Pagina 2 van 2
Re: D4 polestar upgrade: sorry meneer kan niet.
Geplaatst: 29.02.2016 - 11:36
door PatrickOceanRace
Ook bij de D4 14% kan er zonder problemen een Polestar chip in. Het maakt niet uit of je de 14 of 20% versie hebt.
Het maakt een wereld van verschil. Het zit niet zo zeer in de vermogenstoename maar meer in het bereik waarin de auto vermogen levert. Veel meer souplesse en het lijkt alsof nu wel alle pk's aanwezig zijn. Heb door Rica de begrenzer laten verwijderen waardoor zeer hoge topsnelheden mogelijk zijn. Dit werkt overigens al > 50K km's probleemloos. Km. stand auto is >90K.
Re: D4 polestar upgrade: sorry meneer kan niet.
Geplaatst: 29.02.2016 - 12:35
door OGA244
onderbouw dat eens wat beter met een linkje waarin dat Polestar verhaal aangetoond wordt
Re: D4 polestar upgrade: sorry meneer kan niet.
Geplaatst: 29.02.2016 - 13:23
door V50 R
Lekker offtopic heren, het gaat er om dat volvo schijnbaar geen tuning meer levert voor de 14% d4. Wel opvallend, terwijl ze net bezig waren het hele gamma te voorzien van polestar pakketjes als we de reclame/marketing afdeling mogen geloven...
Re: D4 polestar upgrade: sorry meneer kan niet.
Geplaatst: 29.02.2016 - 13:39
door Joh@n
Volgens mij zijn er meerdere mensen hier op het forum met een D4 business van MY2015 die een Polestar optimalisatie hebben gedaan. Dus het kan wel gewoon. Heb er zelf het geld niet voor over, buiten dat mag het niet van mijn leasemaatschappij/verzekering.
Re: D4 polestar upgrade: sorry meneer kan niet.
Geplaatst: 29.02.2016 - 13:40
door V50 R
Het was leverbaar johan, alleen sinds kort schijnbaar niet meer.
Re: D4 polestar upgrade: sorry meneer kan niet.
Geplaatst: 10.03.2016 - 16:11
door db84
Ik heb zelf vorig jaar de D4 14% versie laten voorzien van de Polestar kit. Ik kreeg een mail van de dealer hierover i.v.m. een aanbieding. Toen ik contact opnam met Polestar om meer info te krijgen (bijvoorbeeld een vermogenscurve), vertelde de medewerker mij ook dat de tuning niet beschikbaar was voor mijn auto (een beetje amateuristisch wel...)
Gewoon dat mailtje van de auto dealer (waar jouw kenteken in staat) FW-en naar de leasemaatschappij. Die doen er als het goed is niet zo heel moeilijk over, aangezien Volvo zelf garantie geeft dat alle emissie waarden, verbruik en motorgarantie behouden blijven. Wat de prijs betreft zeer zeker de moeite waard als je korting kan krijgen + bruto/netto voordeel in de leaseprijs meegenomen als accessoire.
Ik was eerst erg sceptisch over de winst in cijfers (PK/nM) Maar na optimalisatie voelde het als een compleet nieuwe auto aan. Hij reageert veel directer/soepeler en in de mid-range toeren toch echt behoorlijk merkbaar met koppel.
Bij Rica Tuning zegt de lease maatschappij direct nee.
Re: D4 polestar upgrade: sorry meneer kan niet.
Geplaatst: 16.03.2016 - 16:54
door D4r
Zijn er al mensen die na het tonen een servicebeurt hebben gehad van hun V40? Ik heb mijn "14% D4" in augustus op eigen kosten van Polestar-tuning laten voorzien. Bij mijn eerste servicebeurt 3 weken geleden is er o.a. een software-update uitgevoerd. Ik heb het idee dat de auto minder vlot aanvoelt dan voorheen. Gecombineerd met bovenstaande berichten is het door me heen geschoten dat hij weer voorzien is van 'normale' software.
Ik lijk op de "Power-meter" nog wel maximaal vermogen te halen bij 4000 toeren (in plaats van 4200), voor wat het waard is, maar gevoelsmatig is hij minder fel dan voorheen
Re: D4 polestar upgrade: sorry meneer kan niet.
Geplaatst: 17.03.2016 - 02:20
door Fab1Man
Ik herken het een klein beetje, maar je kunt het testen met puur het koppelingspedaal. Zonder tuning klapt het toerental in een keer naar 1100 toeren en met tuning kun je dit veel beter doseren.