4wielen schreef:
Ik vind dit toch wel weer een mooi bewijs dat klantloyaliteit een merk niet zoveel oplevert. Als de concurrent met een betere propositie komt, is het gewoon 'daahaag'. Dus Volvo: snel met een beter alternatief komen!
Dat ben ik niet met je eens.
Ik rijd vanaf 2000 in een Volvo en met het stijgen der jaren is ook het budget groter geworden, ik heb met al mijn Volvo 's nagenoeg geen grote problemen gehad en ook de huidige XC60 gaat foutloos.
Maar elke keer biefstuk gaat vervelen en ik verwacht dat wanneer ik ga vervangen ik in de range van de D4 ga kijken.
Ik woon op 36km van mijn werk waarvan 28km snelweg, het blok word dus wel warm maar maakt geen kilometers zoals de meeste leaserijders wel doen en zou maar zo tegen de specifieke D4 problemen kunnen aanlopen.
Vandaar dat ik met open vizier op zoek ga naar een vervanger waarbij, in tegenstelling tot vroeger, niet automatisch weer een Volvo word.
Stimulatie regelingen zijn hier niet op van toepassing..
Re: Passat GTE vs V60 PIH
Geplaatst: 28.04.2016 - 16:09
door 4wielen
@ diesel01: wat ben je nu precies niet met me eens?
Re: Passat GTE vs V60 PIH
Geplaatst: 28.04.2016 - 21:27
door diesel01
4wielen schreef:
@ diesel01: wat ben je nu precies niet met me eens?
Je stelt dat loyaliteit over boord gaat wanneer iemand met een beter deal komt en dat gaat voor sommigen misschien op maar niet voor een ieder..
Ik heb in het verleden een goed aanbod gehad van een tweetal dealers van de Duitse 3(Audi en BMW) maar heb de XC gekocht omdat ik geen afscheid kon nemen van Volvo.
Dat ik daar nu anders over denk doet daar niets aan af...
Re: Passat GTE vs V60 PIH
Geplaatst: 28.04.2016 - 21:30
door 4wielen
diesel01 schreef:
Je stelt dat loyaliteit over boord gaat wanneer iemand met een beter deal komt en dat gaat voor sommigen misschien op maar niet voor een ieder..
Ik heb in het verleden een goed aanbod gehad van een tweetal dealers van de Duitse 3(Audi en BMW) maar heb de XC gekocht omdat ik geen afscheid kon nemen van Volvo.
Dat ik daar nu anders over denk doet daar niets aan af...
Niet voor eenieder, wel voor de meesten. En uiteindelijk dus ook voor die enkeling die wel loyaal lijkt...
Re: Passat GTE vs V60 PIH
Geplaatst: 29.04.2016 - 07:48
door Johann
Beetje jammer dat Volvo stil is blijven staan en de concurrentie gelegenheid heeft gegeven in te halen en behoorlijk voorbij te streven.
Een tegenhanger van de Golf GTE had al lang in de V40 te vinden moeten zijn. Een DrivE FWD V60 had er ook al lang kunnen zijn als tegenhanger van de Passat. Accu in de kofferbak kan dan ook zakken omdat er geen e-motor in de weg zit. Gemiste kans van Volvo. Duurt allemaal te lang.
Re: Passat GTE vs V60 PIH
Geplaatst: 29.04.2016 - 08:04
door Paul
Helemaal mee eens Johann en ik weet dat sommige dingen tijd kosten etc, maar ik vind het ook jammer want ik wil nu een full electric!
Re: Passat GTE vs V60 PIH
Geplaatst: 29.04.2016 - 08:23
door Walter
duurt allemaal te lang? Denk dat Volvo met de snelste vervangingsactie bezig is in de automobiele historie... En dan bedoel ik vanaf het moment dat het Chinese geld kwam, alle vertraging is de schuld van vriend Ford. Die hielden de knip dicht.
Re: Passat GTE vs V60 PIH
Geplaatst: 29.04.2016 - 08:38
door BlackcurrantV70
Walter schreef:
duurt allemaal te lang? Denk dat Volvo met de snelste vervangingsactie bezig is in de automobiele historie... En dan bedoel ik vanaf het moment dat het Chinese geld kwam, alle vertraging is de schuld van vriend Ford. Die hielden de knip dicht.
Helemaal mee eens, de nieuwe Volvo modellen komen als een waterval tevoorschijn lijkt wel, en als je de V90 en S90 gezien hebt, zou de Passat al uberhaupt geen concurrentie meer kunnen zijn.
Ik ben redelijk loyaal, het heeft even geduurd voordat we ons een degelijke Volvo konden permitteren, maar nu denk ik niet dat er nog wat anders komt.
De C70 wil mijn vrouw houden tot ie oldtimer wordt, tenzij Volvo terug met een schitterende cabrio komt.
De XC70 moet nog een jaar of 5 mee, tegen die tijd is hij 9 jaar en zal om en bij de 270.000km gedraaid hebben, daar komt dan een V90CC of een V60CC voor in de plaats, of ik moet een leuke XC90 als recente 2dehands tegen komen.
Re: Passat GTE vs V60 PIH
Geplaatst: 29.04.2016 - 09:41
door Rob M
Als ik naar andere merken kijk denk ik ook dat Volvo erg goed bezig is. BMW bijvoorbeeld maakt nu hybrides van hun bestaande modellen, maar dat is puur voor de bühne (en de bijtelling) Daarnaast is loyaliteit tegenwoordig minder belangrijk dan vroeger toen mensen hun hele leven hetzelfde merk bleven rijden. Waarschijnlijk komt dat, nu de economische voordelen vervagen, langzaam weer terug. Overigens ben ik erg loyaal aan Volvo en heb het merk bij mijn opdrachtgever geïntroduceerd als alternatief voor de inferieure auto's waar totdan mee gereden werd. Overigens was de dealer/importeur hier ook debet aan. Problemen werden niet, of niet adequaat opgelost. Iets wat bij Volvo nog niet is voorgekomen en waardoor loyaliteit voor een merk(beleving) alleen maar groeit.
Re: Passat GTE vs V60 PIH
Geplaatst: 29.04.2016 - 10:51
door Fredhead
Zoals ik de laatste dagen GTE rijders zie rijden zou ik daar niet mee geassocieerd willen worden.
Volkswagen had deze modellen misschien iets minder sportief moeten adverteren...
Re: Passat GTE vs V60 PIH
Geplaatst: 29.04.2016 - 11:09
door mga1600
Ik vermoed dst "straks", als autonoom rijden gemeengoed is geworden, de loyaliteit danig opgeschud zal worden. Vooral een merk als BMW zal het m.i. erg lastig krijgen, want dat manifesteert zich nu als "berijders-auto".... en dat aspect verdwijnt naar de achtergrond waarmee ze eigenlijk hun belangrijkste USP kwijtraken!
Re: Passat GTE vs V60 PIH
Geplaatst: 29.04.2016 - 11:35
door lint
Dat autonoom rijden duurt nog wel even, tegen de tijd dat het is ingeburgerd heeft BMW wel een andere slogan verzonnen.
Re: Passat GTE vs V60 PIH
Geplaatst: 29.04.2016 - 11:37
door diesel01
mga1600 schreef:
Ik vermoed dst "straks", als autonoom rijden gemeengoed is geworden, de loyaliteit danig opgeschud zal worden. Vooral een merk als BMW zal het m.i. erg lastig krijgen, want dat manifesteert zich nu als "berijders-auto".... en dat aspect verdwijnt naar de achtergrond waarmee ze eigenlijk hun belangrijkste USP kwijtraken!
Dat zou betekenen dat merken als Porsche hetzelfde staat te wachten en ik geloof daar niet in.
We doen met z'n allen een "Amsterdammertje".
NL is voor fabrikanten een dusdanig kleine markt dat wat wij hier vinden of doen "kein Thema ist" voor grote fabrikanten als BMW.
Trouwens de nieuwe 7 serie is best wel een gadget freak met inparkeren via sleutel en een heel autonoom gedeelte.
Re: Passat GTE vs V60 PIH
Geplaatst: 29.04.2016 - 11:43
door Oceanracer
fredhead schreef:
Zoals ik de laatste dagen GTE rijders zie rijden zou ik daar niet mee geassocieerd willen worden.
Volkswagen had deze modellen misschien iets minder sportief moeten adverteren...
De V40D2 en V60D6 rijders zijn inderdaad toonbeeld van hoe het wél hoort....
Whoehahahahahahahahah
Re: Passat GTE vs V60 PIH
Geplaatst: 29.04.2016 - 12:01
door mga1600
diesel01 schreef:
mga1600 schreef:
Ik vermoed dst "straks", als autonoom rijden gemeengoed is geworden, de loyaliteit danig opgeschud zal worden. Vooral een merk als BMW zal het m.i. erg lastig krijgen, want dat manifesteert zich nu als "berijders-auto".... en dat aspect verdwijnt naar de achtergrond waarmee ze eigenlijk hun belangrijkste USP kwijtraken!
Dat zou betekenen dat merken als Porsche hetzelfde staat te wachten en ik geloof daar niet in.
We doen met z'n allen een "Amsterdammertje".
NL is voor fabrikanten een dusdanig kleine markt dat wat wij hier vinden of doen "kein Thema ist" voor grote fabrikanten als BMW.
Trouwens de nieuwe 7 serie is best wel een gadget freak met inparkeren via sleutel en een heel autonoom gedeelte.
Natuurlijk houdt je altijd mensen die zelf een bijzondere auto zullen willen kopen, maar ik ben er oprecht van overtuigd dat het auto-bezit af zal nemen tengunste van bedrijven die de "vervoersfunctie" over gaan nemen.
Je gebruikt dan een appje om te vertellen dat je om een bepaalde tijd vervoer voor 3 mensen naar plaats x nodig hebt. De (elektrische) auto komt netjes autonoom voorrijden en is op maat voor de behoefte (als je met 5 mensn wilt rijden komt er een grotere). Je stapt in en de auto rijdt je naar je bestemming. Na het uitstappen rijdt hij zelf desgewenst naar een laadstation en is daarna weer beschikbaar voor de volgende 'vracht'. Kortom de aanbieders van deze diensten bepalen de eisen aan de auto en dat zal dus vooral ruimte, cost of ownership, actieradius en passagierscomfort zijn.
Ideaal voor de gebruikers van deze diensten....: geen parkeerstress, geen afspraken wie de Bob moet zijn, geen investeringen. Slecht nieuws voor taxichauffeurs en de NS.
Toekomstmuziek, jazeker! Maar het gaat harder dan we denken, vergeet niet dat bijvoorbeeld Uber nu al serieus op jacht is naar autonome auto's met dit in het achterhoofd. Het gaat echt gebeuren!
Re: Passat GTE vs V60 PIH
Geplaatst: 29.04.2016 - 12:15
door diesel01
mga1600 schreef:
diesel01 schreef:
mga1600 schreef:
Ik vermoed dst "straks", als autonoom rijden gemeengoed is geworden, de loyaliteit danig opgeschud zal worden. Vooral een merk als BMW zal het m.i. erg lastig krijgen, want dat manifesteert zich nu als "berijders-auto".... en dat aspect verdwijnt naar de achtergrond waarmee ze eigenlijk hun belangrijkste USP kwijtraken!
Dat zou betekenen dat merken als Porsche hetzelfde staat te wachten en ik geloof daar niet in.
We doen met z'n allen een "Amsterdammertje".
NL is voor fabrikanten een dusdanig kleine markt dat wat wij hier vinden of doen "kein Thema ist" voor grote fabrikanten als BMW.
Trouwens de nieuwe 7 serie is best wel een gadget freak met inparkeren via sleutel en een heel autonoom gedeelte.
Natuurlijk houdt je altijd mensen die zelf een bijzondere auto zullen willen kopen, maar ik ben er oprecht van overtuigd dat het auto-bezit af zal nemen tengunste van bedrijven die de "vervoersfunctie" over gaan nemen.
Je gebruikt dan een appje om te vertellen dat je om een bepaalde tijd vervoer voor 3 mensen naar plaats x nodig hebt. De (elektrische) auto komt netjes autonoom voorrijden en is op maat voor de behoefte (als je met 5 mensn wilt rijden komt er een grotere). Je stapt in en de auto rijdt je naar je bestemming. Na het uitstappen rijdt hij zelf desgewenst naar een laadstation en is daarna weer beschikbaar voor de volgende 'vracht'. Kortom de aanbieders van deze diensten bepalen de eisen aan de auto en dat zal dus vooral ruimte, cost of ownership, actieradius en passagierscomfort zijn.
Ideaal voor de gebruikers van deze diensten....: geen parkeerstress, geen afspraken wie de Bob moet zijn, geen investeringen. Slecht nieuws voor taxichauffeurs en de NS.
Toekomstmuziek, jazeker! Maar het gaat harder dan we denken, vergeet niet dat bijvoorbeeld Uber nu al serieus op jacht is naar autonome auto's met dit in het achterhoofd. Het gaat echt gebeuren!
Voordat duidelijk is wie rechtspersoon is bij ongevallen en dus verantwoordelijk zijn we maar zo 30 jaar verder.
In Amerika stapt men in een taxi zoals wij in een auto stappen, Dld doet dat op dezelfde manier en ook wij pakken daar gemakkelijk een taxi.
De reden dat ik dat in NL niet doe heeft te maken met kosten en uitgezonderd van dit soort jongens https://twitter.com/taxiamsterdam?lang=nl de ronduit asociale benadering van veel vakbroeders van deze man.
Re: Passat GTE vs V60 PIH
Geplaatst: 29.04.2016 - 12:39
door V480-S60
De toekomst is dichterbij dan je denkt Diesel. Ik weet dat de meesten van ons de voorspelling van MGA niet willen horen. Maar dat zal over maximaal 10 jaar realiteit zijn. Ook de aansprakelijkheid is dan geregeld. We zullen er wel aan moeten. Hoe erg het ook mij tegen de borst stuit.
Re: Passat GTE vs V60 PIH
Geplaatst: 29.04.2016 - 12:58
door Fredhead
Oceanracer schreef:
fredhead schreef:
Zoals ik de laatste dagen GTE rijders zie rijden zou ik daar niet mee geassocieerd willen worden.
Volkswagen had deze modellen misschien iets minder sportief moeten adverteren...
De V40D2 en V60D6 rijders zijn inderdaad toonbeeld van hoe het wél hoort....
Whoehahahahahahahahah
De D2 rijders kunnen er ook wat van, D6 zie ik hier in de buurt geen gekke dingen doen.
Maar zie de afgelopen weken geen enkele GTE rijder normaal doen, overal plankgas tussendoor en als daar een ander rijd is het pech.
Vanmorgen weer een dicht op m'n bumper die even later als een debiel voorbij komt, vorige week een die net m'n voorscherm miste en dat zie ik een andere Volvo nog niet doen.
Re: Passat GTE vs V60 PIH
Geplaatst: 29.04.2016 - 13:08
door dbosker
diesel01 schreef:Trouwens de nieuwe 7 serie is best wel een gadget freak met inparkeren via sleutel en een heel autonoom gedeelte.
Er gaat niets boven zelf inparkeren - veel sneller
Re: Passat GTE vs V60 PIH
Geplaatst: 29.04.2016 - 13:16
door Walter
mga1600 schreef:
Kortom de aanbieders van deze diensten bepalen de eisen aan de auto en dat zal dus vooral ruimte, cost of ownership, actieradius en passagierscomfort zijn.
toch zie ik hier nog mogelijkheden voor concurrentie; afhankelijk van de mate van comfort kun je als gebruiker kiezen voor een luxere en zodoende duurdere dienstverlener.