Ik kijk nog steeds rond, helaas gisteren een storing in mijn huidige auto een Golf 6 .16 benzine. Bobine defect, deze is vervangen inclusief kabels en bougies. Kosten 350 euro (incl wegslepen naar de garage).
Wel jammer, maar goed over de 2.4 ik weet er twee te staan die ik wel zou willen kopen. Een bj2008 140pk automaat met 188.000km en een bj 2009 170pk handgeschakeld met 190.000km.
Zijn dat nog acceptabele km standen?
Ik zag ook ergens iets over olieverbruik, is de 2.4 daar gevoelig voor?
Vraag aan V50 2.4 rijders
- Summum
- 6th Gear member
- Berichten: 4842
- Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
- Locatie: Midden Nederland
Ik kan mij niet heugen ooit olie te hebben bijgevuld in die 7 jaar. Hooguit dus door de dealer bij regulier onderhoud.
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
- ijsga
- 5th Gear member
- Berichten: 1090
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
- Locatie: Zaandam
Ook hier zelden olie bijvullen. Halve fles op 15.000km ongeveer. En +/- 190.000 zijn prima kilometerstanden. Zorg er wel voor dat al het onderhoud gedaan is (distributie bij 180K), anders moet je dat zelf nog laten doen.
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Wat koste het wegslepen dan?sequence schreef: Ik kijk nog steeds rond, helaas gisteren een storing in mijn huidige auto een Golf 6 .16 benzine. Bobine defect, deze is vervangen inclusief kabels en bougies. Kosten 350 euro (incl wegslepen naar de garage).
Wel jammer, maar goed over de 2.4 ik weet er twee te staan die ik wel zou willen kopen. Een bj2008 140pk automaat met 188.000km en een bj 2009 170pk handgeschakeld met 190.000km.
Zijn dat nog acceptabele km standen?
Ik zag ook ergens iets over olieverbruik, is de 2.4 daar gevoelig voor?
250 euro?
Tijd voor een andere garage..?
Onderdelen zijn nog net geen 100 euro bij elkaar en drie kwartier werk bij zo,n Golf.
- Bavo
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 30.06.2013 - 19:08
- Locatie: Gemeente Ede
Al ruim 2 jaar naar volle tevredenheid een 2.4i uit 2008. Bijna 120.000 op de teller. Geen merkbaar olie verbruik.
Heerlijke soepele 5 cilinder. Verbruik zo tussen 9.2 en 9.6 op 100 km. Rij nogal eens korte afstanden, dus verklaarbaar.
Rij puur prive en nog geen 10.000 km op jaarbasis, dus beetje meer of minder verbruik doet er niet zo toe als je
een dergelijke auto wil rijden. Er is eigenlijk maar 1 probleem ..... wat wordt een 'vervanger' in de toekomst
Heerlijke soepele 5 cilinder. Verbruik zo tussen 9.2 en 9.6 op 100 km. Rij nogal eens korte afstanden, dus verklaarbaar.
Rij puur prive en nog geen 10.000 km op jaarbasis, dus beetje meer of minder verbruik doet er niet zo toe als je
een dergelijke auto wil rijden. Er is eigenlijk maar 1 probleem ..... wat wordt een 'vervanger' in de toekomst

Volvo S40, Volvo V40
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1370
- Lid geworden op: 27.12.2008 - 19:41
Ramon&Ramon schreef: Wat koste het wegslepen dan?
250 euro?
Tijd voor een andere garage..?
Onderdelen zijn nog net geen 100 euro bij elkaar en drie kwartier werk bij zo,n Golf.
Heb ook wel even gekeken naar de onderdelen, ik krijg nog een rekening.
De bobine van Bosch kost bij mister-auto 74 euro, dat is het duurste onderdeel.
Inclusief resetten van het gasklephuis nou ja laat het 1,5 tot 2 uur werk zijn heel ruim aangehouden.
Het wegslepen is geen specifiek bedrag voor afgesproken, ik stond in de buurt en hij had tijd om me weg te slepen. Het is een eenmanszaak dus dat kan niet altijd.
Ik wacht de rekening nog wel even af, maar inderdaag 350 euro (dat was zijn begroting zo ongeveer) lijkt mij inderdaad ook aan de hoge kant.
Ik zal wel eens informeren wat dit bij de dealer kost.
V40 T2 Nordic+
- berndw
- 2nd Gear member
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 25.08.2015 - 20:44
wordt dit verbruik door de boordcomputer aangegeven, of heb je het zelf bijgehouden a.d.h.v. tankbeurten? Mijn boordcomputer blijf maar rond de 11.5 l/100km aangeven bij vergelijkbaar gebruik als jou.Bavo schreef: Al ruim 2 jaar naar volle tevredenheid een 2.4i uit 2008. Bijna 120.000 op de teller. Geen merkbaar olie verbruik.
Heerlijke soepele 5 cilinder. Verbruik zo tussen 9.2 en 9.6 op 100 km. Rij nogal eens korte afstanden, dus verklaarbaar.
Rij puur prive en nog geen 10.000 km op jaarbasis, dus beetje meer of minder verbruik doet er niet zo toe als je
een dergelijke auto wil rijden. Er is eigenlijk maar 1 probleem ..... wat wordt een 'vervanger' in de toekomst![]()
Huidig:
VW e-Golf mk. VII 2020 (private lease)
Hiervoor:
Volvo V50 2.4i Summum Geartronic MY2006 zomer 17" Scotia / winter 16" Castalia
BMW 318ci 2000
Renault Clio 1.6 2003
Volkswagen Golf 1.9 TDI mk. IV 2003
Daewoo Nubira 2.0 1998
VW e-Golf mk. VII 2020 (private lease)
Hiervoor:
Volvo V50 2.4i Summum Geartronic MY2006 zomer 17" Scotia / winter 16" Castalia
BMW 318ci 2000
Renault Clio 1.6 2003
Volkswagen Golf 1.9 TDI mk. IV 2003
Daewoo Nubira 2.0 1998
- Bavo
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 30.06.2013 - 19:08
- Locatie: Gemeente Ede
Deze waarden werden/worden door de boordcomputer aangegeven. Heb het uiteraard wel een enkele keer geverifieerd en kwam wel op een iets andere waarde uit, maar dan heb ik het over de getallen achter de komma, iets van 2-tiende. De verschillen waren in ieder geval niet verontrustend. Maar goed, ook bij de tankbeurt kunnen er verschillen optreden. De ene keer "duw"
je de benzine wat meer aan dan een andere keer.
Het verbruik schommelt zo van 1 op 10.2 tot tegen de 1 op 11. Ben daarnaast geen strepen-trekker. Ik vind echter het rijden met de S40 2.4i, 5 cilinder op zich zoveel rij-plezier geven dat ik voorlopig nog niet hoef te denken aan goedkopere alternatieven.

Het verbruik schommelt zo van 1 op 10.2 tot tegen de 1 op 11. Ben daarnaast geen strepen-trekker. Ik vind echter het rijden met de S40 2.4i, 5 cilinder op zich zoveel rij-plezier geven dat ik voorlopig nog niet hoef te denken aan goedkopere alternatieven.
Laatst gewijzigd door Bavo op 01.01.1970 - 01:00, 3 keer totaal gewijzigd.
Volvo S40, Volvo V40
- Bavo
- 1st Gear member
- Berichten: 47
- Lid geworden op: 30.06.2013 - 19:08
- Locatie: Gemeente Ede
Ja, ik weet het een T5 mmmmm
Maar aan de andere kant langzamerhand de ruimte niet echt nodig en kijk af en toe met een scheef oog naar een 'mooie' c30. Dan zou dat een 2.0 'moeten'
worden. Een T5 kom je, voor zover ik weet, nog maar weinig tegen. En dan een turbo in combi met toch best wel korte ritjes (niet altijd lekker warm draaien)
heb het idee dat dit elkaar wat "bijt ? ", en dan ook nog de
, dus tja ??? De toekomst zal het uitwijzen ........

Maar aan de andere kant langzamerhand de ruimte niet echt nodig en kijk af en toe met een scheef oog naar een 'mooie' c30. Dan zou dat een 2.0 'moeten'
worden. Een T5 kom je, voor zover ik weet, nog maar weinig tegen. En dan een turbo in combi met toch best wel korte ritjes (niet altijd lekker warm draaien)
heb het idee dat dit elkaar wat "bijt ? ", en dan ook nog de

Volvo S40, Volvo V40
- ijsga
- 5th Gear member
- Berichten: 1090
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
- Locatie: Zaandam
Korte ritjes met turbo lijkt me geen issue, dat is meer een issue als je een diesel hebt lijkt me (en dan niet gerelateerd aan de turbo). En in de bebouwde kom moet je je sowieso gedragen, en daar buiten hebben we Flitsmeister toch?Bavo schreef: Ja, ik weet het een T5 mmmmm![]()
Maar aan de andere kant langzamerhand de ruimte niet echt nodig en kijk af en toe met een scheef oog naar een 'mooie' c30. Dan zou dat een 2.0 'moeten'
worden. Een T5 kom je, voor zover ik weet, nog maar weinig tegen. En dan een turbo in combi met toch best wel korte ritjes (niet altijd lekker warm draaien)
heb het idee dat dit elkaar wat "bijt ? ", en dan ook nog de, dus tja ??? De toekomst zal het uitwijzen ........

De T5 staat ook hier nog steeds op de verlanglijst, al heb ik recent van de Sint vernomen dat het pas volgend jaar wordt

Laatst gewijzigd door ijsga op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 218
- Lid geworden op: 24.08.2005 - 10:17
- Locatie: Veluwe
- Contacteer:
Ruim 5 jaar had ik een 2.4. Een heerlijke auto die ik nog best wel eens mis. De heerlijke roffel bij het even door trekken op toeren. Maar de huidige D 3 geartronic bevalt ook uitstekend, al hoor je wel minder de roffel......
Laatst gewijzigd door Dickertjedap op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V60 T4 Geartronic Summum '17. Via 440 1.8 DL '93, 440 2.0 Sports '96, V40 2.0 Europa '99, V40 2.0 Sports Edition '01, V50 2.4 Momentum '05, V50 D3 Momentum '10. Volvo V40 D4 Momentum '15
-
- 4th Gear member
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 28.09.2015 - 00:48
Potverdorrie als ik jullie verbruik zo zie, dan is dat ongeveer het zelfde als mijn 1.8. Ik rij per dag 30 km heen en terug naar werk. 1 op 12 haal ik niet. Rij best veel in de CC en dan tussen de 100 en 120. Terugweg wat harder. Dan had ik ook wel een 2.4 kunnen nemen. pfff 

XC70 2.5T 11-2003
V50 1.8 2005
V50 1.8 2005
- sebastiaan84
- 4th Gear member
- Berichten: 823
- Lid geworden op: 08.06.2015 - 12:01
- Locatie: Emmen
- Contacteer:
Troost je ik haal de 1 op 10 met dit weer (koud) niet eens met ongeveer hetzelfde aan woon-werkverkeer, over 100 km/h weg en altijd op CC. 

Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
- ijsga
- 5th Gear member
- Berichten: 1090
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
- Locatie: Zaandam
Ja mijn verbruik met veel snelweg is nu 9.7l/100km. Heb het idee dat de winterbanden ook wat onzuiniger zijn, maar de buitentemperatuur zal wel een grotere rol spelen..
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
- berndw
- 2nd Gear member
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 25.08.2015 - 20:44
Gisteren eens goed in de gaten gehouden, maar verbruik blijft gemiddeld op 11.5 staan. Gisteren snelweg, cruise control op 110 en verbruik zat tussen de 8.5 en 11.5 l/100km. Lag een beetje aan de wind en de weg. Maarja als ik dus in zijn gunstigste geval 8.5 haal met 100km/u dan kom ik daar bij lange na niet aan gemiddeld over snelweg en binnendoor. Snelweg rij ik altijd minimaal 110 cruise control, waar het kan 130. En dan binnendoor gewoon rustig optrekken. Dus waar mensen de 9l/100km gemiddeld vandaan halen, ik snap er niks van. Maar het kan natuurlijk gewoon aan mijn auto liggen. Misschien helpt het als ik de bak laat resetten/flushen. Hij heeft hiervoor in Duitsland dienst gedaan, dus misschien is hij gewend geraakt aan laat schakelen ofzo.
Huidig:
VW e-Golf mk. VII 2020 (private lease)
Hiervoor:
Volvo V50 2.4i Summum Geartronic MY2006 zomer 17" Scotia / winter 16" Castalia
BMW 318ci 2000
Renault Clio 1.6 2003
Volkswagen Golf 1.9 TDI mk. IV 2003
Daewoo Nubira 2.0 1998
VW e-Golf mk. VII 2020 (private lease)
Hiervoor:
Volvo V50 2.4i Summum Geartronic MY2006 zomer 17" Scotia / winter 16" Castalia
BMW 318ci 2000
Renault Clio 1.6 2003
Volkswagen Golf 1.9 TDI mk. IV 2003
Daewoo Nubira 2.0 1998
- ijsga
- 5th Gear member
- Berichten: 1090
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
- Locatie: Zaandam
Heb je het gemiddelde al eens gereset? Wordt gebaseerd op een vrij lange periode namelijk. En mijn eigen verbruik is sinds de bandenwissel en het koudere weer ook zeker met 1l/100km omhoog gegaan. Met hoofdzakelijk snelweg zit ik nu op een gemiddelde van 9,8l/100km. Dat was eerst 9,1.
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
- Camino
- 2nd Gear member
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 06.09.2015 - 18:17
Ben sinds drie maanden in het bezit van een V50 , 2.4 Aut. momentum. Wat een geweldige motor ligt er in. De 5 cilinder maakt een verslavende roffel die uitnodigt om het gaspedaal in te trappen. Helaas wordt het verbruik hierdoor wel wat hoger dus ik probeer me een beetje in te houden. Maar ik zou toch altijd de 2.4 boven de 2.0 verkiezen. Verbruik snelweg/stad is een wereld van verschil. Ik ben dus uiterst tevreden over de auto.
Als ik een minpuntje moet noemen dan is het de vering. Dit kan overigens ook specifiek aan mijn auto liggen maar tot op heden ben ik daar nog niet achter. Op slecht wegdek zoals slechte klinkerwegen en nog erger, kinderkopwegen daar hoor ik steeds een soort licht bonkend knokkelend geluid. Door verkoper is aangegeven dat dit bij het kort afgeveerde karakter hoort van deze auto. Als dit klopt vind ik dat dus niet echt fijn. Heb er echter mijn twijfels over. Stabilisator stangen al laten vervangen maar zonder resultaat. Er zitten echter veel potentiële oorzaken in het ophang- en veringsysteem dus mogelijk vind ik het nog wel en is het dus niet model specifiek.
Maar verder...........een TOPAUTO. Ik overweeg de auto nog wel bij Volvotune te laten tunen naar 170 pk.
Als ik een minpuntje moet noemen dan is het de vering. Dit kan overigens ook specifiek aan mijn auto liggen maar tot op heden ben ik daar nog niet achter. Op slecht wegdek zoals slechte klinkerwegen en nog erger, kinderkopwegen daar hoor ik steeds een soort licht bonkend knokkelend geluid. Door verkoper is aangegeven dat dit bij het kort afgeveerde karakter hoort van deze auto. Als dit klopt vind ik dat dus niet echt fijn. Heb er echter mijn twijfels over. Stabilisator stangen al laten vervangen maar zonder resultaat. Er zitten echter veel potentiële oorzaken in het ophang- en veringsysteem dus mogelijk vind ik het nog wel en is het dus niet model specifiek.
Maar verder...........een TOPAUTO. Ik overweeg de auto nog wel bij Volvotune te laten tunen naar 170 pk.
Laatst gewijzigd door Camino op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 218
- Lid geworden op: 24.08.2005 - 10:17
- Locatie: Veluwe
- Contacteer:
Ook ik haalde gemiddelden van 1 op 11,5. Met gemiddelde werk ritjes van 21 km per rit....... Met een 2.4 140 pk
Volvo V60 T4 Geartronic Summum '17. Via 440 1.8 DL '93, 440 2.0 Sports '96, V40 2.0 Europa '99, V40 2.0 Sports Edition '01, V50 2.4 Momentum '05, V50 D3 Momentum '10. Volvo V40 D4 Momentum '15
- MarcN
- 2nd Gear member
- Berichten: 96
- Lid geworden op: 27.08.2015 - 21:31
- Locatie: Noord-Brabant
Bekende uitspraak van verkopers/monteurs als ze het even niet meer weten is mijn ervaring. Als het voor je gevoel niet klopt dan is het meestal ook zo.Camino schreef: Door verkoper is aangegeven dat dit bij het kort afgeveerde karakter hoort van deze auto.
Volvo V50 2.0D Momentum MY05