Pagina 2 van 12

Re: Mijn witte V70 D4

Geplaatst: 22.10.2015 - 14:08
door Hans oet Twent
diesel01 schreef: Hoe bevalt de D4 toz van de D5?
Het word voor ons eerdaags ook actueel en ik wil af van 1op10 en dus weer een 4cyl..
Kijk met 1 oog naar een C estate uit die Heimat maar een V60/70 in D4 zou het ook kunnen worden..
Wel..... Mr. D5R-Design en ik hebben beide de D4. Hij de Ouwe L*llen versie nl de Geartronic en ik de handgeschakelde bak. Deze week bij 'normaal' nagenoeg volgens de Nederlandse wet gereden gebruik 1 op 17 met de handgeschakelde bak. Bij beetje duwen en trekken ca 1 op 15. Bij gebruik op de Deutsche Autobahn ca 1 op 12/13.
De geartronic zit daar net een litertje onder ongeveer pak hem beet....

Re: Mijn witte V70 D4

Geplaatst: 22.10.2015 - 14:36
door diesel01
Best heel netjes dus voor een zware V70

Re: Mijn witte V70 D4

Geplaatst: 22.10.2015 - 14:56
door Carfreak
Alsof dat verbruik zo belangrijk is voor de verwende leaserijder :D

Re: Mijn witte V70 D4

Geplaatst: 22.10.2015 - 15:18
door Paul
Want op dit kenteken staat dat het een leaseauto is?

Re: Mijn witte V70 D4

Geplaatst: 22.10.2015 - 15:30
door diesel01
Paul schreef: Want op dit kenteken staat dat het een leaseauto is?
Laat gaan =)

Re: Mijn witte V70 D4

Geplaatst: 22.10.2015 - 15:31
door lint
Wist je dat nog niet, dat is helemaal nieuw en zonder meerkosten.

Re: Mijn witte V70 D4

Geplaatst: 22.10.2015 - 15:54
door Paul
Ja sorry, zal volgende keer tot 10 tellen, thnx diesel

Re: Mijn witte V70 D4

Geplaatst: 22.10.2015 - 16:09
door NielsPHEV
diesel01 schreef: Hoe bevalt de D4 toz van de D5?
Het word voor ons eerdaags ook actueel en ik wil af van 1op10 en dus weer een 4cyl..
Kijk met 1 oog naar een C estate uit die Heimat maar een V60/70 in D4 zou het ook kunnen worden..
het forsere verbuik van je XC zal hem vooral in de CW waarde zitten en duidelijk minder in of het 4 of 5 cil DX is. In Dld staan ook voldoende V70 twin turbo D5's zou ik veul liever rijden dan een C klasse

Re: Mijn witte V70 D4

Geplaatst: 22.10.2015 - 16:48
door Fulaks
Ik zit met de D4 GT8 1 to 1,5l/100km zuiniger dan met de 2.4D MT6. Comfort is wel met een heel aatal punten omhoog vanwege die ouwel¨llenautomaat, is echt een genot en geheel nieuwe ervaring van rust voor mij. Je kan dat ding ook flink de sporen geven, S-stand en flippers aan het stuurwiel zijn ook een tactiel genot.

De D4 twin trubo heeft minder last van een turbogat dan mijn vorige 2.4D, de krachtontplooing is geleidelijker verdeeld over het toerentalbereik. Dat voelt aanvankelijk trager (minder duw in de rug), maar gaat zeker zo snel en met minder drama als ik het zo mag zeggen.

Geen kritiek ? Toch wel : op de autobahn boven de 150 Km/u is de fut er wel wat uit, al kan je met gemak de cruise op 180 zetten, geen centje pijn maar na vertragen terug onder stoom komen duurt naar mijn gevoel wat langer. En de automaat schakelt bij vol gas intrappen m.i. minstens een versnelling teveel terug, dan maak je een boel toeren i.p.v. het koppel van 400 Nm uit te spelen. Daar grijp ik wel eens manueel in als ik een inhaalmanouvre doe, maar dat is ook een fluitje van een cent (in de normale D-stand worden de flippers automatisch terug gedeactiveerd na 10 seconden, of je kan ze manueel deactiveren door kort aan beiden te trekken). 't Is even wennen, maar werkt goed. Na een tijdje kan je de door het gas te doseren het gedrag van de automaat wel sturen, de powermeter rechts op het dashboard in de Power-skin helpt daar ook bij.

Voor dagelijks gebruik is de V70 D4 GT8 een prima gezel, luxueus, comfortabel, veelzijdig, snel. Kwaliteitsindruk is na de vorige ook vooruit gegaan. Enige wat ik betreur is het weglaten van de gasveer onder de koffervloer.

Re: Mijn witte V70 D4

Geplaatst: 22.10.2015 - 16:52
door Summum
Prachtige auto Alwin, zeker die velgen maken het áf! :love:

Re: Mijn witte V70 D4

Geplaatst: 22.10.2015 - 17:45
door Hans oet Twent
Carfreak schreef: Alsof dat verbruik zo belangrijk is voor de verwende leaserijder :D
Wel, de 'grote boze mensenwereld' heeft de indruk dat met een lease auto alles kan en mag want het is van 'de baas'. De baas kan een werkgever zijn, maar de baas kan ook de eigenaar van een bedrijf zijn die geleased rijdt. Deze laatste betaald de auto dubbel! Hij koopt hem of betaald de lease bijdrage vanuit zijn bedrijf en krijgt ook nog eens de bijtelling over zich heen.

Daarnaast is het zo dat de leaserijder vanaf het in ontvangst nemen tot het weer inleveren van zijn leaseauto volledig aansprakelijk voor deze auto. Wanneer er teveel schade's enzo gereden wordt dan kan dat gevolgen hebben voor de berijder. Bij inleveren en er zit teveel schade aan de auto dan mag de berijder daarvoor tekenen. En wordt daar voor belast.

VWB het brandstof verbruik, ook daarop wordt gelet! Statistieken vwb brandstof verbruik worden iedere maand naar de leaserijders gestuurd. En ik kan je melden als dat uit de pas loopt heb je echt wat uit te leggen.
Waarvan akte.

Re: Mijn witte V70 D4

Geplaatst: 22.10.2015 - 19:49
door Carfreak
Bedankt voor de toelichting. Aan sommige reacties zag ik dat ik kenneljk een hele foute opmerking heb gemaakt. Dat was natuurljk niet de bedoeling.

Re: Mijn witte V70 D4

Geplaatst: 23.10.2015 - 17:04
door Hans oet Twent
Carfreak schreef: Bedankt voor de toelichting. Aan sommige reacties zag ik dat ik kenneljk een hele foute opmerking heb gemaakt. Dat was natuurljk niet de bedoeling.
NO PROBLEM..... Foute opmerking maakt niemand. Het is maar hoe je er mee omgaat....
Enniehow ON-TOPIC maar weer....

Alwin kom op op met fotokes van jouw dikke V70!

Re: Mijn witte V70 D4

Geplaatst: 24.10.2015 - 10:15
door rwa
Populair topic heb je geopend Alwin, en ook alweer aan het modificeren...
Dus echt weer plezier in het wagentje.. Nou fotookes dus voor de rest ...

Re: Mijn witte V70 D4

Geplaatst: 24.10.2015 - 23:48
door D5R-Design
En Door.......
Voor het missen van de van de nivomat hebben wij nu veren van Carsupport
Mijn eerste auto die verhoogd is met veren??
Ik rij met verschillende belading en aanhangers maar er staat ongeveer 150kg aan gereedschap onder het afdekzeil.
Na het inladen zakte hij behoorlijk in de kont en dat kwam het rij gedrag niet te goede. Ombouwen na Nivomat is niet te betalen. Veren, draagarmen
en schokbrekers.
Dus contact gezocht met Carsupport deze firma heeft als enige een progesieve veer. Volvo van der Veen heeft de veren gemonteerd.
Hun hebben ook mijn gemis van de standverwarming opgelost.
Oplossing is ERS (engine remote start) voorwaarden hiervoor zijn wel veel..
D4, automaat, model 2015 en alarm wat een geluk dat deze voorwaarden in mijn auto aanwezig zijn dus ik kan nu met de sleutel op 100mtr starten.
Voordeel verwarmen en koelen.. nadeel instellingen kachel aanpassen voor de juiste werking.
Op een regen achtige zondag wat in de weer met plakplastic geweest... spiegels ook Dynamic look gegeven..

Re: Mijn witte V70 D4

Geplaatst: 25.10.2015 - 09:03
door Rudyvg
Da's knap gedaan!

Re: Mijn witte V70 D4

Geplaatst: 25.10.2015 - 09:16
door V50 R
Leuke mods! Ga je trouwens je blok nog laten kietelen of heb je genoeg aan het huidige vermogen? Geniet van je voiture!

Re: Mijn witte V70 D4

Geplaatst: 25.10.2015 - 09:25
door rwa
Tja eenmaal gewent aan al die luxe, dan wordt het lastig met een opvolger

Re: Mijn witte V70 D4

Geplaatst: 25.10.2015 - 12:45
door D5R-Design
Juist Rudi..
En wie heeft mijn verpest..... :D

Re: Mijn witte V70 D4

Geplaatst: 25.10.2015 - 17:31
door rwa
Hahahahahaha..... :D

Dat is goed voor de foto's en dit leuke Topic dus :D

Nadat ik het afgelopen jaartje in een ....ssssst niet doorvertellen..... in een citroen C4 grand picasso heb gereden ben ik met gehaaste spoed naar Volvo garage gerend om vervolgens met een Zweedse demo thuis te komen. Daar zijn ze alleen de camera's op vergeten aan te kruisen op de bestellijst, die moeten er nog op verder weer helemaal compleet blij en tevreden. Bij Citroen werkte de extra opties net niet zo als ik van Volvo gewend was of helemaal tegendraads. Dus ook ik ben verwend geraakt aan de ergonomie van een Volvo!

Lastig hoor als je auto in de file niet zelf zijn ding doet :D