Ook bij de D4 14% kan er zonder problemen een Polestar chip in. Het maakt niet uit of je de 14 of 20% versie hebt.
Het maakt een wereld van verschil. Het zit niet zo zeer in de vermogenstoename maar meer in het bereik waarin de auto vermogen levert. Veel meer souplesse en het lijkt alsof nu wel alle pk's aanwezig zijn. Heb door Rica de begrenzer laten verwijderen waardoor zeer hoge topsnelheden mogelijk zijn. Dit werkt overigens al > 50K km's probleemloos. Km. stand auto is >90K.
D4 polestar upgrade: sorry meneer kan niet.
- PatrickOceanRace
- 1st Gear member
MY20 S60 T5 Polestar R-Design, Bursting Blue
MY17 S90 T5 Inscription Intro Line
MY16 C350E Lease Edition Plus
MY14 V40 D4 Ocean Race, Ocean Race Blue, Off Black leder, Business Connect Pack, BLIS, Lane Keeping Aid,Harman Kardon, DAB+, PCC & keyless drive, 17 inch Ixion.
MY04 BMW Z4 3.0I Steptronic
MY14 Audi A4 1.8TFSI Pro Line
MY 12 Volvo V50 2.0 Limited Edition
MY10 Volvo S60 D5 Geartronic Momentum
MY07 Volvo S40 T5 Geartronic Summum
MY17 S90 T5 Inscription Intro Line
MY16 C350E Lease Edition Plus
MY14 V40 D4 Ocean Race, Ocean Race Blue, Off Black leder, Business Connect Pack, BLIS, Lane Keeping Aid,Harman Kardon, DAB+, PCC & keyless drive, 17 inch Ixion.
MY04 BMW Z4 3.0I Steptronic
MY14 Audi A4 1.8TFSI Pro Line
MY 12 Volvo V50 2.0 Limited Edition
MY10 Volvo S60 D5 Geartronic Momentum
MY07 Volvo S40 T5 Geartronic Summum
-
- 6th Gear member
Lekker offtopic heren, het gaat er om dat volvo schijnbaar geen tuning meer levert voor de 14% d4. Wel opvallend, terwijl ze net bezig waren het hele gamma te voorzien van polestar pakketjes als we de reclame/marketing afdeling mogen geloven...
Laatst gewijzigd door V50 R op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Joh@n
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Volgens mij zijn er meerdere mensen hier op het forum met een D4 business van MY2015 die een Polestar optimalisatie hebben gedaan. Dus het kan wel gewoon. Heb er zelf het geld niet voor over, buiten dat mag het niet van mijn leasemaatschappij/verzekering.
-
- 1st Gear member
Ik heb zelf vorig jaar de D4 14% versie laten voorzien van de Polestar kit. Ik kreeg een mail van de dealer hierover i.v.m. een aanbieding. Toen ik contact opnam met Polestar om meer info te krijgen (bijvoorbeeld een vermogenscurve), vertelde de medewerker mij ook dat de tuning niet beschikbaar was voor mijn auto (een beetje amateuristisch wel...)
Gewoon dat mailtje van de auto dealer (waar jouw kenteken in staat) FW-en naar de leasemaatschappij. Die doen er als het goed is niet zo heel moeilijk over, aangezien Volvo zelf garantie geeft dat alle emissie waarden, verbruik en motorgarantie behouden blijven. Wat de prijs betreft zeer zeker de moeite waard als je korting kan krijgen + bruto/netto voordeel in de leaseprijs meegenomen als accessoire.
Ik was eerst erg sceptisch over de winst in cijfers (PK/nM) Maar na optimalisatie voelde het als een compleet nieuwe auto aan. Hij reageert veel directer/soepeler en in de mid-range toeren toch echt behoorlijk merkbaar met koppel.
Bij Rica Tuning zegt de lease maatschappij direct nee.
Gewoon dat mailtje van de auto dealer (waar jouw kenteken in staat) FW-en naar de leasemaatschappij. Die doen er als het goed is niet zo heel moeilijk over, aangezien Volvo zelf garantie geeft dat alle emissie waarden, verbruik en motorgarantie behouden blijven. Wat de prijs betreft zeer zeker de moeite waard als je korting kan krijgen + bruto/netto voordeel in de leaseprijs meegenomen als accessoire.
Ik was eerst erg sceptisch over de winst in cijfers (PK/nM) Maar na optimalisatie voelde het als een compleet nieuwe auto aan. Hij reageert veel directer/soepeler en in de mid-range toeren toch echt behoorlijk merkbaar met koppel.
Bij Rica Tuning zegt de lease maatschappij direct nee.
Laatst gewijzigd door db84 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Volvo V40 D4 R-Design
Osmium Grey metallic
Business Pack Connect & Winter Line
18" Ixion II
Polestar Tuning
Osmium Grey metallic
Business Pack Connect & Winter Line
18" Ixion II
Polestar Tuning
-
- 1st Gear member
Zijn er al mensen die na het tonen een servicebeurt hebben gehad van hun V40? Ik heb mijn "14% D4" in augustus op eigen kosten van Polestar-tuning laten voorzien. Bij mijn eerste servicebeurt 3 weken geleden is er o.a. een software-update uitgevoerd. Ik heb het idee dat de auto minder vlot aanvoelt dan voorheen. Gecombineerd met bovenstaande berichten is het door me heen geschoten dat hij weer voorzien is van 'normale' software.
Ik lijk op de "Power-meter" nog wel maximaal vermogen te halen bij 4000 toeren (in plaats van 4200), voor wat het waard is, maar gevoelsmatig is hij minder fel dan voorheen
Ik lijk op de "Power-meter" nog wel maximaal vermogen te halen bij 4000 toeren (in plaats van 4200), voor wat het waard is, maar gevoelsmatig is hij minder fel dan voorheen
V40 D4 R-design Polestar, MY2015.5, Business Pack Connect, Black Sapphire Metallic, 18" Ixion II, Eibach