Pagina 2 van 2

Re: 2.4D kopen of niet?...

Geplaatst: 15.07.2015 - 10:08
door lint
Ik bedoelde met jongere bestuurder eigenlijk de beginnende automobilist dus vanaf 18 jaar.

Re: 2.4D kopen of niet?...

Geplaatst: 15.07.2015 - 10:24
door evert65
bennyV50 schreef: idd hier in BE maakt het gewicht niks uit voor de belasting. Vermogen van de motor bepaald alles...

ik schop nu vast elke V70 eigenaar tegen de schenen maar:
Een V70 spreekt me niet aan qua looks. Elk zijn smaak natuurlijk.
En ik heb ook echt niet zoveel plaats nodig als de V70 biedt.
Ik denk persoonlijk dat een V50 lekkerder stuurt.
Ik heb mijn zinnen gezet op een V50!

ik kan je goed volgen, qua looks , goede keus zo
zelf heb ik een V70 vanwege het gezin
een V50 stuurt idd strakker dan een V70
succes met de zoektocht

Re: 2.4D kopen of niet?...

Geplaatst: 23.07.2015 - 23:26
door bennyV50
ik ga dit weekend kijken naar een V50, een 2.0D :-)
geen 2.4 dus. Die zijn me wat te duur in aanschaf, verzekering en tax.
Helaas geen "echte" volvo motor maar goed.

Er is ineens wel haast bij, mijn V40 heeft sinds gisteren ernstige versnellingsbak perikelen!
ik zat 80 km van huis. Erg blij dat ik zonder panne ben thuisgeraakt.
De wagen was op momenten niet in een versnelling te krijgen! De 5de was volledig weg. Ik heb 60 km in 4de gereden op de snelweg...120km/h aan 4000tpm :-s
Het ligt vast... de V40 gaat eruit!
Gelukkig heb ik nog een MX5 om me uit de nood te helpen. Maar die is eerder voor vrije tijd ipv woon-werk verkeer.


ik hou jullie op de hoogte wat betreft de V50!!

Re: 2.4D kopen of niet?...

Geplaatst: 24.07.2015 - 07:57
door Quota
Tsja, ik zou zelf gaan voor de looks en wegligging van de V50 en de motor van Volvo, is op de langere termijn echt goedkoper... (een nieuwe 2.0D motor in acht nemende... ;-) )

Re: 2.4D kopen of niet?...

Geplaatst: 24.07.2015 - 08:25
door t5power
Denk dat een 2.0D geen onverstandige keuze is. Is toch wel minder gevoelig dan de 1.6D variant. Gewoon netjes beurtjes geven en op de olie letten als je DPF hebt. Vind persoonlijk het torretje goed passen bij een S40 of V50. De onze is getuned, en het is een behoorlijk rappe auto (en toch erg zuinig, 1 op 20 is goed te doen).

Re: 2.4D kopen of niet?...

Geplaatst: 24.07.2015 - 13:58
door m-kliko
2.0D is echter geen Volvomotor als ik het goed heb. D5 schijnt toch wel de beste diesel te zijn voor de V50. Maar ook de duurste. :)
Succes met je zoektocht, ben benieuwd wat het gaat worden!

Re: 2.4D kopen of niet?...

Geplaatst: 24.07.2015 - 14:17
door Hans oet Twent
bennyV50 schreef: ik ga dit weekend kijken naar een V50, een 2.0D :-)
geen 2.4 dus. Die zijn me wat te duur in aanschaf, verzekering en tax.
Helaas geen "echte" volvo motor maar goed.

Er is ineens wel haast bij, mijn V40 heeft sinds gisteren ernstige versnellingsbak perikelen!
ik zat 80 km van huis. Erg blij dat ik zonder panne ben thuisgeraakt.
De wagen was op momenten niet in een versnelling te krijgen! De 5de was volledig weg. Ik heb 60 km in 4de gereden op de snelweg...120km/h aan 4000tpm :-s
Het ligt vast... de V40 gaat eruit!
Gelukkig heb ik nog een MX5 om me uit de nood te helpen. Maar die is eerder voor vrije tijd ipv woon-werk verkeer.


ik hou jullie op de hoogte wat betreft de V50!!
De 2.0D is een PSA motor. Zat in Citroën/Peugeot/Volvo/Ford. Ik heb de 2.0D tot 2x toe in een Mondeo gehad. Prima motor en zeker in een V50 absoluut geen straf. Ook een betrouwbaar blok. Geluk kun je er helaas niet bij kopen.

Re: 2.4D kopen of niet?...

Geplaatst: 25.07.2015 - 12:05
door bennyV50
ik ben deze morgen tot een overeenkomst gekomen met een particuliere verkoper van een V50.
Begin september (nog even geduld dus) rij ik met een V50 2.0D.
bouwjaar 2004, km stand 167000 km
leder interieur, ingebouwde gps, schuifdakje, airco, noem maar op... full option wagen! Met uitzondering van een alarm zit echt alles erop!
5000 euro moet de wagen kosten. Vraagprijs was 6000€. Ik heb er 1000€ afgeboden en tot mijn verbazing kreeg ik geen tegenbod meer. :D
Als ik op het internet rondkijk lijkt me dat wel een eerlijke prijs.

enige minpuntjes: nog steeds de originele koppeling, gokje dus...
het leer vd achterbank heeft paar vlekken, denk nog wel weg te krijgen met goede producten
velg vooraan heeft beetje lakschade
opmerking van de keuring: staat mistlicht (achter), geen idee wat het probleem is, maar kan toch niet zo duur zijn om te fixen denk ik
voorbumper rechtsvoor sluit niet 100% aan, maar geen krassen, blutsen. Betreft geen ongeval wagen ofzo...
Ik denk ook dat er een afdekplaat mist in de motorruimte.

volgende wagen wordt dus de mijne 8-) :

http://www.2dehands.be/autos/volvo/v50/ ... 65809.html

ik kijk er naar uit :lol:

Re: 2.4D kopen of niet?...

Geplaatst: 25.07.2015 - 12:07
door Hans oet Twent
Oeh bah wat vervelend..... :-)
Donders Filseteerd met de auto. Goede keus en de wagen is net ingelopen. Veel geluk er mee!

Re: 2.4D kopen of niet?...

Geplaatst: 25.07.2015 - 13:02
door lint
Mooie V50, veel rijplezier gewenst.

Re: 2.4D kopen of niet?...

Geplaatst: 25.07.2015 - 13:18
door MartenS40
Dat is wel een bijzonder mooie uitvoering zeg! Gefeliciteerd!

Originele koppeling bij 167.000 is waarschijnlijk niet zo'n probleem. Ik kocht mijn eerste S40 2.0D met 200dkm op de klok, en daarmee doorgereden tot 280dkm. Alles met de eerste koppeling, en die was ook bij 280dkm nog zo fris als een hoentje. Voor een 11 jaar oude diesel is alleen de kilometerstand vrij laag. 15 dkm per jaar kan natuurlijk wel wat korte ritten betekenen en dan gaat het allemaal wat sneller, of misschien heeft hij een tijdje stil gestaan.

Is al het onderhoud verder bekend en goed gedaan?

Re: 2.4D kopen of niet?...

Geplaatst: 25.07.2015 - 14:01
door bennyV50
er is een volledig ingevuld onderhoudsboekje bij.
Er is dus nooit een doe het zelver bezig geweest :-)
Op de carpass kon ik zien dat de wagen met regelmaat onderhouden is.
Ik weet niet of NL ook met een carpass werkt? Dit is een document waarop telkens de km stand vermeld wordt waarop de wagen op herstelling/ onderhoud gaat. Het is bedoeld om km stand vervalsing tegen te gaan.


Over de distributieriem kon de eigenaar me niets vertellen, maar normaal wordt die reeds op 120000km vervangen dacht ik?
Dat zou zeker in orde moeten zijn.
Het lijkt allesinds een zeer goed verzorgde wagen

Re: 2.4D kopen of niet?...

Geplaatst: 25.07.2015 - 14:55
door MartenS40
Ah, dat is fijn. Dat vind ik zelf altijd heel belangrijk, aangezien de 2.0D, in tegenstelling wat sommigen hier wel eens beweren, best een goede motor kan zijn als hij gewoon tiptop onderhouden wordt. Zeker de variant zonder roetfilter is prima als er gewoon goed naar is omgekeken.

Dat hebben we, en dat heet hier NAP, ofwel nationale autopas.

De distributieriem is normaal gesproken goed voor 240dkm, en het zal vast wel eens gebeuren, maar ik heb persoonlijk nog van niemand een geknapte vernomen, dus ze zijn er ook wel goed voor.