkelijk enorm...vooral de reactie " auto uit voormalige oostblok rijden" is wel heel erg negatief aangezien ik al vermelde dat mijn huidige auto er ook vandaan komt.... Praag is meer stad dan alle steden in Nederland bij elkaar opgeteld...
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”