Pagina 2 van 26
Re: Van D6 naar D5 Twin Engine
Geplaatst: 08.09.2016 - 10:17
door Autozoeker
Paul schreef:
Autozoeker schreef:
ja 28% en 36% over de verkoop prijs terug betalen en bijtelling lijk me toch meer waard dan die 15k. je kan toch ook per 1-1-2017 wegdoen? dan zat voor jou MIA en KIA termijn er ook op?
paar dagen terug was er in het nieuws dat meeste lease rijders contracten verlengen vanwege bijtelling...
ik ga wel per 1-1 maar er is niets wat een beetje leuk geprijsd is
Mijn MIA is ingegaan 1-10-2012 toen ik de order had, denk je dat het uit maak als ik hem dan per 1-1 weg doe?
je moet 5 kalender jaren uitzitten.
2012, 2013, 2014, 2015, 2016.
Bij verkoop in 2016 moet je dus 28%(KIA indien gebruikt) en 36%(MIA indien gebruikt) desinvestering bijtellen...
Dan kan je beter 2 maanden later verkopen, dat scheelt nog al...
Re: Van D6 naar D5 Twin Engine
Geplaatst: 08.09.2016 - 10:28
door Paul
Ah hij pakt hem op die manier, ik dacht gewoon moment van invullen en verkoop.
Nou dan neem ik die D5 op 2nov maar laat ik de D6 lekker op 1-1 crediteren. Was ook al het idee als ik een T3 zou nemen, zal ze bellen.
Thanks voor de tip!!
Re: Van D6 naar D5 Twin Engine
Geplaatst: 08.09.2016 - 10:40
door Autozoeker
ja dat kost flink centen hoor als je op de verkeerde dag verkoopt

Re: Van D6 naar D5 Twin Engine
Geplaatst: 08.09.2016 - 10:53
door sbv
Is het eigenlijk wel interessant om als particulier een gebruikte PiH te kopen ? De laatste tijd zie ik meer en meer PiH's te koop staan namelijk
Re: Van D6 naar D5 Twin Engine
Geplaatst: 08.09.2016 - 11:02
door NielsPHEV
sbv schreef:
Is het eigenlijk wel interessant om als particulier een gebruikte PiH te kopen ? De laatste tijd zie ik meer en meer PiH's te koop staan namelijk
financieel zeer zeker niet
Re: Van D6 naar D5 Twin Engine
Geplaatst: 08.09.2016 - 11:07
door sbv
Leek mij dus ook al niet. Je koopt een mooie dikke diesel met electro erbij maar afgezien van wat zuiniger rijden betaal je meer wegenbelasting ivm hogere gewicht
Re: Van D6 naar D5 Twin Engine
Geplaatst: 08.09.2016 - 11:30
door NielsPHEV
in NL is de electriciteit voor particulieren relatief duur, Daarbij is de kofferbak van de PiH kleiner en neem je een groot risico voor wat betreft reparatiekosten op een PiH er zitten een hoop relatief nieuwe dure componenten op die een gewone D345 niet heeft
Re: Van D6 naar D5 Twin Engine
Geplaatst: 08.09.2016 - 12:10
door BlackSapphire
Toch wel interessant om te zien hoe het gejuich waarmee de PIH werd binnengehaald in de nederlandse - zakelijke - markt, toch verstomt, omdat hij voor particulieren gewoon te duur is. Het overheidsbeleid om fiscaal de PIH interessant te maken voor de zakelijke rijder blijkt volkomen nutteloos geweest te zijn. Jammer, voor die particulieren die vaak de kleinere ritten maken waarbij elektrisch rijden voor het milieu juist wel positief uit kan pakken.
Re: Van D6 naar D5 Twin Engine
Geplaatst: 08.09.2016 - 12:28
door diesel01
Nu ben ik zo'n particulier die enkele reis 30km maakt naar de zaak maar wel uitkijkt om een gebruikte pih te kopen na alle verhalen hier op het forum.
Wat dat betreft sla jij de spijker op de kop in je onderschrift

Re: Van D6 naar D5 Twin Engine
Geplaatst: 08.09.2016 - 12:38
door lint
diesel01 schreef:
Nu ben ik zo'n particulier die enkele reis 30km maakt naar de zaak maar wel uitkijkt om een gebruikte pih te kopen na alle verhalen hier op het forum.
Wat dat betreft sla jij de spijker op de kop in je onderschrift
Ben ik helemaal met je eens.
Re: Van D6 naar D5 Twin Engine
Geplaatst: 08.09.2016 - 12:50
door edraket
Ben ook ban voor de complexe techniek. Voor het geld van mijn v60 d5 kon ik ook best een d6 pih kooen, maar is voor een particulier echt niet interessant.
Re: Van D6 naar D5 Twin Engine
Geplaatst: 08.09.2016 - 12:51
door edraket
Ben ook bang voor de complexe techniek. Voor het geld van mijn v60 d5 kon ik ook best een d6 pih kopen, maar is voor een particulier echt niet interessant.
Re: Van D6 naar D5 Twin Engine
Geplaatst: 08.09.2016 - 14:34
door V50 R
Gefeliciteerd Paul! Klinkt als een weloverwogen keuze! Toevallig ook nog naar iets van een tesla gekeken?
Re: Van D6 naar D5 Twin Engine
Geplaatst: 08.09.2016 - 15:58
door Paul
Zeker, maar veel te groot.... En duur
Re: Van D6 naar D5 Twin Engine
Geplaatst: 08.09.2016 - 17:15
door Carfreak
Mazzelaar. Alweer een mooie nieuwe Volvo. Het is je gegund hoor!
Re: Van D6 naar D5 Twin Engine
Geplaatst: 08.09.2016 - 21:55
door Rudyvg
Gefeliciteerd Paul, ze zullen blij met je zijn daar in Waddinxveen

Re: Van D6 naar D5 Twin Engine
Geplaatst: 09.09.2016 - 10:56
door sbv
edraket schreef:
Ben ook bang voor de complexe techniek. Voor het geld van mijn v60 d5 kon ik ook best een d6 pih kopen, maar is voor een particulier echt niet interessant.
Ik ben dus ook bang voor de complexe techniek en bij storing kan je eea prive aftikken(op leeg lopen). Het leek me initieel wel aardig om een gebruikte PiH privé te kopen omdat het vaak volle uitvoeringen zijn.
Voorlopig nog lekker met de XC60 doortoeren
Re: Van D6 naar D5 Twin Engine
Geplaatst: 09.09.2016 - 11:42
door Paul
Gewoon eentje kopen met extra garantie

Re: Van D6 naar D5 Twin Engine
Geplaatst: 09.09.2016 - 14:07
door Skibs
Ja, voor particulieren die veel km's maken zijn ze best interessant: tot en met 2020 halftarief in de MRB, goedkoop stekkeren thuis en zeer compleet uitgevoerde auto's die mogelijk tweedehands goed betaalbaar zijn/worden. Met verlengde garantie niks mis mee..
Re: Van D6 naar D5 Twin Engine
Geplaatst: 09.09.2016 - 15:19
door NielsPHEV
Ik heb nog nergens gezien dat er garantieverzekeringen zijn af te sluiten voor auto's ouder dan 3 jaar en met meer dan 150 km's cq tot meer dan 150 kkm's volgens mij is een garantie van meer dan 6 mnd Bovag niet realitisch voor een gebruikte V60 PIH