dat is dus maar de vraag. Wat je hoopt (b)lijkt dus niet zo te zijn. De waardedaling van de PIH (b)lijkt veel groter dan van de gewone V60 D5's. Ik heb dat op verschilende plekken gelezen en heeft behalve met de 'eindigheid' van de 0% bijtelling ook te maken met de beperkte levensduur van de accu's. Om over de snelle veroudering van het concept nog maar niet te hebben. Ik ben zelf ook dit avontuur aangegaan. Maar had mij niet beseft dat de waardedaling sneller ging. De vraag is: hoeveel sneller.RichieB schreef: Het lijkt me dat je een auto met nog 3 jaar 0% nog goed kwijt kunt in Nederland. Beetje zonde om die te exporteren.
twin engine met 163 pk diesle
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Volvo for life!
V50 2.0d (4x)
V50 2.0d (4x)
-
- 2nd Gear member
De afschrijving valt toch hartstikke mee als je kijkt wat hij de BV kost. Nieuw waarde 80K. maar naar belasting voordelen voor de BV ongeveer 45K. Naar 5 jaar inruil 20K? Is maar een netto afschrijving van 5K per jaar. Daarnaast 0% bijtelling
Dus privé ook nog zo'n 25K bespaard. En dan over 3 jaar maar eens kijken wat voor leuks er dan weer op de markt is. Maar of het weer een Volvo wordt, dan moeten ze wel een hoop hebben verbeterd. Afwerking, navigatie (connected touch), wegligging en motor/automaat zijn nog niet op het niveau wat ik verwacht van een "premium" merk. Maar die 0% en powerknop maken veel goed.

Volvo V60 PIH MY14 Saville Grey. Licht leer sport stoelen, donkere hemel. Met SCT
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Met alle respect, redeneer en reken nou eens niet steeds naar je zelf toe niet-hybride auto's hebben die 0% bijtelling en belastingvoordelen niet.Pvdveen schreef: De afschrijving valt toch hartstikke mee als je kijkt wat hij de BV kost. Nieuw waarde 80K. maar naar belasting voordelen voor de BV ongeveer 45K. Naar 5 jaar inruil 20K? Is maar een netto afschrijving van 5K per jaar. Daarnaast 0% bijtellingDus privé ook nog zo'n 25K bespaard. En dan over 3 jaar maar eens kijken wat voor leuks er dan weer op de markt is. Maar of het weer een Volvo wordt, dan moeten ze wel een hoop hebben verbeterd. Afwerking, navigatie (connected touch), wegligging en motor/automaat zijn nog niet op het niveau wat ik verwacht van een "premium" merk. Maar die 0% en powerknop maken veel goed.
Daarmee moet je hem vergelijken. Dan ben je reeel bezig.
Volvo for life!
V50 2.0d (4x)
V50 2.0d (4x)
- RichieB
- 6th Gear member
Je moet alles juist netto rekenen. Al die voordelen die je via de fiscus terugkrijgt zoals KIA, MIA, VAMIL het telt allemaal mee. Ook de bijtelling. Kijk je daar niet naar en ga je bruto vergelijken dan ben je niet reëel bezig. Die V60 PIH verdient zichzelf in 5 jaar bijna compleet terug. Letterlijk. Alle fiscale voordelen zijn bijna net zo groot als de aanschafprijs. Die voordelen zou ik niet gehad hebben met een 25% bijtelling auto dus het telt wel degelijk mee.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
-
- 2nd Gear member
Dit reken ik zeker wel mee anders had ik deze auto nooit aangeschaft. Voor 80K had ik iets veel mooiers kunnen aanschaffen.V60Majolee schreef:Met alle respect, redeneer en reken nou eens niet steeds naar je zelf toe niet-hybride auto's hebben die 0% bijtelling en belastingvoordelen niet.Pvdveen schreef: De afschrijving valt toch hartstikke mee als je kijkt wat hij de BV kost. Nieuw waarde 80K. maar naar belasting voordelen voor de BV ongeveer 45K. Naar 5 jaar inruil 20K? Is maar een netto afschrijving van 5K per jaar. Daarnaast 0% bijtellingDus privé ook nog zo'n 25K bespaard. En dan over 3 jaar maar eens kijken wat voor leuks er dan weer op de markt is. Maar of het weer een Volvo wordt, dan moeten ze wel een hoop hebben verbeterd. Afwerking, navigatie (connected touch), wegligging en motor/automaat zijn nog niet op het niveau wat ik verwacht van een "premium" merk. Maar die 0% en powerknop maken veel goed.
Volvo V60 PIH MY14 Saville Grey. Licht leer sport stoelen, donkere hemel. Met SCT
-
- 2nd Gear member
Precies dat is de enige reden om een V60 te gaan rijden (voor mij en ik denk voor de meeste andere ook)RichieB schreef: Je moet alles juist netto rekenen. Al die voordelen die je via de fiscus terugkrijgt zoals KIA, MIA, VAMIL het telt allemaal mee. Ook de bijtelling. Kijk je daar niet naar en ga je bruto vergelijken dan ben je niet reëel bezig. Die V60 PIH verdient zichzelf in 5 jaar bijna compleet terug. Letterlijk. Alle fiscale voordelen zijn bijna net zo groot als de aanschafprijs. Die voordelen zou ik niet gehad hebben met een 25% bijtelling auto dus het telt wel degelijk mee.

- Paul
- Geartronic member
Geen idee waar je dat vandaan haalt, maar ik haal 45-50km gewoon hoor.
V60Majolee schreef:spreekt een volvo-rijder die zelf met moeite 35 km op zijn accu's rijdt! Waarom altijd zo negatief over andere merken?Paul schreef: Als jij in een moeilijke markt een top auto hebt dan is dit toch heel leuk?
je maakt een actie model met minder pk die wel dik is aangekleed zonder huidige rijders boos te maken van prijsverlaging.
Ben het niet eens over vw. die geeft aan dat je 50km elektrisch kan rijden, is volgeladen kan nog maar 40 en rij je de parkeergarage uit nog dertig wat in werkelijkheid twintig is.... en ga je daar dan voor laden?
(bron golf van klant)
Techtnisch is VW met de combinatie DSG en motor gewoon veel verder dan de slome ouderwetse 6-bak geartronic en niet alert op het gaspedaal reagerende D5 motor. Altijd is het even wachten en dan pas pakt de motor op. Hij is gewoon niet direct.
Nogmaals. Ik ben niet pro VW, heb er nooit een gehad, maar de 8-traps versnellingsbak icm D4 van Volvo is al een hele stap beter dan wat ze in de PIH bieden.
Als Volvo nou eens het motormanagement zo aan kan passen dat de auto VEEL alerter op het gas reageert ben ik echt veel beter over deze combi te spreken. Allen in power is het enigszins oke, maar dan nog. En ik ben een Volvo-rijder puur-sang.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Paul
- Geartronic member
Voor iedereen die de D5 wil kopen, je kan hem gewoon bestellen zoals je wilt in Zweden, moet je hem alleen even ophalen!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Daar heb je natuurlijk gelijk in. En dat is ook de belangrijkste reden voor iedereen die de auto aanschaft: zakelijk en niet particulier. Anders had je die voordelen nooit gehad. En het nooit gedaan. Weten van alle mensen die van 'Volvo-vreemde' merken zijn overgestapt.Pvdveen schreef:Precies dat is de enige reden om een V60 te gaan rijden (voor mij en ik denk voor de meeste andere ook)RichieB schreef: Je moet alles juist netto rekenen. Al die voordelen die je via de fiscus terugkrijgt zoals KIA, MIA, VAMIL het telt allemaal mee. Ook de bijtelling. Kijk je daar niet naar en ga je bruto vergelijken dan ben je niet reëel bezig. Die V60 PIH verdient zichzelf in 5 jaar bijna compleet terug. Letterlijk. Alle fiscale voordelen zijn bijna net zo groot als de aanschafprijs. Die voordelen zou ik niet gehad hebben met een 25% bijtelling auto dus het telt wel degelijk mee.![]()

Blijft een feit dat de auto zonder die voordelen versneld afschrijft
Volvo for life!
V50 2.0d (4x)
V50 2.0d (4x)
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Paul schreef: Geen idee waar je dat vandaan haalt, maar ik haal 45-50km gewoon hoor.
Rijd je dan alleen binnendoor en niet boven de 80 km/h?
Probeer eens de snelweg met 100 km/h, 110 km/h of 118 km/h (volgens Prodrive de meest gunstige snelweg snelheid) Dit dan incl. op snelheid komen.
Waar kom je dan op uit?
V60Majolee schreef:spreekt een volvo-rijder die zelf met moeite 35 km op zijn accu's rijdt! Waarom altijd zo negatief over andere merken?Paul schreef: Als jij in een moeilijke markt een top auto hebt dan is dit toch heel leuk?
je maakt een actie model met minder pk die wel dik is aangekleed zonder huidige rijders boos te maken van prijsverlaging.
Ben het niet eens over vw. die geeft aan dat je 50km elektrisch kan rijden, is volgeladen kan nog maar 40 en rij je de parkeergarage uit nog dertig wat in werkelijkheid twintig is.... en ga je daar dan voor laden?
(bron golf van klant)
Techtnisch is VW met de combinatie DSG en motor gewoon veel verder dan de slome ouderwetse 6-bak geartronic en niet alert op het gaspedaal reagerende D5 motor. Altijd is het even wachten en dan pas pakt de motor op. Hij is gewoon niet direct.
Nogmaals. Ik ben niet pro VW, heb er nooit een gehad, maar de 8-traps versnellingsbak icm D4 van Volvo is al een hele stap beter dan wat ze in de PIH bieden.
Als Volvo nou eens het motormanagement zo aan kan passen dat de auto VEEL alerter op het gas reageert ben ik echt veel beter over deze combi te spreken. Allen in power is het enigszins oke, maar dan nog. En ik ben een Volvo-rijder puur-sang.
Volvo for life!
V50 2.0d (4x)
V50 2.0d (4x)
- jp-v60
- 4th Gear member
Hoe kom je aan een aanschafprijs van € 45.000Pvdveen schreef: De afschrijving valt toch hartstikke mee als je kijkt wat hij de BV kost. Nieuw waarde 80K. maar naar belasting voordelen voor de BV ongeveer 45K. Naar 5 jaar inruil 20K? Is maar een netto afschrijving van 5K per jaar. Daarnaast 0% bijtellingDus privé ook nog zo'n 25K bespaard. En dan over 3 jaar maar eens kijken wat voor leuks er dan weer op de markt is. Maar of het weer een Volvo wordt, dan moeten ze wel een hoop hebben verbeterd. Afwerking, navigatie (connected touch), wegligging en motor/automaat zijn nog niet op het niveau wat ik verwacht van een "premium" merk. Maar die 0% en powerknop maken veel goed.
Ik kom bij een aanschafprijs van € 78.000 aan een uiteindelijke prijs van € 53.000 mits de BV winst maakt.
Het voordeel van de 28% en 36% is maar 25% minder vennootschapsbelasting van deze bedragen.
Het versneld afschrijven tel ik niet mee, want je mag elke auto afschrijven, alleen over 5 jaar.
-
- 4th Gear member
Ah, een vraag...V60Majolee schreef: Kan iemand precies aangeven wat hij denkt dat Volvo hiermee denkt te bereiken?
Geen dank en dank je voor je reactie, erg vriendelijk.V60Majolee schreef: dank je voor de overbodige toelichting. Dat is wel duidelijk. ....
Nog even teruggehaald wat volgens jou de reden zou zijn:
Ja, goede verklaring!V60Majolee schreef: In negatieve zin: het restant aan D5 motoren slijten? .
-
- 4th Gear member
OnzinV60Majolee schreef: spreekt een volvo-rijder die zelf met moeite 35 km op zijn accu's rijdt!
OnzinV60Majolee schreef: Vooralsnog lijkt het er uit halen van de accu's en hard- en software volgens mij de beste oplossing.
OnzinV60Majolee schreef: niet-hybride auto's hebben die 0% bijtelling en belastingvoordelen niet.
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Oftewel: je bent van mening dat dit de beste aanbieding ooit is en de afschrijving niet groter is dan bij andere auto's?v60pih schreef:OnzinV60Majolee schreef: spreekt een volvo-rijder die zelf met moeite 35 km op zijn accu's rijdt!
OnzinV60Majolee schreef: Vooralsnog lijkt het er uit halen van de accu's en hard- en software volgens mij de beste oplossing.
OnzinV60Majolee schreef: niet-hybride auto's hebben die 0% bijtelling en belastingvoordelen niet.
Volvo for life!
V50 2.0d (4x)
V50 2.0d (4x)
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Waarom hebben de autobladen daar dan een andere mening over? Over de afschrijving dan? Daar stelde ik in alle oprechtheid mijn vragen over. Alleen krijg ik dan antwoorden die meer in de verdediging gaan over hoe goed de auto is. Dat weet ik ook. Ik rijd er al 85.000 km mee. En ben ook Volvo-minded. Zelf vind ik alleen dat we te veel voor de auto betaald hebben/betalen. En dat hij vooral alleen in ons belastingvriendelijke land wordt verkocht zegt daar toch veel over?!V60Majolee schreef:Oftewel: je bent van mening dat dit de beste aanbieding ooit is en de afschrijving niet groter is dan bij andere auto's?v60pih schreef:OnzinV60Majolee schreef: spreekt een volvo-rijder die zelf met moeite 35 km op zijn accu's rijdt!
Volvo for life!
V50 2.0d (4x)
V50 2.0d (4x)
- Paul
- Geartronic member
Elke auto schrijf je toch in 5 jaar af?
Maar waarde als je hem over 4-5 jaar weer wil verkopen zal lager zijn dan een benzine auto in dat segment, omdat particulieren meestal geen diesel willen, maar benzine.
Maar waarde als je hem over 4-5 jaar weer wil verkopen zal lager zijn dan een benzine auto in dat segment, omdat particulieren meestal geen diesel willen, maar benzine.
Laatst gewijzigd door Paul op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- RichieB
- 6th Gear member
Met 50% MRB zijn de traditionele nadelen tov benzine er natuurlijk niet. Kwestie van een goed occasionverkooppraatje houden.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
- R.Bijl
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Ja, maar het kan ook zo maar zijn dat we vanaf 2017/2018 100% gaan betalen...
het is maar net wat de hoge heren in den haag verzinnen!
het is maar net wat de hoge heren in den haag verzinnen!
Volvo V60 PIH Rebel Blue-Driver support line-Security line-Hybrid techno line-Winter line-Heico Volution.
Volvo 850 T-5R CY estate
Volvo v70 2.5t Ocean race
Volvo XC90 T6 full options
Volvo V70 2.4t Ocean Race
Volvo 850 2.5-20V
VW Golf 1.9 TDI GT.
Volvo 850 T-5R CY estate
Volvo v70 2.5t Ocean race
Volvo XC90 T6 full options
Volvo V70 2.4t Ocean Race
Volvo 850 2.5-20V
VW Golf 1.9 TDI GT.