vieze lucht in de auto.
- Johan s60
- 6th Gear member
Het nablazen van de airco doet ie volgens mij alleen maar als de buiten temp hoog genoeg is hoe hoog weet ik niet maar in deze dagen hoor ik hem niet en ik laat hem ook altijd aan staan.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
- VOuLezVOus
- 1st Gear member
Merken jullie ook dat de muffe geur vooral 's winters optreedt, als de temperatuur rond het vriespunt daalt. Dan is het echt niet te doen. Behandeling (ontsmetting) door dealer is trouwens zinloos, na één week is de geur er terug. Ik rij nu in vervanging met Audi, heeft er ook wel een beetje last van, maar niet in die mate dat je moet je ramen openzetten om een beetje comfortabel te kunnen rijden.
Het idee van die aanblazer staat me wel aan. Kan dat softwarematig?
Het idee van die aanblazer staat me wel aan. Kan dat softwarematig?
VOuLezVOus
2004 S60 D5
2007 V70 2.4D
2004 S60 D5
2007 V70 2.4D
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Ik heb sinds 10 jaar airco's in mijn Volvo's gehad en nog nooit een vieze lucht gehad.
Maar ik heb net als het advies hierboven gegeven ook altijd mijn airco aanstaan. Automatische airco's moeten vooral aan het eind van de rit aanstaan, om de verdamper e.d. de gelegenheid te geven de laatste vochtresten te laten verdwijnen.
Maar ik heb net als het advies hierboven gegeven ook altijd mijn airco aanstaan. Automatische airco's moeten vooral aan het eind van de rit aanstaan, om de verdamper e.d. de gelegenheid te geven de laatste vochtresten te laten verdwijnen.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
-
- 2nd Gear member
Het is nu winter en de stank die ik in de zomer rook is er niet meer.
Ik gebruik zo min mogelijk de airco en moet zeggen dat de auto de laatste tijd niet meer stinkt. Ook het wassen van de vloermatten heeft geholpen.Ik begin af en toe weer de lucht te ruiken van een auto die nieuw is. Ik hoop dat het in de zomer ook zo blijft.
Ik gebruik zo min mogelijk de airco en moet zeggen dat de auto de laatste tijd niet meer stinkt. Ook het wassen van de vloermatten heeft geholpen.Ik begin af en toe weer de lucht te ruiken van een auto die nieuw is. Ik hoop dat het in de zomer ook zo blijft.
-
- 5th Gear member
Als ik wat ruik in de auto ligt er meestal een banaan of iets anders te eten onder een stoel te rotten. Mijn vrouw ruimt het echt niet op en zeker in de zomer is dat helemaal geweldig....
Kennissen maken meer macht dan kennis.....
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl
V40 2.0 16V 1996
Chrysler Voyager 2.4i-16V-SE-LX-MT 2001
Volvo 940 estate 2.3 gl