D5 Inruilen voor 1.8i

Geleverd vanaf 2003
Gebruikersavatar
Lambert
5th Gear member
Berichten: 1266
Lid geworden op: 08.01.2006 - 11:28
Locatie: Almere

Ik zou het nooit doen.... een D5 is mega
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27115
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Ik zou voorlopig nog een jaartje door blijven rijden met de D5.
Als die nog goed bevalt en er komen geen gekke dingen aan kan je in dat jaar mooi zien of je misschien toch niet meer kilometers gaat rijden dan je dacht.
En het rekensommetje spreekt natuurlijk voor zich :) Je kan nog heel wat jaartjes doorrijden voordat je het verschil eruit hebt van wat je nu bij zou moeten leggen op de 1.8.

Sta binnenkort misschien wel in dezelfde schoenen als jij, maar ik weet al dat ik dan nog minimaal een jaar door blijf dieselen om eens te zien wat er daadwerkelijk aan kilometers over blijven.
Mocht er daarna toch uit komen dat een benzine een stuk voordeliger is gaat die er wel komen, maar dan wel gelijk een leuke auto. Als we dan toch minder gaan rijden, dan maar leuke kilometers en (met alle respect) dan niet met een 1.8
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
ijsga
5th Gear member
Berichten: 1090
Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
Locatie: Zaandam

fredhead schreef: Mocht er daarna toch uit komen dat een benzine een stuk voordeliger is gaat die er wel komen, maar dan wel gelijk een leuke auto. Als we dan toch minder gaan rijden, dan maar leuke kilometers en (met alle respect) dan niet met een 1.8
Zeg; iets met een turbo er op en vijf cilinders? :D
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
sequence
5th Gear member
Berichten: 1370
Lid geworden op: 27.12.2008 - 19:41

Die advertentie nog even gezien, die auto is inderdaad wel aan de dure kant voor een bj 2008 met die km stand.
V40 T2 Nordic+
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28871
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

ijsga schreef:
fredhead schreef: Mocht er daarna toch uit komen dat een benzine een stuk voordeliger is gaat die er wel komen, maar dan wel gelijk een leuke auto. Als we dan toch minder gaan rijden, dan maar leuke kilometers en (met alle respect) dan niet met een 1.8
Zeg; iets met een turbo er op en vijf cilinders? :D
Om maar een willekeurig voorbeeld te noemen :lol:
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27115
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Inderdaad 8)

Maar ook gewoon door naar het kostenplaatje te kijken :)
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
lint
Geartronic member
Berichten: 28871
Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
Locatie: Ridderkerk

Precies, de goede combinatie van plezier met autorijden en een redelijk kostenplaatje.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Gebruikersavatar
Henielma
2nd Gear member
Berichten: 240
Lid geworden op: 14.01.2010 - 21:58

Alleen al vanwege de overgang van geartronic naar handgeschakeld zou ik de D5 blijven rijden. Afgezien nog van het feit dat een V50 D5 geweldig rijdt.
V60 D6 2014 377.000 km
V50 D5 2007 460.000 km
V50 D5
1st Gear member
Berichten: 33
Lid geworden op: 11.01.2013 - 14:17

Henielma schreef: Alleen al vanwege de overgang van geartronic naar handgeschakeld zou ik de D5 blijven rijden. Afgezien nog van het feit dat een V50 D5 geweldig rijdt.
Ja heb inmiddels besloten er mee door te rijden, ben het met je eens, rijdt geweldig en daar mogen ook wat kosten tegenover staan. En met een gebruik van gemiddeld 1 op 15,5 is het ook niet echt een slurpmonster. Als ik jouw kmstand zie heb ik er vertrouwen in dat de mijne voorlopig nog mee kan. :-)
Volvo V50 D2 2012
Volvo V50 D5 2007
VW Golf GT 2005
VW Golf Sportline 2005
VW Golf Highline 2000
Seat Ibiza 1998
m1karabijn
4th Gear member
Berichten: 515
Lid geworden op: 20.05.2014 - 17:36

zo dat heb je goed besloten :D
ik rij met dieselen ook duur in verhouding met de kilometers die ik maak maar de D5 is zo'n fijne motor dat ik dat voor lief neem.
nu nog ff een tuning bij Obbe van VolvoTune dan heb je een D5 die je nooit meer kwijt wil. :whistle:
Volvo V70 R=Design D4
V50 D5
1st Gear member
Berichten: 33
Lid geworden op: 11.01.2013 - 14:17

[quote="m1karabijn"]
zo dat heb je goed besloten :D
ik rij met dieselen ook duur in verhouding met de kilometers die ik maak maar de D5 is zo'n fijne motor dat ik dat voor lief neem.
nu nog ff een tuning bij Obbe van VolvoTune dan heb je een D5 die je nooit meer kwijt wil. :whistle:
[/quote]

Ja heb ik wel aan zitten denken maar ik weet niet of ik dit wel aandurf met deze kmstand.

Wat is jouw ervaring?

Ik heb namelijk een Golf 5 1.9 TDI ABT getuned gehad.
Bij deze auto is de turbo opgeblazen en zijn de onderdelen door een draaiend motorblok gegaan met als resultaat een nieuw motorblok en turbo en €4000 lichter. :o
Al is het wel zo dat het de vraag is of het door de tuning kwam?? Maar je zult begrijpen dat ik een beetje huiverig ben.
Laatst gewijzigd door V50 D5 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V50 D2 2012
Volvo V50 D5 2007
VW Golf GT 2005
VW Golf Sportline 2005
VW Golf Highline 2000
Seat Ibiza 1998
Gebruikersavatar
ijsga
5th Gear member
Berichten: 1090
Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
Locatie: Zaandam

Zo lang je goed voor de auto zorgt hoeft de tuning echt geen probleem te zijn.
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
m1karabijn
4th Gear member
Berichten: 515
Lid geworden op: 20.05.2014 - 17:36

265000 Km is echt geen probleem voor een D5
je krijgt echt een andere auto terug na tuning en het blijft gewoon HEEL.
zelfs het brandstofverbruik wordt gunstiger de koppel veranderd en meer PK's wat je een echt een fijne D5 oplevert.
Volvo V70 R=Design D4
Gebruikersavatar
Henielma
2nd Gear member
Berichten: 240
Lid geworden op: 14.01.2010 - 21:58

V50 D5 schreef:
Henielma schreef: Alleen al vanwege de overgang van geartronic naar handgeschakeld zou ik de D5 blijven rijden. Afgezien nog van het feit dat een V50 D5 geweldig rijdt.
Ja heb inmiddels besloten er mee door te rijden, ben het met je eens, rijdt geweldig en daar mogen ook wat kosten tegenover staan. En met een gebruik van gemiddeld 1 op 15,5 is het ook niet echt een slurpmonster. Als ik jouw kmstand zie heb ik er vertrouwen in dat de mijne voorlopig nog mee kan. :-)
Goed gezien. De mijne krijgt donderdag de 387k km beurt bij de dealer.
V60 D6 2014 377.000 km
V50 D5 2007 460.000 km
Gebruikersavatar
JeroenSpock
7th Gear member
Berichten: 9217
Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
Locatie: Veendam
Contacteer:

V50 D5 schreef:Ja heb ik wel aan zitten denken maar ik weet niet of ik dit wel aandurf met deze kmstand.
Wat is jouw ervaring?
Mijn D5 (in een S60) is bij Volvotune geweest bij 392.000 km. niet zo bang ;)
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Afbeelding Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”