Vanwege een ontzettende stekende pijn in mijn heup (waarschijnlijk reuma) niet echt kunnen sleutelen, veel onderzoek op internet gedaan.
Compleet front opgehaald voor een spotprijs van 125 euro, past maar net in de 740 haha oei.
Tevens een KKK/Borg Warner K24 turbo opgehaald, deze zitten op V70R's en S60R's
Goede staat, volgens de verkoper gekocht van de eigenaar die hem na 25000 km eraf heeft gehaald om meer uit zijn blok te halen.
Verkoper heeft er vervolgens niks mee gedaan dus kocht ik hem over.
Kan iemand me ff de aansluitingen uitleggen? Waterkoeling aansluitingen in het midden en olienippels aan de voorkant ja ?
Ook de donor 940 met B230FK en M90 opgehaald.
En los van de 242, turbo grille ziet er wel chill uit op mijn 740
Nu de pijn in mijn heup een beetje gekalmeerd is kan ik weer vol aan de sleutel, haal dus ook zsm het blok en bak uit de 940.
Betreft de motor... graag advies!
Injectoren:
Ik was op turbobricks geadviseerd voor een 300-350 pk setup ''42 lbs green giants'' te halen... geen idee wat het inhoud dus heb nog genoeg research te doen
Nokkenas:
RSI Stage 2 nokkenas, of K2GT nokkenas... of IPD turbo nokkenas. Denk dat het de laatste wordt.
Uitlaat:
Ik was van plan een 3'' downpipe (ofja, rechte pijp) te maken. Geen katalysator, geen demper.
Zal het geluid echt zo erg zijn? De turbo dempt al wat, maar dan nog...
Ik ben ook van plan KDFI aan te schaffen, ik wil niet dat de motor met deze setup arm gaat lopen.
Ook tips betreft keuze voor manual boost controllers (en tellertjes, OEM is niet goed gecalibreerd had ik gelezen).
Er was mij ook verteld dat originele sensoren erg error gevoelig zijn i.c.m. KDFI. Onzin of moet ik andere sensoren kopen?