Even voorstellen

De opvolger van P1800 en 480
Xanthine
3rd Gear member

Ivo Vlaeminck schreef: Mag ik vragen welk merk veren je hebt en hoe het comfort verder is?
Ik heb er momenteel van FK-Automotive in combinatie met Bilstein schokdempers.
Op de 1ste plek zou ik toch H&R zetten, en op de 2de plek Eibach.

& comfort kan ik echt niet beantwoorden, er is niet veel meer standaard aan mijn c30 O-)
2017 Volvo V40 D2 [ Daily ]
2007 Volvo C30 T5 [ #Racecar ]
2016 Honda Grom [ Poging tot motor ]
sebastiaan84
4th Gear member
Contacteer:

Xanthine schreef:
Ivo Vlaeminck schreef: Ben even benieuwd naar de ervaringen hier met verlagen. Ik denk zelf aan 3cm verlagen met veren maar in hoeverre beïnvloed dit het rij comfort?
Als je de standaard schokdempers gaat houden ga je het niet zo echt merken. Natuurlijk ga je het wat feller voelen als je een drempel of stoeprand overgaat, maar wat rijgedrag betreft gaat het er op vooruit. Op mijn vorige C30 had ik verlagingsveren van Eibach waar ik best tevreden over was, en op de huidige heb ik er van FK in combinatie met Bilstein schokdempers. (dit laatste zou ik niet aanraden voor dagdagelijks gebruik).
De verlagingsveren van Volvo zelf zou ik niet nemen, minimale verlaging aan maximale kostprijs :ninja:
Vrijwel alle verlagingveren zijn stugger als standaard veren, dus dat het niet zoveel uitmaakt is wat mij betreft een broodje aap.
Die stugheid zorgt voor meer stabiliteit tijdens remmen, vooral in bochten geven ze minder roll in je chassis. Daarintegen bij gebruik van standaard dempers zorgen ze juist voor meer stuiteren/klapperen bij accelereren en zijn ze grenzen met oog op onder en overstuur verkleind en onvoorspelbaarder.

Mijn bescheiden mening, bij de meeste auto's is alleen het vervangen van veren eerder een verslechtering als een verbetering van de wegligging. Beter vervang je direct de dempers voor stuggere, beter op de hardere veren afgestemde dempers.

Waarom is het vaak het eerste wat men doet als onderstel upgrade? gewoon omdat het oog ook wat wil.

Je hoeft heus niet direct aan een coilover set te denken, maar zoals ik o.a. op mijn circuit starletje had Koni geel rondom (instelbare dempers) met Weitec -40/-40 progresieve veren kom je een heel eind.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybride Summum, Polestar optimised MY14

Past:
Volvo V50 2.4i Geartronic summum MY05
Volvo V40 D2 summum full options MY15
Toyota Avensis Wagon TA22 1.8i Terra Kouki '01
Toyota Corolla AE111 1.6i G6-R(ally) Zenki '99
Toyota Starlet EP81 1.3i Si Whiteline/Koni edition Zenki '91
Ivo Vlaeminck
1st Gear member

Dank voor de reacties, ik zal ze in gedachten houden ;)
Ivo Vlaeminck
1st Gear member

Even iets anders: vanmiddag stapte ik na een middag strand in de hete auto dus airco aan maar na een kilometer of 20 te hebben gereden nog steeds geen koude lucht.. net even de motorkap open gedaan en nu zie ik dat het niveau boven het MAX streepje staat.
Zou dit het probleem kunnen zijn?

Edit: dom van mij natuurlijk.. dat tankje waar ik naar keek is het niveau van de koelvloeistof.. <_<
Ik ga er van uit dat het niveau van de airco niet makkelijk zelf te controleren is?
Laatst gewijzigd door Ivo Vlaeminck op 01.01.1970 - 01:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Terug naar “C30”