Roept u maar een t5 of d5

Geleverd vanaf 2003
Gebruikersavatar
AJ V50 D5
2nd Gear member
Berichten: 128
Lid geworden op: 22.07.2014 - 15:31
Locatie: Utrecht

sequence schreef: Gemiddeld 1:14 met een diesel?
Ja, mijn D5 met Geartronic doet niet voor minder.

Woon-werkverkeer is 80 km-weg met de nodige rotondes; iets meer dan 30 km/dag vv.
De rest van de 25.000/jaar is een béétje stad, en voor de rest autosnelweg.
Waarbij ik dan 100 rijd waar moet, en 130 rijd waar mag.

Bij 120/130 km/h zie je de verbruiksmeter opeens veel ongunstigere waarden aangeven 8-) .

Andries.
Volvo V50 D5 Edition II Geartronic MY10
Gebruikersavatar
BlackcurrantV70
7th Gear member
Berichten: 8453
Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
Locatie: Tussen EBBR en EBAW

Met een V50 ?

Ik haal dit met mijn XC70 AWD !
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur

Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
Gebruikersavatar
AJ V50 D5
2nd Gear member
Berichten: 128
Lid geworden op: 22.07.2014 - 15:31
Locatie: Utrecht

BlackcurrantV70 schreef: Met een V50 ?

Ik haal dit met mijn XC70 AWD !
Tja...
http://www.autoweek.nl/verbruiksmonitor ... &model=V50

En op ons forum:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=28283

Dus persoonlijk ben ik niet zo heel erg ontevreden.
<_<
Volvo V50 D5 Edition II Geartronic MY10
Gebruikersavatar
Bas1982
3rd Gear member
Berichten: 445
Lid geworden op: 21.07.2012 - 16:43
Locatie: Duiven

T5 en dan chippen, door de kleine turbo dan onderin al veel meer vermogen dan een D5. Origineel is de T5 erg tam, na chip wordt het al een beest wat vanaf 2000 toeren oppakt en dan behoudt tot 5500 toeren.
'04 S40 T5

- 3"; downpipe - 2.5"; catback exhaust - custom made FMIC - 18"; Midir -Bilstein schroefset - Fasttech custom tuning
svv
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 21.02.2016 - 18:08

Hoeveel pk heb jij dan bas?
Gebruikersavatar
Bas1982
3rd Gear member
Berichten: 445
Lid geworden op: 21.07.2012 - 16:43
Locatie: Duiven

Hij is 3,5 jaar geleden getuned naar 294 pk en 500nm, ik heb nu ergens een vacuüm of sensor probleem die ik binnenkort ga aanpakken. Rij daardoor nu met 270 pk en 400nm.
'04 S40 T5

- 3"; downpipe - 2.5"; catback exhaust - custom made FMIC - 18"; Midir -Bilstein schroefset - Fasttech custom tuning
Gebruikersavatar
ijsga
5th Gear member
Berichten: 1090
Lid geworden op: 29.10.2013 - 12:44
Locatie: Zaandam

Wel even afzien hoor ;) Denk dat je die 100nm verschil wel goed zal merken.
V50 2.4 Geartronic, Edition 1, MY08. 17" Spartacus zomer / 17" Serapis winter. 178.500 km.
Volvo 480 ES 2.0 ’93 (2009-2010)
...

Gemiddeld 1:14 met een diesel?
Ja hoor. 1:13,5 tot 1:14 berekend aan de pomp. Dat over een volle tank met afwisselend verkeer: files, 80 op de cruise, rijden als een dweil en rijden alsof m'n leven er van af hangt. De handgeschakelde euro3 D5 die in m'n oude s60 zat was wat zuiniger. Ook een D5 koop je niet om de zuinigheid ;-)
...

Ik weet ook wel dat de T5 veel meer gebruikt. Ik heb er een week op legale wijze mee mogen rijden terwijl het maximale van de auto er uitgehaald werd. Ik was blij dat ik de brandstof niet hoefde te betalen...

Wat ik wil zeggen: 1 op 14 is niet heel zuinig als je je bedenkt waarom de meesten een diesel nemen. Als je zuinig met een diesel wil rijden koop je een 1.6D in plaats van een D5.

Maar terug on topic: de T5 bied naar mijn mening net wat meer rijbeleving (tegen hogere kosten). De D5 is meer een auto om tegemoet te komen in de wensen qua rijbeleving en de kosten enigszins te drukken als je veel kilometers maakt.
Gebruikersavatar
Bas1982
3rd Gear member
Berichten: 445
Lid geworden op: 21.07.2012 - 16:43
Locatie: Duiven

Denk dat het verbruik vooral door de automaat komt. Voor mijn T5 gechipt was reed ik er vrij gemakkelijk 1 op 14 mee gecombineerd +/-25 km woon werk verkeer. Nu die gechipt is kan ik 1 op 12 wel halen maar als de motor warm is maak ik elke dag gebruik van het extra vermogen en is het meer 1 op 9,5 bij woon werk verkeer. Ik heb de tank ook wel eens naar 350 km leeg gehad ;)

De Belgische jongen die mijn 19" heeft gekocht met een handgeschakelde C30 D5 stage 2+ naar +/- 260 pk en 600NM reed er gemakkelijk 1 op 18 mee, kon uiteraard ook veel lager dan dit uitkomen.

Ik rij rond de 15.000 km per jaar en dan is een T5 gewoon veel interessanter.
'04 S40 T5

- 3"; downpipe - 2.5"; catback exhaust - custom made FMIC - 18"; Midir -Bilstein schroefset - Fasttech custom tuning
Gebruikersavatar
Arnie82
2nd Gear member
Berichten: 156
Lid geworden op: 30.10.2011 - 14:16

Ik rij nu een V50 2.0D welke bij VolvoTune nog even wat aangepast is... Zal nu zo rond de 170pk met 370Nm zitten.
Heerlijke auto met een goed rijdbaar vermogen en koppel voor alle dag.

Hiervoor had ik een V70 T5 uit 1999... Dus nog het heerlijke 2.3 Turbo blok :D

Voor alle dag drive ability is de diesel voortreffelijk en met een betere actieradius (ook niet onbelangrijk) maar als ik minder Km's ga rijden komt er meteen weer een potente benzine... Koppel is heerlijk maar er gaat niks boven een geblazen T5 :love:

Ik lees dat je je ogen hebt gericht op een S40... maar waarom niet een S60R? Is denk ik ook best te regelen in je budget en ik denk dat je qua rij eigenschappen dan wel even een stapje omhoog gaat. Daarnaast is een R natuurlijk de koning ^_^

Dit wat voor je?
http://ww3.autoscout24.nl/classified/28 ... asrc=st|as
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey
Gebruikersavatar
Thuurc
4th Gear member
Berichten: 731
Lid geworden op: 03.07.2007 - 17:10
Locatie: Swalmen

Als het niet uitmaakt qua kostenefficiëntie dan een T5, simpel. Zelf rijd ik een gechipte V70R en dat is nóg leuker dan een T5. Echter als daily kan de R een (veel) duurdere grap zijn dan de T5. Letterlijk alles is duuder, onhandiger en gewoon meer werk om te vervangen.

Maar om bij de keuze tussen T5 en D5 te blijven: T5, done deal ;)
Volvo S40 TD, 1999
Volvo S40 1.9D, 2000
Volvo 850R, 1996
Volvo V70R, 2003

Volvo V60 2.0T, 2011
Gebruikersavatar
Bas1982
3rd Gear member
Berichten: 445
Lid geworden op: 21.07.2012 - 16:43
Locatie: Duiven

Denk dat een S40 T5 met bijna 300 PK en 500Nm leuker is dan een V70R met +/- 330pk en 450 NM en ruim 300KG zwaarder. Alleen met nat weet wat het in Nederland wel eens is zal bij een stoplicht de R leuker zijn. met droog weer is de S40 ook onder de 6 seconden naar de 100 te krijgen. De S40 T5 is met de Focus RS turbo naar de 380 pk te brengen zonder de internals te veranderen, bij de R moet je bij een volgende stap al wel de internals veranderen anders loopt het kapot.

Neemt niet weg dat ik een V70 R een hele dikke wagen vind, maar voor mij te groot. Heb je de ruimte nodig zou het ook mijn eerste keuze zijn.
'04 S40 T5

- 3"; downpipe - 2.5"; catback exhaust - custom made FMIC - 18"; Midir -Bilstein schroefset - Fasttech custom tuning
svv
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 21.02.2016 - 18:08

Arnie, ik wil niemand op zijn hart trappen, maar ik vind de s60 er maar lomp uitzien. De voorkant kan er nog mee door, maar ik vind de achterkant er lomp uitzien.

Doe mij maar de s40:D

Leuk trouwens om de ervaringen en meningen te horen van jullie.

Als het blok zo makkelijk te chippen is, hoe zit het dan met de betrouwbaarheid van het blok? Ik kan helemaal geen problemen vinden of slechte ervaringen. Dus ik ga er vanuit de problemen te verwaarlozen zijn? Of zijn er toch enige punten van aandacht?
Gebruikersavatar
Arnie82
2nd Gear member
Berichten: 156
Lid geworden op: 30.10.2011 - 14:16

svv schreef: Arnie, ik wil niemand op zijn hart trappen, maar ik vind de s60 er maar lomp uitzien. De voorkant kan er nog mee door, maar ik vind de achterkant er lomp uitzien.

Doe mij maar de s40:D

Leuk trouwens om de ervaringen en meningen te horen van jullie.

Als het blok zo makkelijk te chippen is, hoe zit het dan met de betrouwbaarheid van het blok? Ik kan helemaal geen problemen vinden of slechte ervaringen. Dus ik ga er vanuit de problemen te verwaarlozen zijn? Of zijn er toch enige punten van aandacht?
No worries... niks zo persoonlijk als smaak. :D

Wat ik echter wel denk is dat de S60 een fijnere rijders auto is. Een V50 (en S40) is een prima auto maar is niet te vergelijken met een S60 of V70 qua comfort. Daarnaast heeft een S60R AWD wat wel prettig kan zijn bij 300+ pk.
Qua betrouwbaarheid met chippen durf ik je niet te adviseren. Wat ik wel weet is dat de "oude" 2.3 blokken op dit vlak wat betrouwbaarder waren...
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey
svv
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 21.02.2016 - 18:08

Ik bedoelde eerder de betrouwbaarheid in de standaard trim 220pk. Ik was niet zozeer van plan om hem te chippen oid.
Gebruikersavatar
Arnie82
2nd Gear member
Berichten: 156
Lid geworden op: 30.10.2011 - 14:16

svv schreef: Ik bedoelde eerder de betrouwbaarheid in de standaard trim 220pk. Ik was niet zozeer van plan om hem te chippen oid.
Dat durf ik zo niet te zeggen maar ik hoor er nooit vreemde dingen over... Denk dat standaard deze blokken best betrouwbaar zijn.
Wellicht overbodig maar goed onderhoud is altijd essentieel en dat geldt zeker bij dergelijke auto's. Zorg dat je niet de ellende van een vorige eigenaar overneemt.
Laatst gewijzigd door Arnie82 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
'08 V50 2.0D / Summum / Electric Silver 477 / VolvoTune(d) / Dynaudio / RTI / 17" Freja dark grey
svv
1st Gear member
Berichten: 10
Lid geworden op: 21.02.2016 - 18:08

Ja, de ellende van de vorige eigenaar wil niemand, maarja je kan nooit in het blok of de turbo kijken.

Gelukkig biedt de aankoopkeuring al heel veel duidelijkheid.

Weet iemand trouwens of dit Duitsland ook mogelijk is?
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”