Niemand last van onbalans en of trillen?
- egeerlof
- 1st Gear member
Ik heb ook veel last van trillingen en lijkt ook van de achterkant te komen. Vooral de rechter achterstoel zie je dan enorm meetrillen, met gepaard gaand geluid. Hopelijk komt dit door de banden en ben ik er ooit eens vanaf. Maar ik moet wel zeggen dat het niet altijd is, dus de weg moet er ook iets mee te maken hebben.
- thavipah
- 3rd Gear member
egeerlof, ik had exact dezelfde symptomen. Bij mij zijn uiteindelijk toch de aandrijfassen vervangen. Daarmee is 90% van de vibratie vanuit de achterzijde van de auto verdwenen. Voor mij is het een acceptabele oplossing waarmee ik voorlopig even verder kan.
-
- 1st Gear member
Thavipah, heeft het veel tijd en moeite gekost voor men bereid was de aandrijfas(sen) te vervangen?
Is de auto naar Beesd geweest hiervoor en hoe lang duurde de reparatie?
Zal bij mijn auto ook moeten gebeuren; wordt al heel lang aan het lijntje gehouden met balanceren, andere banden en velgen (allemaal voor eigen rekening) maar dat heeft maar deels geholpen. De monteur(s) die met de auto rijden voelen wel wat maar vinden het wel mee vallen terwijl ik me er steeds meer aan erger.
Ik heb ook vergelijkingsmateriaal van een kennis met een zelfde T8 en die trilt niet.
Is de auto naar Beesd geweest hiervoor en hoe lang duurde de reparatie?
Zal bij mijn auto ook moeten gebeuren; wordt al heel lang aan het lijntje gehouden met balanceren, andere banden en velgen (allemaal voor eigen rekening) maar dat heeft maar deels geholpen. De monteur(s) die met de auto rijden voelen wel wat maar vinden het wel mee vallen terwijl ik me er steeds meer aan erger.
Ik heb ook vergelijkingsmateriaal van een kennis met een zelfde T8 en die trilt niet.
- thavipah
- 3rd Gear member
Alles is via de dealer gegaan. Bij de derde keer klagen was ik de auto bijna een week kwijt. Toen hebben ze de aandrijfassen vervangen en is het probleem eigenlijk verdwenen. Dus gewoon bij je dealer klagen. Er is ook een TSB over de aandrijfassen. Bij sommige auto's moeten ze sowieso vervangen worden omdat er vuil in de ashoezen kan komen. Wellicht dat jouw auto daar ook nog onder valt.
-
- 1st Gear member
Ik heb het ook
Was al met de zomerwielen, met de winterwielen werd het zelfs erger. Bij de beurt in november zijn de wielen gebalanceerd maar hielp niet. Daarna hebben ze nog een keer gebalanceerd maar de trilling is er nog steeds. Het is tussen de 100-120 vooral. Ik voel de auto trouwens ook trillen bij het optrekken vanuit stilstand en in bochten. Lijken me dan ook de assen?

Was al met de zomerwielen, met de winterwielen werd het zelfs erger. Bij de beurt in november zijn de wielen gebalanceerd maar hielp niet. Daarna hebben ze nog een keer gebalanceerd maar de trilling is er nog steeds. Het is tussen de 100-120 vooral. Ik voel de auto trouwens ook trillen bij het optrekken vanuit stilstand en in bochten. Lijken me dan ook de assen?
-
- 1st Gear member
Gelukkig ben ik niet (meer) de enige.
Bij mijn dealer inmiddels 3 T8 rijders met zelfde probleem: trillen vanaf achterzijde.
Wanneer alleen al bij mijn (kleinere) dealer 3 stuks dan zal het wel om 10-tallen in alleen al NL gaan...
Oplossing is er naar zeggen nog niet, men schijnt volop bezig te zijn met onderzoek aan deze auto's.
Vergalt rijplezier inmiddels behoorlijk en ik hoop geduld te kunnen bewaren anders inruilen bij een dealer met die ringen.
Bij mijn dealer inmiddels 3 T8 rijders met zelfde probleem: trillen vanaf achterzijde.
Wanneer alleen al bij mijn (kleinere) dealer 3 stuks dan zal het wel om 10-tallen in alleen al NL gaan...
Oplossing is er naar zeggen nog niet, men schijnt volop bezig te zijn met onderzoek aan deze auto's.
Vergalt rijplezier inmiddels behoorlijk en ik hoop geduld te kunnen bewaren anders inruilen bij een dealer met die ringen.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Jammer te lezen dat deze totaal nieuwe auto je niet bevalt vanwege wat getril. Maar gelukkig heb je garantie en dus zal de dealer er voor zorgen dat, en daar heb ik alle vertrouwen in, de auto trillingvrij gaat worden.silk blue schreef: Vergalt rijplezier inmiddels behoorlijk en ik hoop geduld te kunnen bewaren anders inruilen bij een dealer met die ringen.
Mocht je onverhoopt toch kiezen voor de ringen, succes met het verwerken van de exorbitante afschrijving op de XC maar of dat nu opweegt tegen wat getril? Sommige dingen vallen ook wel onder de noemer "produkt eigenschappen" en met 19" of 20" hoeft er maar iets niet goed te zijn en je hebt getril, zo is het nu eenmaal.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Ab S
- 5th Gear member
..ik weet hoe vreselijk irritant een trillende auto kan zijn en ook hoe geweldig het voelt als een auto echt volledig trillingvrij is (en dat kan). Een "produkteigenschap" van 70+ Keuro? (nee, echt niet, volledig onacceptabel).V70/2.4D/2003 schreef:Jammer te lezen dat deze totaal nieuwe auto je niet bevalt vanwege wat getril. Maar gelukkig heb je garantie en dus zal de dealer er voor zorgen dat, en daar heb ik alle vertrouwen in, de auto trillingvrij gaat worden.silk blue schreef: Vergalt rijplezier inmiddels behoorlijk en ik hoop geduld te kunnen bewaren anders inruilen bij een dealer met die ringen.
Mocht je onverhoopt toch kiezen voor de ringen, succes met het verwerken van de exorbitante afschrijving op de XC maar of dat nu opweegt tegen wat getril? Sommige dingen vallen ook wel onder de noemer "produkt eigenschappen" en met 19" of 20" hoeft er maar iets niet goed te zijn en je hebt getril, zo is het nu eenmaal.
Dus alle XC90 (T8) rijders: houd vol, je auto moet en kan volledig trillingsvrij zijn!
V60 T5 (2019 - heden)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
S60 2.4 (2001 - 2019)
360i (1988 - 2001)
343 (1979, vanaf 1983 - 1988)
-
- Starter
Ik heb dezelfde problemen vanaf november 2015 (XC90 T8 R-design). Auto eerst op Pirelli All-road banden laten afleveren. Zou geen goede band zijn voor dit type auto. Toen naar Vredestein winterbanden gewisseld. Banden dynamisch gebalanceerd. Trillingen waren minder maar niet weg. Nu zijn Continental zomerbanden gemonteerd. Weer veel trillingen in de auto en stoelen tussen 100 km en 140 km. Zwaar irritant!!
Dealer gaat volgende week weer een poging ondernemen. Van importeur geen andere oplossingen ontvangen. Auto zou gevoelig zijn in de banden. Bandenspanning verlagen zou helpen. Men kijkt niet naar de klachten op het volvo forum. Ik heb aangegeven dat kopers van dit type auto's geen "koekenbakkers " zijn.
Indien de dealer het probleem niet kan oplossen dan ga ik bij een onafhankelijke bandendealer een second opinion vragen. Zit het niet in de banden dan is het dus iets anders. Of een producteigenschap.. Als dit laatste het geval is dan is dit voor mij reden om (helaas) afscheid te nemen van Volvo.
Dealer gaat volgende week weer een poging ondernemen. Van importeur geen andere oplossingen ontvangen. Auto zou gevoelig zijn in de banden. Bandenspanning verlagen zou helpen. Men kijkt niet naar de klachten op het volvo forum. Ik heb aangegeven dat kopers van dit type auto's geen "koekenbakkers " zijn.
Indien de dealer het probleem niet kan oplossen dan ga ik bij een onafhankelijke bandendealer een second opinion vragen. Zit het niet in de banden dan is het dus iets anders. Of een producteigenschap.. Als dit laatste het geval is dan is dit voor mij reden om (helaas) afscheid te nemen van Volvo.
- NielsPHEV
- 7th Gear member
Een XC90 T8 hoeft niet te trillen zoveel is zeker dus dit moet op te lossen zijn een product eigenschap is het zeker niet. Ik rijdt al meer dan 40 kkm's prima met een T8. 19"en 20" zijn nog steeds hele hoge banden bij een XC90 pas bij 22" kan je merken dat korte oneffenheden iets sterker worden doorgegeven. Ga anders eens in een demo van de dealer rijden als vergelijk.V70/2.4D/2003 schreef:Jammer te lezen dat deze totaal nieuwe auto je niet bevalt vanwege wat getril. Maar gelukkig heb je garantie en dus zal de dealer er voor zorgen dat, en daar heb ik alle vertrouwen in, de auto trillingvrij gaat worden.silk blue schreef: Vergalt rijplezier inmiddels behoorlijk en ik hoop geduld te kunnen bewaren anders inruilen bij een dealer met die ringen.
Als het een in 2015 geleverde auto is zal die afschrijving nog wel meevallen dus mocht je wat anders willen zou ik snel inruilen.
-
- 1st Gear member
Ik heb meerdere T8 rijders in mijn omgeving en deze auto' s trillen niet, althans niet zoals mijn auto.
Nee het ligt niet aan de banden(maat) want reeds vorig jaar banden en velgen! vervangen.
Meerdere malen gebalanceerd met Hunter GPS, een autoriteit op dit gebied.
Qua balanceren is alles in orde.
Weet bijna zeker dat het een aandrijfprobleem is en ik merk het inmiddels ook bij lage snelheden, net of de achterwielen niet goed vast zitten!
Pak inmiddels de Outlander PHEV van mijn vrouw voor langere ritten, wat een verademing een niet trillende auto!
Nee het ligt niet aan de banden(maat) want reeds vorig jaar banden en velgen! vervangen.
Meerdere malen gebalanceerd met Hunter GPS, een autoriteit op dit gebied.
Qua balanceren is alles in orde.
Weet bijna zeker dat het een aandrijfprobleem is en ik merk het inmiddels ook bij lage snelheden, net of de achterwielen niet goed vast zitten!
Pak inmiddels de Outlander PHEV van mijn vrouw voor langere ritten, wat een verademing een niet trillende auto!
- NielsPHEV
- 7th Gear member
Liever een outlander, poeh dat moet de XC wel erg trillen als een een mitsh van minder dan de helft van het geld prettiger rijdt. Volvo heeft best een goede reputatie als het gaat om het oplossen van problemen zeker ten opzicht van het merk waar je overweegt in te ruilen doet Volvo het heel erg goed. Houd vertrouwen, ben wel erg benieuwd waar de oorzaak ligt, aandrijfassen ? Wanneer is de auto begonnen met trillen ? Naast mijn eigen XC90 ken ik nog een aantal andere T8en en die zijn allemaal trilling vrij.
-
- 1st Gear member
Niels, een Outlander is zo verkeerd nog niet en al 90.000km probleemloos! Afwerking is wel minder net als uiterlijk maar wie mooi wil rijden moet pijn lijden in het geval van mijn Volvo....
Het trillen van mijn auto is vanaf afleverdatum maart 2016 dus al een aardig tijdje.
Heb nooit eerder Volvo gereden en hoop dat ze nog steeds problemen netjes oplossen ook al duurt het jaren, pfff.
De werkplaats van mijn dealer staat echter wel erg vol met auto's en de wachttijden zijn lang en dat is een verschil met de vrij lege werkplaatsen van Mitsubishi terwijl er hiervan ook heel veel van rond rijden.
Het trillen van mijn auto is vanaf afleverdatum maart 2016 dus al een aardig tijdje.
Heb nooit eerder Volvo gereden en hoop dat ze nog steeds problemen netjes oplossen ook al duurt het jaren, pfff.
De werkplaats van mijn dealer staat echter wel erg vol met auto's en de wachttijden zijn lang en dat is een verschil met de vrij lege werkplaatsen van Mitsubishi terwijl er hiervan ook heel veel van rond rijden.
- NielsPHEV
- 7th Gear member
Betrouwbare en betaalbare auto's maken dat kunnen japanners zeker en ik heb wel eens in een Outlander gereden maar vond het geen vergelijk met een XC90, wat alleen al gezien het prijsverschil natuurlijk volstrekt logisch is. Als je dan toch de Outlander meeneemt dan moet het trillen wel echt serieus trillen zijn en als dat nu al een jaar gaande is dan zou ik heel zeker een serieus gesprek aangaan met de dealer.
-
- 5th Gear member
Andere dealer proberen ? Ik heb Volvo gekozen juist omdat de dealers zo goed meedenken en serieus alles proberen op te lossen. Beetje jammer dat je het bij jou niet het geval lijkt te zijn.silk blue schreef: Niels, een Outlander is zo verkeerd nog niet en al 90.000km probleemloos! Afwerking is wel minder net als uiterlijk maar wie mooi wil rijden moet pijn lijden in het geval van mijn Volvo....
-
- Starter
Klachten zijn opgelost. Banden zijn opnieuw gebalanceerd. Afwijkingen geconstateerd. Bandenspanning verlaagd naar 2.4. Dat een ieder hier zijn voordeel mee kan doen.
-
- 1st Gear member
Mijn vorige zomerbanden (continental) gaven trilling in de auto. Mijn winterbanden (vredestijn) gaven geen trilling. Gisteren nieuwe zomerbandengekregen (Michelin) maar direct weer last van trilling in de auto.
Bijzonder vervelend en erg raar dat de winterbanden geen probleem gaven, ook niet met verschillende soorten bandenspanning. Heeft iemand een idee wat te doen?
Bijzonder vervelend en erg raar dat de winterbanden geen probleem gaven, ook niet met verschillende soorten bandenspanning. Heeft iemand een idee wat te doen?
-
- 1st Gear member
Software problemen 99% opgelost, werd tijd om de trilling van de auto onder de loep te nemen. Auto is 2 dagen bij de dealer geweest, dealer had dit al eerder bij de importeur aangemeld, dus kon meteeen een begin worden gemaakt met het doorlopen van allerlei procedures. Helaas na 2 dagen van intensief onderzoek kon men de oorzaak niet achterhalen, wel een dik rapport opgemaakt en gestuurd naar de importeur. Nu afwachten wanneer de auto naar de importeur gaat om het aldaar verder te onderzoek, to be continued....
-
- 1st Gear member
Vorige week beide achterste aandrijfassen vervangen, resultaat 0.
Werkplaats zegt echter wel dat trilling er vrijwel uit is....
Na flinke rit met monteur toch maar weer klacht verder in behandeling genomen.
Heb er eigenlijk geen vertrouwen meer in maar ja wat doe je er aan: nog iemand interesse in een tril XC90?
Werkplaats zegt echter wel dat trilling er vrijwel uit is....
Na flinke rit met monteur toch maar weer klacht verder in behandeling genomen.
Heb er eigenlijk geen vertrouwen meer in maar ja wat doe je er aan: nog iemand interesse in een tril XC90?