Vervangen hogedruk sensor commonrail D5
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Ramon&Ramin is op 25 november voor het laatst op het forum geweest. Stuur de man een PM zou ik zo zeggen. Maar even voor de weet: auto al uit laten lezen door een dealer?
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Musicus
- 4th Gear member
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
- Locatie: Ulvenhout
Uitlezen gaf geen foutmeldingen.
Auto is vandaag weer door de APK gekomen met alleen een andere LSM (light switch module). Deze was gisteren kapot gegaan waardoor alle lampjes in het dashboard minimaal stonden. Ook kon ik geen mistlampen en mistachterlicht meer aanzetten en dat is natuurlijk wel noodzakelijk.
Andere erin gezet uit een demontage auto en voor €30 zijn we weer klaar.
Ik zie de onrustige motorloop maar weer een tijdje aan. Ik moet de investeringen goed gaan afwegen ten opzichte van de waarde van de auto. Op 5 nieuwe injectoren zit ik nu niet te wachten.
Mocht iemand nog een goede tip hebben dan hoor ik dat graag.
Auto is vandaag weer door de APK gekomen met alleen een andere LSM (light switch module). Deze was gisteren kapot gegaan waardoor alle lampjes in het dashboard minimaal stonden. Ook kon ik geen mistlampen en mistachterlicht meer aanzetten en dat is natuurlijk wel noodzakelijk.
Andere erin gezet uit een demontage auto en voor €30 zijn we weer klaar.
Ik zie de onrustige motorloop maar weer een tijdje aan. Ik moet de investeringen goed gaan afwegen ten opzichte van de waarde van de auto. Op 5 nieuwe injectoren zit ik nu niet te wachten.
Mocht iemand nog een goede tip hebben dan hoor ik dat graag.
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
- Musicus
- 4th Gear member
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
- Locatie: Ulvenhout
Oke, even een update.
Ik heb een i906 OBD2 scanner aangeschaft om onder andere wat storingen te kunnen uitlezen en te wissen. Ook kan deze life-data uitlezen waaronder de raildruk. Bij stationair is de druk ongeveer de 350 bar, maar met uitschieters naar 500 bar. Dat zijn de momenten die de onrustige loop veroorzaken.
Er zijn meerdere topics waar dit wordt beschreven en daar is de drukregelklep op de HD pomp de boosdoener. De rubbertjes gaan blijkbaar lekken. Heeft iemand deze al eens vervangen en is dit goed zelf te doen? Helaas is dit geen goedkoop artikel dus wellicht eerst een halen van de sloop om uit te proberen?
Ik heb een i906 OBD2 scanner aangeschaft om onder andere wat storingen te kunnen uitlezen en te wissen. Ook kan deze life-data uitlezen waaronder de raildruk. Bij stationair is de druk ongeveer de 350 bar, maar met uitschieters naar 500 bar. Dat zijn de momenten die de onrustige loop veroorzaken.
Er zijn meerdere topics waar dit wordt beschreven en daar is de drukregelklep op de HD pomp de boosdoener. De rubbertjes gaan blijkbaar lekken. Heeft iemand deze al eens vervangen en is dit goed zelf te doen? Helaas is dit geen goedkoop artikel dus wellicht eerst een halen van de sloop om uit te proberen?
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
- Musicus
- 4th Gear member
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
- Locatie: Ulvenhout
Nou, ik heb een andere drukregelklep gehaald en wilde deze gaan vervangen. Helaas zitten de 3 torxen zo vast dat ik al 1 bit heb gebroken. Eerst maar eens flink in de kruipolie zetten in de hoop dat dit doordringt tot het schroefdraad.
Wordt wel een lang verhaal zo.
Iemand nog meer tips voor deze 3 boutjes?
Wordt wel een lang verhaal zo.
Iemand nog meer tips voor deze 3 boutjes?
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
- Musicus
- 4th Gear member
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
- Locatie: Ulvenhout
Zo, vanochtend heb ik dan de klus kunnen klaren. De brandstofdrukregelaar op de hogedrukpomp was de boosdoener. Ik dacht eerst nog dat ik een verkeerde mee had gekregen van de sloop, maar het blijkt dat de codering ondertussen is vervangen.
Na vervanging loopt de motor mooi stationair, zonder de uitschieters.
Voor wie deze klus ook wil gaan doen: Het is een Bosch sensor die inmiddels 3 coderingen heeft (gehad)
Vroeger was het nummer 0928400493, dit is vervangen door nummer 0928400548 of nummer 0928400616
Volgens mij doen ze allemaal hetzelfde.
Handleiding:
Verwijder de afdekkap van de motor
Verwijder de deksel van het luchtfilter, de filter zelf en daarna de luchtfilterbehuizing. Deze komt los door hem recht naar boven te trekken.
Nu heb je genoeg ruimte om bij de regelaar te komen. Deze zit vast met 3 keer een torx 25. Bij mij zaten ze goed vast en ik heb ze even moeten laten schrikken. De torx zitten op een onhandige plaats, maar met een bit op een schroevendraaier kon ik er precies bij. Op deze manier kan je meer kracht zetten dan met een ratel.
Als de regelaar los os geschroefd kan je deze rustig van de HD pomp trekken. Hij zit nog een beetje vast door een rubber o-ring. Koppel uiteraard ook de connector los.
Monteren gaat in omgekeerde volgorde.
Ik had dit echt veel eerder moeten doen, in files en voor stoplichten heb je een veel rustigere auto. Ik heb dit probleem aangegeven bij 2 Volvo specialisten (die ook hier op het forum zeer goed staan aangeschreven) maar niemand is hier op gekomen of heeft even de brandstofdruk gecheckt. Doe er jullie voordeel mee!!
Na vervanging loopt de motor mooi stationair, zonder de uitschieters.
Voor wie deze klus ook wil gaan doen: Het is een Bosch sensor die inmiddels 3 coderingen heeft (gehad)
Vroeger was het nummer 0928400493, dit is vervangen door nummer 0928400548 of nummer 0928400616
Volgens mij doen ze allemaal hetzelfde.
Handleiding:
Verwijder de afdekkap van de motor
Verwijder de deksel van het luchtfilter, de filter zelf en daarna de luchtfilterbehuizing. Deze komt los door hem recht naar boven te trekken.
Nu heb je genoeg ruimte om bij de regelaar te komen. Deze zit vast met 3 keer een torx 25. Bij mij zaten ze goed vast en ik heb ze even moeten laten schrikken. De torx zitten op een onhandige plaats, maar met een bit op een schroevendraaier kon ik er precies bij. Op deze manier kan je meer kracht zetten dan met een ratel.
Als de regelaar los os geschroefd kan je deze rustig van de HD pomp trekken. Hij zit nog een beetje vast door een rubber o-ring. Koppel uiteraard ook de connector los.
Monteren gaat in omgekeerde volgorde.
Ik had dit echt veel eerder moeten doen, in files en voor stoplichten heb je een veel rustigere auto. Ik heb dit probleem aangegeven bij 2 Volvo specialisten (die ook hier op het forum zeer goed staan aangeschreven) maar niemand is hier op gekomen of heeft even de brandstofdruk gecheckt. Doe er jullie voordeel mee!!
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Berichten: 6353
- Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
- Locatie: Sassenheim-Teylingen
- Contacteer:
Mooi gevonden en herstelt, maar wel vreemd dat monteurs dat niet weten.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27540
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Bovenstaande how-to gaat voor een Euro 4 diesel niet op.
Daar zit de sensor weer aan de passagierskant vlakbij het stangetje van de wervelklep
Daar zit de sensor weer aan de passagierskant vlakbij het stangetje van de wervelklep
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Musicus
- 4th Gear member
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
- Locatie: Ulvenhout
Volgens mij heb jij het nog over de hogedruk sensor. Aangezien dat bij mij niet de oorzaak was heb ik nu ook de brandstofdrukregelaar vervangen die zit op de hogedrukpomp. En ik neem aan dat die bij een Euro 4 ook links zit, naast het luchfilterhuis.
Misschien moet ik de titel van het topic aanpassen. Even zoeken hoe dat moet.
Misschien moet ik de titel van het topic aanpassen. Even zoeken hoe dat moet.
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
- Musicus
- 4th Gear member
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
- Locatie: Ulvenhout
Na een aantal dagen rijden merk ik echt een groot verschil in rijgedrag. De motor reageert vlugger op het gas en het is makkelijker om vanuit stilstand op te trekken. In het verleden had ik nog wel eens dat dit vrij stoterig ging, nu is dat helemaal weg.
Ik kan iedereen die het probleem van een onregelmatige stationaire loop heeft adviseren om eens naar deze regelaar te kijken. Je krijgt er een andere auto voor terug.
Ik kan iedereen die het probleem van een onregelmatige stationaire loop heeft adviseren om eens naar deze regelaar te kijken. Je krijgt er een andere auto voor terug.
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27540
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Excuus je hebt gelijk, ik zat nog met de sensor in gedachten.Musicus schreef: Volgens mij heb jij het nog over de hogedruk sensor. Aangezien dat bij mij niet de oorzaak was heb ik nu ook de brandstofdrukregelaar vervangen die zit op de hogedrukpomp. En ik neem aan dat die bij een Euro 4 ook links zit, naast het luchfilterhuis.
Misschien moet ik de titel van het topic aanpassen. Even zoeken hoe dat moet.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 26.05.2014 - 12:33
Dankzij de bijdrage van Musicus heb ik mijn V70 D5 met succes gerepareerd. Symptomen waren hetzelfde. Brandstof Drukregelaar bij Rima besteld en ingebouwd. Super bedankt!Zo, vanochtend heb ik dan de klus kunnen klaren. De brandstofdrukregelaar op de hogedrukpomp was de boosdoener. Ik dacht eerst nog dat ik een verkeerde mee had gekregen van de sloop, maar het blijkt dat de codering ondertussen is vervangen.
Na vervanging loopt de motor mooi stationair, zonder de uitschieters.
Voor wie deze klus ook wil gaan doen: Het is een Bosch sensor die inmiddels 3 coderingen heeft (gehad)
Vroeger was het nummer 0928400493, dit is vervangen door nummer 0928400548 of nummer 0928400616
Volgens mij doen ze allemaal hetzelfde.
Handleiding:
Verwijder de afdekkap van de motor
Verwijder de deksel van het luchtfilter, de filter zelf en daarna de luchtfilterbehuizing. Deze komt los door hem recht naar boven te trekken.
Nu heb je genoeg ruimte om bij de regelaar te komen. Deze zit vast met 3 keer een torx 25. Bij mij zaten ze goed vast en ik heb ze even moeten laten schrikken. De torx zitten op een onhandige plaats, maar met een bit op een schroevendraaier kon ik er precies bij. Op deze manier kan je meer kracht zetten dan met een ratel.
Als de regelaar los os geschroefd kan je deze rustig van de HD pomp trekken. Hij zit nog een beetje vast door een rubber o-ring. Koppel uiteraard ook de connector los.
Monteren gaat in omgekeerde volgorde.
Ik had dit echt veel eerder moeten doen, in files en voor stoplichten heb je een veel rustigere auto. Ik heb dit probleem aangegeven bij 2 Volvo specialisten (die ook hier op het forum zeer goed staan aangeschreven) maar niemand is hier op gekomen of heeft even de brandstofdruk gecheckt. Doe er jullie voordeel mee!!