Rammelende handschoenkast en deuren
-
- 2nd Gear member
Ik ben benieuwd hoe je het windgeruis weg gekregen hebt. Mijn auto is deze week binnen geweest bij de dealer. Ze hebben een extra rubber onder de motorkap gehangen maar nog geen resultaat. De rubber zou nu standaard onder de motorkap van de v40/ r design moeten zitten.
V40 D3 R-design Ice White
-
- 3rd Gear member
Vandaag mijn V40 naar de dealer gehad om verschillende kraakjes en piepjes te laten verhelpen.
Resonantie achter tellerhuis, rammel in dashboardkastje en linker portier.
Na heel wat uurtjes martelen door de monteur een geheel rammel vrije auto mee naar huis mogen nemen!
Dashboardkastje wat strakker gezet, deur geïsoleerd van binnen, dat viel nog wel mee. Maar de meest lastige klus bleek de resonantie achter de tellers te zijn.
Na het vastzetten en isoleren van verschillende onderdelen, bleek een niet goed aangedraaide schroef de boosdoener te zijn. Maar liefst zes slagen kon
Ie hebben voordat hij vast zat. Maar nu kraakt en rammelt er dan ook niets meer!
Resonantie achter tellerhuis, rammel in dashboardkastje en linker portier.
Na heel wat uurtjes martelen door de monteur een geheel rammel vrije auto mee naar huis mogen nemen!
Dashboardkastje wat strakker gezet, deur geïsoleerd van binnen, dat viel nog wel mee. Maar de meest lastige klus bleek de resonantie achter de tellers te zijn.
Na het vastzetten en isoleren van verschillende onderdelen, bleek een niet goed aangedraaide schroef de boosdoener te zijn. Maar liefst zes slagen kon
Ie hebben voordat hij vast zat. Maar nu kraakt en rammelt er dan ook niets meer!
V60 D4 R- design 2018. Polestar optimized, 19" polestar III velgen.
-
- 3rd Gear member
De monteur heeft het me wel uitgelegd, maar kan het je zo niet navertellen, Om het zeker te weten kun je misschienCHRISITO schreef: En om welke schroef en waar achter de teller zit ie?
Het beste contact opnemen met Broekhuis Emmen en dan vragen naar Tonnis.
V60 D4 R- design 2018. Polestar optimized, 19" polestar III velgen.
-
- 4th Gear member
gisteren het hele handschoenenkastje eruit gehaald om eens te kijken wat er allemaal onder het dashboard ligt.
had af en toe een rammeltje achter het scherm. en wat blijkt er lopen radiatordarmen los onder het dashboard! heb deze gefixeerd met tape en ter hoogter achterkant middenconsole ligt hij op een harde plastic buis van de radiator en dat hoor je dus op een slechte weg. Nu heb ik deze darm met mouse bekleed zodat er geen lawaai meer te horen is .
had af en toe een rammeltje achter het scherm. en wat blijkt er lopen radiatordarmen los onder het dashboard! heb deze gefixeerd met tape en ter hoogter achterkant middenconsole ligt hij op een harde plastic buis van de radiator en dat hoor je dus op een slechte weg. Nu heb ik deze darm met mouse bekleed zodat er geen lawaai meer te horen is .
-
- 1st Gear member
Vandaag bij de eerste reguliere onderhoudsbeurt aangegeven dat ik een rammeltje bij hogere snelheid hoor. Monteur is een stukje meegereden en hoorde het ook.
Locatie kunnen we niet vaststellen, zou bijvoorbeeld achter het dashboard kunnen zitten. Maar het zou ook aan de beplating aan de onderkant van de auto kunnen liggen.
Bij het ophalen van mijn auto blijkt de voorlopige conclusie dat de deurpanelen vervormd zijn (???). Hier gaan ze nog een keer goed naar kijken, dus dan ben ik de auto weer een dag kwijt. Wordt vervolgd...
Locatie kunnen we niet vaststellen, zou bijvoorbeeld achter het dashboard kunnen zitten. Maar het zou ook aan de beplating aan de onderkant van de auto kunnen liggen.
Bij het ophalen van mijn auto blijkt de voorlopige conclusie dat de deurpanelen vervormd zijn (???). Hier gaan ze nog een keer goed naar kijken, dus dan ben ik de auto weer een dag kwijt. Wordt vervolgd...
-
- 4th Gear member
Gistere mijn handschoenenkastje uitgebouwd en rondom volledig met demping materiaal geplakt. Tevens dadhboard rond handschownenkast gevuld met geluidsisolatie. Tevens bestuurderszijde ook. Beter demping op rammeltjes.
- Mr. Reese
- 1st Gear member
Sinds een paar weken ben ik eigenaar van een 2015 V40 Business Sport. Ook hier een vervelende rammel in de linker deur. In de hoek richting de B-stijl. Als ik mijn arm op de armsteun in de deur leg is het meer aanwezig dan zonder. Auto is al teruggeweest naar de dealer hiervoor, maar ik twijfel of ze er überhaupt wat aan gedaan hebben. Het is eerder erger geworden dan beter.
Is het deurpaneel eenvoudig te demonteren? Ik wil zelf wel eens een kijkje nemen en rammelproof maken.
Is het deurpaneel eenvoudig te demonteren? Ik wil zelf wel eens een kijkje nemen en rammelproof maken.
V40 D2 Business Sport - Passion Red
- lint
- Geartronic member
Gewoon terug naar de dealer met deze rammelklachten en niet zelf gaan demonteren en proberen het probleem op te lossen. Voor dit soort zaken is garantie de oplossing.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
MGB GT 1976
- Mr. Reese
- 1st Gear member
Gisteren het deurpaneel links verwijderd. Supersimpel. Twee schroeven losdraaien, kapje bij de spiegel omhoog duwen en je trekt hem er zo omhoog af. Achter het paneel een wirwar aan draden en plastic. Het paneel haakt met plastic schuifclips aan de deur. Ik zag dat ze in de garage om elk clipje een piepklein stukje zwarte stoftape hadden geplakt, maar dat was lukraak gedaan en nu snap ik ook waarom het geen enkel effect had.Mr. Reese schreef:Held. Meteen een leuke klus voor het komende weekend. De dealer heb ik opgegeven. Volgens mij kijken ze er niet eens naar.Fab1Man schreef: Het is eigenlijk heel erg simpel. Fatsoenlijke how-to komt nog, ik begin zometeen aan de rest.
Onder de greep zitten twee torx schroefjes. Deze dien je los te draaien. Het kapje aan de bovenkant (ik heb geen BLIS, dus erg eenvoudig plastic kapje), trek je in feite omhoog en het laat zo los. Hierna kun je het paneel gewoon voorzichtig omhoog trekken en het is al los. Even de kabels met beleid verwijderen en klaar ben je.
Rammelbak.
Bij mij zat de rammel helemaal bovenaan in de hoek bij de b-stijl, dus ik ben gericht met die clip aan de slag gegaan. Met een paar stukjes vilt heb ik er voor gezorgd dat de clip goed klemt en dat er geen plastic op plastic trilt. De overige clips heb ik niet gedaan, want als het niet rammelt, blijf er dan vooral vanaf. De boel weer teruggehangen en vastgedraaid en, eindelijk, geen vibraties meer!
Kwestie van tijd waarschijnlijk voor het elders begint, maar voor nu ben ik er blij mee.

De 'High Performance" speaker is trouwens een simpel merkloos "made in china"-ding zag ik.
Laatst gewijzigd door Mr. Reese op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
V40 D2 Business Sport - Passion Red
- ppcs
- 2nd Gear member
Hallo Allemaal,
Hopelijk kunnen jullie meedenken met het probleem aan mijn mooie V40. Ik heb een D2 VEA MY 2016 uit Juni 2015.
Sinds 5000 km hoor ik een licht krakend geluid komend van het gebied rondom de A stijl/dash aan de passagierskant. Het komt alleen voor op hoge snelheid 100 km en hoger en is niet afhankelijk van het motor toerental. Omdat de toon relatief hoog is verwacht je een klein plastic clipje oid, maar het is nog niet gelokaliseerd.
De auto is al 2 keer terug geweest naar de dealer en heeft daar inmiddels 4 weken gestaan, waarvan de garage 28 uur aan de auto heeft gewerkt. Helaas is het probleem niet gefikst terwijl volgens de garage alles los is geweest wat je maar kan bedenken (spiegel, A stijl, Dashboard kastje, verwarmingsbuizen etc). Volgens de garage hadden ze het gevonden en zat het probleem in het stellen van de deurrubbers. Dit heeft uiteindelijk dus ook niet geholpen. Ik heb de indruk dat het probleem met vochtig weer minder is......
Ik heb inmiddels een beetje wanhopig, want het rijplezier wordt hierdoor behoorlijk verpest! Hopelijk kunnen jullie vanuit eerdere ervaringen meedenken! Moet ik nog iets verloten voor de gouden tip
.
Hopelijk kunnen jullie meedenken met het probleem aan mijn mooie V40. Ik heb een D2 VEA MY 2016 uit Juni 2015.
Sinds 5000 km hoor ik een licht krakend geluid komend van het gebied rondom de A stijl/dash aan de passagierskant. Het komt alleen voor op hoge snelheid 100 km en hoger en is niet afhankelijk van het motor toerental. Omdat de toon relatief hoog is verwacht je een klein plastic clipje oid, maar het is nog niet gelokaliseerd.
De auto is al 2 keer terug geweest naar de dealer en heeft daar inmiddels 4 weken gestaan, waarvan de garage 28 uur aan de auto heeft gewerkt. Helaas is het probleem niet gefikst terwijl volgens de garage alles los is geweest wat je maar kan bedenken (spiegel, A stijl, Dashboard kastje, verwarmingsbuizen etc). Volgens de garage hadden ze het gevonden en zat het probleem in het stellen van de deurrubbers. Dit heeft uiteindelijk dus ook niet geholpen. Ik heb de indruk dat het probleem met vochtig weer minder is......
Ik heb inmiddels een beetje wanhopig, want het rijplezier wordt hierdoor behoorlijk verpest! Hopelijk kunnen jullie vanuit eerdere ervaringen meedenken! Moet ik nog iets verloten voor de gouden tip

- lint
- Geartronic member
TS heeft de auto al gedurende 28 uur in de werkplaats van de dealer gehad. De oorzaak van het probleem is niet duidelijk.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
MGB GT 1976
MGB GT 1976