Pagina 2 van 2

Re: Gelaagd glas vs te water raken

Geplaatst: 27.10.2015 - 17:37
door V50 R
Vervelend voor je zoon dat hij daar last van had. Op de 2 S80's zaten gelaagde ruiten, nooit problemen mee gehad. En nu op de bmw F11 ook nergens problemen mee. Van de straling komt het simpelweg niet. Niet goed ventileren, zoals eerder genoemd, kan het natuurlijk wel veroorzaken. Zeker door de betere isolatie, maar niet door straling, dat is echt gebrabbel uit de fabeltjeskrant.

Re: Gelaagd glas vs te water raken

Geplaatst: 27.10.2015 - 17:49
door diesel01
V50 R schreef: Vervelend voor je zoon dat hij daar last van had. Op de 2 S80's zaten gelaagde ruiten, nooit problemen mee gehad. En nu op de bmw F11 ook nergens problemen mee. Van de straling komt het simpelweg niet. Niet goed ventileren, zoals eerder genoemd, kan het natuurlijk wel veroorzaken. Zeker door de betere isolatie, maar niet door straling, dat is echt gebrabbel uit de fabeltjeskrant.
Doe eens een fototje van de F11 in offtopic algemeen?? 8-) 8-)

Re: Gelaagd glas vs te water raken

Geplaatst: 27.10.2015 - 18:00
door V60_PHEV
Marcnij schreef:2: wachten tot de auto zover is gezonken dat je de deur kunt openen.
Mythbusters heeft dat een keer getest.
Toen bleek dat het drukverschil tussen buiten de auto en binnen te groot bleef om de deur te openen zolang de auto zonk.
Pas toen de auto op de bodem van het zwembad stond, kon Jamie de deur open krijgen.
Zelfs in een zwembad van maar een paar meter diep duurde dat al te lang om zonder duikfles te kunnen doen.
Conclusie toen was dat je echt zo snel mogelijk de auto uit moet.

Je moet er toch niet aan denken met een achterbank vol kinderen, ook niet zonder gelaagd glas

Re: Gelaagd glas vs te water raken

Geplaatst: 27.10.2015 - 18:09
door Thom
Minder windgeruis heb ik nooit iets van gemerkt, wel vind ik de waterafstotende coating prettig. Maar die kan je ook eenvoudig zelf aanbrengen. Relatief veel (nieuwere) Volvo's hebben deze optie omdat het in een aantrekkelijk geprijsd pakket zit, met bijvoorbeeld een alarmsysteem dat veel verzekeringsmaatschappijen eisen (klasse 3). Voor een paar euro's extra heb je dan keyless go en de dubbele ruiten. Anti-inbraak is wel mooi meegenomen, zeker als je een dure tablet of laptop naast je of achterin hebt liggen en er 'scootertuig' passeert bij het stoplicht..

Re: Gelaagd glas vs te water raken

Geplaatst: 27.10.2015 - 18:17
door V50 R
diesel01 schreef:
Doe eens een fototje van de F11 in offtopic algemeen?? 8-) 8-)
Stuur je wel even foto via pb, is wel het volvo forum hè! ;)

Re: Gelaagd glas vs te water raken

Geplaatst: 27.10.2015 - 18:51
door Conradi
V60_PHEV schreef:
Marcnij schreef:2: wachten tot de auto zover is gezonken dat je de deur kunt openen.
Mythbusters heeft dat een keer getest.
Toen bleek dat het drukverschil tussen buiten de auto en binnen te groot bleef om de deur te openen zolang de auto zonk.
Pas toen de auto op de bodem van het zwembad stond, kon Jamie de deur open krijgen.
Zelfs in een zwembad van maar een paar meter diep duurde dat al te lang om zonder duikfles te kunnen doen.
Conclusie toen was dat je echt zo snel mogelijk de auto uit moet.

Je moet er toch niet aan denken met een achterbank vol kinderen, ook niet zonder gelaagd glas
Klopt, zie Auto te water