Van Rebel Blue naar Electric Silver

Rha007
5th Gear member

_XC70_ schreef: Ik had ooit eens zo'n tekkel in mn kar, ik heb echt een enorme hekel aan honden maar dit terzijde. Die rot tekkel klom op de een of andere manier omhoog door het rek en voelde zich blijkbaar zo schuldig door mijn geschreeuw dat hij van angst op mijn geperforeerde leer begon te plassen. Als een patatje door het rek geklommen dat snert dier. Mini hondjes en een rek dus niet doen, dan liever een net. Om wat voor hond gaat het hier, zo'n halve koe zeg maar? Meuren jongen, meuren! Hond in de auto stinkt toch, en dan zon draad kwijl aan je dure rek...bah! Als ik een hond zou hebben dan zou ik er een Twingo bij nemen en dan de hond op een plastic zak op de bijrijders stoel met alle ramen open.
Zoals ik al eerder schreef, hebben we voor de V70 gekozen speciaal om oa onze hond meer ruimte te geven tijdens de lange ritten. Je hebt wel een punt dat je het altijd blijft ruiken als er een hond in de auto heeft gezeten, hoe goed en netjes je de auto ook bijhoud.
En onze hond is inderdaad geen kleine jongen :D
V70 D4 GT Electric Silver Limited-Luxury Line Powered by Volvotune
V40 D2 Rebel Blue powered by Rica
V50 T5
Rha007
5th Gear member

hvt schreef: Ik heb in mijn v70n een stalen (blaf)rek.
Dit rek is makkelijk omhoog te klappen dmv gasveren.
Naar mijn mening een vereiste met honden achterin.
Komt ook bij dat ik het ook mooier vindt dan het netje. Ook qua doorkijk.
Wij hebben hem altijd naar beneden.
Het is zelfs zo dat als hij een keer omhoog zit, we het "kaal" vinden en hem bij de eerste stop naar beneden doen.

Maar niet alleen met honden, ook met andere bagage geeft het een veilig gevoel.
Laatst naar Schiphol met 4 personen, 4 koffers naast elkaar in de lengterichting met 2 handbagage koffers er nog bovenop. :D
Dan weet je zeker dat bij een eventuele noodstop de bagage ook achterin blijft.

Hiervoor hadden we een v40 classic. En hierin zat onze vorige Berner, teefje van 58kg, altijd met de kop scheef.
Onze huidige Berner is een stuk kleiner, maar deze kan met de labrador rondjes lopen achterin.
Groot voordeel van de 70 is ook dat er geen drempel is.
Een beschermstrip over de bumper is misschien wel een aanrader tegen beschadigingen.
In onze V50 zit ook een stalen rek en ergens vind ik dit ook wel stoer staan. Heb net even gekeken wat zo'n rek nieuw moet kosten, maar die krengen zijn behoorlijk prijzig. Anderzijds kan ik niet leven met het idee dat bij een noodstop onze beer door de de voorruit vliegt, ik zal de dealer eens vragen wat hij voor ons kan betekenen. Er zit gelukkig al een beschermstrip op de bumper.
Ik dacht dat onze bolle reu met 52kg al flink aan de maat was, maar bij een teefje van 58kg is ie dus niks haha.

Hier twee plaatjes van onze kanjer
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Laatst gewijzigd door Rha007 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
V50 T5
Rha007
5th Gear member

Rudyvg schreef: Dat is een verdraaid mooie kleur voor je V70 :)

Geniet van de nieuwe aankoop!
Thanks, ik kan niet wachten om eens lekker met onze nieuwe aanwinst te toeren.
V50 T5
Rha007
5th Gear member

fredhead schreef: Fraaie wagen!
Jammer dat je er 2 fijne auto's op in moet ruilen, maar er komt iets erg moois voor terug.
hvt schreef: Nu schiet me wel een vraag te binnen:
Is een afscheidingsnet net zo veilig als een stalen rek? Dit ivm de hond achterin.
Nee, het net is echt niet berekend op een hond.
Zou gewoon een stalen rek nemen. Zeker met zo'n grote lobbes :)
Het is inderdaad een beetje jammer, zeker omdat beide auto's fantastisch rijden. Dit waren mijn eerste Volvo's en hebben mij aan het Volvo-virus geholpen.
V50 T5
_XC70_

Mooi beest, kan niet anders zeggen. Nog geen hond tegengekomen op dit forum. Is dit nou een Bouvier of een Sint Bernard met zo'n vaatje om zn nek? Hij heeft het bloedheet volgens mij op deze foto's. Dat vind ik dan weer zielig.
hvt
5th Gear member

Die we nu hebben is volgens mij net geen 40 kg.
Ook weer een teef.

Ons stalen blafrek heb ik via marktplaats.
Erg geluk mee gehad.

Tja, een hond blijf je ruiken in een auto.
Maar nu we een CFE in de v70 hebben, laten we alle ramen nog een tijdje open en drukken dan later met de afstandsbediening de ramen dicht.
Scheelt toch iets.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
hvt
5th Gear member

_XC70_ schreef: Mooi beest, kan niet anders zeggen. Nog geen hond tegengekomen op dit forum. Is dit nou een Bouvier of een Sint Bernard met zo'n vaatje om zn nek? Hij heeft het bloedheet volgens mij op deze foto's. Dat vind ik dan weer zielig.
Er is een apart topic over honden.
honden

Dat jij die nog niet gezien hebt.
Volgens mij heb jij het hele forum al gelezen.
V40 1997(MY1998), 1.8, 320000km, summergreen, LPG, ecc, cc, half leer, verlaagd, heldere donkere koplampen.
V70 2004, 2.4 (140pk), Black Sapphire, Thor 17", Eibach pro-kit -30, Xenon, vol leer, ecc, cc, schuif-kanteldak, spoiler, mistlampen, HP-speakers, CFE.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=50941
Rha007
5th Gear member

_XC70_ schreef: Mooi beest, kan niet anders zeggen. Nog geen hond tegengekomen op dit forum. Is dit nou een Bouvier of een Sint Bernard met zo'n vaatje om zn nek? Hij heeft het bloedheet volgens mij op deze foto's. Dat vind ik dan weer zielig.
Bedankt en er is inderdaad een apart topic voor honden. Neem gerust eens een kijkje daar, wellicht ga je anders over honden denken :P
Maar ieder zijn ding hoor. De een houdt van honden, de ander weer van katten en sommigen moeten helemaal niks van dieren hebben.
Het is trouwens een Berner Sennen en geen Sint Bernard, dat zijn pas echt grote lobbesen. En als het Sint Bernard met een vaatje om zijn nek was geweest, dan had ik zelf de hele dag aan het vaatje lopen leurken :D

Nog even wat hondenles:
Een hond kan alleen zijn warmte kwijt door zijn of haar voetzolen en via de tong. Door te hijgen, krijgen ze dus enige verkoeling. Is niks zielig aan.
Laatst gewijzigd door Rha007 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
V50 T5
Rha007
5th Gear member

hvt schreef: Die we nu hebben is volgens mij net geen 40 kg.
Ook weer een teef.

Ons stalen blafrek heb ik via marktplaats.
Erg geluk mee gehad.

Tja, een hond blijf je ruiken in een auto.
Maar nu we een CFE in de v70 hebben, laten we alle ramen nog een tijdje open en drukken dan later met de afstandsbediening de ramen dicht.
Scheelt toch iets.
Mooi beesten :love:
Ik ga mp in de gaten houden. Wij hebben straks het schuifdak wat we eventueel op een kier kunnen laten. Ik moet zeggen dat ik de hondengeurtjes in de V50 nog mee vind vallen, maar dat komt natuurlijk omdat ik een hond gewend ben. De lederen bekleding in de V50 en straks in de V70 is natuurlijk ook een groot voordeel.
V50 T5
Hans oet Twent
8th Gear member

Ergens lees ik over Droge Tukkers...... Ik heb alleen een dröge bek as ik teveel gezopen heb... maar dat even terzijde. Een hond die stinkt is niet in orde. Een natte hond stinkt altied. Als een hond in de auto heeft gezeten en dat dier stinkt, en daarna de auto ook? Conclusie dan maak je dus niet direct alles schoon.

Als de allerliefste labrador van de hele wereld, ja die woont toevallig bij ons, in de auto heeft gelegen dat wordt dat iedere keer goed schoon gemaakt. Op vakantie iedere dag het kleed uit kloppen en ff met een lap en stofzuigertje door de achterbak. Klep ff open laten staan en de boel weer in pakken. Nergens last van! Ik wil dat gestink niet in de auto en zeker ook niet in huus.
Tenslotte dat beest komt alleen achterin en ik zeg alleen achterin en verder niet. Uitzondering een kort ritje naar de dierenarts mag voorin. Conclusie dus als die hond voorin gaat weet ze al hoe laat het is. Bij terugkomst wordt die plek dus direct schoongemaakt.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’ 20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”

Vanaf eind Aug.: C70 T5 Tourer My' 12 een onbegrensd 2e HANSje een zgn. "Empty Nest Volvo" op het Landgoed

MGB GT British Racing Green Classic Rally Car 1969 > SOLD!!!!!
Exit: '05 V70 D5 / '15 V70 D4 / '99 V70 2.5 / '17 V90 D4 / '19 V90 D4 / '15 V70 D4 / '21 V60 T6 recharge
Rha007
5th Gear member

Hans oet Twent schreef: Ergens lees ik over Droge Tukkers...... Ik heb alleen een dröge bek as ik teveel gezopen heb... maar dat even terzijde. Een hond die stinkt is niet in orde. Een natte hond stinkt altied. Als een hond in de auto heeft gezeten en dat dier stinkt, en daarna de auto ook? Conclusie dan maak je dus niet direct alles schoon.

Als de allerliefste labrador van de hele wereld, ja die woont toevallig bij ons, in de auto heeft gelegen dat wordt dat iedere keer goed schoon gemaakt. Op vakantie iedere dag het kleed uit kloppen en ff met een lap en stofzuigertje door de achterbak. Klep ff open laten staan en de boel weer in pakken. Nergens last van! Ik wil dat gestink niet in de auto en zeker ook niet in huus.
Tenslotte dat beest komt alleen achterin en ik zeg alleen achterin en verder niet. Uitzondering een kort ritje naar de dierenarts mag voorin. Conclusie dus als die hond voorin gaat weet ze al hoe laat het is. Bij terugkomst wordt die plek dus direct schoongemaakt.
Zo denk ik er ook over Hans, de hond komt niet verder dan de kofferruimte. In de V50 hebben we een rubberen kofferbakmat (komt ook weer in de V70) en als onze bolle weer eens een sloot in is gesprongen (hij heeft volgens mij de genen van een labrador :-/ ), dan maak ik bij thuiskomst direct alles schoon.
Maar als je geen hond bent gewend, dan ruik je volgens mij altijd wel of er een hond in de auto heeft gezeten.

Anyways,
zojuist heb ik de dealer gebeld of er al iets bekend is over een aflever datum. De werkplaats aldaar loopt over van het werk, dus ik heb nu afgesproken dat we de auto pas 2 April ophalen. Bij aankoop van de auto was mij al verteld dat door het uitvallen van een monteur de levertijd iets langer was dan normaal en mij maakt het eigenlijk ook niet zo veel uit wanneer ik de auto krijg (moet natuurlijk geen twee maanden duren), ik rijdt tenslotte nog steeds in een mooie auto.

Wat in het vat zit, verzuurd niet zullen we maar zeggen....
Laatst gewijzigd door Rha007 op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
V50 T5
Quota
6th Gear member

Hans oet Twent schreef: Als de allerliefste labrador van de hele wereld, ja die woont toevallig bij ons, in de auto heeft gelegen dat wordt dat iedere keer goed schoon gemaakt. Conclusie dus als die hond voorin gaat weet ze al hoe laat het is.
Nietus, de allerliefste lab heeft een piemel en woont bij ons! :P

En komt alleen achterin, altijd... en gaat ook graag naar de dierenarts
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Quota
6th Gear member

Rha007 schreef: Anyways,
zojuist heb ik de dealer gebeld of er al iets bekend is over een aflever datum. De werkplaats aldaar loopt over van het werk, dus ik heb nu afgesproken dat we de auto pas 2 April ophalen.
En heel slim de vertraging uitgeruild tegen een stalen bagagerek? (evt. 2e hands?)
Without fiction, there would not be reality

Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
Rha007
5th Gear member

Ben hard aan het zoeken, dus als je er nog een weet te vinden niet al te ver van Rotterdam vandaan, hoor ik het graag
V50 T5
Silver_R
6th Gear member

Voor de duidelijkheid, het rek ( de naam zegt het al ) is een hondenrek.
Kun je natuurlijk ook voor bagage gebruiken maar is wel minder veilig. Gebruik het rek zelf ook daarvoor hoor maar je moet jezelf niet rijk rekenen, of veilig rekenen in dit geval.
Het net is een veiligheidsnet en is vele malen veiliger betreft bagage e.d.
_XC70_

Rha007 schreef: Ben hard aan het zoeken, dus als je er nog een weet te vinden niet al te ver van Rotterdam vandaan, hoor ik het graag

"Bernard aan het zoeken, dus als je er nog een weet te vinden niet al te ver van Rotterdam vandaan, hoor ik het graag"

...Kon het niet laten, de letters vlogen zo naar binnen, sorry. Ik weet het, mega flauw!
Rha007
5th Gear member

:D, het is je vergeven
V50 T5
PGV90
6th Gear member

Dat rek is toch steviger dan het nylon net lijkt me,
misschien dat de gaten wat groter zijn......
Vind dat die cassettes van het net nogal ruimte innemen achter de bank.
Van XC70 naar V90 CC
V90 Cross Country AWD T5 Pro Polestar 2018 - Crystal White Pearl + zwart Nappa leer en een hele lijst extra's
XC70 T5 GT8 Polar+ my 2016 - Inscription Electric Silver + Chesnut leer
V70 T4 Limited Edition Saville Grey - 2012
Rha007
5th Gear member

Ik vind die cassette inderdaad ook veel ruimte innemen in de diepte. Maar het afdekscherm/rolhoes gaat er ook uit omdat we dit toch niet gebruiken, dus dat scheelt weer iets. Gelukkig zijn dit twee losse delen.
V50 T5
Roy tv
1st Gear member

FF geen honden vraag....

Hoe bevalt het rijden met je 19"en het standaard onderstel?

Groet, Roy.
Volvo V70 D5 momentum my08 geartronic,black/black 18"fortuna.
Volvo V70 T6 AWD momentum my08, electric silver/zwart leer. 18"balius.
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”