Pagina 2 van 5

Re: twin engine met 163 pk diesle

Geplaatst: 11.04.2015 - 20:02
door V60Majolee
RichieB schreef: Het lijkt me dat je een auto met nog 3 jaar 0% nog goed kwijt kunt in Nederland. Beetje zonde om die te exporteren.
dat is dus maar de vraag. Wat je hoopt (b)lijkt dus niet zo te zijn. De waardedaling van de PIH (b)lijkt veel groter dan van de gewone V60 D5's. Ik heb dat op verschilende plekken gelezen en heeft behalve met de 'eindigheid' van de 0% bijtelling ook te maken met de beperkte levensduur van de accu's. Om over de snelle veroudering van het concept nog maar niet te hebben. Ik ben zelf ook dit avontuur aangegaan. Maar had mij niet beseft dat de waardedaling sneller ging. De vraag is: hoeveel sneller.

Re: twin engine met 163 pk diesle

Geplaatst: 11.04.2015 - 21:52
door Pvdveen
De afschrijving valt toch hartstikke mee als je kijkt wat hij de BV kost. Nieuw waarde 80K. maar naar belasting voordelen voor de BV ongeveer 45K. Naar 5 jaar inruil 20K? Is maar een netto afschrijving van 5K per jaar. Daarnaast 0% bijtelling :-) Dus privé ook nog zo'n 25K bespaard. En dan over 3 jaar maar eens kijken wat voor leuks er dan weer op de markt is. Maar of het weer een Volvo wordt, dan moeten ze wel een hoop hebben verbeterd. Afwerking, navigatie (connected touch), wegligging en motor/automaat zijn nog niet op het niveau wat ik verwacht van een "premium" merk. Maar die 0% en powerknop maken veel goed.

Re: twin engine met 163 pk diesle

Geplaatst: 11.04.2015 - 22:03
door V60Majolee
Pvdveen schreef: De afschrijving valt toch hartstikke mee als je kijkt wat hij de BV kost. Nieuw waarde 80K. maar naar belasting voordelen voor de BV ongeveer 45K. Naar 5 jaar inruil 20K? Is maar een netto afschrijving van 5K per jaar. Daarnaast 0% bijtelling :-) Dus privé ook nog zo'n 25K bespaard. En dan over 3 jaar maar eens kijken wat voor leuks er dan weer op de markt is. Maar of het weer een Volvo wordt, dan moeten ze wel een hoop hebben verbeterd. Afwerking, navigatie (connected touch), wegligging en motor/automaat zijn nog niet op het niveau wat ik verwacht van een "premium" merk. Maar die 0% en powerknop maken veel goed.
Met alle respect, redeneer en reken nou eens niet steeds naar je zelf toe niet-hybride auto's hebben die 0% bijtelling en belastingvoordelen niet.
Daarmee moet je hem vergelijken. Dan ben je reeel bezig.

Re: twin engine met 163 pk diesle

Geplaatst: 11.04.2015 - 22:37
door RichieB
Je moet alles juist netto rekenen. Al die voordelen die je via de fiscus terugkrijgt zoals KIA, MIA, VAMIL het telt allemaal mee. Ook de bijtelling. Kijk je daar niet naar en ga je bruto vergelijken dan ben je niet reëel bezig. Die V60 PIH verdient zichzelf in 5 jaar bijna compleet terug. Letterlijk. Alle fiscale voordelen zijn bijna net zo groot als de aanschafprijs. Die voordelen zou ik niet gehad hebben met een 25% bijtelling auto dus het telt wel degelijk mee.

Re: twin engine met 163 pk diesle

Geplaatst: 12.04.2015 - 00:30
door Pvdveen
V60Majolee schreef:
Pvdveen schreef: De afschrijving valt toch hartstikke mee als je kijkt wat hij de BV kost. Nieuw waarde 80K. maar naar belasting voordelen voor de BV ongeveer 45K. Naar 5 jaar inruil 20K? Is maar een netto afschrijving van 5K per jaar. Daarnaast 0% bijtelling :-) Dus privé ook nog zo'n 25K bespaard. En dan over 3 jaar maar eens kijken wat voor leuks er dan weer op de markt is. Maar of het weer een Volvo wordt, dan moeten ze wel een hoop hebben verbeterd. Afwerking, navigatie (connected touch), wegligging en motor/automaat zijn nog niet op het niveau wat ik verwacht van een "premium" merk. Maar die 0% en powerknop maken veel goed.
Met alle respect, redeneer en reken nou eens niet steeds naar je zelf toe niet-hybride auto's hebben die 0% bijtelling en belastingvoordelen niet.
Daarmee moet je hem vergelijken. Dan ben je reeel bezig.
Dit reken ik zeker wel mee anders had ik deze auto nooit aangeschaft. Voor 80K had ik iets veel mooiers kunnen aanschaffen.

Re: twin engine met 163 pk diesle

Geplaatst: 12.04.2015 - 00:32
door Pvdveen
RichieB schreef: Je moet alles juist netto rekenen. Al die voordelen die je via de fiscus terugkrijgt zoals KIA, MIA, VAMIL het telt allemaal mee. Ook de bijtelling. Kijk je daar niet naar en ga je bruto vergelijken dan ben je niet reëel bezig. Die V60 PIH verdient zichzelf in 5 jaar bijna compleet terug. Letterlijk. Alle fiscale voordelen zijn bijna net zo groot als de aanschafprijs. Die voordelen zou ik niet gehad hebben met een 25% bijtelling auto dus het telt wel degelijk mee.
Precies dat is de enige reden om een V60 te gaan rijden (voor mij en ik denk voor de meeste andere ook) :D

Re: twin engine met 163 pk diesle

Geplaatst: 12.04.2015 - 01:17
door vaudi
Inderdaad
Anders nam ik wel de 330Da voor 65 k

Re: twin engine met 163 pk diesle

Geplaatst: 12.04.2015 - 09:26
door Paul
Geen idee waar je dat vandaan haalt, maar ik haal 45-50km gewoon hoor.

V60Majolee schreef:
Paul schreef: Als jij in een moeilijke markt een top auto hebt dan is dit toch heel leuk?
je maakt een actie model met minder pk die wel dik is aangekleed zonder huidige rijders boos te maken van prijsverlaging.

Ben het niet eens over vw. die geeft aan dat je 50km elektrisch kan rijden, is volgeladen kan nog maar 40 en rij je de parkeergarage uit nog dertig wat in werkelijkheid twintig is.... en ga je daar dan voor laden?
(bron golf van klant)
spreekt een volvo-rijder die zelf met moeite 35 km op zijn accu's rijdt! Waarom altijd zo negatief over andere merken?
Techtnisch is VW met de combinatie DSG en motor gewoon veel verder dan de slome ouderwetse 6-bak geartronic en niet alert op het gaspedaal reagerende D5 motor. Altijd is het even wachten en dan pas pakt de motor op. Hij is gewoon niet direct.
Nogmaals. Ik ben niet pro VW, heb er nooit een gehad, maar de 8-traps versnellingsbak icm D4 van Volvo is al een hele stap beter dan wat ze in de PIH bieden.
Als Volvo nou eens het motormanagement zo aan kan passen dat de auto VEEL alerter op het gas reageert ben ik echt veel beter over deze combi te spreken. Allen in power is het enigszins oke, maar dan nog. En ik ben een Volvo-rijder puur-sang.

Re: twin engine met 163 pk diesle

Geplaatst: 12.04.2015 - 09:27
door Paul
Voor iedereen die de D5 wil kopen, je kan hem gewoon bestellen zoals je wilt in Zweden, moet je hem alleen even ophalen!

Re: twin engine met 163 pk diesle

Geplaatst: 12.04.2015 - 15:37
door V60Majolee
Pvdveen schreef:
RichieB schreef: Je moet alles juist netto rekenen. Al die voordelen die je via de fiscus terugkrijgt zoals KIA, MIA, VAMIL het telt allemaal mee. Ook de bijtelling. Kijk je daar niet naar en ga je bruto vergelijken dan ben je niet reëel bezig. Die V60 PIH verdient zichzelf in 5 jaar bijna compleet terug. Letterlijk. Alle fiscale voordelen zijn bijna net zo groot als de aanschafprijs. Die voordelen zou ik niet gehad hebben met een 25% bijtelling auto dus het telt wel degelijk mee.
Precies dat is de enige reden om een V60 te gaan rijden (voor mij en ik denk voor de meeste andere ook) :D
Daar heb je natuurlijk gelijk in. En dat is ook de belangrijkste reden voor iedereen die de auto aanschaft: zakelijk en niet particulier. Anders had je die voordelen nooit gehad. En het nooit gedaan. Weten van alle mensen die van 'Volvo-vreemde' merken zijn overgestapt. :)
Blijft een feit dat de auto zonder die voordelen versneld afschrijft

Re: twin engine met 163 pk diesle

Geplaatst: 12.04.2015 - 15:39
door V60Majolee
Paul schreef: Geen idee waar je dat vandaan haalt, maar ik haal 45-50km gewoon hoor.

Rijd je dan alleen binnendoor en niet boven de 80 km/h?
Probeer eens de snelweg met 100 km/h, 110 km/h of 118 km/h (volgens Prodrive de meest gunstige snelweg snelheid) Dit dan incl. op snelheid komen.
Waar kom je dan op uit?

V60Majolee schreef:
Paul schreef: Als jij in een moeilijke markt een top auto hebt dan is dit toch heel leuk?
je maakt een actie model met minder pk die wel dik is aangekleed zonder huidige rijders boos te maken van prijsverlaging.

Ben het niet eens over vw. die geeft aan dat je 50km elektrisch kan rijden, is volgeladen kan nog maar 40 en rij je de parkeergarage uit nog dertig wat in werkelijkheid twintig is.... en ga je daar dan voor laden?
(bron golf van klant)
spreekt een volvo-rijder die zelf met moeite 35 km op zijn accu's rijdt! Waarom altijd zo negatief over andere merken?
Techtnisch is VW met de combinatie DSG en motor gewoon veel verder dan de slome ouderwetse 6-bak geartronic en niet alert op het gaspedaal reagerende D5 motor. Altijd is het even wachten en dan pas pakt de motor op. Hij is gewoon niet direct.
Nogmaals. Ik ben niet pro VW, heb er nooit een gehad, maar de 8-traps versnellingsbak icm D4 van Volvo is al een hele stap beter dan wat ze in de PIH bieden.
Als Volvo nou eens het motormanagement zo aan kan passen dat de auto VEEL alerter op het gas reageert ben ik echt veel beter over deze combi te spreken. Allen in power is het enigszins oke, maar dan nog. En ik ben een Volvo-rijder puur-sang.

Re: twin engine met 163 pk diesle

Geplaatst: 12.04.2015 - 16:17
door jp-v60
Pvdveen schreef: De afschrijving valt toch hartstikke mee als je kijkt wat hij de BV kost. Nieuw waarde 80K. maar naar belasting voordelen voor de BV ongeveer 45K. Naar 5 jaar inruil 20K? Is maar een netto afschrijving van 5K per jaar. Daarnaast 0% bijtelling :-) Dus privé ook nog zo'n 25K bespaard. En dan over 3 jaar maar eens kijken wat voor leuks er dan weer op de markt is. Maar of het weer een Volvo wordt, dan moeten ze wel een hoop hebben verbeterd. Afwerking, navigatie (connected touch), wegligging en motor/automaat zijn nog niet op het niveau wat ik verwacht van een "premium" merk. Maar die 0% en powerknop maken veel goed.
Hoe kom je aan een aanschafprijs van € 45.000
Ik kom bij een aanschafprijs van € 78.000 aan een uiteindelijke prijs van € 53.000 mits de BV winst maakt.
Het voordeel van de 28% en 36% is maar 25% minder vennootschapsbelasting van deze bedragen.
Het versneld afschrijven tel ik niet mee, want je mag elke auto afschrijven, alleen over 5 jaar.

Re: twin engine met 163 pk diesle

Geplaatst: 12.04.2015 - 17:20
door v60pih
V60Majolee schreef: Kan iemand precies aangeven wat hij denkt dat Volvo hiermee denkt te bereiken?
Ah, een vraag...
V60Majolee schreef: dank je voor de overbodige toelichting. Dat is wel duidelijk. ....
Geen dank en dank je voor je reactie, erg vriendelijk.

Nog even teruggehaald wat volgens jou de reden zou zijn:
V60Majolee schreef: In negatieve zin: het restant aan D5 motoren slijten? .
Ja, goede verklaring!

Re: twin engine met 163 pk diesle

Geplaatst: 12.04.2015 - 17:34
door v60pih
V60Majolee schreef: spreekt een volvo-rijder die zelf met moeite 35 km op zijn accu's rijdt!
Onzin
V60Majolee schreef: Vooralsnog lijkt het er uit halen van de accu's en hard- en software volgens mij de beste oplossing.
Onzin
V60Majolee schreef: niet-hybride auto's hebben die 0% bijtelling en belastingvoordelen niet.
Daarmee moet je hem vergelijken. Dan ben je reeel bezig.
Onzin

Re: twin engine met 163 pk diesle

Geplaatst: 12.04.2015 - 18:13
door V60Majolee
v60pih schreef:
V60Majolee schreef: spreekt een volvo-rijder die zelf met moeite 35 km op zijn accu's rijdt!
Onzin
V60Majolee schreef: Vooralsnog lijkt het er uit halen van de accu's en hard- en software volgens mij de beste oplossing.
Onzin
V60Majolee schreef: niet-hybride auto's hebben die 0% bijtelling en belastingvoordelen niet.
Daarmee moet je hem vergelijken. Dan ben je reeel bezig.
Onzin
Oftewel: je bent van mening dat dit de beste aanbieding ooit is en de afschrijving niet groter is dan bij andere auto's?

Re: twin engine met 163 pk diesle

Geplaatst: 12.04.2015 - 18:17
door V60Majolee
V60Majolee schreef:
v60pih schreef:
V60Majolee schreef: spreekt een volvo-rijder die zelf met moeite 35 km op zijn accu's rijdt!
Onzin
V60Majolee schreef: Vooralsnog lijkt het er uit halen van de accu's en hard- en software volgens mij de beste oplossing.
Onzin
V60Majolee schreef: niet-hybride auto's hebben die 0% bijtelling en belastingvoordelen niet.
Daarmee moet je hem vergelijken. Dan ben je reeel bezig.
Onzin
Oftewel: je bent van mening dat dit de beste aanbieding ooit is en de afschrijving niet groter is dan bij andere auto's?
Waarom hebben de autobladen daar dan een andere mening over? Over de afschrijving dan? Daar stelde ik in alle oprechtheid mijn vragen over. Alleen krijg ik dan antwoorden die meer in de verdediging gaan over hoe goed de auto is. Dat weet ik ook. Ik rijd er al 85.000 km mee. En ben ook Volvo-minded. Zelf vind ik alleen dat we te veel voor de auto betaald hebben/betalen. En dat hij vooral alleen in ons belastingvriendelijke land wordt verkocht zegt daar toch veel over?!

Re: twin engine met 163 pk diesle

Geplaatst: 12.04.2015 - 20:17
door Paul
Elke auto schrijf je toch in 5 jaar af?

Maar waarde als je hem over 4-5 jaar weer wil verkopen zal lager zijn dan een benzine auto in dat segment, omdat particulieren meestal geen diesel willen, maar benzine.

Re: twin engine met 163 pk diesle

Geplaatst: 12.04.2015 - 20:20
door RichieB
Met 50% MRB zijn de traditionele nadelen tov benzine er natuurlijk niet. Kwestie van een goed occasionverkooppraatje houden.

Re: twin engine met 163 pk diesle

Geplaatst: 12.04.2015 - 21:46
door vaudi
ja als die -50% op de MRB blijft is het ook voor de particulier een perfecte aanbieding t.o.v een basis V60 of andere soortgelijke auto. Er zijn er denk ik maar 15000 in de NL dus ze blijven erom vechten.

Re: twin engine met 163 pk diesle

Geplaatst: 12.04.2015 - 22:43
door R.Bijl
Ja, maar het kan ook zo maar zijn dat we vanaf 2017/2018 100% gaan betalen...

het is maar net wat de hoge heren in den haag verzinnen!