en bankhangend nadenken over de materie reduceert iig het verbruik tot nul. Eerste winst
Vraag over het verbruik
-
MN-NL
- 5th Gear member
- Berichten: 1518
- Lid geworden op: 20.12.2010 - 13:45
als je het een beetje handig plant ligt je bestemming in een andere tijdszone, kom je eerder aan dan je vertrokken bent en is het verbruik per uur zelfs negatief.......
en bankhangend nadenken over de materie reduceert iig het verbruik tot nul. Eerste winst
en bankhangend nadenken over de materie reduceert iig het verbruik tot nul. Eerste winst
- Summum
- 6th Gear member
- Berichten: 4878
- Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
- Locatie: Midden Nederland
Ik geloof dat Aesthetics inmiddels gillend is weggerend, foei heren niet zo plagen!
Toch even een eigen ervaring delen. De laatste keer dat ik naar Denemarken reed heb ik op de heenweg zo stevig mogelijk doorgereden. Dat wil zeggen, waar de situatie het toeliet in NL en DK ca. 10km/u boven de max. toegestane snelheid en in Duitsland waar mogelijk 160 of meer. Uitschieters tot 200. Op de terugweg heb ik de hele weg de ACC op gezet, in NL en DK op de max. snelheid en in Duitsland continue op 130km/u gehad. Op deze rit van ca. 8-8,5 uur scheelde het welgeteld 20 minuten reistijd. Het verbruik was op de heenweg echter wel zo'n 15-20% hoger.
Toch even een eigen ervaring delen. De laatste keer dat ik naar Denemarken reed heb ik op de heenweg zo stevig mogelijk doorgereden. Dat wil zeggen, waar de situatie het toeliet in NL en DK ca. 10km/u boven de max. toegestane snelheid en in Duitsland waar mogelijk 160 of meer. Uitschieters tot 200. Op de terugweg heb ik de hele weg de ACC op gezet, in NL en DK op de max. snelheid en in Duitsland continue op 130km/u gehad. Op deze rit van ca. 8-8,5 uur scheelde het welgeteld 20 minuten reistijd. Het verbruik was op de heenweg echter wel zo'n 15-20% hoger.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 41660
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Zie je wel. Al dat gejakker is nergens voor nodig.
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- lint
- Geartronic member
- Berichten: 31278
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 00:12
- Locatie: Ridderkerk
Als je al wat langer auto rijdt is dat natuurlijk geen nieuws, brandstofverbruik is hoger en je hebt meer stress bij sneller rijden.
XC60 T6 PIH Ultra Thema dark 2025
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
BMW Z4 G29 sDrive20i 2024
MGB GT 1976
- snorremans
- 5th Gear member
- Berichten: 2298
- Lid geworden op: 07.03.2005 - 20:34
- Locatie: Zeist
Ik zou gewoon het eerste stuk overslaan
dat scheelt pas echt brandstof 
V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
- Fredraket
- 4th Gear member
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 08.03.2015 - 00:55
- Locatie: Wierden
FIETSEN!! Dat scheelt pas echt!
Groeten, Freddy
MY18 S90 D3 GT Momentum+; Intro line; 18"; Mussel blue en nog wat leuke opties
MY15 V60 D4 GT8 Ocean Race, Inscription Crystal White Pearl, Off Black leder met donkere hemelbekleding, Business Connect Pack, afneembare trekhaak
MY12 Peugeot 508SW 2.0 HDI 163pk BPL
Directie: MY98 Daihatsu Sirion 1.0DX MY08 Fiat Panda 1.2 Editione Cool
MY18 S90 D3 GT Momentum+; Intro line; 18"; Mussel blue en nog wat leuke opties
MY15 V60 D4 GT8 Ocean Race, Inscription Crystal White Pearl, Off Black leder met donkere hemelbekleding, Business Connect Pack, afneembare trekhaak
MY12 Peugeot 508SW 2.0 HDI 163pk BPL
Directie: MY98 Daihatsu Sirion 1.0DX MY08 Fiat Panda 1.2 Editione Cool
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9518
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
Theoretisch haal je met een fiets, met de rolweerstand en luchtweerstand op aarde, een verbruik van omgerekend ongeveer 480 kilometer met 1 liter benzine. Bij normale inspanning (dan levert een gezonde jongeman zo'n 200-300 Watt) rijdt je dan exact 20 kilometer per uur. Bij 'vol gas' (750 Watt) met een normale huis tuin en keuken fiets haal je 44 km/u, ik weet helaas niet wat dan het verbruik is maar die 480 kilometer haal je echt niet meer.
En voor de weetjes: Doe je hetzelfde op de maan bij 'vol gas' op dezelfde fiets, dan haal je zomaar 3820 kilometer per uur, de helft van de ontsnappingssnelheid van de maan
Dat je het even weet.
En voor de weetjes: Doe je hetzelfde op de maan bij 'vol gas' op dezelfde fiets, dan haal je zomaar 3820 kilometer per uur, de helft van de ontsnappingssnelheid van de maan
Dat je het even weet.
Laatst gewijzigd door JeroenSpock op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MIIVolvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- Fredraket
- 4th Gear member
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 08.03.2015 - 00:55
- Locatie: Wierden
Zat jij bij Ger in de klas?JeroenSpock schreef: Theoretisch haal je met een fiets, met de rolweerstand en luchtweerstand op aarde, een verbruik van omgerekend ongeveer 480 kilometer met 1 liter benzine. Bij normale inspanning (dan levert een gezonde jongeman zo'n 200-300 Watt) rijdt je dan exact 20 kilometer per uur. Bij 'vol gas' (750 Watt) met een normale huis tuin en keuken fiets haal je 44 km/u, ik weet helaas niet wat dan het verbruik is maar die 480 kilometer haal je echt niet meer.
En voor de weetjes: Doe je hetzelfde op de maan bij 'vol gas' op dezelfde fiets, dan haal je zomaar 3820 kilometer per uur, de helft van de ontsnappingssnelheid van de maan![]()
Dat je het even weet.
Groeten, Freddy
MY18 S90 D3 GT Momentum+; Intro line; 18"; Mussel blue en nog wat leuke opties
MY15 V60 D4 GT8 Ocean Race, Inscription Crystal White Pearl, Off Black leder met donkere hemelbekleding, Business Connect Pack, afneembare trekhaak
MY12 Peugeot 508SW 2.0 HDI 163pk BPL
Directie: MY98 Daihatsu Sirion 1.0DX MY08 Fiat Panda 1.2 Editione Cool
MY18 S90 D3 GT Momentum+; Intro line; 18"; Mussel blue en nog wat leuke opties
MY15 V60 D4 GT8 Ocean Race, Inscription Crystal White Pearl, Off Black leder met donkere hemelbekleding, Business Connect Pack, afneembare trekhaak
MY12 Peugeot 508SW 2.0 HDI 163pk BPL
Directie: MY98 Daihatsu Sirion 1.0DX MY08 Fiat Panda 1.2 Editione Cool
- VolvoTech
- 7th Gear member
- Berichten: 7671
- Lid geworden op: 13.07.2007 - 00:24
- Locatie: Schiedam
- Contacteer:
En in zijn achteruit?
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech
Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
-
Volvolof
- 3rd Gear member
- Berichten: 439
- Lid geworden op: 16.01.2007 - 22:45
- Locatie: Best
Even terugkomend op de originele vraag. Heel lang geleden werkte ik bij Van Doorne's Transmissie en kreeg ik ook plaatjes te zien van het motor rendement bij diverse toerentallen en belasting.
De toenmalige turboloze motoren hadden het hoogste rendement bij wat lagere toerentallen en bijna plankgas (zeg maar 80%).
Al lang voor het nieuwe rijden paste ik dat dus toe. Met relatief veel gas en tijdig opschakelen heb ik met een V70 2.4 benzine gemiddeld 8.6 l/100km gereden (over 140000km). Best netjes dacht ik.
Met mijn nieuwe 1.6 Turbo viel het verbruik met een dergelijke rijstijl zwaar tegen. Het gaspedaal minder diep intrappen bij het accelereren zodat die de overboost niet aanspreekt scheelt duidelijk in gebruik.
Blijkbaar passen ze iets van mengsel verrijking toe bij hoge belasting van die motor.
De toenmalige turboloze motoren hadden het hoogste rendement bij wat lagere toerentallen en bijna plankgas (zeg maar 80%).
Al lang voor het nieuwe rijden paste ik dat dus toe. Met relatief veel gas en tijdig opschakelen heb ik met een V70 2.4 benzine gemiddeld 8.6 l/100km gereden (over 140000km). Best netjes dacht ik.
Met mijn nieuwe 1.6 Turbo viel het verbruik met een dergelijke rijstijl zwaar tegen. Het gaspedaal minder diep intrappen bij het accelereren zodat die de overboost niet aanspreekt scheelt duidelijk in gebruik.
Blijkbaar passen ze iets van mengsel verrijking toe bij hoge belasting van die motor.















