Nee het gaat om een XC90 D5 enne ik hoef niet naar de rollenbank om het verschil te voelen, dat voel je meteen.
Omdat de XC90 zwaar is kun je dat beetje extra echt gebruiken.
Al die gebakken lucht van rico, ja als je dat gelukkig maakt, mij goed.
Maar zij en een paar collega's vragen gewoon te veel voor wat ze doen, gerelateerd aan de hoeveelheid software.
Das gewoon een vaststelling.
Ze kunnen best een goed product leveren, daar zeg ik niets over.
Chippen van s60
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 15.09.2004 - 21:19
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
XC90 D5
V60 PIH met veel toeters en bellen 2014>wk 46
V60 PIH met veel toeters en bellen 2014>wk 46
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 23.03.2006 - 12:06
- Locatie: Eelde
Heb je aandelen in dat bedrijf of zo? Het lijkt wel alsof je je aangevallen voelt...liquid_force schreef: 800-1250 euri ... tja: als je kijkt wat voor ontwikkelings- en personeels-kosten er in dat 'stukkie software' zitten ... dan vind ik dat niet zo raar.
Mij spreekt het in ieder geval erg aan... mits het doet wat het doen moet! En volgens mij ben jij tot nu toe de enige op het forum die hier ervaring mee heeft. Als ik tzt hier nog eens wat geld voor (over) heb en er zijn ervaringen bekend op dit forum dan ben ik zeker geinteresseerd.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 08.07.2006 - 10:45
Ik zou liever wat meer geld neertellen voor een produkt wat goed ontwikkeld is dan een chippie kopen bij de goedkoopste chip-boer. Het aanpassen van software opzich is een eitje (als je weet wat je moet doen), het goed aanpassen van software en dat op een gedegen manier testen duurt een stuk langer (en tijd is geld...)
Probleem is dat je eigenlijk nooit kunt zeggen of het goed of fout is. Het is toch een beetje een grijs gebied, dat chip-tunen.
Probleem is dat je eigenlijk nooit kunt zeggen of het goed of fout is. Het is toch een beetje een grijs gebied, dat chip-tunen.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Probleem met chippen van een diesel zit hem in de hoge uitlaattemperaturen. Een letterlijk gesmoten turbo is geen uitzondering. Het vergt namelijk een hoop kennis om niet alleen vermogen uit een diesel te halen zonder dat de temperaturen gevaarlijk hoog worden. De goede tuners weten wat ze doen, de slechte niet. Vooral de tuners zonder testbank zou ik wantrouwen. Hoeft niet per sé, maar de kans dat ze van de trend rijker willen worden is wel groter. Het vervelende is dat de problemen vaak na een paar jaar komen, en dan is er bij de tuner niets meer te verhalen natuurlijk. Als de tuner garantie geeft op de motor zegt dat vaak ook iets over de betrouwbaarheid.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
daar ben ik het ook niet mee eens hoor.XC70 OR schreef:Nee het gaat om een XC90 D5 enne ik hoef niet naar de rollenbank om het verschil te voelen, dat voel je meteen.
zo je kan bv ook enkel je turbodruk verhogen, dat verschil merk je ook duidelijk maar daarmee krijgt je motor geen brandstof méér..., en dát voel je dus niet. (ja achteraf in je portemonee

meten is weten!.
btw, Entuscan heeft ook al enkele jaren zo'n ppc in z"n V70 R AWD LPi.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 15.09.2004 - 21:19
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Ja hoor duur is beter ! vanzelfsprekend.
Als iemand zijn zakken vult met jouw geld loopt je auto natuurlijk veel en veel beter.
En de garantie die sommige tuners aanbieden is een stukje verzekeringswiskunde, vaak moet je er ook nog een een bedrag van €100 a € 295 voor betalen en zelfs dan gelden er KM beperkingen.
Een sterk staaltje gebakken lucht naar mijn mening.
Als iemand zijn zakken vult met jouw geld loopt je auto natuurlijk veel en veel beter.
En de garantie die sommige tuners aanbieden is een stukje verzekeringswiskunde, vaak moet je er ook nog een een bedrag van €100 a € 295 voor betalen en zelfs dan gelden er KM beperkingen.
Een sterk staaltje gebakken lucht naar mijn mening.
XC90 D5
V60 PIH met veel toeters en bellen 2014>wk 46
V60 PIH met veel toeters en bellen 2014>wk 46
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
dat zegt toch niemand. :?:XC70 OR schreef:Ja hoor duur is beter ! vanzelfsprekend.
Als iemand zijn zakken vult met jouw geld loopt je auto natuurlijk veel en veel beter.
er word veel geluld over garantie, maar de beste garantie is dus meten.
zo zie je wat de motor doet bij alle belasting en ben je zeker dat het allemaal goed loopt.
dat is veel belangrijker dan een gekochte garantie.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 15.09.2004 - 21:19
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Ik heb een XC90 geartronic
Omdat ik de auto nog maar kort heb kan ik over het verschil in verbruik niet veel zeggen.
Ik heb het idee dat het wat lager is maar dat wilje natuurlijk het liefst zien.
Wel even met de cruise control bij 80 en 120 gekeken en daar lag het verbruik lager volgens de BC maar ik heb geen referentie over het gebruik voor het chippen.
Het veelbesproken slechter schakelen merk ik niet.
Verder pas ik goed op met mijn eigen auto's , ik wil hem nog een tijdje houden.
Omdat ik de auto nog maar kort heb kan ik over het verschil in verbruik niet veel zeggen.
Ik heb het idee dat het wat lager is maar dat wilje natuurlijk het liefst zien.
Wel even met de cruise control bij 80 en 120 gekeken en daar lag het verbruik lager volgens de BC maar ik heb geen referentie over het gebruik voor het chippen.
Het veelbesproken slechter schakelen merk ik niet.
Verder pas ik goed op met mijn eigen auto's , ik wil hem nog een tijdje houden.
XC90 D5
V60 PIH met veel toeters en bellen 2014>wk 46
V60 PIH met veel toeters en bellen 2014>wk 46