Zo is dat! De 205 wordt 225 na Polestar...een beest!NielsPHEV schreef:225 ? zal een getjoende 185 geweest zijn ?, de 205 pk is echt erg prettig en kan ook nog geupgrade wordenThijs schreef: Ik heb al met een V70 225 pk gereden, ben erg benieuwd naar de 205 variant.
V60 2011 D5 als trekker?
- Fredraket
- 4th Gear member
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 08.03.2015 - 00:55
- Locatie: Wierden
Ik ken de V70 niet zo goed qua stabiliteit of rijgedrag, weet wel dat de V60 prima onze caravan (1500kg op papier......) trekt en daarbij stabiel genoeg is. Maar ik zou niet alleen naar de massaverhouding kijken maar ook de lengte van zowel auto als caravan. De verhouding moet een beetje kloppen. Waarbij ik onze combinatie V60 en caravan (totale lengte incl. dissel 7.2mtr) op de grens vind. Een kortere auto wil ik niet voor de caravan hebben. Voordeel van de V60 is de relatief korte overhang achter en hij is relatief zwaar. Zorg er wel voor dat je ook wat lading in de V60 krijgt en niet alles in de caravan pakt, dat draagt bij aan een goede stabiliteit.
Veel plezier!
Veel plezier!
Groeten, Freddy
MY18 S90 D3 GT Momentum+; Intro line; 18"; Mussel blue en nog wat leuke opties
MY15 V60 D4 GT8 Ocean Race, Inscription Crystal White Pearl, Off Black leder met donkere hemelbekleding, Business Connect Pack, afneembare trekhaak
MY12 Peugeot 508SW 2.0 HDI 163pk BPL
Directie: MY98 Daihatsu Sirion 1.0DX MY08 Fiat Panda 1.2 Editione Cool
MY18 S90 D3 GT Momentum+; Intro line; 18"; Mussel blue en nog wat leuke opties
MY15 V60 D4 GT8 Ocean Race, Inscription Crystal White Pearl, Off Black leder met donkere hemelbekleding, Business Connect Pack, afneembare trekhaak
MY12 Peugeot 508SW 2.0 HDI 163pk BPL
Directie: MY98 Daihatsu Sirion 1.0DX MY08 Fiat Panda 1.2 Editione Cool
- jalex_h
- 6th Gear member
- Berichten: 2748
- Lid geworden op: 12.12.2014 - 19:20
- Locatie: Midden nederland
Ik kan me wel vinden in de woorden van Fredraket. Ik ken de V60 dan weer niet, maar alleen al naar de verhoudingen kijkend zou je met een combi gaan rijden waar je de grenzen wel erg opgezocht hebt. Als je die 1800 kg daadwerkelijk nodig hebt, zal het beladen heel nauw luisteren. Niet alleen de kogeldruk maar ook waar je de zware spullen stopt, namelijk dicht boven de as. Een te lage/hoge kogeldruk compenseren door gewicht voor of achterin te leggen zal niet voldoende zijn. En inderdaad veel in je auto leggen, zodat de auto ruim zwaarder weegt dan de caravan.
Ooit:
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
Een kale 440 1.7 DL uit 1989, een flink aangeklede V40 2.0 uit 1996
V70 D4 GT Nordic+ met een aantal leuke dingetjes uit 2015 zie hier
Een rode V90 T4 Business Sportuit 2019
Huidig: XC60 Essential Fusion Red
Je kunt beter een optimist zijn die ongelijk heeft dan een pessimist die gelijk krijgt.
- mga1600
- 6th Gear member
- Berichten: 3172
- Lid geworden op: 01.12.2007 - 09:22
- Locatie: nhn
25 jaar geleden reden we met een 125 pk auto en een caravan van 1200 kg over de Alpen. Zonder enig probleem. Dus natuurlijk scheurt iedere hedendaagse Volvo die caravan lachend en fluitend over de wegen in Europa.
XC60 T6 Ultimate Dark my24
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Volgens mij mocht een 2000 Mondeo met 90 hele pk's ook 1800 kg trekken. Maar ik weet van verschillende mensen dat bepaalde audi's erg instabiel zijn met aanhanger. Volgens mij waren dar A4 stations. Wel frappant, onafhankelijk van elkaar hoorde ik daar meerdere mensen over, tot inruilen aan toe.
Laatst gewijzigd door Thijs op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Volgens mij zijn de pks nauwelijks een probleem, onze 1500 kg Knaus heb ik met een gekietelde S40 2.0D opgehaald. Optrekken was geen probleem maar ik vond het maar wiebelig rijden.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8502
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Voor al die caravan problemen hebben ze destijds B&Bs uitgevonden 
Heelijk cruisen zonder sleurhut van de ene B&B naar de andere

Heelijk cruisen zonder sleurhut van de ene B&B naar de andere

Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Thijs schreef: Zoals gezegd, het vermogen ben ik niet bang voor. Rijgedrag wil ik meer van weten
Het rijgedrag van een Volvo V60 D5 is op zich geen straf, echter, zonder sleurhut rijdt elke Volvo beter (en het verkeer erachter ook...


Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Haha, b&b! Met twee wilde kindertjes, nee hoor! Die gaan lekker op de camping!
Ik heb net contact gehad met Volvo NL Beesd, geen enkel probleem om een last te trekken met een auto met 4c onderstel. Dan is dat ook maar weer uit de wereld!
Ik heb net contact gehad met Volvo NL Beesd, geen enkel probleem om een last te trekken met een auto met 4c onderstel. Dan is dat ook maar weer uit de wereld!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Zal wel een "eeuwige" discussie worden, in NL heeft in de brochures gestaan (of staat nog steeds) dat het monteren van een trekhaak icm four-C afgeraden wordt (is wat anders dan verboden).lint schreef: Dan moet Volvo NL Beesd dat eens goed communiceren met de Volvodealers in Nederland.
Ik heb op mijn Duitse V70 met four-C een af fabriek afneembare trekhaak zitten... heb er ook al eens een lange boottrailer achter gehad, niets gemerkt qua rijgedrag tov nivomaten. Ik zou het onderstel wel gewoon in comfort modus zetten, is het systeem passief, kan er het minste misgaan.
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- BraboFrits
- 5th Gear member
- Berichten: 1270
- Lid geworden op: 21.04.2014 - 16:39
- Locatie: Tilburg
Volgens mij heb ik iets gemist, waarom zou dat een probleem zijn?Thijs schreef: Ik heb net contact gehad met Volvo NL Beesd, geen enkel probleem om een last te trekken met een auto met 4c onderstel. Dan is dat ook maar weer uit de wereld!
Mijn V70 heeft ook 4c en onze caravan van (geladen) 1600 kg trek ik probleemloos. Ik zet dan de 4c op 'Sport' zodat 'ie nog iets veert.
Voorheen FritsieV70
Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21182
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Volvo raad af om een trekhaak te monteren icm fourC.FritsieV70 schreef:Volgens mij heb ik iets gemist, waarom zou dat een probleem zijn?Thijs schreef: Ik heb net contact gehad met Volvo NL Beesd, geen enkel probleem om een last te trekken met een auto met 4c onderstel. Dan is dat ook maar weer uit de wereld!
Mijn V70 heeft ook 4c en onze caravan van (geladen) 1600 kg trek ik probleemloos. Ik zet dan de 4c op 'Sport' zodat 'ie nog iets veert.
De dempers schijnen niet geschikt te zijn voor het trekken van aanhangers..
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- BraboFrits
- 5th Gear member
- Berichten: 1270
- Lid geworden op: 21.04.2014 - 16:39
- Locatie: Tilburg
Tja, da's voor mij mooi (of lelijk) te laat dan. Wel vreemd omdat mijn (afneembare) trekhaak een Volvo haak is.diesel01 schreef: Volvo raad af om een trekhaak te monteren icm fourC.
De dempers schijnen niet geschikt te zijn voor het trekken van aanhangers..
Het zal wel meevallen, misschien wel ooit wat eerder de dempers achter vervangen maar dat zien we dan wel weer.
Laatst gewijzigd door BraboFrits op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Voorheen FritsieV70
Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
Volvohistorie:
- Heden: XC90 T8 model 2016 Inscription Magic blue, blond lederen interieur.
- Van 2014 tot 2020: V70 MY2011 D5 model 2012 Momentum
- Lang geleden: Volvo 240 DL station
- Nog langer geleden: Volvo 340 GL
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Ook met Volvo Beesd gesproken hierover Diesel01? Alle beweringen hierover zijn ontkracht. Het kan zijn dat de auto anders reageert, maar dat is alles. Als het niet veilig zou zijn zou er geen trekgewicht op het kenteken van de auto staan. Het enige wat gebeurd is dat de auto sneller gaat doorhangen aan de achterkant wat mensen een onveilig gevoel zou geven. Het is immers geen nivomat.
Ik heb via de mail en over de telefoon hier contact over gehad.
Ik heb via de mail en over de telefoon hier contact over gehad.
Laatst gewijzigd door Thijs op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13762
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
daarmee communiceerde volvo nl toch steeds wat anders, overal in de brochures en verdere techische info staat dat het ontraden wordt,.lint schreef: Dan moet Volvo NL Beesd dat eens goed communiceren met de Volvodealers in Nederland.
Maar de klant is koning, wil hij voorop zijn auto ook een trekhaak moet ik even rekenen wat dat qua tijd meer vraagt..
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Maar waarom als ik mail en bel valt dat allemaal wel mee dan? Is Volvo Beesd ook niet goed op de hoogte dan?OGA244 schreef:daarmee communiceerde volvo nl toch steeds wat anders, overal in de brochures en verdere techische info staat dat het ontraden wordt,.lint schreef: Dan moet Volvo NL Beesd dat eens goed communiceren met de Volvodealers in Nederland.
Maar de klant is koning, wil hij voorop zijn auto ook een trekhaak moet ik even rekenen wat dat qua tijd meer vraagt..
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- OGA244
- 8th Gear member
- Berichten: 13762
- Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
- Locatie: Skåne
Onder hun verantwoordelijkheid wordt al een jaar of wat (sinds 2003 volgens mij) de tekst dat "het ontraden wordt" geplaatst, vraag aan hen de zin van die tekst gewoon eens.
Ik krijg de tekst dat het ontraden wordt omdat de auto erg gaat hangen.
Ik krijg de tekst dat het ontraden wordt omdat de auto erg gaat hangen.
Laatst gewijzigd door OGA244 op 01.01.1970 - 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Ok, snap ik, maar een auto zonder four-c en zonder nivomats zal toch ook gaan hangen? Wordt het daar ook afgeraden? of hangt een auto met four-c meer door als een auto zonder four-c en nivomats?
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Overigens dat het ook in folders staat wist ik niet hoor.
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015