Pagina 2 van 2

Re: V60 of niet, dat is de vraag

Geplaatst: 24.01.2016 - 12:59
door stoerebink
Thom schreef: Welk audiolevel zat er in de XC60 en V60? Hierbij is er nog onderscheid in de Premium systemen, vanaf MY2015 werd het Harman/Kardon
Hoi Thom,

Ik had in de XC60 "Premium Audio" (zonder merk erbij genoemd). Klonk werkelijk briljant goed.
In de V60 heb ik de Harman Kardon-set. Haalt het er niet bij....

Re: V60 of niet, dat is de vraag

Geplaatst: 24.01.2016 - 13:02
door stoerebink
diesel01 schreef: @stoerebink wat een geld nog voor een D3 kinetic met 2wd
Tja, daar ga ik niet over. 'k weet wel dat de dealer er 3K op pakt (ik weet wat 'ie inkoop opleverde....)

Re: V60 of niet, dat is de vraag

Geplaatst: 24.01.2016 - 13:05
door stoerebink
RichieB schreef:
stoerebink schreef: -De V60 rijdt fantastisch, maar dat deed de XC60 ook.
Uiteraard is rijden beleving (en dat is heel persoonlijk) maar een D3 vergelijken met een D6 en dan geen verschil aangeven dat klinkt niet als een objectieve vergelijking. Je mist je XC60 nog heel erg denk ik.
Ik mis 'm soms wel inderdaad.
Maar: toegegeven: de D6-motor is wel soepeler, stiller en rijdt mooier dan de D3.
Maar of dat verschil nou zó groot is... waag ik te betwijfelen.

Re: V60 of niet, dat is de vraag

Geplaatst: 24.01.2016 - 13:32
door BlackcurrantV70
Het enige dat ik soms mis van mijn XC60 is de hogere zit, de Xc70 is ook ietsje hoger maar de XC60 was nog leuker.

Verder is de XC70 voor mij in alle opzichten een betere auto dan de XC60. (Persoonlijk smaak natuurlijk)

Re: V60 of niet, dat is de vraag

Geplaatst: 24.01.2016 - 15:05
door zender
D6 top auto heb hem nu 9 mnd en ben 50.000km verder.
Welk merk je ook kiest er zullen altijd exemplaren zijn die problemen opleveren.
Dat is bij Volvo niet anders.
Persoonlijk gevoel zal de doorslag moeten geven in combinatie met financieel gezond verstand.

Re: V60 of niet, dat is de vraag

Geplaatst: 24.01.2016 - 16:14
door Donker
MDB, het is inderdaad een mooie comfortabele auto waar je zuinig mee kunt rijden als je een rustige rijstijl hebt. 60K/jaar betekent dat je waarschijnlijk veel snelweg km maakt. Dan zul je het elektrisch rijden pas echt kunnen benutten als je regelmatig ook niet op de snelweg zit en bij voorkeur in de stad rijdt.

Ik heb nu na bijna 2 jaar en 100.000 km geen problemen (alleen koplampje) gehad en ben uiterst tevreden over de auto. Soms heb ik het idee dat negatieve aspecten extra veel aandacht krijgen op forums. De restwaardes vind ik nu nog erg hoog en dat zal over 3 jaar naar mijn verwachting relatief laag zijn als de 7% bijtelling er af gaat, zodat je rekening moet houden met een forse afschrijving. Aan de andere kant kost de V60 PIH met 7% ongeveer netto € 2500/jaar aan bijtelling en een vergelijkbare bolide al snel netto € 7.500/jaar. Wat kan je daar allemaal van betalen aan hogere afschrijving, onderhoud etc....

De motor zal niet meer slijten. Eerder in tegendeel. In hybrid start de diesel direct als het te koud is, in pure zal het Webasto dieselkacheltje (automatisch voorverwarmen aanzetten) het interieur en de motor voorverwarmen tijdens het elektrisch rijden. Of zelfs voor het instappen waarbij je in een ijsvrije auto stapt met warme motor. Op heel korte stukken zorg je dat de diesel helemaal niet aanslaat door in pure te rijden en andersom kun je de motor zelf altijd direct laten lopen.

Re: V60 of niet, dat is de vraag

Geplaatst: 24.01.2016 - 19:57
door RoaldH
stoerebink schreef:
RichieB schreef:
stoerebink schreef: -De V60 rijdt fantastisch, maar dat deed de XC60 ook.
Uiteraard is rijden beleving (en dat is heel persoonlijk) maar een D3 vergelijken met een D6 en dan geen verschil aangeven dat klinkt niet als een objectieve vergelijking. Je mist je XC60 nog heel erg denk ik.
Ik mis 'm soms wel inderdaad.
Maar: toegegeven: de D6-motor is wel soepeler, stiller en rijdt mooier dan de D3.
Maar of dat verschil nou zó groot is... waag ik te betwijfelen.
Na 15 à 20.000 km wordt de auto ook zuiniger. Eerst haalde ik ook "jouw cijfers" en nu is dat toch een stuk verbeterd.

Re: V60 of niet, dat is de vraag

Geplaatst: 24.01.2016 - 20:12
door s60magic
Onze PIH en die van een collega nu twee jaar geweest 0,0 problemen. Heerlijke auto.

Re: V60 of niet, dat is de vraag

Geplaatst: 25.01.2016 - 14:02
door jvov60
Mijn D6 rijdt al meer dan 100.000km zonder een enkel probleem. Ik klop nu op hout.
Als je het model mooi vindt en de ruimte voldoende voor je is. Dan is een D6 zeker aan te bevelen.
Let wel op de afwerking (vooral buitenkant) van de auto. Dat zit niet op het niveau van de prijs die ze voor de auto (nieuw) vragen.

Re: V60 of niet, dat is de vraag

Geplaatst: 25.01.2016 - 14:18
door diesel01
OGA244 schreef: Thom zijn vader heeft bij mijn weten geen pih, eigen ervaringen derhalve ook niet
Ik denk dat Thom zijn vader vanuit een Full option XC70 naar een V60 PIH is gegaan die kortgeleden is vervangen voor een voorraad XC60 D5 AWD full option en die deal is volgens mij niet gemaakt hij erg tevreden was over het product V60 PIH en de manier waarop de problemen te lijf werden gegaan....

Re: V60 of niet, dat is de vraag

Geplaatst: 25.01.2016 - 16:20
door RoaldH
diesel01 schreef:
OGA244 schreef: Thom zijn vader heeft bij mijn weten geen pih, eigen ervaringen derhalve ook niet
Ik denk dat Thom zijn vader vanuit een Full option XC70 naar een V60 PIH is gegaan die kortgeleden is vervangen voor een voorraad XC60 D5 AWD full option en die deal is volgens mij niet gemaakt hij erg tevreden was over het product V60 PIH en de manier waarop de problemen te lijf werden gegaan....
@diesel01: Je zou toch wel in 2015/6 mogen verwachten dat de gemiddelde Volvo dealer de "specifieke eigenaardigheden" van de PIH als zijn/haar broekzak kent. Tot september/oktober 2013 was er relatief weinig bekend voor de PIH en hebben veel rijders van het eerste uur als beta testers met hun dealers meegewerkt om samen te komen tot oplossingen. Het is jammer dat dat in dit geval (blijkbaar) niet gelukt is.

Re: V60 of niet, dat is de vraag

Geplaatst: 25.01.2016 - 16:24
door RoaldH
jvov60 schreef: Mijn D6 rijdt al meer dan 100.000km zonder een enkel probleem. Ik klop nu op hout.
Als je het model mooi vindt en de ruimte voldoende voor je is. Dan is een D6 zeker aan te bevelen.
Let wel op de afwerking (vooral buitenkant) van de auto. Dat zit niet op het niveau van de prijs die ze voor de auto (nieuw) vragen.
Klopt. Je moet de D6 zien als een auto van 45/50K. De laatste 10/15K zit gewoon in accu en andere zaken om elektrisch rijden mogelijk te maken.