V60 PIH MY 2016 geleverd!

Het board om te praten over zaken die exclusief voor de Plug In Hybrid Volvo's van toepassing zijn
Skyline737
1st Gear member

Milimetervreter. schreef:
@Skyline 737 Gaaf die proefrit, niet vergeten de powerknop te gebruiken af en toe...........kijk even of jij die schroeven in het dashboard ziet waar Fast en Ketelapper over schrijven, ik zag ze niet toen ik erin zat. :-)
Krijg je er één met acc? Dat vond ik fantastisch werken bij de V60!

Veel plezier, ik ben benieuwd naar je bevindingen Ton! Ik ben niet thuis, ik ben een Focus RS in een glascoating aan het zetten 8-)
Gaat het nog lukken dit jaar dan??
De proefrit gaat goed komen, de powerknop weten we te vinden... :D
De algehele indruk van de V60 in de showroom is in ieder geval al top, zowel van binnen als buiten. De elektrische (sport)stoelen zijn een heerlijkheid. We zullen er zeker aan kunnen wennen. ;-)
Wel had deze V60 de schoonheidsfoutjes wat betreft de aluminium omlijsting om de ramen die niet netjes aansluiten. Een V60 buiten had dit weer niet. Ik zou dit even goed bekijken bij aflevering als ik jou was. Onacceptabel wat mij betreft, maar wel op te lossen blijkbaar, want het kan wel netjes zitten.

Die schroeven heb ik wel gezien, maar dat was puur omdat ik er naar op zoek ging na de opmerking van Fast en ketelapper. Als je normaal achter het stuur zit en je kijkt naar de tellers, dan zie je deze helemaal niet, dus ik snap het 'probleem' niet en kan me er dus ook totaal niet aan storen. Sowieso ben ik niet van plan om mijn zoektocht naar een nieuwe op het AF te zetten, wekt alleen maar dit soort 'afkraaksels' op jammergenoeg ipv dat men blij voor je is, uitzonderingen daargelaten.
Acc even ervaren.

Nick is op dit moment even in NL voor een korte periode, dus vandaar de proefrit (hij loopt stage in China). Dan kunnen we dit toch even samen doen en uitzoeken. Ik weet eigenlijk nog niks concreets of het allemaal wel gaat lukken dit jaar. Ben er wel mee bezig en verwacht snel duidelijkheid. Wel is het inmiddels duidelijk dat mocht het nog lukken dit jaar en mocht het ook een hybride worden, dan is de V60 eigenlijk vrijwel de enige auto die ik ook zou willen. Dus een proefrit kan nu zeker geen kwaad.

C-klasse valt af (niet meer te krijgen dit jaar en te weinig actieradius). A3 E-tron, Golf GTE, Outlander etc. vind ik allemaal (ook) te klein (of een te grote stap terug) of te lelijk. Passat doet me helemaal niets en de GTE komt te laat aldus de VW dealer. Voor de rest vrijwel geen keus. Blijft dus over de V60. Ziet er goed uit, mooie techniek, voldoende actieradius voor mij en blijft goed leverbaar dit jaar. Dat plaatje klopt gewoon. We zijn dus benieuwd hoe het rijdt. Verwacht dat dit wel goed komt.. ;-)

Mocht de proefrit dus bevallen en de lichten gaan vanuit m'n werkgever op groen, dan is de V60 zonder twijfel zo besteld. We zijn erg benieuwd.

Succes met de Focus!
Millimetervreter.
5th Gear member

Bart schreef:
Bart schreef: Kleine wereld! Tja, als je bij Audi niet kunt krijgen wat je zoekt zijn er gelukkig nog andere merken. Ik weet ook nog niet of mijn volgende wagen een Audi of Volvo wordt, op de Rai was ik ook erg onder de indruk van Infiniti, Jaguar en Lexus.
Inderdaad, maar vooral de Infiniti :o wat een fraaie verschijning!
Maaaaaar zal in de lease wel duur zijn door sterke waarde vermindering. Is een V60 PIH niks voor je dan??
De (zonder meer aantrekkelijke) dame bij Infiniti wist mij te vertellen dat een 2.2D op ongeveer EUR800/maand zou komen. Nu weet ik niet of Alphabet (de leasemaatschappij van mijn werkgever) dezelfde bedragen hanteert, maar het biedt wel perspectief.
Het hangt van zoveel factoren af Bart....en je zal wel teveel naar die aantrekkelijke dame gekeken hebben en te weinig geluisterd hebben naar haar :P :P
Werk maakt soms meer kapot, dan drank goed kan maken
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
Millimetervreter.
5th Gear member

Skyline737 schreef:
@Skyline 737 Gaaf die proefrit, niet vergeten de powerknop te gebruiken af en toe...........kijk even of jij die schroeven in het dashboard ziet waar Fast en Ketelapper over schrijven, ik zag ze niet toen ik erin zat. :-)

Veel plezier, ik ben benieuwd naar je bevindingen Ton! Ik ben niet thuis, ik ben een Focus RS in een glascoating aan het zetten 8-)
De algehele indruk van de V60 in de showroom is in ieder geval al top, zowel van binnen als buiten. De elektrische (sport)stoelen zijn een heerlijkheid. We zullen er zeker aan kunnen wennen. ;-)
Wel had deze V60 de schoonheidsfoutjes wat betreft de aluminium omlijsting om de ramen die niet netjes aansluiten. Een V60 buiten had dit weer niet. Ik zou dit even goed bekijken bij aflevering als ik jou was. Onacceptabel wat mij betreft, maar wel op te lossen blijkbaar, want het kan wel netjes zitten.

Die schroeven heb ik wel gezien, maar dat was puur omdat ik er naar op zoek ging na de opmerking van Fast en ketelapper. Als je normaal achter het stuur zit en je kijkt naar de tellers, dan zie je deze helemaal niet, dus ik snap het 'probleem' niet en kan me er dus ook totaal niet aan storen. Sowieso ben ik niet van plan om mijn zoektocht naar een nieuwe op het AF te zetten, wekt alleen maar dit soort 'afkraaksels' op jammergenoeg ipv dat men blij voor je is, uitzonderingen daargelaten.
Acc even ervaren.

Nick is op dit moment even in NL voor een korte periode, dus vandaar de proefrit (hij loopt stage in China). Dan kunnen we dit toch even samen doen en uitzoeken. Ik weet eigenlijk nog niks concreets of het allemaal wel gaat lukken dit jaar. Ben er wel mee bezig en verwacht snel duidelijkheid. Wel is het inmiddels duidelijk dat mocht het nog lukken dit jaar en mocht het ook een hybride worden, dan is de V60 eigenlijk vrijwel de enige auto die ik ook zou willen. Dus een proefrit kan nu zeker geen kwaad.

C-klasse valt af (niet meer te krijgen dit jaar en te weinig actieradius). A3 E-tron, Golf GTE, Outlander etc. vind ik allemaal (ook) te klein (of een te grote stap terug) of te lelijk. Passat doet me helemaal niets en de GTE komt te laat aldus de VW dealer. Voor de rest vrijwel geen keus. Blijft dus over de V60. Ziet er goed uit, mooie techniek, voldoende actieradius voor mij en blijft goed leverbaar dit jaar. Dat plaatje klopt gewoon. We zijn dus benieuwd hoe het rijdt. Verwacht dat dit wel goed komt.. ;-)

Mocht de proefrit dus bevallen en de lichten gaan vanuit m'n werkgever op groen, dan is de V60 zonder twijfel zo besteld. We zijn erg benieuwd.

Succes met de Focus!
Toch net als 4 jaar terug veel overeenkomsten :)
Hopeliojk lukt het allemaal, gaan we weer samen een nieuw tijdperk tegemoet :).

Let wel dat als het mogelijk is je de Volvo voor 5 jaar vastzet, laatste kans voor 7%. O-)
Laatst gewijzigd door Millimetervreter. op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Lakfluisteraar.
V60 PIH MY2016, Onyx black, R-design, Hybrid Technology Line, Intellisafe Proline, DAB+,getint glas, zilverkleurig roofrails, side scuffs
Paul
Geartronic member

Geen dab met gelaagd, wist ik niet, ga weer die offerte bekijken
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
SaYin
2nd Gear member

Ik heb paar weken terug de V60 PIH R-Design besteld. Heb alle pakketen en dus ook Security line met gelaagd glas en kon daarbij gewoon DAB+ bestellen met Premium sound. Daarnaast levert de dealer als accessoire getinte ramen voor en achter en 19" zomerwielen. Ook maar Polestar genomen aangezien ik las dat dit de souplesse verbeterd. Bij mijn weten kun je, als je wilt, je PIH voorzien van alle opties/accessoires. In mijn geval iig wel :-D
Polestar 3 LE LRDM PP, Snow, Jupiter Nappa, 1.3 mpHD LED, elek. trekhaak, 20" winter
Volvo XC60 T8 Inscription, Onyx Black, alle lines, luchtvering, DAB+, alarm, 22" zomer, 20" winter, elek. trekhaak, ext. kit, PS tuning
Volvo V60 D6 TE R-Design full option, Savile Grey, 18" winter, 19" zomer, afn. trekhaak, PS tuning, PS front spoiler, Heico chassiskit
Volvo V40 D2 Summum Intro & Sec. Line, verw. voorruit, afn. trekhaak
Div, Audi (A4, A3)
Bart
8th Gear member

@Han en Leon: zeker ook wel goed geluisterd (ze wist ook echt wat te vertellen), prijs was op basis van 48 maanden/35000 km per jaar.
Laatst gewijzigd door Bart op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo: V50 | 850 | V40 | V50 | XC70 | S70 | S80 | S60 | 240 | XC90 | V90 | V60 | C70 | V60 | 240

'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'00 Saab 9³ Cabrio 2.0 Turbo Aero - Midnight Blue

"I'll try being nicer if you try being smarter.."
Millimetervreter.
5th Gear member

SaYin schreef: Ik heb paar weken terug de V60 PIH R-Design besteld. Heb alle pakketen en dus ook Security line met gelaagd glas en kon daarbij gewoon DAB+ bestellen met Premium sound. Daarnaast levert de dealer als accessoire getinte ramen voor en achter en 19" zomerwielen. Ook maar Polestar genomen aangezien ik las dat dit de souplesse verbeterd. Bij mijn weten kun je, als je wilt, je PIH voorzien van alle opties/accessoires. In mijn geval iig wel :-D
Je hebt inderdaad gelijk, maar getint en gelaagd glas gaat niet samen. Het getinte glas zal dus niet af fabriek zijn.
Wanneer kan je rijden en krijg je het 2016 model al?
Lakfluisteraar.
Paul
Geartronic member

Ah ik heb ook net gekeken, gelaagd en dab gaat prima, donker glas inderdaad niet met gelaagd.
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Skyline737
1st Gear member

Skyline737 schreef:

Acc even ervaren.

Succes met de Focus!
Toch net als 4 jaar terug veel overeenkomsten :)
Hopeliojk lukt het allemaal, gaan we weer samen een nieuw tijdperk tegemoet :).

Let wel dat als het mogelijk is je de Volvo voor 5 jaar vastzet, laatste kans voor 7%. O-)
Proefrit beviel, zoals verwacht, uitstekend! Goed te woord gestaan en uitleg gehad. Heerlijke auto. Alles werkt bovenverwachting goed met elkaar samen en wat een souplesse en power. Mooie diesel ook (met heerlijke 5 cylinder roffel!), ook al is ie niet de nieuwste.
Dinsdag ook nog even (voor de vorm) proefrijden in een Golf GTE, ben ook wel benieuwd naar die techniek, ook al ben ik niet gecharmeerd van de auto. Staat ook veel te hoog op de poten trouwens, net als de E-tron. V60 vond ik prima staan.

Na akkoord van de werkgever is de V60 zo besteld wat mij betreft, maar kan nog alle kanten op gaan. Wanneer er duidelijkheid is zal ik m'n eigen topic aanmaken (of niet) en zal ik je topic dus niet meer 'bevuilen' Leon... ;-) Je hebt in ieder geval een mooie keuze gemaakt en een werkgever die je een dikke auto gunt :-)
SaYin
2nd Gear member

SaYin schreef: Ik heb paar weken terug de V60 PIH R-Design besteld. Heb alle pakketen en dus ook Security line met gelaagd glas en kon daarbij gewoon DAB+ bestellen met Premium sound. Daarnaast levert de dealer als accessoire getinte ramen voor en achter en 19" zomerwielen. Ook maar Polestar genomen aangezien ik las dat dit de souplesse verbeterd. Bij mijn weten kun je, als je wilt, je PIH voorzien van alle opties/accessoires. In mijn geval iig wel :-D
Je hebt inderdaad gelijk, maar getint en gelaagd glas gaat niet samen. Het getinte glas zal dus niet af fabriek zijn.
Vandaag belletje gehad van de dealer dat de auto er is en zij er al mee bezig zijn. De 19" velgen zitten er al op, net als de afneembare trekhaak en de klasse 5 alarm. Even langs geweest om te kijken en om de tinten voor de ramen te kiezen. Volgende week gereed en rijden :D , alleen de polestar komt iets later omdat ze nog niet de tuning voor de MY2016 gereed hebben. En het is een van de eerste MY2016. Je hebt ipv D6 en daaronder AWD nu achter de D6 een badge met TE, staat erg mooi! Ik heb ze alleen niet meer erop, geen type en motoraanduiding.
Polestar 3 LE LRDM PP, Snow, Jupiter Nappa, 1.3 mpHD LED, elek. trekhaak, 20" winter
Volvo XC60 T8 Inscription, Onyx Black, alle lines, luchtvering, DAB+, alarm, 22" zomer, 20" winter, elek. trekhaak, ext. kit, PS tuning
Volvo V60 D6 TE R-Design full option, Savile Grey, 18" winter, 19" zomer, afn. trekhaak, PS tuning, PS front spoiler, Heico chassiskit
Div, Audi (A4, A3)
Millimetervreter.
5th Gear member

SaYin schreef:
Vandaag belletje gehad van de dealer dat de auto er is en zij er al mee bezig zijn. De 19" velgen zitten er al op, net als de afneembare trekhaak en de klasse 5 alarm. Even langs geweest om te kijken en om de tinten voor de ramen te kiezen. Volgende week gereed en rijden :D , alleen de polestar komt iets later omdat ze nog niet de tuning voor de MY2016 gereed hebben. En het is een van de eerste MY2016. Je hebt ipv D6 en daaronder AWD nu achter de D6 een badge met TE, staat erg mooi! Ik heb ze alleen niet meer erop, geen type en motoraanduiding.
Gaaf! Wat voor kleur heb je gekozen?
Ik ben wel benieuwd naar wat pics als die er is!
Lakfluisteraar.
SaYin
2nd Gear member

SaYin schreef:
Milimetervreter. schreef: Je hebt inderdaad gelijk, maar getint en gelaagd glas gaat niet samen. Het getinte glas zal dus niet af fabriek zijn.
Gaaf! Wat voor kleur heb je gekozen?
Ik ben wel benieuwd naar wat pics als die er is!
Lang gewtijfeld tussen Onyx black en Savile grey en voor mij Is het Savile grey geworden. Ik kan je wel de 19" Ixion II aanraden voor bij je R-design, staat erg mooi en maakt het geheel nog iets meer af! Zeker bij jouw Onyx zwart zal dat nog mooier dan bij mijn Savile grey staan denk ik.

Zal zo een paar pics proberen te uploaden.
Div, Audi (A4, A3)
SaYin
2nd Gear member

Hierbij een aantal pics van mijn V60
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Div, Audi (A4, A3)
Millimetervreter.
5th Gear member

Fraai! @Sa Yin, ziet er zeer goed uit, ik ben ook wel benieuwd naar dat TE teken.
Die 19" ziet er zeker super uit! Pffff ga ik weer twijfelen, bedankt O-)
Stond er al een Onyx zwarte bij jou dealer? Ik heb de kleur nog steeds niet in het echt gezien
De emblemen/aanduidingen die ik niet mooi vind haal ik er zelf wel vanaf, geen probleem.
Nog een paar nachtjes slecht slapen dus voor jou :D

En ik moet nog 4 en een halve maand wachten..... :(
Lakfluisteraar.
SaYin
2nd Gear member

Bij de dealer stond een MY 2016 PHEV D6 in de showroom. Zal een foto voor je maken van de TE badge en kijken of ik ook een Onyx zwart voor je kan spotten als ik volgende week mijn auto ophaal bij de dealer.

Sterkte met wachten, mijn auto is uiteindelijk 3 weken eerder geleverd, dus wellicht nog maar kleine 4 maanden wavchten voor je ;-)!
Div, Audi (A4, A3)
Millimetervreter.
5th Gear member

SaYin schreef: Bij de dealer stond een MY 2016 PHEV D6 in de showroom. Zal een foto voor je maken van de TE badge en kijken of ik ook een Onyx zwart voor je kan spotten als ik volgende week mijn auto ophaal bij de dealer.

Sterkte met wachten, mijn auto is uiteindelijk 3 weken eerder geleverd, dus wellicht nog maar kleine 4 maanden wavchten voor je ;-)!
Top!~
Nee, auto krijg ik echt niet eerder, leasecontract van de huidige loopt dan af.
Lakfluisteraar.
jvov60
4th Gear member

SaYin schreef: Hierbij een aantal pics van mijn V60
Weet je zeker dat dit geen black is i.p.v. grey?
Voor mij geen Volvo for life meer.
De laatste (XC60 II) is weg.
Nu naar volledig EV bij een merk met Duitse verfijning.
Veel plezier hier met prachtige Volvo's en misschien tot later.
Millimetervreter.
5th Gear member

jvov60 schreef:
SaYin schreef: Hierbij een aantal pics van mijn V60
Weet je zeker dat dit geen black is i.p.v. grey?
Nee hoor op de eerste foto zie je heel goed dat het geen zwart is 8-)
Lakfluisteraar.
0vl0V
Starter

Sterkte met wachten, mijn auto is uiteindelijk 3 weken eerder geleverd, dus wellicht nog maar kleine 4 maanden wavchten voor je !
Lekker dat ie 3 weken eerder komt, hoelang heb je totaal moeten wachten?
Hopelijk krijg ik volgende week ook bericht dat ie een paar weken eerder komt ;-)
Wachten duurt lang......
r.beniers
1st Gear member
Contacteer:

Lijkt erg veel op mijn PiH, welke vorige week zaterdag is afgeleverd.

Afbeelding.

Ik heb echter voor een verlagingsset gekozen i.p.v. 19" wielen.

Mijn configuratie is als volgt:
R-Design
Savile grey
Hybrid Technology Line
Intellisafe Pro Line
Security Line
Winter Line
DAB+
Sensus Connect met Harman Kardon
Elektrisch neerklapbare hoofdsteunen achter
Zwarte roofrails
Snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging
Verlichte instaplijsten
Polestar tuning
Side scuffs plates
Privacy glass 970% getint)
HEICO chassiskit
Parkeercamera voor

De eerste 1.000 km zitten er op en hij bevalt prima!
V60 PiH R-Design, Savile grey, full-options, Polestar tuned
Plaats reactie

Terug naar “Plug In Hybrid Volvo's”