Achterklep zit vast

De opvolger van P1800 en 480
kawaman
5th Gear member

Voordat je gaat slopen , rij nou eerst eens langs de dealer en vraag om hem uit te lezen.
Bij werkte (tijdelijk) een reset, hoef je niet voor te sleutelen.
Daarna kan je op zoek naar de werkelijke oorzaak en misschien is een reset wel afdoende.
Erik

S60 T5 R-design
anixie
2nd Gear member

gewoon een avontuurlijke buurjongen/meisje zoeken :) Die de koffer insturen, desnoods met een camera en dan lukt het wel. Moest het mij overkomen, ,had mn jongste zoon allang in de koffer gezeten, volledig vrijwillig. Die wurmt zich voor de grap door het skiluik van mn Skoda naar de koffer :) Heeft ie eens een keer gedaan toen ik de krant ging halen. Ik kwam terug na 3 minuten en geen zoon meer te zien.......
Ik vermoed dat er in het kofferdeksel aan de binnenkant een manuele bediening zit om de klep open te krijgen (kan achter de bekleding zitten)
MY2015 Volvo V40 D4 Summum R-Design Caspian Blue Metallic
Rica modified
LtStone
4th Gear member

Is dat ding al open?
V40 T4 2001 zwart
S60 T5 2003 zwart
BasRonin
2nd Gear member

Haha ik had dit topic even gemist.. de reacties vrolijken me wel op.. maar nee nog steeds geen werkende kofferklep.
Kleine kinderen in de kofferbak lokken dmv snoepjes oid is ook geen optie, zie het volgende verhaal:

Ik ben inmiddels bij de garage geweest (eigen garage want Volvo dealer Gorinchem had pas tijd over 3 weken), maar dit is een goede garage. De monteur heeft eerst, op aanraden van wat volvo-forummers de accu losgekoppeld en weer aangesloten, dit mocht helaas niet baten. Daarna heeft hij een half uur in de kofferbak gezeten met een zaklamp (door mijn verduisterde achterramen zie je in de garage niet veel), en eens bekeken hoe of wat. Inderdaad, je komt er gewoon niet bij! De kofferklep is niet van binnenuit open te krijgen, en er zit niks tussen de kofferklep wat de boosdoener kan zijn. Vervolgens de auto uitgelezen, geen storingen anders dan dat de deuren open stonden haha.

Nu zit het als volgt, er zit een plastic kap voor het slot (van binnenuit), deze kap moet er uit om er bij te kunnen om te kijken of het slotmotortje kapot is, of om te zien of het eventueel een gebroken bedrading betreft. Deze plastic kap is simpelweg niet los te krijgen met de kofferklep dicht, hij zit klem tussen andere kappen. De monteur heeft vervolgens met Volvo gebeld, die ook zeiden dat dit niet te doen is zonder die plastic kap te slopen.

De monteur heeft me de volgende opties gegeven (in samenspraak met Volvo):

Optie 1: Plastic kap slopen, checken wat er mis is en repareren, en op de sloop een nieuwe plastic kap scoren
Optie 2: 'netjes' een stukje uit de plastic kap zagen, zodat er bij het slotmechanisme gekeken kan worden, en vervolgens dit stukje weer teruglijmen. Mocht je hier veel van zien kan ik altijd nog kiezen om de plastic kap te vervangen voor een nieuwe of van een sloopauto.

Wat een drama haha.. maar goed voor volgende week donderdag staat hij op het programma voor optie 2.

@LtStone thanks for the picture, ik heb echt geen idee of die van mij er ook zo uit ziet, ik gok van wel maar omdat de kofferklep niet meer open gaat kan ik het niet met 100% zekerheid zeggen. Ik denk het wel hoor, maar van binnenuit kan je dus niet zo bij dat slot komen!

Het is wel balle allemaal, want twee weken geleden ging hij soms nog open.. dat is het vreemde, sporadisch wel, en nu helemaal niet meer.
Laatst gewijzigd door BasRonin op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
'12 Volvo V50 | '08 Volvo C30 1.6d v2
Plaats reactie

Terug naar “C30”