Pagina 2 van 2

Geplaatst: 16.07.2009 - 11:27
door Henkvdz
AlexV70 schreef:Zo, dat is nog eens een oud topic omhoog helpen. :P
Ach ja, die opslagruimte op de server is er niet voor niets.
Kan je nog eens iets opzoeken. :D
Groet Henk

Geplaatst: 16.07.2009 - 14:10
door LPB T5
Haak ik hier gelijk maar op in...

Ik hoor een zachte tik bij lastwisselingen. Met name in z'n één of twee van gas los naar gas geven. Is dat op te lossen met die MOD-bouten en/of Locktite?

Geplaatst: 16.07.2009 - 15:15
door Thijs
LPB T5 schreef:Haak ik hier gelijk maar op in...

Ik hoor een zachte tik bij lastwisselingen. Met name in z'n één of twee van gas los naar gas geven. Is dat op te lossen met die MOD-bouten en/of Locktite?
Zou je kezelf niet eerst even voorstellen in het daarvoor bestemde rubriekje? :?:

Geplaatst: 16.07.2009 - 16:43
door LPB T5
@ Tarman T: rubriek na wat zoeken gevonden en een berichtje gepost.

Geplaatst: 18.08.2010 - 22:42
door renelle
paulbrouwer schreef:De tik die hierboven is beschreven is geen acuut probleem, het zijn zeker geen versleten homo-kineten o.i.d. Je kunt het enkel creeeren als je een keer achteruit hebt gereden en dan weer vooruit gaat (of andersom). Je kunt het voorkomen door dit uitermate zachtjes te doen (het heen en weer rijden). Het gaat om een kleine constructiefout t.h.v. de aandrijfas die in de Volvo garage voor enkele euro's opgelost kan worden d.m.v. een modificatie. Je kunt hierover bellen en ze weten meteen wat je bedoeld. In ieder geval mijn garage wel (waar ik altijd onderdelen haal als doe het zelver), het is Bluekens te Oosterhout (NBr).
Overigens versleten homo-kineten komen zelden voor.

gr Paul
Huld aan het forum! Na eerst zelf al van alles bekeken te hebben nu met hulp van dit topic weer opgelost. Met Loctite vastgezet en geluid is weg.

Als het weer terug komt, maar de speciale bouten bij Volvo halen...

Geplaatst: 24.08.2010 - 12:28
door bjacobs
De Volvo dealer bij mij in de buurt schrijft:

"Die bout met rubbere ring is specifiek voor de xc-90.

Voor een XC-70 modeljaar 2004 zoals de uwe schrijft Volvo voor, de aandrijfassen te verlijmen en nieuwe bouten te monteren.

Wij kunnen niet garanderen dat de XC-90 modificatie werkt voor uw model auto.

Wij zullen de XC-90 bouten dan ook niet monteren, Volvo zal er wel een reden voor hebben dat de bout modificatie alleen voor de XC-90 is voorgeschreven."

Zijn er dan ook speciale bouten voor de V70/XC70 ?

Geplaatst: 18.09.2010 - 23:12
door elianmars
AlexV70 schreef:
roberts60 schreef:Heeft er iemand ervaring met die speciale bouten van volvo?? Zo ja wat kosten ze??
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... &highlight

€ 18,- ex. ............. per stuk

Ik ben nu een half uur aan het zoeken, maar ik kan het onderdeelnummer van deze bouten niet vinden. En ik ben het een tijdje terug toch echt tegen gekomen op het forum.

Wie kan me helpen? [-o<

Geplaatst: 19.09.2010 - 14:59
door Frumpy
Ik heb even op de faktuur gekeken, onderdeelnummer is/was 30714142.

Past in ieder geval bij de S60, S80 en V70. XC70 weet ik niet.

Geplaatst: 19.09.2010 - 22:06
door elianmars
Frumpy schreef:Ik heb even op de faktuur gekeken, onderdeelnummer is/was 30714142.

Past in ieder geval bij de S60, S80 en V70. XC70 weet ik niet.

Super! Hartstikke bedankt! :D

Ik moet binnenkort de boel loshalen en dan is het een kleine moeite om ook de bouten gelijk te vervangen.


Edit: Met het onderdeelnummer opnieuw gezocht en terecht gekomen in het topic, waar ik het nummer een tijdje terug had gezien: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=34578#641737

Geplaatst: 25.09.2010 - 00:28
door elianmars
Nou, van de week de bouten besteld. Ik kon ze de volgende dag ophalen en heb ze 's avonds gemonteerd. De boel lag toch los voor het vervangen van draagarmrubbers.

Het voelt allemaal weer helemaal goed :)

Geplaatst: 26.09.2010 - 10:21
door Jurgen76
bij mijn v70 heb ik last gehad van het zelfde probleem. De garage heeft dit na wat omzwervingen wel opgelost, maar zijn me ng steeds uitleg verschuldigd over het hoe en wat. In de aanloop naar de oplossingen is inderdaad naar aandrijfassen gekeken, maar slechter nog, er zijn schokbrekers vervangen, en nu krijg ik daarvoor een gepeperde rekening. De tik is weg, maar er ligt een notatjes van een slordige 835 euro! Wat is nou redelijk om hiermee te gaan doen ?

Geplaatst: 26.09.2010 - 10:24
door jpwg001
Als alle problemen nu verholpen zijn... BETALEN! Je brengt je auto weg omdat je een reparatie wilt. Uiteraard moeten ze je duidelijk vermelden wat ze gedaan hebben, maar je moet wel betalen...