Pagina 2 van 2

Geplaatst: 26.07.2006 - 12:58
door Maurice Pierik
Nou, als de productielocatie bepaald of iets een Volvo is, dan is de nieuwe 6 cilinder géén Volvo motor, want die wordt in Groot-Brittannië inelkaar geschroefd.
Lijkt me toch sneu.
De Renaultmotoren werden niet ingekocht en aangepast. 't Is geen hobbyclub geweest in Born. De Renaultmotoren werden volgens Volvospecificaties door Renault gebouwd en aangeleverd.
Motoren worden overigens vaak niet op één locatie gemaakt. Zo heeft Renault heeft voor Volvo's RN-motorblokken gegoten in Frankrijk.

Geplaatst: 26.07.2006 - 13:44
door V480-S60
Maurice,
We kunnen gaan muggeziften over het hoe en wat. We bedoelen in ieder geval met de 1.9D Renaultmotoren hetzelfde.

BTW
op mijn 1.9D motor staat ergens verscholen nog steeds Renault.

En ik ga niet over produktielocaties ouwenelen. Wat ik bedoel is het onder VOLVO-vlag bouwen specifiek voor VOLVO. En het maakt mij niet uit of dat in Zweden of in Engeland gebeurt.

Geplaatst: 26.07.2006 - 17:38
door Maurice Pierik
Prima.
Kijk in en onder een nieuwe S40 en je treft her en der 'FoMoCo' aan, ofwel FordMotorCompany.
Ik geef er de voorkeur aan om de herkomst te hanteren van een motorblok (of whatever).
Over die nieuwe 6-in-lijn, is het volgende te vinden:

Will Volvo's new I6 find its way into Jags, Land Rovers?
may26-si6.jpg
Ford announced today that its high-tech Bridgend engine plant in Britain will be used to produce the PAG's new premium 3.2-litre six-cylinder power unit. The SI6 engine will first be used in 2007 Volvo S80. The fact that Ford refers to Volvo as the "first customer" for the engine seems to suggest that other PAG "customers" will follow. Moreover, the fact that the engine is being built in the U.K. would certainly make putting it into a Jaguar or Land Rover convenient. Perhaps we'll see it in a new S-type, or perhaps the Land Rover LR2?
(Daaraan kan ik toevoegen dat de nieuwe 3.2 zijn weg in de nieuwe LR Freelander heeft gevonden)

Is dit dan nog een Volvo-motor? Of is de basis nog van Volvo? Of hebben Volvo-engineers hieraan gewerkt? Of is dit slechts een marketingtruc?

Geplaatst: 27.07.2006 - 01:45
door hvl
Het is leuk deze moeilijk doenerij


Het is eigenlijk heel makkelijk.
vroeger kochte volvo blokken van concurenten( motorblok) de rest werd zelf ontwikkeld.

tegenwoordig is ford de baas en daar komen de motoren vandaan daarbij heeft ford een samenwerkingsverband met psa en jamaha.

Dus alles wat volvo niet heeft halen ze bij ford of andere leveranciers.

VOLVO is VOLVO met eigen specs , volvo heeft eenmaal hogere eisen dan Ford.

de nieuwe 3.2 is van volvo en gemaakt van het geld van ford

Geplaatst: 27.07.2006 - 09:22
door V480-S60
@Hvl,
Ik ga niet moelijk meer doen hoor omdat ook jij weer gedeeltelijk ongelijk hebt. Het probleem is dat ik en zo te zien ook Maurice een beetje puristen zijn.

Ik ben me ervan bewust dat dat soms kriegelig over kan komen. Zeker op een geschreven forum. Daarom hou ik er bij dit topic mee op. 8) :hotsun:

Geplaatst: 27.07.2006 - 10:15
door bart simpson
hvl schreef:de nieuwe 3.2 is van volvo en gemaakt van het geld van ford
Geld dat Volvo zelf verdient heeft daar Volvo het enige merk is dat geld opleverd binnen Ford

Geplaatst: 27.07.2006 - 11:24
door Maurice Pierik
V480-V40 schreef:@Hvl,
Ik ga niet moelijk meer doen hoor omdat ook jij weer gedeeltelijk ongelijk hebt. Het probleem is dat ik en zo te zien ook Maurice een beetje puristen zijn.

Ik ben me ervan bewust dat dat soms kriegelig over kan komen. Zeker op een geschreven forum. Daarom hou ik er bij dit topic mee op. 8) :hotsun:
@V480-V40: Ben blij dat er mensen bestaan zoals jij! Ik zie een discussie, ook in geschreven vorm, niet direct als dikke paniek. En ik vind het fijn dat er meer liefhebbers zijn die op sommige gebieden net effe verder willen gaan dan een simpel 'okee', of 'whatever'.

Ik heb waarschijnlijk een zekere afwijking om genealogie te bedrijven op auto's Oftewel: waar zit de oorsprong van een concept, ontwerp. Ook buiten de Volvo's om. En dat verschaft soms een heel helder inzicht. Soms alleen maar meer verwarring. :|

Geplaatst: 27.07.2006 - 13:20
door V480-S60
Nog één keer reageren 8).
Discussie is niet erg. Maar als ik bij mezelf een zeker fanatisme ga merken en punten op de i zetterijen. Dan ga ik schriftelijk in ieder geval stoppen.

En ja ik ben dus ook behept met een soortgelijke afwijking. (Die zich vanwege andere hobby's bij auto's tot VOLVO beperkt.)

Geplaatst: 27.07.2006 - 21:49
door marissen
Hoe zit het eigenlijk met de 1.8 Bi-Fuel die in mijn V40 van 7-2002 zit??
Is dit een aangepast Renault blok of een door Volvo ontwikkelde motor??
ik ben er nog steeds niet achter.

Geplaatst: 27.07.2006 - 21:50
door Maurice Pierik
Volvo-blok

Geplaatst: 27.07.2006 - 21:53
door marissen
aangepast (zoals zo vaak wordt beweerd) met een verzwaarde kop en dito kleppen/zetels en ander management?? Of gewoon een standaard blok.

Geplaatst: 28.07.2006 - 03:25
door hvl
marissen schreef:aangepast (zoals zo vaak wordt beweerd) met een verzwaarde kop en dito kleppen/zetels en ander management?? Of gewoon een standaard blok.
eigenmakelij

Geplaatst: 28.07.2006 - 03:29
door hvl
bart simpson schreef:
hvl schreef:de nieuwe 3.2 is van volvo en gemaakt van het geld van ford
Geld dat Volvo zelf verdient heeft daar Volvo het enige merk is dat geld opleverd binnen Ford
He bart je hebt gelijk maar het geld stroomt gewoon heen en weer

Geplaatst: 28.07.2006 - 03:36
door hvl
V480-V40 schreef:@Hvl,
Ik ga niet moelijk meer doen hoor omdat ook jij weer gedeeltelijk ongelijk hebt. Het probleem is dat ik en zo te zien ook Maurice een beetje puristen zijn.

Ik ben me ervan bewust dat dat soms kriegelig over kan komen. Zeker op een geschreven forum. Daarom hou ik er bij dit topic mee op. 8) :hotsun:
Ik heb daar ook last van maar om elk dingetje te ontleden vind ik ver gaan en daar worden de (expers) het toch niet over eens???????

Als ik zeg dat de lagers bij skf vandaan komen zecht een ander dat het niet waar is dus dit schiet niet op?


met VR GR

hvl