Mijn S60 loopt stationair erg onregelmatig. Iedere 3 tot 5 seconden geeft de motor uit zichzelf gas bij. Je ziet het toerental niet veranderen, maar je hoort het aan het geluid. Zeker wanneer je buiten de auto staat.
Ik heb dit eerder gehad, toen is de auto uitgelezen en bleek dat de druk op de commonrail erg wisselde. De sensor op de rail is vervangen voor een gebruikt exemplaar (deze zit links op de rails, boven de dynamo) en daarna was alles weer goed voor een paar jaar.
Nu heb ik dus precies hetzelfde euvel en wil daarom kijken of het helpt om de sensor weer te vervangen. In Vadis staat niets beschreven over het verminderen van de druk op de rails. Gewoon een kwestie van losdraaien en weer vastdraaien. Heeft iemand hier ervaring mee en kan hij dat bevestigen? Ik wil niet dat de hele motorruimte onder de diesel zit wanneer ik deze losdraai.
Bij de S40/V50 benzine moet je namelijk wel eerst het systeem laten leeglopen voordat je de sensor kan loshalen…
Het gaat om de sensor van Bosch nr. 0281002612
Vervangen hogedruk sensor commonrail D5
- Musicus
- 4th Gear member
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
- Locatie: Ulvenhout
Dat is dus mijn vraag….E.Werker schreef: Pas wel even op voor hoge druk..
Kan ik de sensor losdraaien zonder de diesel over me heen te krijgen? Er zal natuurlijk wat lekken, dat snap ik.
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Er loopt weinig dieselolie uit, ik denk ook niet dat het probleem daar zit namelijk.
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9336
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Bij mij is die zelfde sensor vorige maand vervangen. Gaf in VIda een foutmelding, iets met 750 Bar TE VEEL aan druk in de rail.
Gebruikte sensor er in en de melding was weg, maar mijn probleem niet. Hij stottert bij vol gas rond de 2000 toeren. Heel soms bij het verkeerslicht zakt het toerental even naar 600 toeren, om na een paar seconden weer naar 700 te gaan. Geen idee of dat iets met die sensor te maken had.
Gebruikte sensor er in en de melding was weg, maar mijn probleem niet. Hij stottert bij vol gas rond de 2000 toeren. Heel soms bij het verkeerslicht zakt het toerental even naar 600 toeren, om na een paar seconden weer naar 700 te gaan. Geen idee of dat iets met die sensor te maken had.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- Musicus
- 4th Gear member
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
- Locatie: Ulvenhout
Toen ik een paar jaar terug hetzelfde had viel de motor soms uit tijdens een file. De druk werd denk ik te laag om de motor draaiende te houden. Contact uitzetten en opnieuw starten was voldoende, maar het gaf geen prettig gevoel….staaf schreef: Ik kan je niet direct helpen, echter doet de mijne dit ook soms.
Net of er een verbruiker inschakelt. Ondervind je hier nog nadelen aan?
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
- Musicus
- 4th Gear member
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
- Locatie: Ulvenhout
Ik heb geen stotterende motor, en ook zie ik geen stijging in het toerental. Je hoort het alleen aan de motor bij stationair draaien en voelt het tijdens het rustig rijden op de cruise-control. Wanneer je 50 rijdt op de CC voel je de auto soms een klein moment versnellen om meteen weer terug te komen op de oude snelheid.JeroenSpock schreef: Bij mij is die zelfde sensor vorige maand vervangen. Gaf in VIda een foutmelding, iets met 750 Bar TE VEEL aan druk in de rail.
Gebruikte sensor er in en de melding was weg, maar mijn probleem niet. Hij stottert bij vol gas rond de 2000 toeren. Heel soms bij het verkeerslicht zakt het toerental even naar 600 toeren, om na een paar seconden weer naar 700 te gaan. Geen idee of dat iets met die sensor te maken had.
Heb je de sensor zelf vervangen? Is dat makkelijk gegaan?
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
- Musicus
- 4th Gear member
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
- Locatie: Ulvenhout
Waar denk jij dan aan Ramon?Ramon&Ramon schreef: Er loopt weinig dieselolie uit, ik denk ook niet dat het probleem daar zit namelijk.
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9336
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Nee ik heb de sensor laten vervangen door iemand van het S60 Forum, die werkt weer bij een Volvo specialist.
Was wel een gebruikte sensor uit een V70, maar de foutmelding in Vida was weg. Ik merkte daarna niets anders aan het rijden.
Was een klusje van nog geen minuut, en er is geen diesel gelekt. Ik heb het niet eens gezien zo snel deed hij dat.
Was wel een gebruikte sensor uit een V70, maar de foutmelding in Vida was weg. Ik merkte daarna niets anders aan het rijden.
Was een klusje van nog geen minuut, en er is geen diesel gelekt. Ik heb het niet eens gezien zo snel deed hij dat.
Laatst gewijzigd door JeroenSpock op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- Musicus
- 4th Gear member
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
- Locatie: Ulvenhout
Ik heb net de sensor verwijderd, maar ik heb helaas een verkeerde meegekregen. Komende week dus even terug voor de juiste. Het schroefdraad van deze sensor is veel groter waardoor het nooit past.
Losdraaien ging makkelijk (met een bahco, want ik heb geen sleutel 27) en er liep niets van brandstof uit.
Helaas is het klemmetje van de connector afgebroken. Dat krijg je met deze temperaturen en een auto van bijna 14 jaar oud. De connector zit wel vast, maar ik zal toch eens kijken of ik het geheel nog kan fixeren met een ty-rap oid. Of heeft iemand anders daar een goede oplossing voor?
Losdraaien ging makkelijk (met een bahco, want ik heb geen sleutel 27) en er liep niets van brandstof uit.
Helaas is het klemmetje van de connector afgebroken. Dat krijg je met deze temperaturen en een auto van bijna 14 jaar oud. De connector zit wel vast, maar ik zal toch eens kijken of ik het geheel nog kan fixeren met een ty-rap oid. Of heeft iemand anders daar een goede oplossing voor?
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27540
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Ook ik heb hem vanmorgen gewisseld.
Moest bij mijn Euro 4 blok wel wat ruimte maken, want de lange dop 27 paste er niet op anders en een baco is geen ruimte voor.
Liep iets brandstof uit, maar dat mag geen naam hebben.
Belangrijkste is dat de auto makkelijker start en stationair met koude motor veel rustiger loopt.
Oude sensor zat ook het nodige vuil in, dus de oorzaak laat zich wel raden.
Moest bij mijn Euro 4 blok wel wat ruimte maken, want de lange dop 27 paste er niet op anders en een baco is geen ruimte voor.
Liep iets brandstof uit, maar dat mag geen naam hebben.
Belangrijkste is dat de auto makkelijker start en stationair met koude motor veel rustiger loopt.
Oude sensor zat ook het nodige vuil in, dus de oorzaak laat zich wel raden.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27540
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Nee, sensor sluit mooi af.
Vandaag goed 200 km gereden en geen druppel diesel gezien op de plek van de sensor
Vandaag goed 200 km gereden en geen druppel diesel gezien op de plek van de sensor
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Musicus
- 4th Gear member
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
- Locatie: Ulvenhout
Ben er achter dat er 2 verschillende type sensoren zijn. Ik moet blijkbaar nr 0281002527 hebben ipv het nummer wat ik eerder schreef. Deze heeft een kleiner schroefdraad. Ik ben er alleen niet achter vanaf wanneer deze zijn veranderd. Morgen maar kijken of deze ook op voorraad is.
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
- Fredhead
- Geartronic member
- Berichten: 27540
- Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
- Locatie: Drenthe
Je hebt zelfs nog een versie met een knik erin, althans die werd mij ook geboden als een van de opties
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers
'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
- Musicus
- 4th Gear member
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
- Locatie: Ulvenhout
Ik hoorde net van het demontagebedrijf dat het enige verschil een koppelstukje is om het verschil in schroefdraad op te vangen…. Had ik dus al die tijd wel de goede in huis als ik tenminste dat koppelstuk ook even verwijderd had. Maar ja, wist ik veel...
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
- Musicus
- 4th Gear member
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 06.01.2008 - 15:47
- Locatie: Ulvenhout
Helaas, ook na het vervangen van de sensor blijft de motor staionair onregelmatig lopen zoals beschreven in m'n openingspost. Het heeft dus niet geholpen.
Jammer dat er iemand is die schreef dat het waarschijnlijk niet in de sensor zit, maar vervolgens maar niet wil aangeven waar het dan wel in kan zitten. Daar schiet natuurlijk niemand iets mee op…
Jammer dat er iemand is die schreef dat het waarschijnlijk niet in de sensor zit, maar vervolgens maar niet wil aangeven waar het dan wel in kan zitten. Daar schiet natuurlijk niemand iets mee op…
S60 D5 2002, 850.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km
S60 2.4 2009, 282.000km
V40 2.0 2004, 264.000km