V40 - Waar laten jullie je telefoon?

Geleverd vanaf bouwjaar 2012, in de basisversie V40, de stoere V40 CrossCountry en de sportieve V40 R-design
rsnhakan
8th Gear member
Contacteer:

Bij ons zit in dat zakje de lifehammer.
Laatst gewijzigd door rsnhakan op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Joh@n
3rd Gear member
Contacteer:

Longone schreef:
Hoe houd je dan je aandacht op de weg bij bijvoorbeeld Waze of Flitsmeister?
Ik kijk dan niet op m'n telefoon? Ik rij zelden (veel) te hard dus heb geen flitsmeister nodig. Mocht ik daar wel iets mee willen dan leg ik mijn telefoon op z'n kant voor de pook op de snelweg.
'17 Skoda Octavia 3 FL 1.6TDi DSG Style Business - Afbeelding Voorheen: '14 V40 D4 Momentum / '11 Golf 1.2TSi Highline / '07 Leon II 1.9TDi
Daylights
1st Gear member

Dank voor jullie input! Ik heb bij www.pdaplus.nl het volgende besteld:
- Volvo V40 10/2012- Kuda console 088440
- Apple iPhone 6/6S Brodit passieve houder 511660

Een passieve houder vind ik voldoende, doe makkelijk een dag met een volle accu en anders sluit ik wel een USB-kabeltje aan.
V50 R
6th Gear member

Goede keuze! Heb je veel plezier van straks. Pdaplus is ook een goede website!
JTC30
3rd Gear member

Vreemde keuzes maken ze bij Volvo de laatste tijd qua kostenreductie..
Allemaal van die dingen die handig zijn of typisch Volvo/veiliger..

- zakjes aan de stoelen verdwenen
- handgreep/zonnebril houder bestuurder verdwenen
- side markers aan de voorkant weg, eerst alleen reflector, later ook het lampje..

Waarom Volvo? Het is niet alsof die dingen zo duur zijn... En zeker de side markers vond ik gewoon typisch Volvo om die ook in Europa te introduceren.
Niet voor niets doen BMW en Mercedes tegenwoordig mee..
Laatst gewijzigd door JTC30 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
1998 Peugeot 106 1.5d Accent - 259k naar 273k in 5,5 maand
2006 Peugeot 206 1.4hdi air line - 226k naar 270k in 1 jaar en 3 maanden

2008 my2009 Volvo C30 1.8 sinds 30-3-2015 van 136k nu op 222k+
lancer
6th Gear member

Het zou kunnen dat deze zaken het slachtoffer zijn van gewichtsbesparingen. Per stuk stelt het qua gewicht niets voor, maar samen is het al gauw meer.
Poolrev
5th Gear member

Ik vermoed dat die sidemarkers aan de voorkant verdwenen zijn vanwege design-redenen. Doordat deze nu weg zijn, sluit het wat beter aan bij de richting die is ingeslagen met de XC90.

Overigens is ook BMW er weer vanaf gestapt...
sebasv40
1st Gear member

Mooie keuze! Ik denk dat ik maar voor dezelfde oplossing ga, maar dan met een actieve houder :-)
redfox
1st Gear member

JTC30 schreef: - zakjes aan de stoelen verdwenen
Dat is uitvoering specifiek. Op mijn Ocean Race uit december zitten deze zakken er aan de voorkant wel.
jringel77
Starter

heeft iemand aan de hand van best-practices misschien de beste plek om de kuda console te plaatsen?

punten die ik oppik van het forum:
-Letten op dat het dashboardkastje dicht kan
-Eventueel lipje verdikken met tape voor stevigheid
-Niet te laag
-Moet eigenlijk al stevig zitten zonder schroef

Nog punten die ik mis en mensen met foto's waarbij hij stevig zit en precies kunnen zeggen hoe zij de positie hebben bepaald?
V50 R
6th Gear member

Kuda kan toch maar op een plek? Je moet hem als het ware klemmen en dat kan maar op een manier.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door V50 R op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Fab1Man
2nd Gear member

Klopt, maar jringel77 heeft wel goede vragen op zich. Het schroefje heeft te veel speling (draait zich dol) en het klemmen werkt niet super, want het lipje buigt. Ik heb er nog geen tape omheen gedaan, maar ik vind het wel een goede tip. Ik heb de schroef echt nodig, anders zit ie scheef en hangt het handschoenenkastje erachter.
jringel77
Starter

V50 R schreef: Kuda kan toch maar op een plek? Je moet hem als het ware klemmen en dat kan maar op een manier.
Dat lijkt inderdaad. Als je echter leest op dit forum zie je toch dat de 1 beweert dat hij super stevig zit en bij de ander wat minder stevig. Mijn redenatie is daarbij dat het aan de locatie ligt van monteren. vandaar mijn vragen?
Fab1Man schreef: Klopt, maar jringel77 heeft wel goede vragen op zich. Het schroefje heeft te veel speling (draait zich dol) en het klemmen werkt niet super, want het lipje buigt. Ik heb er nog geen tape omheen gedaan, maar ik vind het wel een goede tip. Ik heb de schroef echt nodig, anders zit ie scheef en hangt het handschoenenkastje erachter.
ik heb ook ergens gelezen dat het lipje tegengesteld buigen ( naar buiten of binnen geen idee?) dat hij daardoor steviger zit.
Fab1Man
2nd Gear member

jringel77 schreef:
V50 R schreef: Kuda kan toch maar op een plek? Je moet hem als het ware klemmen en dat kan maar op een manier.
Dat lijkt inderdaad. Als je echter leest op dit forum zie je toch dat de 1 beweert dat hij super stevig zit en bij de ander wat minder stevig. Mijn redenatie is daarbij dat het aan de locatie ligt van monteren. vandaar mijn vragen?
Fab1Man schreef: Klopt, maar jringel77 heeft wel goede vragen op zich. Het schroefje heeft te veel speling (draait zich dol) en het klemmen werkt niet super, want het lipje buigt. Ik heb er nog geen tape omheen gedaan, maar ik vind het wel een goede tip. Ik heb de schroef echt nodig, anders zit ie scheef en hangt het handschoenenkastje erachter.
ik heb ook ergens gelezen dat het lipje tegengesteld buigen ( naar buiten of binnen geen idee?) dat hij daardoor steviger zit.
Ik heb van alles geprobeerd, maar zodra je 'm erin moet drukken buigt ie weer zo terug, dus ik denk dat je suggestie van tape heel goed is!
V50 R
6th Gear member

Nou kuda is geen hogere wiskunde, hij kan op één plek, en schroefje plaatsen, ja doen, daarvoor zit er een schroefgat en vervolgens plaatsen. Zit hij los, dan was de startpositie bij het schroeven niet goed naar boven. Makkelijker kan niet!
jringel77
Starter

V50 R schreef: Nou kuda is geen hogere wiskunde, hij kan op één plek, en schroefje plaatsen, ja doen, daarvoor zit er een schroefgat en vervolgens plaatsen. Zit hij los, dan was de startpositie bij het schroeven niet goed naar boven. Makkelijker kan niet!
en het gaat me inderdaad om het punt waar jij jezelf weerlegt :-) Blij dat iemand die beweert dat het eenvoudig is, alsnog mijn punt erkent.

Het ging namelijk om die startpositie te bepalen dat hij in 1x goed zit
V50 R
6th Gear member

Hah plaats hem nou maar gewoon, stelt niks voor. En als je de auto later weer inlevert zie je niks van het schroefgat.
GPT
1st Gear member

Longone schreef: Ik wil altijd een clip rechts van de middenconsole, zoiets als deze die blijkbaar niet meer leverbaar is: http://www.bol.com/nl/p/dashmount-volvo ... 025955338/

Dan een Brodit actieve houder eropschroeven, en daarbij moet je er goed op letten of die met of zonder iphone hoesje is. Draadje netjes wegwerken, kost je een half uur of zo.

Even slikken die totaal 100 Euro, maar dan heb je jaren plezier met een professionele oplossing en met een beetje geluk kun je de set dan uiteindelijk weer voor 40 Euro verkopen.
Deze is nog leverbaar via GCC. De importeur. Heeft ze op voorraad. Onder meer te bestellen via Brezan.
Ga er zo een bestellen.
Daylights
1st Gear member

Die van mij zit er inmiddels in, net zoals de foto van V50 R laat zien (dus eigenlijk zo hoog mogelijk). Ook ik merkte dat het handschoenenkastje niet meer makkelijk dicht ging, ook schoot de Kuda met wat wrikken los. Ik heb uiteindelijk het beugeltje wat links onder het dash geklemd wordt iets naar binnen gebogen en het gedeelte aan de rechterkant wat tegen het kastje aan kwam warm gemaakt met een fohn en toen iets naar binnen geduwd. Nu zit ie perfect!
GPT
1st Gear member

GPT schreef:
Longone schreef: Ik wil altijd een clip rechts van de middenconsole, zoiets als deze die blijkbaar niet meer leverbaar is: http://www.bol.com/nl/p/dashmount-volvo ... 025955338/

Deze is nog leverbaar via GCC. De importeur. Heeft ze op voorraad. Onder meer te bestellen via Brezan.
Ga er zo een bestellen.
Lekker dan, heb ik de dashmount, maar hoe krijg ik dit geïnstalleerd? Iemand een idee hoe ik de centrale console een stukje naar voren krijg? En zonder schade weer terug? Kan er zelf niets veel over terugvinden.
Bedankt alvast!
Plaats reactie

Terug naar “V40”