Hallo, er zijn al een paar topics over zoektocht naar een 2.4 enzo.
Ik vroeg me af, hoe bevalt de auto de bezitters, rijeigenschappen, verbruik e.d.
Zijn er aandachtspunten, nadelen? (afgezien van wat hoger verbruik)
Heb gisteren een proefritje gemaakt in een 140pk 2.4 automaat en dat loopt erg mooi....
Vraag aan V50 2.4 rijders
- ijsga
- 5th Gear member
- Berichten: 1090
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
- Locatie: Zaandam
Rijdt heerlijk! De motor loopt heel soepel, ook in combinatie met de Geartronic. Aandachtspunten: echt heel weinig, er kan een ‘bugje’ met het oliefilterhuis/carterventilatie optreden. Dit was bij mij op ongeveer 110.000 en is netjes onder garantie vervangen. Je merkt dit door een fluittoon (en is tijdelijk te verhelpen door de oliepeilstok een stukje omhoog te trekken). Inmiddels 30.000 km verder en geen bijzonderheden (nu 140K op de teller staan). Roffelt ook erg lekker, zeker bij een koude motor
Het verbruik verschilt per berijder, maar is bij mij momenteel (met veel snelweg) 9.2L/100km, en ik houd wel van een beetje optrekken/doorrijden.

V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
- snorremans
- 5th Gear member
- Berichten: 2297
- Lid geworden op: 07.03.2005 - 20:34
- Locatie: Zeist
Het enigste nadeel wat ik ervaar is dat de auto ritjes te kort durensequence schreef: Hallo, er zijn al een paar topics over zoektocht naar een 2.4 enzo.
Ik vroeg me af, hoe bevalt de auto de bezitters, rijeigenschappen, verbruik e.d.
Zijn er aandachtspunten, nadelen? (afgezien van wat hoger verbruik)
Heb gisteren een proefritje gemaakt in een 140pk 2.4 automaat en dat loopt erg mooi....

V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
- Fons099
- 3rd Gear member
- Berichten: 352
- Lid geworden op: 19.10.2012 - 16:42
- Locatie: Venray
Hier ook alleen maar tevredenheid.
Heerlijke auto met voor mij voldoende ruimte.
Vooral de automaat rijdt heerlijk.
Verbruik was in het begin bij mij ca. 9l/100km.
Maar sinds ik rustiger rijd en bewuster de auto pak, zit ik al geruime tijd op 7,4l/100km.
Heerlijke auto met voor mij voldoende ruimte.
Vooral de automaat rijdt heerlijk.
Verbruik was in het begin bij mij ca. 9l/100km.
Maar sinds ik rustiger rijd en bewuster de auto pak, zit ik al geruime tijd op 7,4l/100km.
1993 Volvo 940 2.3 GLE, Bruin leer van binnen, ruim 360.000 op de klok, hobby auto
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
2005 V50 2.4 automaat. Mooi licht leer maar helaas zonder stoelverwarming...
1983 340 dl met jarretelaandrijving
1981 245 station (was op Curacao)
2003 V40 1.8 prestige volleder (in het mooie terra grey metallic)
2000 V70 2.4 aut.5 volleder
-
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 19.07.2015 - 15:11
Ik heb inmiddels bijna 40.000 in 2 jaar tijd gereden. Afgezien van een gebroken achterveer en het vervangen van een brandstoffilter (ivm schokken auto) geen zaken aan de hand gehad. De mijne was verlaagt en ben ik terug omhoog aan het leggen en binnenkort moet wellicht de katalysator vervangenworden, geeft ie af en toe foutmelding op. Moet zeggen hij bevalt super. Genoeg power om door te trekken en ook om schakellui te rijden, ik heb een handbak. Verbruik komt op ongeveer 8,6 liter per 100km.De mijne komt overigens uit 2004 en heeft nu 210.000 km gereden.
Nadeel? Als er een opvolger komt, moet er weer een fijne motor in liggen.....en die kosten een paar centen meer meestal.....
Nadeel? Als er een opvolger komt, moet er weer een fijne motor in liggen.....en die kosten een paar centen meer meestal.....
- ijsga
- 5th Gear member
- Berichten: 1090
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
- Locatie: Zaandam
Ook hier 40.000km in 2 jaar. Blijkbaar nodigt dit benzine blok uit om dieselachtige hoeveelheden kilometers te rijdenG.B. schreef: Ik heb inmiddels bijna 40.000 in 2 jaar tijd gereden. Afgezien van een gebroken achterveer en het vervangen van een brandstoffilter (ivm schokken auto) geen zaken aan de hand gehad. De mijne was verlaagt en ben ik terug omhoog aan het leggen en binnenkort moet wellicht de katalysator vervangenworden, geeft ie af en toe foutmelding op. Moet zeggen hij bevalt super. Genoeg power om door te trekken en ook om schakellui te rijden, ik heb een handbak. Verbruik komt op ongeveer 8,6 liter per 100km.De mijne komt overigens uit 2004 en heeft nu 210.000 km gereden.
Nadeel? Als er een opvolger komt, moet er weer een fijne motor in liggen.....en die kosten een paar centen meer meestal.....

V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
- berndw
- 2nd Gear member
- Berichten: 138
- Lid geworden op: 25.08.2015 - 20:44
Ik nu een paar weken in het bezit van een 2.4i uit 2005. Bijna niets dan lof. Heerlijke auto, goede wegligging, stuurgedrag e.d. Echt genieten elke keer. Ik kan nog niets zeggen over kosten en rare storingen want die heb ik nog niet gehad. Wel is bij mij het brandstofverbruik vrij hoog. Toen ik hem kocht heb ik de boordcomputer gereset en hij geeft nu na zo'n 1300km aan dat het gemiddeld verbruik op 11.5l/100km ligt. Ik had eigenlijk gedacht dat dit wel rond de 10 á 10.5 zou liggen. Maargoed, zoveel kost de benzine tegenwoordig niet, en misschien wordt dit nog wel minder na een wat langere tijd.
Huidig:
VW e-Golf mk. VII 2020 (private lease)
Hiervoor:
Volvo V50 2.4i Summum Geartronic MY2006 zomer 17" Scotia / winter 16" Castalia
BMW 318ci 2000
Renault Clio 1.6 2003
Volkswagen Golf 1.9 TDI mk. IV 2003
Daewoo Nubira 2.0 1998
VW e-Golf mk. VII 2020 (private lease)
Hiervoor:
Volvo V50 2.4i Summum Geartronic MY2006 zomer 17" Scotia / winter 16" Castalia
BMW 318ci 2000
Renault Clio 1.6 2003
Volkswagen Golf 1.9 TDI mk. IV 2003
Daewoo Nubira 2.0 1998
- m-kliko
- 4th Gear member
- Berichten: 639
- Lid geworden op: 06.07.2015 - 14:50
- Locatie: Prov. Utrecht
Ik heb nu een Volvo S40 2.4i voor een jaar. Echt heerlijke auto, geen op of aanmerkingen.
Motor loopt heerlijk soepel en rijdt lekker met de geartronic.
Verbruik zit ik zo op de 9.5l/100km. Toen ik voorheen veel binnendoor reed was het 10.4l. Dus snelweg doet zeker wonderen.
Tussendoor houd ik wel van lekker optrekken en sportief rijden. Maar op de snelweg gewoon cruisen met de cc. (Vaak wel 10/20km/h te hard indien de verkeersdrukte het toelaat
)
Misschien dat dit, icm met het genieten bij wat harder optrekken, de reden is voor het wat hogere verbruik in vergelijking met de anderen.
Motor loopt heerlijk soepel en rijdt lekker met de geartronic.
Verbruik zit ik zo op de 9.5l/100km. Toen ik voorheen veel binnendoor reed was het 10.4l. Dus snelweg doet zeker wonderen.
Tussendoor houd ik wel van lekker optrekken en sportief rijden. Maar op de snelweg gewoon cruisen met de cc. (Vaak wel 10/20km/h te hard indien de verkeersdrukte het toelaat

Misschien dat dit, icm met het genieten bij wat harder optrekken, de reden is voor het wat hogere verbruik in vergelijking met de anderen.

Laatst gewijzigd door m-kliko op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo S40 2.4i GT Edition II - Black and White
Je kan nooit teveel PK's hebben.
Je kan nooit teveel PK's hebben.

- cmckzjr
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 15.08.2014 - 09:57
Ik rijd een 2.4 automaat (2006 - 140pk - 120.000km)). Niets dan lof!
Heb er (pas) 25.000km mee gereden, en nog geen problemen gehad. Verbruik ligt rond de 9.5l/100km. Moet daarbij zeggen dat ik absoluut niet bewust/rustig rijd.
Toen ik 'm net had reed ik een stuk bewuster, en daarmee een stuk zuiniger. Toen zat ik op de 8-8.5l/100km.
Of de automaat een must is: nee hoor. Mijn voorkeur gaat in het algemeen uit naar een automaat, maar heb meerdere keren in een 2.4 handbak gereden, wat ook prima rijd!
Over het algemeen ligt het verbruik van een automaat wat hoger dan een handbak.
Heb er (pas) 25.000km mee gereden, en nog geen problemen gehad. Verbruik ligt rond de 9.5l/100km. Moet daarbij zeggen dat ik absoluut niet bewust/rustig rijd.
Toen ik 'm net had reed ik een stuk bewuster, en daarmee een stuk zuiniger. Toen zat ik op de 8-8.5l/100km.
Of de automaat een must is: nee hoor. Mijn voorkeur gaat in het algemeen uit naar een automaat, maar heb meerdere keren in een 2.4 handbak gereden, wat ook prima rijd!
Over het algemeen ligt het verbruik van een automaat wat hoger dan een handbak.
V50 2.4 AUT MY06
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Ik heb hem in m'n V70 liggen. Inmiddels 358.000 km op de klok. Behoudens een nieuwe ETM en een keer wat nieuwe motorsteunen nog nooit wat met het blok gehad. Loopt koud en warm als een zonnetje, verbruikt haast geen olie en hij loopt bijna 1 op 12 en met caravan bijna 1 op 9. Puik ding!
PS ik heb hem al sinds juni 2005!!
PS ik heb hem al sinds juni 2005!!
Laatst gewijzigd door Oceanracer op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 51
- Lid geworden op: 06.08.2014 - 21:35
Ook ik ben zeer tevreden. V50 2.4 geartronic 170000 km. Nu in 1,5 jaar 30000 km gereden, dit jaar waarschijnlijk minder. Motorisch geen problemen. Genoeg vermogen, voelt en rijdt rustig en stil. Maar bij doortrekken mooi geluid. Wel vorig jaar airco condensor laten vervangen, was kapot. En nu mogelijk aandrijfas.
Volvo V50 2.4 (140pk), 2008, geartronic, 144.000km
-
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 28.01.2011 - 15:36
Ook ik vind het een heerlijke motor.
Doordat de V50 relatief licht is, vind ik de motor ook genoeg pit hebben.
Ik heb hiervoor een V70 gerden met een zelfde motor, maar daar was het gewoon een luie, slome motor. Nu is het een best wel pittig ding.
Met name de koppel op de snelweg, dus vanaf ca 100 km p/u, is goed te te voelen.
Natuurlijk houdt deze motor van een aardige slok, ik rij nu al 3 tanks met een gemiddelde (volgens de BC) van 8,8 liter per 100 km.
Met de V70 had ik mazzel als ik de 9,6 haalde haha.
Wel heb ik nu de 170PK, de V70 was een 140PK die ik later gekieteld heb naar 188PK...maar daar ben ik minder over te spreken. Koppel leek na tuning minder, motor liep misschien wel iets soepeler maar daardoor ook minder pittig. Ik merkte direct als de tuning software tijdens een 2.0 beurt weer overschreven was.
Nu dus 170PK en die vind ik echt een aanrader. Heerlijk geluid, lekker rustig en indien gewenst pittig genoeg.
Ik keek eerst naar een turbo motor maar die schijnen toch nog best gevoelig te zijn, de turbo dan, dit blok voelt gewoon degelijk aan.
Doordat de V50 relatief licht is, vind ik de motor ook genoeg pit hebben.
Ik heb hiervoor een V70 gerden met een zelfde motor, maar daar was het gewoon een luie, slome motor. Nu is het een best wel pittig ding.
Met name de koppel op de snelweg, dus vanaf ca 100 km p/u, is goed te te voelen.
Natuurlijk houdt deze motor van een aardige slok, ik rij nu al 3 tanks met een gemiddelde (volgens de BC) van 8,8 liter per 100 km.
Met de V70 had ik mazzel als ik de 9,6 haalde haha.
Wel heb ik nu de 170PK, de V70 was een 140PK die ik later gekieteld heb naar 188PK...maar daar ben ik minder over te spreken. Koppel leek na tuning minder, motor liep misschien wel iets soepeler maar daardoor ook minder pittig. Ik merkte direct als de tuning software tijdens een 2.0 beurt weer overschreven was.
Nu dus 170PK en die vind ik echt een aanrader. Heerlijk geluid, lekker rustig en indien gewenst pittig genoeg.
Ik keek eerst naar een turbo motor maar die schijnen toch nog best gevoelig te zijn, de turbo dan, dit blok voelt gewoon degelijk aan.
V50 Edition2 2.4i GearTronic
-
- 1st Gear member
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 19.07.2015 - 15:11
Dieselachtige hoeveelheden dat komt inderdaad redelijk in de buurt, maar dan wel zonder de dieselachtige ellende......ik heb een 1.6D gehad....... nooooooit weer!ijsga schreef:Ook hier 40.000km in 2 jaar. Blijkbaar nodigt dit benzine blok uit om dieselachtige hoeveelheden kilometers te rijdenG.B. schreef: Ik heb inmiddels bijna 40.000 in 2 jaar tijd gereden. Afgezien van een gebroken achterveer en het vervangen van een brandstoffilter (ivm schokken auto) geen zaken aan de hand gehad. De mijne was verlaagt en ben ik terug omhoog aan het leggen en binnenkort moet wellicht de katalysator vervangenworden, geeft ie af en toe foutmelding op. Moet zeggen hij bevalt super. Genoeg power om door te trekken en ook om schakellui te rijden, ik heb een handbak. Verbruik komt op ongeveer 8,6 liter per 100km.De mijne komt overigens uit 2004 en heeft nu 210.000 km gereden.
Nadeel? Als er een opvolger komt, moet er weer een fijne motor in liggen.....en die kosten een paar centen meer meestal.....![]()
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1370
- Lid geworden op: 27.12.2008 - 19:41
Best leuk al die positieve verhalen, bedankt daarvoor! Enige waar ik een beetje mee zit is het wat hogere verbruik.
Maar aan de andere kant, hoe erg is dat met zo'n 10.000 km per jaar....
Maar aan de andere kant, hoe erg is dat met zo'n 10.000 km per jaar....
Laatst gewijzigd door sequence op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V40 T2 Nordic+
- ijsga
- 5th Gear member
- Berichten: 1090
- Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
- Locatie: Zaandam
Ook met 20.000 km per jaar overleef je dat prima hoor, ‘t is allemaal relatief.
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
- Summum
- 6th Gear member
- Berichten: 4842
- Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
- Locatie: Midden Nederland
Ik heb een V50 2.4 (140pk) geartronic Summum gereden van nieuw (2005) tot eind 2012. Ruim 7 jaar en bijna 180.000km. Ik kan alleen maar beamen dat het een heerlijke auto en motor is, die mij in die tijd nooit heeft laten staan of op onverwachte reparaties heeft 'getrakteerd'. Het verbruik was bij mij gemiddeld 10l op 100km. Bij korte ritten wat meer, bij lange ritten op cruisecontrol wat minder. Bij zo'n 10000 km per jaar is dat verbruik niet zo spannend lijkt mij. Je krijgt er een heerlijk soepele motor en verslavende vijfcilindersound voor terug.
Kortom, aanrader!
Kortom, aanrader!
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 202
- Lid geworden op: 22.07.2008 - 09:18
Zolang het alleen benzine is en er geen andere onverwachte kosten als vervelende reparaties bijkomen vind ik het prima, heb hem een jaar of 3 en begin hem steeds meer te waarderen.
-voorheen-
Kadett C coupe 1.2 '78
Volvo
340 1.4 '84
440 1.7 '89
460 1.8 '94
S40 1.8 automaat '99
S40 2.4 geartronic '06
-momenteel-
Knal passion rooie V40 t2 '16 'de towmaat' 225 PK 400 NM
Knetterende monza blauwe Opel kadett C coupe met Volvo b230a motor, Volvo m47 5 versnellingsbak, 4 x motorfiets carburateur, Volvo 240 Achteras, Volvo 240 schijfremmen ‘78
Kadett C coupe 1.2 '78
Volvo
340 1.4 '84
440 1.7 '89
460 1.8 '94
S40 1.8 automaat '99
S40 2.4 geartronic '06
-momenteel-
Knal passion rooie V40 t2 '16 'de towmaat' 225 PK 400 NM
Knetterende monza blauwe Opel kadett C coupe met Volvo b230a motor, Volvo m47 5 versnellingsbak, 4 x motorfiets carburateur, Volvo 240 Achteras, Volvo 240 schijfremmen ‘78
-
- 1st Gear member
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 09:56
Ik ben zelf ook een tijd op zoek geweest naar een v50 2.4 gt automaat, en heb hem uiteindelijk gevonden. Ik heb hem nu maar een paar weken maar het is een geweldige combi gt+2.4 5 pitter. De roffel is verslavend en het voelt in ieder geval weer 100% Zweeds. Hiervoor de 1.8 gehad wat erg tegenviel als je uit een v40 t4 komt.
Volvo v40 1.8 green 1998
Volvo v40 T4 black 1998
Volvo v50 1.8 black 2004
Volvo v50 2.4 black 2004
Volvo v40 T4 black 1998
Volvo v50 1.8 black 2004
Volvo v50 2.4 black 2004