Pagina 2 van 3
Re: Foutmelding en gelimiteerde snelheid
Geplaatst: 06.03.2015 - 08:07
door jvov60
Zijn daarbij ervaringen over dekking en uitkering bekend?
In NL bestaat ook dit:
http://www.autotrust.nl/garantieverzekering
Iemand daar ervaring mee?
Re: Foutmelding en gelimiteerde snelheid
Geplaatst: 06.03.2015 - 08:55
door RichieB
De eerste PIH's zijn krap 2 jaar geleden uitgeleverd. Even geduld dus en wachten op de eerste Extended Protection claim.

Mbt autotrust: ken ik niet en is duurder dan Volvo BE dus waarom moeilijk doen?
Re: Foutmelding en gelimiteerde snelheid
Geplaatst: 06.03.2015 - 09:03
door jvov60
Is de verzekering alleen voor PIH? Zal toch al wat langer bestaan? Deze route voor verzekering in België?
Triest dat het in België moet overigens. Laat Volvo NL het weer afweten.
Re: Foutmelding en gelimiteerde snelheid
Geplaatst: 06.03.2015 - 09:08
door RichieB
Nee, niet alleen voor PIH maar je stelt de vraag in een PIH draadje..
Re: Foutmelding en gelimiteerde snelheid
Geplaatst: 09.03.2015 - 16:26
door Pil
Gewoon Extended Protection afsluiten in België. Kan gewoon via E-mail.
Kan dat ook als je hem gewoon in Nederland hebt aangeschaft?
Re: Foutmelding en gelimiteerde snelheid
Geplaatst: 09.03.2015 - 18:15
door RichieB
Even mailen, en je weet het! Het is gewoon een verzekering die ook door een enkele dealer in NL wordt verkocht (niet de mijne) dus ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen.
Re: Foutmelding en gelimiteerde snelheid
Geplaatst: 09.03.2015 - 19:18
door friend
RichieB schreef:Even mailen, en je weet het! Het is gewoon een verzekering die ook door een enkele dealer in NL wordt verkocht (niet de mijne) dus ik zou niet weten waarom dat niet zou kunnen.
Als iemand in Nederland al een dealer heeft gevonden, dan zou het handig zijn dat die hier genoemd wordt (de dealer zelf mag dat hier natuurlijk ook aangeven), kunnen we een lijstje van maken. Dat is een stuk eenvoudiger dan dat we 104 dealers moeten mailen/bellen of ze die verzekering leveren. Want standaard is het zeker niet.
Ik denk dat hier toch wel interesse voor is, gezien de verhoogde complexiteit van de V60 PIH en bijbehorende kosten bij reparaties.
Wat extra korting mag natuurlijk ook vermeld worden (bij meerdere aanmeldingen).
Re: Foutmelding en gelimiteerde snelheid
Geplaatst: 09.03.2015 - 19:46
door RichieB
Re: Foutmelding en gelimiteerde snelheid
Geplaatst: 10.03.2015 - 14:25
door friend
Volgens toelichting is dat voor maar 12 maanden en reparaties alleen in de regio Doetinchem. Iets te beperkt lijkt mij, ik denk dat juist in het 4e/5e jaar de risico's hoger zijn.
Re: Foutmelding en gelimiteerde snelheid
Geplaatst: 10.03.2015 - 22:02
door RichieB
Dan kan je toch beter even met Antwerpen mailen. Zie
www.scancar.be
Re: Foutmelding en gelimiteerde snelheid
Geplaatst: 12.03.2015 - 13:04
door RoaldH
@RichieB: Dat is toch hetzelfde pakket als ze in D verkopen?
Re: Foutmelding en gelimiteerde snelheid
Geplaatst: 12.03.2015 - 16:43
door RichieB
Ja, Volvo BE en DE verkopen volgens mij dezelfde verzekering.
Re: Foutmelding en gelimiteerde snelheid
Geplaatst: 12.03.2015 - 17:05
door volvosan
En heeft iemand al een in NL geleverde auto via BE/DE bijverzekerd ? Ik heb ook interesse
Re: Foutmelding en gelimiteerde snelheid
Geplaatst: 13.03.2015 - 16:19
door RoaldH
RichieB schreef:
Ja, Volvo BE en DE verkopen volgens mij dezelfde verzekering.
Thx. Dan regel ik het definitief via mijn dealer in D.
Re: Foutmelding en gelimiteerde snelheid
Geplaatst: 13.03.2015 - 20:31
door jvov60
Mijn dealer zegt dat voor Volvo geen extra verzekering beschikbaar is.
Hoe kan ik het nu zelf regelen? Op
www.scancar.be zie ik het niet direct staan en ook die dealers zullen het weer ergens bij een verzekeraar uitbesteden neem ik aan?
Wie heeft ervaring of kent iemand met ervaring bij deze verzekeraar:
http://www.autotrust.nl/garantieverzekering?
Nogmaals: diep triest dat Volvo NL dit niet oppakt! Als ze meelezen van Volvo NL: doe er iets mee, pak het op en lever diensten!
Re: Foutmelding en gelimiteerde snelheid
Geplaatst: 13.03.2015 - 23:04
door RichieB
Lees even
dit draadje door, daar staat alles in. Er is een verzekering met Europese dekking die in andere landen door de Volvo dealers wordt verkocht onder de naam Extended Protection. Je krijgt er netjes een pasje van met Volvo logo, etc. Contact kan je leggen via info (at) scancar.be. Lukt dat niet, dan heb ik ook nog wel een persoonlijk E-mail adres voor je bij Scancar.
Ik snap ook niet dat Volvo NL deze omzet laat liggen. Het risico wordt gedragen door
CG Car-Garantie AG Versicherungs-Antiengesellschaft dus dat kan het probleem niet zijn.
Re: Foutmelding en gelimiteerde snelheid
Geplaatst: 14.03.2015 - 08:35
door OGA244
Het is niet iets vanuit Volvo AB dus is het ook zeker geen garantie vanuit Volvo, claimen moet je als verzekeringnemer dan ook direct bij de verzekeraar.
Die verzekeringsclubs zijn nu niet echt de meest betrouwbare
Re: Foutmelding en gelimiteerde snelheid
Geplaatst: 14.03.2015 - 08:50
door RichieB
Nee, nee dealer claimt de kosten die onder de Extended Protection vallen zelf bij de verzekeraar. Daar heb je als berijder geen omkijken naar. Uiteraard mocht je een discussie hebben over die dekking ofzo dan zou ik de verzekeraar direct aanspreken. Alhoewel, de dealer treedt op als tussenpersoon. En je krijgt een mooi pasje voor de Extended Protection met een Volvo logo er op. Dus ze doen erg hun best om het er officieel Volvo uit te laten zien.
Re: Foutmelding en gelimiteerde snelheid
Geplaatst: 14.03.2015 - 09:10
door OGA244
RichieB schreef:
Nee, nee dealer claimt de kosten die onder de Extended Protection vallen zelf bij de verzekeraar. Daar heb je als berijder geen omkijken naar. Uiteraard mocht je een discussie hebben over die dekking ofzo dan zou ik de verzekeraar direct aanspreken. Alhoewel, de dealer treedt op als tussenpersoon. En je krijgt een mooi pasje voor de Extended Protection met een Volvo logo er op. Dus ze doen erg hun best om het er officieel Volvo uit te laten zien.
maar dat is het allemaal niet
Re: Foutmelding en gelimiteerde snelheid
Geplaatst: 14.03.2015 - 09:19
door volvosan
Dat ze t via een Volvo site verkopen geeft mij genoeg vertrouwen dat t goed zit, en dat Volvo het in ieder geval gedoogd ; Volvo is daarnaast autofabrikant en geen verzekeraar dus voor bepaalde zaken zijn er derde partijen. Hooguit zal t voor een NL dealer even wennen zijn, maar als ze op een goede klantrelatie uit zijn dan lijkt t mij geen enkel probleem en zullen zij de tussenpersoon tussen klant en verzekeraar zijn. Ik ga kijken of ik de BE route kan bewandelen.