twin engine met 163 pk diesle

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
V60Majolee
2nd Gear member
Contacteer:

iedereen kennis genomen van de nieuwe marketingtruc van Volvo met de V60. Dezelfde combinatie alleen ipv D5 (215 pk diesel) nu een D5 (163 pk) met daarbij dezelfde elekromotor. Verder een aparte lak en als limited edition heel veel uitrusting en dan op de prijs van ca E 60.000 ipv ca E 65.000 voor de summum. bijtelling gelijk, verbruik gelijk, verder alles gelijk

Kan iemand precies aangeven wat hij denkt dat Volvo hiermee denkt te bereiken?
In negatieve zin: het restant aan D5 motoren slijten?
nog meer geld verdienen met deze, in vergelijk met de nieuwste hybrid adepten van bijvoorbeeld volkswagen in de Golf en straks Passat, veel te dure en minder goede combinatie van motor, versnellingsbak en oplaadmogelijkheden onderweg.
Let wel, ik ben geen VW-fan. Maar op motorisch vlak en qua wegligging en qua prijs verslaat hij de V60 hybrid op alle fronten.
Alleen is de Volvo mooier.

En nog een vraag
Als je de D5 koopt en je laat hem tunen (E 750) tot bijna 215 pk ben je een stuk goedkoper uit met een veel completere uitrusting en mooi velgen.
Als ik er niet al 1 had zou ik hem op die manier bestellen.
Volvo for life!
V50 2.0d (4x)
lint
Geartronic member

Ben het met je eens, ik begrijp deze marketing zet van Volvo ook niet zo goed. Verder is de toekomst visie op hybridegebied ook een benzinemotor in combinatie met een elektromotor.
XC40 Pure electric Twin Engine Ultimate 2023
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
Paul
Geartronic member

Als jij in een moeilijke markt een top auto hebt dan is dit toch heel leuk?
je maakt een actie model met minder pk die wel dik is aangekleed zonder huidige rijders boos te maken van prijsverlaging.

Ben het niet eens over vw. die geeft aan dat je 50km elektrisch kan rijden, is volgeladen kan nog maar 40 en rij je de parkeergarage uit nog dertig wat in werkelijkheid twintig is.... en ga je daar dan voor laden?
(bron golf van klant)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
mpc007
1st Gear member

De strategie van Volvo is toch zonneklaar? Ze konden een tijdlang 60k vragen voor de D6 omdat er geen concurrentie was. Nu is die er wel, in de vorm van de Passat en Mercedes. Dus, slims als ze bij Volvo zijn, bouwen ze een iets minder krachtige versie in (want laten we wel wezen, dat ding is eigenlijk buitenproportioneel rap) en kunnen ze weer meedoen met de concurrentie.

Wanneer de D5 Twin Engine immers als Momentum verschijnt zal dit waarschijnlijk rond de 55k zijn, wat minder dan de Mercedes is, en maar iets meer dan de VW (wat geen premiummerk is, dus minder harde concurrentie). Die 200 intro exemplaren zijn gewoon lekkere winst voor de Nederlandse importeur.

Mijn gok is dat Volvo Nederland een grote stem heeft gehad in de ontwikkeling van de minder krachtige D5 TE, omdat ze beloofden deze gegarandeerd af te kunnen zetten (substantieel deel van Zweedse productie komt hier naar toe). Gezien de andere slimmigheidjes van Volvo Nederland (V40 D4 eerst met 14, nu weer met 20 procent) verwacht ik dat ze de Nederlandse belastingconstructie gewoon tot het laatste moment willen benutten, en wanneer de markt inzakt (gaat sowieso gebeuren) trekken ze letterlijk de stekker uit de dieselhybride (D5 én D6) en gaan ze hard inzetten op de nieuwe benzinehybrides in de nieuwe V90/S90.
ruuds70
5th Gear member

Komt die D5 twin engine niet gewoon uit het schap? Als ik me niet vergis werd deze toch al een hele poos in Noorwegen geleverd. Leuk dat ze deze variant nu ook in Nederland aanbieden en de concurrent te lijf gaan!
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
v60pih
4th Gear member

Ik denk dat Volvo zo veel als mogelijk PIH's wil verkopen.
NL is helemaal los gegaan op de D6 ondanks de veel te hoge prijs. Fiscale voorzieningen maakte dat t/m 2014 ruimschoots goed.
Nu ziet het er toch allemaal anders uit en is een te dure auto minder goed te slijten.
Je kunt het eigenlijk niet maken om dezelfde auto ineens k€5 goedkoper te maken.
Dus flashen ze andere software in het motormanagement en heb je ineens een "kleiner" broertje dat je wel goedkoper kan verkopen....
Laatst gewijzigd door v60pih op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
vaudi
5th Gear member

v60pih schreef: Dus flashen ze andere software in het motormanagement en heb je ineens een "kleiner" broertje dat je wel goedkoper kan verkopen....
Precies ! Dat is voor ons ook fijner dan het idee dat onze uitvoering in de uitverkoop gaat.
RichieB
6th Gear member

Even langs Rica dus met die nieuwe D5..
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
ruuds70
5th Gear member

en met de prijzen die je kunt krijgen voor de tweedehands D6 zit het ook wel snor, ze verdwijnen snel, makkelijk en voor goed geld naar het buitenland. In Den Haag vinden ze dat niet zo leuk, in Beesd vinden ze het perfect, zo ontstaat er ook geen overschot aan D6 -en die privé heel wat minder interessant te rijden zijn dan zakelijk.
Geweldig toch!
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
NielsPHEV
7th Gear member

ruuds70 schreef: en met de prijzen die je kunt krijgen voor de tweedehands D6 zit het ook wel snor, ze verdwijnen snel, makkelijk en voor goed geld naar het buitenland. In Den Haag vinden ze dat niet zo leuk, in Beesd vinden ze het perfect, zo ontstaat er ook geen overschot aan D6 -en die privé heel wat minder interessant te rijden zijn dan zakelijk.
Geweldig toch!
In welk buitenland hebben ze dan behoefte aan de V60 PIH ?, ik verwacht juist een enorme aanbod over een jaartje of twee en een zeer lage prijs
Thom
5th Gear member

Ik vind dat TS wel erg fel van leer trekt, Volvo levert al bijna twee jaar als enige merk een hybride die ook voor veelrijders interessant is en zeer beperkt is qua nadelen. De concurrentie heeft wel erg lang op zich laten wachten, en dan heeft alleen de Passat nog een dieselmotor, waarmee die aantrekkelijk is voor veelrijders. De overheidsstimuli zijn natuurlijk waanzin maar dat weten we nu wel, die discussie hoeven we niet meer te voeren..(profiteer er van zolang het kan zou ik zeggen)
Laatst gewijzigd door Thom op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
jvov60
4th Gear member

Passat dieselmotor in de PIH? Volgens mij niet toch? Audi komt met een PIH diesel in de Q7.
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
V60Majolee
2nd Gear member
Contacteer:

Paul schreef: Als jij in een moeilijke markt een top auto hebt dan is dit toch heel leuk?
je maakt een actie model met minder pk die wel dik is aangekleed zonder huidige rijders boos te maken van prijsverlaging.

Ben het niet eens over vw. die geeft aan dat je 50km elektrisch kan rijden, is volgeladen kan nog maar 40 en rij je de parkeergarage uit nog dertig wat in werkelijkheid twintig is.... en ga je daar dan voor laden?
(bron golf van klant)
spreekt een volvo-rijder die zelf met moeite 35 km op zijn accu's rijdt! Waarom altijd zo negatief over andere merken?
Techtnisch is VW met de combinatie DSG en motor gewoon veel verder dan de slome ouderwetse 6-bak geartronic en niet alert op het gaspedaal reagerende D5 motor. Altijd is het even wachten en dan pas pakt de motor op. Hij is gewoon niet direct.
Nogmaals. Ik ben niet pro VW, heb er nooit een gehad, maar de 8-traps versnellingsbak icm D4 van Volvo is al een hele stap beter dan wat ze in de PIH bieden.
Als Volvo nou eens het motormanagement zo aan kan passen dat de auto VEEL alerter op het gas reageert ben ik echt veel beter over deze combi te spreken. Allen in power is het enigszins oke, maar dan nog. En ik ben een Volvo-rijder puur-sang.
Volvo for life!
V50 2.0d (4x)
V60Majolee
2nd Gear member
Contacteer:

mpc007 schreef: De strategie van Volvo is toch zonneklaar? Ze konden een tijdlang 60k vragen voor de D6 omdat er geen concurrentie was. Nu is die er wel, in de vorm van de Passat en Mercedes. Dus, slims als ze bij Volvo zijn, bouwen ze een iets minder krachtige versie in (want laten we wel wezen, dat ding is eigenlijk buitenproportioneel rap) en kunnen ze weer meedoen met de concurrentie.

Wanneer de D5 Twin Engine immers als Momentum verschijnt zal dit waarschijnlijk rond de 55k zijn, wat minder dan de Mercedes is, en maar iets meer dan de VW (wat geen premiummerk is, dus minder harde concurrentie). Die 200 intro exemplaren zijn gewoon lekkere winst voor de Nederlandse importeur.

Mijn gok is dat Volvo Nederland een grote stem heeft gehad in de ontwikkeling van de minder krachtige D5 TE, omdat ze beloofden deze gegarandeerd af te kunnen zetten (substantieel deel van Zweedse productie komt hier naar toe). Gezien de andere slimmigheidjes van Volvo Nederland (V40 D4 eerst met 14, nu weer met 20 procent) verwacht ik dat ze de Nederlandse belastingconstructie gewoon tot het laatste moment willen benutten, en wanneer de markt inzakt (gaat sowieso gebeuren) trekken ze letterlijk de stekker uit de dieselhybride (D5 én D6) en gaan ze hard inzetten op de nieuwe benzinehybrides in de nieuwe V90/S90.
Klopt helemaal. En dan nog is de auto te duur!
Volvo for life!
V50 2.0d (4x)
V60Majolee
2nd Gear member
Contacteer:

mpc007 schreef: De strategie van Volvo is toch zonneklaar? Ze konden een tijdlang 60k vragen voor de D6 omdat er geen concurrentie was. Nu is die er wel, in de vorm van de Passat en Mercedes. Dus, slims als ze bij Volvo zijn, bouwen ze een iets minder krachtige versie in (want laten we wel wezen, dat ding is eigenlijk buitenproportioneel rap) en kunnen ze weer meedoen met de concurrentie.

En weet je wat zo bijzonder is. Dat je het ook nog logisch vindt en verdedigt!Als je de 7%-bijtelling en belastingvoordelen wegdenkt is dit gewoonweg niet zuiver
Volvo for life!
V50 2.0d (4x)
V60Majolee
2nd Gear member
Contacteer:

v60pih schreef: Ik denk dat Volvo zo veel als mogelijk PIH's wil verkopen.
NL is helemaal los gegaan op de D6 ondanks de veel te hoge prijs. Fiscale voorzieningen maakte dat t/m 2014 ruimschoots goed.
Nu ziet het er toch allemaal anders uit en is een te dure auto minder goed te slijten.
Je kunt het eigenlijk niet maken om dezelfde auto ineens k€5 goedkoper te maken.
Dus flashen ze andere software in het motormanagement en heb je ineens een "kleiner" broertje dat je wel goedkoper kan verkopen....
dank je voor de overbodige toelichting. Dat is wel duidelijk. Dus? Lopen jullie zo slaafs weg met het marketingbeleid van Volvo da tje dit ook nog logsich en goed vind? Toevallig de stationcar test gelezen in Autovisie? Allemaal terecht. De technische achterstand van versnellingsbak icm motor is de bottleneck. En voor E 5.000 minder een 'oude' motor slijten is dan wel slim in de sfeer van 'uitmelken' zo lang het nog kan. Maar kom op. Tijd voor verbetering tegen een acceptabele prijs.
Volvo for life!
V50 2.0d (4x)
V60Majolee
2nd Gear member
Contacteer:

Waar ik zelf een beetje angstig voor ben -volgens mij in een ander Topic al besproken- is de dramatisch snel dalende restwaarde van de auto. De suggestie en opmerking dat hij voor 'goed' geld naar het buitenland gaat is welkom en prettige informatie. Of dit over 3 jaar als 0%-periode verlopen is ook nog zo is vraag ik mij af. Vooralsnog lijkt het er uit halen van de accu's en hard- en software volgens mij de beste oplossing. Behalve dat de auto dan gewoon met zijn D5 tot zeker 500.000 km kan doorrijden (zie ervaringen en resultaten van alle S/V70 en '80-ers met deze motor) is je auto dan ook nog eens minimaal 300 kg lichter en behalve een beter weggedrag en zuiniger auto is dan ook de motorrijtuigenbelasting een stuk lager.
Volvo for life!
V50 2.0d (4x)
vaudi
5th Gear member

V60Majolee schreef: Waar ik zelf een beetje angstig voor ben -volgens mij in een ander Topic al besproken- is de dramatisch snel dalende restwaarde van de auto. De suggestie en opmerking dat hij voor 'goed' geld naar het buitenland gaat is welkom en prettige informatie. Of dit over 3 jaar als 0%-periode verlopen is ook nog zo is vraag ik mij af. Vooralsnog lijkt het er uit halen van de accu's en hard- en software volgens mij de beste oplossing. Behalve dat de auto dan gewoon met zijn D5 tot zeker 500.000 km kan doorrijden (zie ervaringen en resultaten van alle S/V70 en '80-ers met deze motor) is je auto dan ook nog eens minimaal 300 kg lichter en behalve een beter weggedrag en zuiniger auto is dan ook de motorrijtuigenbelasting een stuk lager.
Dat gaat niet zo simpel zoals je hier schets. Ook de versnellingsbak is voorzien van een extra elektro koppeling. Het hele koelsysteem is anders. Het motorblok is met combi generator/startmotor compleet anders. enz.
Bovendien betalen we voorlopig vanaf 2016 50% belasting tarief. Dat is zeker aantrekkelijk
RichieB
6th Gear member

Het lijkt me dat je een auto met nog 3 jaar 0% nog goed kwijt kunt in Nederland. Beetje zonde om die te exporteren.
Tesla Model S 75D, 2018 AWD Enhanced Autopilot 2.5 Sunroof
Tesla Model S 70, 2016 base + black headliner
V60 PIH Pure Limited Edition MY13 Xenium Security Advanced Safety Family Premium Sound DAB+
V70 MY2012 T4 Powershift LE Luxery Line Driver Support Line Family Line
V70 MY2004 Geartronic 185pk
V60Majolee
2nd Gear member
Contacteer:

vaudi schreef:
V60Majolee schreef: Waar ik zelf een beetje angstig voor ben -volgens mij in een ander Topic al besproken- is de dramatisch snel dalende restwaarde van de auto. De suggestie en opmerking dat hij voor 'goed' geld naar het buitenland gaat is welkom en prettige informatie. Of dit over 3 jaar als 0%-periode verlopen is ook nog zo is vraag ik mij af. Vooralsnog lijkt het er uit halen van de accu's en hard- en software volgens mij de beste oplossing. Behalve dat de auto dan gewoon met zijn D5 tot zeker 500.000 km kan doorrijden (zie ervaringen en resultaten van alle S/V70 en '80-ers met deze motor) is je auto dan ook nog eens minimaal 300 kg lichter en behalve een beter weggedrag en zuiniger auto is dan ook de motorrijtuigenbelasting een stuk lager.
Dat gaat niet zo simpel zoals je hier schets. Ook de versnellingsbak is voorzien van een extra elektro koppeling. Het hele koelsysteem is anders. Het motorblok is met combi generator/startmotor compleet anders. enz.
Bovendien betalen we voorlopig vanaf 2016 50% belasting tarief. Dat is zeker aantrekkelijk
dat wist ik niet. dank je.

blijft de vraag staan wat we met de waardedaling aankunnen
Volvo for life!
V50 2.0d (4x)
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”