Re: Revisie b5234t3 met foto's
Geplaatst: 22.04.2015 - 23:39
De aanleiding van dit alles was een verbrande klep.
De motor verbruikte vanaf het begin (in mijn geval 83000km) olie.
Veel turbomotoren verbruiken wat olie maar bij mij is dit bij 168000 km fataal geworden.
Door veel inwendige Koolaanslag is uiteindelijk een klep verbrand.
Het olieverbruik is bij de zuigerveren vandaan gekomen, door slijtage van de cilinderwand waren alleen nieuwe zuigerveren afdoende.
Het onderblok moest dus opnieuw geboord en gehoond worden en er moesten nieuwe zuigers geplaatst worden.
Toen heb ik gekozen voor gesmede exemplaren ipv gegoten zuigers.
De motor verbruikte vanaf het begin (in mijn geval 83000km) olie.
Veel turbomotoren verbruiken wat olie maar bij mij is dit bij 168000 km fataal geworden.
Door veel inwendige Koolaanslag is uiteindelijk een klep verbrand.
Het olieverbruik is bij de zuigerveren vandaan gekomen, door slijtage van de cilinderwand waren alleen nieuwe zuigerveren afdoende.
Het onderblok moest dus opnieuw geboord en gehoond worden en er moesten nieuwe zuigers geplaatst worden.
Toen heb ik gekozen voor gesmede exemplaren ipv gegoten zuigers.